As Sprzedaży 42-43/2022 (wrzesień-grudzień)

As Sprzedaży nr 42-43/2022 - 4 mity na temat finalizacji sprzedaży

4 mity na temat finalizacji sprzedaży

Finalizacja sprzedaży to etap budzący bardzo wiele emocji. Nic dziwnego – jego pozytywne zakończenie oznacza sukces sprzedawcy, często związany z upragnioną prowizją. Rzekomym „złotym środkom” na finalizację sprzedaży poświęcone są także liczne kursy, książki i szkolenia. Niestety, równie liczne są mity związane z tym zagadnieniem. Jakie to mity i dlaczego szkodzą handlowcom, a często również klientom? Zapraszamy do lektury naszego Tematu numeru, opracowanego przez Tomasza Targosza.

Duża część bieżącego numeru poświęcona jest pytaniom w sprzedaży. Grzegorz Kubera wskazuje, na jakie 4 kluczowe pytania klientów każdy handlowiec powinien znać odpowiedź. Aldona Kucner przybliża natomiast te pytania, które sprzedawca powinien zadać w trakcie procesu sprzedażowego.

Na łamach „Asa Sprzedaży” wielokrotnie pisaliśmy już o różnych formach social sellingu, w tym – o wykorzystywaniu portalu LinkedIn do nawiązywania kontaktów sprzedażowych i prowadzenia procesu sprzedaży. Tym razem Sylwia Sowa-Hawdziejuk udziela bardzo praktycznych, popartych przykładami wskazówek, w jaki sposób budować profil firmowy na LinkedIn – od założenia konta, po publikację treści i płatne kampanie.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowane

Artykuły

nr 42-43/2022

Mity finalizowania sprzedaży

Mity finalizowania sprzedaży

Jedno z najczęściej zadawanych pytań przez handlowców brzmi: jak lepiej, szybciej, lub w większej ilości finalizować sprzedaż? Jest to również zagadnienie, z którego najczęściej chcą się szkolić osoby zgłaszające się do trenerów sprzedaży. Różnej maści poradniki aż kipią od technik i opisów metod na finalizację sprzedaży. Nic dziwnego, że wokół tego tematu powstało wiele mitów oraz strategii, które...

Czytaj więcej
nr 42-43/2022

Klienci z różnych stron świata: Arabia Saudyjska

Klienci z różnych stron świata: Arabia Saudyjska

Od 2016 roku Arabia Saudyjska realizuje plan uniezależnienia się od ropy, tak zwaną Wizję 2030. Główne filary planu są następujące: filar ekonomiczny zakłada dywersyfikację gospodarki, filar społeczny ma na celu poprawę usług dla ludności, szczególnie w obszarach zdrowia, kultury, wypoczynku i turystyki. Z kolei filar polityczny celuje w rewizję struktur instytucjonalnych, aby poprawić przejrzystość...

Czytaj więcej
nr 42-43/2022

Jak pozyskiwać więcej rekomendacji?

Jak pozyskiwać więcej rekomendacji?

Na to pytanie stara się odpowiedzieć każdy przedsiębiorca, handlowiec i szef sprzedaży. I bardzo dobrze, bo świat pędzi, zmienia się, technologizuje i w związku z tym pojawiają się coraz to nowsze odpowiedzi na to stare jak sama sprzedaż pytanie.

Czytaj więcej
nr 42-43/2022

Jak profesjonalnie obsługiwać klienta w e‑commerce, aby chciał powracać i kupować ponownie

Jak profesjonalnie obsługiwać klienta w e-commerce, aby chciał powracać i kupować ponownie

Nie od dziś wiadomo, że obecnie coraz trudniej o lojalność klientów. Najlepszym sposobem na zyskanie lojalnych klientów jest prawdziwa, profesjonalna obsługa klienta. Znaczna część firm do dziś nie rozumie, jak duży wpływ ma jakość ich obsługi na chęć powrotu do kolejnych zakupów. W tym tekście chcę podzielić się, czym jest dla mnie profesjonalna obsługa klienta, oraz pokazać kilka dobrych praktyk....

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 42-43/2022

Klient w centrum obsługi

Klient w centrum obsługi
  • Na czym polega dobra obsługa klienta w e-commerce?
  • Jakie wskaźniki pokazujące poziom obsługi klienta w sklepie warto mierzyć?
  • Jakie rozwiązania warto wdrożyć, aby zapewnić wysoki poziom obsługi klienta w każdym punkcie jego styku z firmą i w każdym momencie procesu sprzedażowego?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 42-43/2022

Customer Service na Facebooku

  • Na czym polega skuteczna obsługa klienta poprzez media społecznościowe?
  • Jakie błędy popełniają najczęściej firmy w komunikacji z klientami na Facebooku?
  • Jak odpowiadać na negatywne posty klientów dotyczące zamówień?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 42-43/2022

4 kluczowe pytania w sprzedaży

4 kluczowe pytania w sprzedaży

Specjalista ds. sprzedaży powinien umieć odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań klientów. Po pierwsze, dlaczego chcemy, aby klient dokonał zmiany (i kupił nasz produkt)? Po drugie, dlaczego klient powinien wybrać akurat nasze rozwiązanie? Po trzecie, dlaczego ma działać już teraz i nie odkładać zakupu na później? I ostatnie: jak przekonać do zakupu pozostałych interesariuszy? Podpowiadamy, jak przygotować...

Czytaj więcej
nr 42-43/2022

Na pierwszej linii ognia

Na pierwszej linii ognia

Bieżąca sytuacja makroekonomiczna nie rozpieszcza ani klientów, ani handlowców. Większość produktów i usług drożeje. Ano właśnie. Skoro rynek zaczął się do tego przyzwyczajać, to dlaczego tak bardzo się przejmujesz, kiedy klient mówi: „drogo”?

Czytaj więcej
nr 42-43/2022

Jak zwiększyć procent monetyzowanych szans sprzedażowych?

Jak zwiększyć procent monetyzowanych szans sprzedażowych?

Jeśli słowo Agile jest ci jeszcze obce, nie przejmuj się. Ten artykuł powstał, aby pokazać ci, dlaczego metodyka Agile jest przydatna w każdym zespole, który zarządza procesami.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 42-43/2022

Sztuka zadawania pytań w sprzedaży

Pytanie to podstawowe narzędzie wykorzystywane przez każdego sprzedawcę, służące do zbierania informacji o kliencie i jego potrzebach. Jest to jednocześnie jedno z tych narzędzi, z którymi sprzedawcy mają duży problem. Czego potrzeba, by zadawać właściwe pytania? W jaki sposób je konstruować?

Czytaj więcej
nr 42-43/2022

Techniki negocjacyjne bez tajemnic

Techniki negocjacyjne bez tajemnic

Handlowcy często zadają sobie pytanie: „czy podczas negocjacji muszę klientem manipulować? Ewentualnie – czy klienci manipulują mną?”. Ono dotyczy etyki negocjacji – czy są one manipulacją i czy my uczymy manipulacji? Odpowiedź jest bardzo prosta: „to zależy”, w tym sensie, że zależy, co jest na końcu i co jest twoim celem. Środki czy narzędzia zawsze będą takie same, natomiast cel ich wykorzystania...

Czytaj więcej
nr 42-43/2022

Jak prowadzić na LinkedIn company page, która sprzedaje

Jak prowadzić na LinkedIn company page, która sprzedaje

LinkedIn to obecnie 722 mln użytkowników1 oraz 55 mln kont firmowych w 200 krajach. Jego zasięg reklamowy na rynku polskim wynosi aż 4,2 mln, co daje realne szanse na zamknięcie sprzedaży. Dlaczego więc w polskim serwisie istnieje tylko 79 tys. company pages?

Czytaj więcej
nr 42-43/2022

Mocne pytania, które warto zadać w czasie sprzedaży

Mocne pytania, które warto zadać w czasie sprzedaży

Przygotowując się do rozmowy sprzedażowej, handlowiec powinien mieć nie tylko listę dowodów na wyższość swojej oferty nad innymi, ale także listę pytań, które pozwolą mu zrozumieć, czego naprawdę chce od niego klient.

Czytaj więcej
nr 42-43/2022

Podejście do niepowodzeń warunkuje sukces

Podejście do niepowodzeń warunkuje sukces

Porażki są potrzebne, przydatne i będą się zdarzać! Czytając tytuł tego artykułu możesz się zastanawiać, czy takie podejście na pewno ma sens. Czytaj dalej, a udowodnię, że jest to prawda, a przyjęcie tego założenia i nauczenie się odpowiedniego podejścia do porażek i niepowodzeń jest kluczowym elementem późniejszych osiągnięć.

Czytaj więcej
nr 42-43/2022

Wspomnienia sprzedawcy: Aktywnie słuchać, czyli jak uruchomić nasze uszy?

Wspomnienia sprzedawcy: Aktywnie słuchać, czyli jak uruchomić nasze uszy?

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 24: w jaki sposób wykorzystać aktywne słuchanie do obsługi klientów?

Czytaj więcej
nr 42-43/2022

Rzecznik prasowy w firmie ‑ tak czy nie?

Rzecznik prasowy w firmie - tak czy nie?

Nowoczesna firma na co dzień prowadzi komunikację z różnymi typami odbiorców – pracownikami, klientami, inwestorami, partnerami sprzedaży i społecznością lokalną. Jedną z istotnych grup otoczenia, która wpływa na wizerunek firmy oraz dotarcie do jej odbiorców, są media. Im firma jest większa, tym więcej kontaktów inicjuje ze światem zewnętrznym, co rodzi potrzebę uporządkowania komunikacji z mediami,...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 42-43/2022

"Negocjacje", Krzysztof Kałucki

"Negocjacje", Krzysztof Kałucki

Wszystko, co musisz wiedzieć o negocjacjach. Książka odnosi się do jednego z najpopularniejszych działań, którego jesteśmy uczestnikami każdego dnia. We współczesnym świecie (nie tylko biznesu) skuteczne negocjacje nie są oparte na wykorzystaniu spektakularnego wachlarza wielu technik negocjacyjnych, ale na komunikacji i zarządzaniu emocjami. Zawodowi negocjatorzy nie skupiają się na atakowaniu drugiej...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 42-43/2022

"Techniki obrony ceny. Jak sprzedawać skutecznie bez obniżania ceny", Roman Kawszyn, Adam Szaran

"Techniki obrony ceny. Jak sprzedawać skutecznie bez obniżania ceny", Roman Kawszyn, Adam Szaran

„Za drogo”, „Cena jest za wysoka”, „Wy to już zupełnie powariowaliście z tymi cenami” – to słowa, których handlowcy boją się chyba najbardziej. Jak zareagujesz? Będziesz kłócił się z klientem, mówiąc: „Proszę spojrzeć na jakość”, czy od razu udzielisz rabatu? Żaden z tych ruchów nie jest najlepszy. A co powinieneś zrobić? Obronić cenę!

Czytaj więcej
nr 42-43/2022

Czy to koniec sprzedaży bezpośredniej? Przedstawiciele handlowi powinni się zmienić!

Czy to koniec sprzedaży bezpośredniej? Przedstawiciele handlowi powinni się zmienić!

Jesteś przedstawicielem handlowym? Zadbaj o nowe kompetencje. Raport firmy Showpad mówi jasno – detaliści powoli, acz skutecznie, zmieniają swoje preferencje. Coraz częściej od tradycyjnych spotkań z przedstawicielem handlowym, wolą kupować towary online. Zdecydowana większość, bo aż 86 proc. osób odpowiedzialnych za zakupy w dużych firmach, od spotkań twarzą w twarz woli transakcje zawierane w sposób...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 42-43/2022

"LinkedIn w praktyce", Angelika Chimkowska

"LinkedIn w praktyce", Angelika Chimkowska

Obecnie LinkedIn jest nie tylko narzędziem wspierającym procesy rekrutacyjne, ale też skutecznym medium do pozyskiwania klientów i partnerów biznesowych. Żeby jednak móc z niego czerpać korzyści, trzeba najpierw wśród naszej grupy docelowej zbudować rozpoznawalność, reputację i zaufanie. Z tego właśnie powodu wszelkie sprzedażowe próby podejmowane już w pierwszej wiadomości w social mediach zwykle...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 42-43/2022

"Liczby się liczą. Data storytelling, czyli jak opowiadać o danych", Chip Heath, Karla Starr

"Liczby się liczą. Data storytelling, czyli jak opowiadać o danych", Chip Heath, Karla Starr

Żyjemy w świecie, w którym nasz sukces często zależy od umiejętności przekazywania wartości liczbowych w jasny, zrozumiały sposób. Tylko jak sprawić, by liczby przyciągały uwagę – stały się „przyczepne”? Jak przekształcać nudne dane w ciekawe opowieści? Czy istnieją jakieś metody pomagające ludziom w zrozumieniu danych i podejmowaniu trafniejszych decyzji na podstawie liczb?

Czytaj więcej
nr 42-43/2022

Team lider a eliminacja stresu w pracy

Team lider a eliminacja stresu w pracy

Nieustanny stres nie sprzyja skutecznej pracy zespołowej. Spięty pracownik częściej korzysta bowiem ze zwolnień lekarskich, gdyż stres osłabia system odpornościowy. Wpływa także na koncentrację, co przekłada się na mniejszą efektywność osobistą. Dlatego – będąc team liderem – warto zadbać o redukcję stresu w miejscu pracy. Jakie możliwości warto wziąć pod uwagę i o czym należy pamiętać?

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 42-43/2022

Forum Szefów Sprzedaży: Szef sprzedaży w świecie VUCA

Forum Szefów Sprzedaży: Szef sprzedaży w świecie VUCA

„Obyś żył w ciekawych czasach” – to zdanie, a może raczej przekleństwo, wypowiedziane przez brytyjskiego polityka Josepha Chamberlaina w 1898 r. jak ulał pasuje do dzisiejszego świata, który często określa się jako VUCA – zmienny, niepewny, złożony i niejednoznaczny. Wydarzenia ostatnich kilku lat – od pandemii, skutkującej kolejnymi lockdownami i transformacją każdego aspektu życia (również zawodowego)...

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 42-43/2022

"Szefie, stresuje mnie moja praca..."

"Szefie, stresuje mnie moja praca..."
  • Których pięć kluczowych elementów, według badań Instytutu Gallupa, decyduje o zadowoleniu z życia i pracy?
  • Kiedy stres w pracy staje się groźny?
  • Czy i w jaki sposób szef powinien reagować, gdy pracownicy skarżą się na wysoki poziom stresu w pracy?
Czytaj więcej
nr 42-43/2022

7 pytań o sprzedaż: Piotr Tytoń

7 pytań o sprzedaż: Piotr Tytoń

Od 20 lat pracuje w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi na różnych stanowiskach kierowniczych w instytucjach publicznych oraz prywatnych. Od 2015 roku prowadzi własną firmę doradczo-szkoleniową. Trener, mentor, partner biznesowy w obszarze rozwoju zasobów ludzkich w firmach średniej i dużej wielkości.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.