As Sprzedaży 41/2022 (lipiec-sierpień)

As Sprzedaży nr 41/2022 - Jak utrzymać lojalność klientów

Jak utrzymać lojalność klientów

Zdanie mówiące, że pozyskanie nowego klienta jest o wiele droższe i płacimy za nie nie tylko pieniędzmi, ale i czasem, który moglibyśmy poświęcić na inne, bardziej zyskowne działania jest już w zasadzie truizmem, nie zmienia to jednak faktu, że jest po prostu... prawdziwe. Lojalny klient nie tylko nie zrezygnuje z naszych produktów/usług, ale także może cyklicznie wracać po nowe, jak również rekomendować naszą firmę innym. To najlepszy marketing! Jak zatem dbać o lojalność obecnych klientów, by pozostali z nami na lata? Temu zagadnieniu przyglądamy się w naszym Temacie Numeru, opracowanym przez Sandrę Kluzę.

Uzupełnieniem tego tekstu są artykuły Patryka Jasińskiego i Krzysztofa Sarneckiego. Ten pierwszy podpowiada, co zrobić, by klient nam ufał i nie bał się powierzyć nam swoich pieniędzy. Ten drugi wskazuje, jak wykorzystać w sprzedaży tzw. mocne zdania i na przykładach pokazuje, jak je stosować zgodnie z kilkoma algorytmami. Pomagają one m.in. w przełamywaniu barier podczas rozmowy z klientem czy w budowaniu wizerunku naszej firmy.

Jedną z najskuteczniejszych metod dotarcia do klienta jest sprzedaż przez rekomendacje. Chociaż nie każdy klient ma zwyczaj polecania firmy/produktu/usługi, nawet jeśli jest z niej zadowolony, to możesz zwiększyć szansę, że to zrobi. Mało tego – jesteś w stanie uzyskać rekomendację nawet od osób, które nie zostały twoimi klientami. W jaki sposób? Przeczytaj koniecznie artykuł Artura Sójki „Dlaczego ludzie cię nie polecają?”

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDF

Artykuły

nr 41/2022

Jak utrzymać lojalność klientów i dbać o ich retencję?

Jak utrzymać lojalność klientów i dbać o ich retencję?

Utrzymywanie lojalności i dbanie o retencję klientów to zaraz po przyciągnięciu ich uwagi oraz zdobyciu zaufania jedno z największych wyzwań działów handlowych. Różnorodność dostępnych na rynku produktów i usług, wygodne opcje dostawy oraz zwrotów, serwis posprzedażowy, a także konkurencyjne ceny to aspekty, na które najczęściej zwracają uwagę konsumenci. Co zrobić, żeby odbiorcy pozostali z marką...

Czytaj więcej
nr 41/2022

Jak budować zaufanie klienta?

Jak budować zaufanie klienta?

O roli zaufania w sprzedaży i biznesie powiedziano w ostatnich latach wiele. Każda sprzedaż, bez znaczenia, czy jest to sprzedaż typowo transakcyjna, czy doradczo-konsultacyjna wymaga zaufania klienta. Jeśli klient ma powierzyć nam swoje pieniądze, musi dostatecznie zaufać, że nasze rozwiązanie sprawdzi się w jego firmie i da mu odpowiednią wartość. Jak budować zaufanie klienta? Co zrobić, żeby klient...

Czytaj więcej
nr 41/2022

Algorytmy sprzedaży i obsługi klienta

Algorytmy sprzedaży i obsługi klienta

Czym są algorytmy sprzedaży i obsługi klienta? Najłatwiej obrazuje to pojęcie następująca sytuacja pojawiająca się podczas naszych szkoleń – pytamy uczestników: „Jakie spotykacie najczęstsze obiekcje waszych klientów?” Odpowiadają zwykle: „Że jest za drogo!”. Z pasją w głosie dodają przy tym: „Wszyscy pytają o cenę – tylko cena ich interesuje!”. Wtedy zadajemy im pytanie: „A więc skoro tak często...

Czytaj więcej
nr 41/2022

Klienci z różnych stron świata: Grecja

Klienci z różnych stron świata: Grecja

Grecja kojarzy się ze słońcem, Akropolem, Olimpem, mitologią, morzem i licznymi wyspami, oliwą i fetą. Ten piękny i nie tak odległy kraj jest ulubionym wakacyjnym kierunkiem niejednego Polaka. Turystyka, obok eksploatacji największej na świecie floty handlowej, jest jedną z głównych gałęzi greckiej gospodarki. Niestety, od 2007 roku kraj przechodzi poważny kryzys gospodarczy. Grecja jest jednym z najbardziej...

Czytaj więcej
nr 41/2022

Jak dojść do prawdziwej potrzeby klienta?

Jak dojść do prawdziwej potrzeby klienta?

Wyobraź sobie, że po wielu rozmowach i mailach w końcu dostarczasz klientowi swój produkt lub specjaliści z twojej firmy wykonali dla niego zamówioną usługę. Zacierasz ręce, bo liczysz na zadowolenie klienta, a być może nawet uzupełnienie oferty o pakiet, który twój klient miał na uwadze w całym procesie sprzedaży. Tymczasem klient się odzywa lub niechętnie odbiera telefon i przekazuje komunikat w...

Czytaj więcej
nr 41/2022

Dlaczego ludzie cię nie polecają?

Dlaczego ludzie cię nie polecają?

Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest tak prosta, jakby się wydawało. Przede wszystkim dlatego, że jest to zbyt ogólne pytanie. Wiemy tylko, że jesteś ty, oczekujesz poleceń, a inni ludzie nie dają ci ich wystarczająco dużo lub nawet wcale. Dlaczego o tym piszę? Bo w zależności od kontekstu zadania tego pytania, otrzymasz inne odpowiedzi. W tym artykule zmierzę się z odpowiedzią na to pytanie w kilku...

Czytaj więcej
nr 41/2022

Zasady wywierania wpływu na ludzi ‑ co innego znać, a co innego stosować!

Zasady wywierania wpływu na ludzi - co innego znać, a co innego stosować!

Co do tego, że warto budować dobre relacje z klientami, nie mamy wątpliwości. Pomagają nam w tym choćby reguła lubienia i sympatii czy reguła wzajemności. Pytanie tylko, jak daleko się posunąć, by relacje z klientem nie zaczęły przynosić strat zamiast zysków?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 41/2022

Sztuka prezentacji, czyli jak budować zaufanie i obudzić pragnienia klienta

Wielu sprzedawców sądzi, że jednym z najważniejszych etapów procesu sprzedaży jest prezentacja handlowa. Może ona być początkiem długiej współpracy lub początkiem jej końca. Co powinno poprzedzać udaną prezentację? W jaki sposób odgadnąć motywacje klienta i wzbudzić potrzebę posiadania danego produktu? Jak zbudować zaufanie, które zaowocuje przyjęciem naszej propozycji? Niniejszy artykuł podejmuje...

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 41/2022

Jak sprawić, by klient po zakupie był bardziej zadowolony niż przed?

Jak sprawić, by klient po zakupie był bardziej zadowolony niż przed?
  • W czym pomaga dobry kontakt posprzedażowy z klientem?
  • Dlaczego w sprzedaży trzeba dbać o emocje klienta?
  • Na czym polega over-delivery?
Czytaj więcej
nr 41/2022

Pięć etapów procesu sprzedaży

Pięć etapów procesu sprzedaży

Przestrzegając idealnego przebiegu procesu sprzedaży, sprzedawca wchodzi na pułap doradczy. Zebranie informacji o kliencie i poświęcenie czasu na przygotowanie się pozwoli doradcy poczuć się odpowiedzialnym profesjonalistą, pracującym nad autentyczną usługą dla klienta. Jego zaangażowanie odróżni go od innych i pozwoli gromadzić bazę lojalnych klientów, przekonanych o tym, że doradcy „po prostu się...

Czytaj więcej
nr 41/2022

Wideo w e‑mailach sprzedażowych ‑ to po prostu działa!

Wideo w e-mailach sprzedażowych - to po prostu działa!

Dodawanie do e-maili krótkich treści wideo ma w zasadzie same zalety, łącznie z tym, że przekażemy o wiele więcej informacji w krótszym czasie, nie zmuszając nikogo do czytania przydługich wiadomości.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 41/2022

Wspomnienia sprzedawcy: Jak argumentować swoją ofertę bez używania języka korzyści?

Wspomnienia sprzedawcy: Jak argumentować swoją ofertę bez używania języka korzyści?

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 24: jak używać argumentów i dlaczego język korzyści nie działa?

Czytaj więcej
nr 41/2022

W teatrze sprzedaży

W teatrze sprzedaży

Życie biznesowe oferuje ci różne role oraz wiele możliwości stanięcia przed ludźmi na scenie. Inną rolę ma ekspert czy specjalista w danej dziedzinie, a inną lider zespołu czy prezes firmy. Dokładnie jak w życiu aktora. Mamy różne role i związane z tym wymagania oraz rodzaje teatrów: drastyczny, komedii, lalek, a także dla dzieci. Jest również opera czy balet.

Czytaj więcej
nr 41/2022

Chcieć to móc?

Chcieć to móc?

Kiedy jeden mówi, że nie da rady czegoś zrobić, a drugi, że da się to zrobić – obaj mają rację. Jest to słynna sentencja, którą przypisuje się jednemu z wizjonerów, Henry’emu Fordowi. On sam uwierzył w to, że umożliwi jak największej liczbie osób dostęp do samochodu spalinowego, a my? Mamy podobne cele w swojej karierze i życiu? Jeśli tak, to czy nastawienie do ich zdobycia ma znaczenie?

Czytaj więcej
nr 41/2022

Słowo pisane w erze TikToka ‑ jak dopasować treść do przekazu?

Słowo pisane w erze TikToka - jak dopasować treść do przekazu?

Czy przy rosnącej popularności TikToka i materiałów wideo jest jeszcze miejsce na słowo pisane? Oczywiście, że tak, pytanie tylko: w jakiej formie? Wymagania dotyczące treści rosną, a przebicie się z chwytliwym hasłem nie zapewnia pierwszego miejsca wśród konkurencji. Coraz więcej odbiorców stawia na przeżycia, doświadczenia i zaangażowanie, ale czy kreowanie treści pod te wymagania gwarantuje sukces?...

Czytaj więcej
nr 41/2022

Pierwsze spotkanie sprzedażowe ‑ nastrój się odpowiednio i zdobądź nowego klienta!

Pierwsze spotkanie sprzedażowe - nastrój się odpowiednio i zdobądź nowego klienta!

Od tego, czy dotrzemy do klienta w dobrym nastroju wiele zależy: może nas odebrać jako profesjonalistów lub nie. Może pomyśleć, że jest między nami chemia lub nie. Może czuć się dobrze zrozumiany lub nie. Może chcieć spotkać się ponownie... lub nie.

Czytaj więcej
nr 41/2022

Sprzedaż bez szewskiej pasji

Sprzedaż bez szewskiej pasji

W każdym zawodzie nerwy i agresja są rzeczą niepożądaną, ale w sprzedaży mogą one zepsuć szczególnie wiele. Jednocześnie to właśnie tu okazji do utarczek jest wyjątkowo dużo.

Czytaj więcej
nr 41/2022

"Psychologia w sprzedaży. W jaki sposób prowadzić rozmowę handową, aby zwiększać szansę na zawarcie umowy", Tomasz Sędzimir

"Psychologia w sprzedaży. W jaki sposób prowadzić rozmowę handową, aby zwiększać szansę na zawarcie umowy", Tomasz Sędzimir

Czy wiesz, jak zwiększyć swoje szanse na skuteczną sprzedaż? Dobry handlowiec to handlowiec skuteczny. Czyli taki, który doprowadza do odpowiednio dużej liczby rozmów z klientami zakończonych transakcją. Taki, który przynosi swojej firmie oczekiwane obroty. Taki, który jest zadowolony z comiesięcznej wypłaty, zwykle powiązanej ściśle z sukcesami w pracy. Decydując się na wybór tej ścieżki zawodowej,...

Czytaj więcej
nr 41/2022

"Profesjonalne negocjacje. Psychologia rozmów (nie tylko) biznesowych", Paweł Kowalewski

"Profesjonalne negocjacje. Psychologia rozmów (nie tylko) biznesowych", Paweł Kowalewski

Zastanawiało cię kiedyś, co właściwie podlega negocjacjom? Otóż istotą negocjacji jest konflikt. W procesie mającym doprowadzić do porozumienia należy w mądry, satysfakcjonujący dla obu stron sposób zrealizować cele, które dla każdej z nich są różne. Muszą być różne – gdyby były identyczne, nie byłoby czego negocjować. Oto pierwsza prawda, którą należy zrozumieć przed przystąpieniem do negocjacji....

Czytaj więcej
nr 41/2022

"Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane!", Klaudia Pingot

"Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane!", Klaudia Pingot

Koncepcja błękitnego umysłu, której poświęcona jest ta książka, zachęca do widzenia świata na odwrót, motywuje do odwrócenia zasad do góry nogami. To książka, która zawiera wiele opowieści, anegdot i przykładów. Opiera się na badaniach naukowych, choć jednocześnie przedstawia zagadnienia niewyjaśnione i zagadkowe. Łączy biznes, psychologię, filozofię Wschodu z życiem i naszymi codziennymi wyborami....

Czytaj więcej
nr 41/2022

"Upstream. Rozwiązuj problemy, nim się pojawią", Dan Heath

"Upstream. Rozwiązuj problemy, nim się pojawią", Dan Heath

Idea, która legła u podstaw modelu upstream, jest bardzo prosta. Zamiast rozwiązywać problemy, należy do nich nie dopuszczać. Downstream, odmiennie od upstream, oznacza reagowanie na problemy i ich rozwiązywanie. Łatwo zrozumieć, że taki model wymaga wysiłku, generuje większe koszty, jest też bardziej ryzykowny pod względem ewentualnych strat. Mimo to ludzie częściej działają zgodnie z modelem downstream:...

Czytaj więcej
nr 41/2022

7 pytań o sprzedaż: Justyna Kosmalska

7 pytań o sprzedaż: Justyna Kosmalska

Trener biznesu, Project Manager, doradca, certyfikowany Scrum Master (PSM II). Mentor w zakresie Scrum, Agile i zarządzania projektami. Entuzjastka project i product management, zwinnego podejścia, Evidence Based Management i Agile Leadership. Ukierunkowana na optymalizację procesów, rozwój zespołów i organizacji. Członek zespołu Disciplined Agile w Polsce, społeczności Agile3M i PMI PC Gdańsk Branch....

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.