Finalizacja sprzedaży to etap budzący bardzo wiele emocji. Nic dziwnego – jego pozytywne zakończenie oznacza sukces sprzedawcy, często związany z upragnioną prowizją. Rzekomym „złotym środkom” na finalizację sprzedaży poświęcone są także liczne kursy, książki i szkolenia. Niestety, równie liczne są mity związane z tym zagadnieniem. Jakie to mity i dlaczego szkodzą handlowcom, a często również klientom? Zapraszamy do lektury naszego Tematu numeru, opracowanego przez Tomasza Targosza.
Duża część bieżącego numeru poświęcona jest pytaniom w sprzedaży. Grzegorz Kubera wskazuje, na jakie 4 kluczowe pytania klientów każdy handlowiec powinien znać odpowiedź. Aldona Kucner przybliża natomiast te pytania, które sprzedawca powinien zadać w trakcie procesu sprzedażowego.
Na łamach „Asa Sprzedaży” wielokrotnie pisaliśmy już o różnych formach social sellingu, w tym – o wykorzystywaniu portalu LinkedIn do nawiązywania kontaktów sprzedażowych i prowadzenia procesu sprzedaży. Tym razem Sylwia Sowa-Hawdziejuk udziela bardzo praktycznych, popartych przykładami wskazówek, w jaki sposób budować profil firmowy na LinkedIn – od założenia konta, po publikację treści i płatne kampanie.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowaneJedno z najczęściej zadawanych pytań przez handlowców brzmi: jak lepiej, szybciej, lub w większej ilości finalizować sprzedaż? Jest to również zagadnienie, z którego najczęściej chcą się szkolić osoby zgłaszające się do trenerów sprzedaży. Różnej maści poradniki aż kipią od technik i opisów metod na finalizację sprzedaży. Nic dziwnego, że wokół tego tematu powstało wiele mitów oraz strategii, które...
Od 2016 roku Arabia Saudyjska realizuje plan uniezależnienia się od ropy, tak zwaną Wizję 2030. Główne filary planu są następujące: filar ekonomiczny zakłada dywersyfikację gospodarki, filar społeczny ma na celu poprawę usług dla ludności, szczególnie w obszarach zdrowia, kultury, wypoczynku i turystyki. Z kolei filar polityczny celuje w rewizję struktur instytucjonalnych, aby poprawić przejrzystość...
Na to pytanie stara się odpowiedzieć każdy przedsiębiorca, handlowiec i szef sprzedaży. I bardzo dobrze, bo świat pędzi, zmienia się, technologizuje i w związku z tym pojawiają się coraz to nowsze odpowiedzi na to stare jak sama sprzedaż pytanie.
Nie od dziś wiadomo, że obecnie coraz trudniej o lojalność klientów. Najlepszym sposobem na zyskanie lojalnych klientów jest prawdziwa, profesjonalna obsługa klienta. Znaczna część firm do dziś nie rozumie, jak duży wpływ ma jakość ich obsługi na chęć powrotu do kolejnych zakupów. W tym tekście chcę podzielić się, czym jest dla mnie profesjonalna obsługa klienta, oraz pokazać kilka dobrych praktyk....
Specjalista ds. sprzedaży powinien umieć odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań klientów. Po pierwsze, dlaczego chcemy, aby klient dokonał zmiany (i kupił nasz produkt)? Po drugie, dlaczego klient powinien wybrać akurat nasze rozwiązanie? Po trzecie, dlaczego ma działać już teraz i nie odkładać zakupu na później? I ostatnie: jak przekonać do zakupu pozostałych interesariuszy? Podpowiadamy, jak przygotować...
Bieżąca sytuacja makroekonomiczna nie rozpieszcza ani klientów, ani handlowców. Większość produktów i usług drożeje. Ano właśnie. Skoro rynek zaczął się do tego przyzwyczajać, to dlaczego tak bardzo się przejmujesz, kiedy klient mówi: „drogo”?
Jeśli słowo Agile jest ci jeszcze obce, nie przejmuj się. Ten artykuł powstał, aby pokazać ci, dlaczego metodyka Agile jest przydatna w każdym zespole, który zarządza procesami.
Pytanie to podstawowe narzędzie wykorzystywane przez każdego sprzedawcę, służące do zbierania informacji o kliencie i jego potrzebach. Jest to jednocześnie jedno z tych narzędzi, z którymi sprzedawcy mają duży problem. Czego potrzeba, by zadawać właściwe pytania? W jaki sposób je konstruować?
Handlowcy często zadają sobie pytanie: „czy podczas negocjacji muszę klientem manipulować? Ewentualnie – czy klienci manipulują mną?”. Ono dotyczy etyki negocjacji – czy są one manipulacją i czy my uczymy manipulacji? Odpowiedź jest bardzo prosta: „to zależy”, w tym sensie, że zależy, co jest na końcu i co jest twoim celem. Środki czy narzędzia zawsze będą takie same, natomiast cel ich wykorzystania...
LinkedIn to obecnie 722 mln użytkowników1 oraz 55 mln kont firmowych w 200 krajach. Jego zasięg reklamowy na rynku polskim wynosi aż 4,2 mln, co daje realne szanse na zamknięcie sprzedaży. Dlaczego więc w polskim serwisie istnieje tylko 79 tys. company pages?
Przygotowując się do rozmowy sprzedażowej, handlowiec powinien mieć nie tylko listę dowodów na wyższość swojej oferty nad innymi, ale także listę pytań, które pozwolą mu zrozumieć, czego naprawdę chce od niego klient.
Porażki są potrzebne, przydatne i będą się zdarzać! Czytając tytuł tego artykułu możesz się zastanawiać, czy takie podejście na pewno ma sens. Czytaj dalej, a udowodnię, że jest to prawda, a przyjęcie tego założenia i nauczenie się odpowiedniego podejścia do porażek i niepowodzeń jest kluczowym elementem późniejszych osiągnięć.
Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 24: w jaki sposób wykorzystać aktywne słuchanie do obsługi klientów?
Nowoczesna firma na co dzień prowadzi komunikację z różnymi typami odbiorców – pracownikami, klientami, inwestorami, partnerami sprzedaży i społecznością lokalną. Jedną z istotnych grup otoczenia, która wpływa na wizerunek firmy oraz dotarcie do jej odbiorców, są media. Im firma jest większa, tym więcej kontaktów inicjuje ze światem zewnętrznym, co rodzi potrzebę uporządkowania komunikacji z mediami,...
Wszystko, co musisz wiedzieć o negocjacjach. Książka odnosi się do jednego z najpopularniejszych działań, którego jesteśmy uczestnikami każdego dnia. We współczesnym świecie (nie tylko biznesu) skuteczne negocjacje nie są oparte na wykorzystaniu spektakularnego wachlarza wielu technik negocjacyjnych, ale na komunikacji i zarządzaniu emocjami. Zawodowi negocjatorzy nie skupiają się na atakowaniu drugiej...
„Za drogo”, „Cena jest za wysoka”, „Wy to już zupełnie powariowaliście z tymi cenami” – to słowa, których handlowcy boją się chyba najbardziej. Jak zareagujesz? Będziesz kłócił się z klientem, mówiąc: „Proszę spojrzeć na jakość”, czy od razu udzielisz rabatu? Żaden z tych ruchów nie jest najlepszy. A co powinieneś zrobić? Obronić cenę!
Jesteś przedstawicielem handlowym? Zadbaj o nowe kompetencje. Raport firmy Showpad mówi jasno – detaliści powoli, acz skutecznie, zmieniają swoje preferencje. Coraz częściej od tradycyjnych spotkań z przedstawicielem handlowym, wolą kupować towary online. Zdecydowana większość, bo aż 86 proc. osób odpowiedzialnych za zakupy w dużych firmach, od spotkań twarzą w twarz woli transakcje zawierane w sposób...
Obecnie LinkedIn jest nie tylko narzędziem wspierającym procesy rekrutacyjne, ale też skutecznym medium do pozyskiwania klientów i partnerów biznesowych. Żeby jednak móc z niego czerpać korzyści, trzeba najpierw wśród naszej grupy docelowej zbudować rozpoznawalność, reputację i zaufanie. Z tego właśnie powodu wszelkie sprzedażowe próby podejmowane już w pierwszej wiadomości w social mediach zwykle...
Żyjemy w świecie, w którym nasz sukces często zależy od umiejętności przekazywania wartości liczbowych w jasny, zrozumiały sposób. Tylko jak sprawić, by liczby przyciągały uwagę – stały się „przyczepne”? Jak przekształcać nudne dane w ciekawe opowieści? Czy istnieją jakieś metody pomagające ludziom w zrozumieniu danych i podejmowaniu trafniejszych decyzji na podstawie liczb?
Nieustanny stres nie sprzyja skutecznej pracy zespołowej. Spięty pracownik częściej korzysta bowiem ze zwolnień lekarskich, gdyż stres osłabia system odpornościowy. Wpływa także na koncentrację, co przekłada się na mniejszą efektywność osobistą. Dlatego – będąc team liderem – warto zadbać o redukcję stresu w miejscu pracy. Jakie możliwości warto wziąć pod uwagę i o czym należy pamiętać?
„Obyś żył w ciekawych czasach” – to zdanie, a może raczej przekleństwo, wypowiedziane przez brytyjskiego polityka Josepha Chamberlaina w 1898 r. jak ulał pasuje do dzisiejszego świata, który często określa się jako VUCA – zmienny, niepewny, złożony i niejednoznaczny. Wydarzenia ostatnich kilku lat – od pandemii, skutkującej kolejnymi lockdownami i transformacją każdego aspektu życia (również zawodowego)...
Od 20 lat pracuje w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi na różnych stanowiskach kierowniczych w instytucjach publicznych oraz prywatnych. Od 2015 roku prowadzi własną firmę doradczo-szkoleniową. Trener, mentor, partner biznesowy w obszarze rozwoju zasobów ludzkich w firmach średniej i dużej wielkości.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.