Kluczowa dla sukcesu w sprzedaży jawi się dzisiaj zdolność do wnikliwej i mądrej komunikacji, którą sprzedawca analizuje i konsekwentnie moderuje. O ile na poziomie słów wydaje się to być proste, o tyle odkrywanie tego, co klient naprawdę myśli i czuje, wymaga szczególnych umiejętności. Co należy wiedzieć i o czym pamiętać, aby z powodzeniem widzieć u klienta wszystko to, o czym sam nie chce nam powiedzieć?
Wszyscy zdajemy sobie już sprawę z tego, że rozmowa z klientem toczy się nie tylko na poziomie wypowiadanych słów. Świat sprzedaży niejeden raz obiegły badania prof. A. Mehrabiana, który w swojej pracy wykazał, że przekaz w komunikacji między ludźmi można podzielić na trzy składowe:
- słowa (treść wypowiedzi),
- sposób wypowiedzi (brzmienie głosu, głośność, intonacja),
- komunikację niewerbalną (ciało).
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.