Pierwotnie ten artykuł miał nosić tytuł: „5 powodów, dla których nie warto być handlowcem”. Albo „Cienie pracy handlowca.” Wypisałem nawet listę punktów, które chcę rozwinąć i wyszło mi, że całe wydanie „Asa Sprzedaży” nie pomieściłoby mojego punktu widzenia na temat pracy, którą wykonujemy. Nie mam co liczyć na wydanie książkowe, dlatego przed tobą słodko-gorzki artykuł o realiach pracy handlowca. Zaraz, zaraz – czyli twojej. Tak, mam nadzieję, że będzie jak najmniej o tobie. Z pewnością w czasie lektury nieraz pomyślisz: „a to o mnie” lub „skąd ten gość się urwał?”. Jeśli tak pomyślisz, to znak, że trafiłem w sedno i praca handlowca nie jest ci obca.

Dlaczego nie warto być handlowcem?

Zanim zaczniesz, przygotuj coś do pisania i odpowiedz sobie szczerze na kilka pytań. Porównaj swoje odpowiedzi z całym artykułem i sprawdź, czy zobaczysz w nim siebie.

  1. Ile zarabiałaś/zarabiałeś na początku swojej drogi?

  2. Co składało się na twoje wynagrodzenie – stała pensja, podstawa plus prowizja, sama prowizja, inny model?

  3. O jakich sprawach możesz teraz samodzielnie decydować?

  4. Kto ocenia twoją pracę?

  5. Co cię najbardziej denerwuje w pracy handlowca?

Zaczynamy od 1500, a potem to się zobaczy

Przeczytałeś ogłoszenie na superpracatylkoteraz.pl. Sprawny copywriter napisał zgrabne ogłoszenie, w którym szef obiecał złote góry, rozwój, wysokie zarobki i pakiet świadczeń socjalnych na czele z owocowymi wtorkami. Szybko wysłałeś swoje zgłoszenie. Dopieściłeś CV i napisałeś naprawdę niezły list motywacyjny. Bez kopiowania wzorów z Internetu, za to z akapitem wychwalającym ciebie pod niebiosa. Dodałeś te załączniki do treści równie budującego maila, i wysłane. Teraz pozostaje tylko czekać na telefon od kogoś z HR-u.

2 tygodnie później...

Jest!!! Już po wstępnej rozmowie. Jeszcze tylko spotkanie i... 1500 zł na start plus prowizja od sprzedaży powyżej poziomu 20 000. Jeżeli nie uda ci się tego przebić... to cóż, zawsze masz swoje 1500 zł brutto.

Poproszę o bilet do stolicy Maroka

– Dzień dobry. Proszę pana, jestem zainteresowany stałym zakupem dużej ilości patyczków do uszu (proszę, by handlowcy mający w swoim portfelu produktów patyki nie obrażali się za ten przykład). Wie pan, ja tego wezmę dużo, tylko trzeba mi dać dobrą cenę, bo ta z oferty... Konkurencja ma taniej, to chyba tam kupię, chyba że dostanę rabat...

Memory Five – dzwonię do szefa

Zdarzyło ci się w dowolnej formie powiedzieć „nie” klientowi? Nie zgodziłeś się na dłuższy termin płatności? Odmówiłaś dostawy bez uregulowania zaległych opłat? Przekazałaś czarne wieści o oddaniu do windykacji należności? Niestety wysyłka zamówienia na wczoraj nie będzie możliwa.

Dostęp do bezpłatnego artykułu, możliwy jest po pozostawieniu adres e-mail wraz ze zgodą reklamową.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Co Cię motywuje?

Co Cię motywuje?

Wiele osób nieustannie poszukuje motywacji rozumianej jako bodziec do tego, by zabrać się do pracy czy zmienić coś w swoim życiu. Handlowcy często proszą o motywacyjnego kopniaka czy też inną zachętę, która sprawi, że podwoją swoje wysiłki, by zrealizować cel. Pracownicy proszą o podwyżkę, która ma ich zmotywować, szefowie też twierdzą, że jednym z najlepszych czynników motywacyjnych są pieniądze. Niestety takie myślenie to błąd. Dlaczego?

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 33/2021

Język strat czy język korzyści ‑ co działa skuteczniej?

Język strat czy język korzyści - co działa skuteczniej?

Na sukces udanej transakcji ma wpływ wiele czynników, jednak do najważniejszych z nich należą odpowiednie dopasowanie oferty do potrzeb klienta, jej prezentacja oraz budowanie wartości produktów czy usług. To, w jaki sposób oraz przy wykorzystaniu, których komunikatów przedstawia się ją odbiorcy, ma duży wpływ na jego decyzje zakupowe. Na co zwracają uwagę klienci? W jaki sposób badać ich potrzeby? Jak tworzyć komunikaty, wykorzystując język strat i korzyści?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.