As Sprzedaży 9/2017 (marzec-kwiecień)

As Sprzedaży nr 9/2017 -

Jednym z warunków sprzedażowego sukcesu jest umiejętne zarządzanie bazą klientów rozumiane jako proces polegający na zdefiniowaniu pożądanego przez nas klienta, dotarciu do niego, poznaniu go i zainteresowaniu naszą ofertą. W jaki sposób budować bazę klientów i zarządzać nią, aby przełożyło się to na lepszą sprzedaż? Polecam artykuł „Zarządzanie bazą klientów” Macieja Sasina, w którym autor wskazuje co jest istotne przy kwalifikacji leadów, segmentacji i planowaniu kontaktów z potencjalnymi klientami.

Wiedza klientów na temat oferty oraz ich oczekiwania wobec handlowców cały czas rosną. Stare sposoby i metody postępowania coraz częściej zawodzą. Dzisiaj klient wymaga nowego podejścia. O tym, jakie umiejętności są kluczowe, aby sprostać wymaganiom współczesnego klienta w tekście „Handlowiec 3.0, czyli jak wejść na poziom liderski w sprzedaży”, pisze Anna Sarnacka-Smith.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

nr 9/2017

Zarządzanie bazą klientów

Zarządzanie bazą klientów

O bazę kontaktów powinniśmy dbać, jak ogrodnik o swój ogród: aby zebrać odpowiedni plon, musi siać, podlewać, wyrywać chwasty, nawozić, a czasem przesiać ziemię na nowo. W sprzedaży jest podobnie: aby osiągnąć planowany zysk, musimy koncentrować się na działaniach, które przynoszą efekt, a rezygnować z tych, które go nie dają.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 9/2017

10 zasad komunikacji e‑mailowej z klientami

Komunikacja z klientem drogą elektroniczną to dzisiaj jedna z najpopularniejszych form kontaktu biznesowego. Tuż po rozmowie telefonicznej, w przeciągu kilku sekund możemy przesłać klientowi ofertę, wykaz produktów, cennik czy film instruktażowy i to bez wychodzenia z biura. Niestety bardzo często zapominamy o zasadach savoir-vivre’u, które obowiązują również w wirtualnej rzeczywistości. Pospolicie...

Czytaj więcej
nr 9/2017

Nietypowe sytuacje, czyli jak wygrać klienta

Nietypowe sytuacje, czyli jak wygrać klienta

Wiele produktów i usług jest tak podobnych do siebie, że nie sposób wyróżnić się, bazując w swojej ofercie wyłącznie na ich cechach. Można konkurować niższą ceną, jednak prędzej czy później doprowadzi to do wojny cenowej, co negatywnie wpłynie na zyski. Lepiej więc wyróżnić się za pomocą wyjątkowej obsługi klienta, ponieważ ludzie w większości przypadków kupują pod wpływem emocji.

Czytaj więcej
nr 9/2017

Klient pilnie poszukiwany

Klient pilnie poszukiwany

Duża liczba zamówień potrafi uśpić czujność niejednego handlowca, co często wiąże się z wyparciem sprzedażowej pokory i zastąpieniem jej przekonaniem: „Mam tylu klientów, że o nic nie muszę się martwić”. A to oznacza początek sprzedażowego końca. Chyba że ma się świadomość tego, czym jest prospecting i dlaczego na stałe powinien zagościć w sprzedażowej praktyce.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 9/2017

Zanim klikniesz „wyślij”

Zanim klikniesz „wyślij”

Twoich potencjalnych klientów interesuje tylko to, w jaki sposób możesz pomóc im uzyskać efekt, na którym im zależy. To jest właśnie to, co sprawi, że wybiorą twoją ofertę.

Czytaj więcej
nr 9/2017

Handlowiec 3.0, czyli jak wejść na poziom liderski w sprzedaży

Handlowiec 3.0, czyli jak wejść na poziom liderski w sprzedaży

Chcąc sprzedać, musisz odpowiedzieć na potrzebę klienta. Aby odpowiedzieć na tę potrzebę, musisz ją poznać, a żeby to osiągnąć, musisz stosować odpowiednie techniki, mieć odpowiednią postawę do sprzedaży itd. Co zrobić, aby sprzedaż nie była procesem kolejnych kroków do wykonania, a była świadomym realizowaniem założonych celów?

Czytaj więcej
nr 9/2017

Motywacja w beznadziejnej sytuacji

Motywacja w beznadziejnej sytuacji

Teoretycznie proces sprzedażowy od A do Z powinien przebiegać gładko, płynnie i bez problemów. Klient powinien zawsze otrzymać to, co obiecał mu handlowiec. Handlowiec powinien za swoją pracę otrzymać wysoką prowizję. Praca powinna być doskonale zorganizowana, aby każdy sprzedawca mógł zdążyć spokojnie zarówno z działaniami w terenie, jak i z uzupełnieniem raportów w CRM-ie. Rzeczywistość jednak bywa...

Czytaj więcej
nr 9/2017

Wspomnienia sprzedawcy: sztuka kompromisu

Wspomnienia sprzedawcy: sztuka kompromisu

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Marka – doświadczonego sprzedawcy, dzielącego się technikami i patentami, które pomogły mu na różnych etapach kariery. Część 2: Jak uniknąć kłótni z klientem w przypadku jego obiekcji i zastrzeżeń wobec naszej oferty?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 9/2017

Nie ma trudnych klientów, są tylko trudne sytuacje

Praca z klientem, jak każde zajęcie zawodowe, ma swoją „ciemną stronę”. W przypadku obsługi klienta są nią trudne sytuacje – czyli klienci, którzy zgłaszając zastrzeżenia czy reklamacje, robią to w „afekcie”. Uzewnętrzniają wówczas negatywne emocje – gniew, złość, frustrację. Często zapominają o problemie i zaczynają personalnie atakować ciebie jako reprezentanta firmy. Jak poradzić sobie w tak skrajnej...

Czytaj więcej
nr 9/2017

Sztuka sprzedawania, czyli finalizacja sprzedaży

Sztuka sprzedawania, czyli finalizacja sprzedaży

Finalizacja sprzedaży to etap w procesie obsługi klienta, którego efektem jest transakcja (zakup, złożone zamówienie) lub dalsze, często słowne, ustalenia, które w krótkiej przyszłości doprowadzą do transakcji.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 9/2017

Rozczarowanie produktem

Czy zdarzyło ci się zaraz po dokonaniu zakupu czuć frustrację i rozczarowanie, zamiast radości? Jeżeli tak, to odczuwałeś wówczas tzw. dysonans pozakupowy. I o nim będzie poniższy artykuł.

Czytaj więcej
nr 9/2017

Zakłócenia na linii, czyli o barierach w komunikacji z klientem

Zakłócenia na linii, czyli o barierach w komunikacji z klientem

Sprzedaż, czyli komunikacja. A jeśli komunikacja, to na pewno różnego rodzaju bariery i przeszkody, które mogą ją utrudniać. Jak mówi powiedzenie: „Dopóki nie wiesz, że robisz źle – myślisz, że robisz dobrze”. Dlatego warto poznać bariery, które pojawiają się w sprzedaży. Po to, by nauczyć się je rozpoznawać i dzięki temu skutecznie eliminować.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 9/2017

„Zawodowo od nowa. Zmień nastawienie do poniedziałków i zdefiniuj na nowo swoją karierę, by nigdy nie utknąć w miejscu!”

„Zawodowo od nowa. Zmień nastawienie do poniedziałków i zdefiniuj na nowo swoją karierę, by nigdy nie utknąć w miejscu!”

Na rynku, nakładem wydawnictwa Samo Sedno, ukazała się właśnie książka „Zawodowo od nowa” Jona Acuffa, która znalazła się na liście bestsellerów „New York Timesa”.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 9/2017

Lubię, kiedy klient zadaje trudne pytania

Lubię, kiedy klient zadaje trudne pytania

Beata Raczkowska – Ambasador Call Center 2016 w kategorii Konsultant opowiada nam o tym, jak trafiła do call center i dlaczego lubi swoją pracę.

Czytaj więcej

Reklama