As Sprzedaży 40/2022 (maj-czerwiec)

As Sprzedaży nr 40/2022 - Oferta szyta na miarę

Oferta szyta na miarę

Na rynku jest obecnie tyle produktów i usług, że wymyślenie oferty, która mogłaby się wyróżnić może się wydawać bardzo trudne, jeśli nie niemożliwe. A może wcale nie trzeba jej wymyślać i wystarczy nieco zmienić podejście do propozycji, które już mamy w asortymencie? Kastomizacja produktu, czyli indywidualne dostosowanie oferty do potrzeb konkretnego klienta to trend, który zyskuje na popularności. Nic dziwnego – każdy z nas lubi czuć się zaopiekowany i mieć poczucie, że kupuje dokładnie to, czego potrzebuje, i że dany produkt/usługa zostanie stworzony specjalnie dla niego. O tym, jak wprowadzać kastomizację produktów/usług i jak z nią nie przesadzić, by nie składać klientom nierealnych obietnic pisze w Temacie numeru Aldona Kucner.

Innym popularnym trendem w sprzedaży jest tworzenie silnej marki osobistej po to, by w oczach klienta stać się ekspertem w konkretnym zakresie (najlepiej oczywiście powiązanym z tym, co sprzedajemy). Jedną z metod personal brandingu jest content marketing, czyli tworzenie i dzielenie się merytorycznymi treściami z zakresu naszej branży. Pomysły na pierwszych kilka postów w social mediach czy wpisów na blogu firmowym znajdą się pewnie od razu, ale co dalej? Z pomocą przychodzą Sandra Kluza i Daria Kwapich w artykule „Skąd czerpać inspiracje do tworzenia contentu, który ma pomóc handlowcowi sprzedawać?”

Nie da się ukryć, że spotykanie się z odmową to codzienność w zawodzie handlowca. Niestety, nie wpływa to najlepiej na motywację do pracy, a u niektórych osób przekształca się wręcz w lęk przed sięganiem po telefon czy bezpośrednią rozmową z klientem. W naszej stałej rubryce „Z życia handlowca” Tomasz Targosz podpowiada, jak sobie poradzić z negatywnymi doświadczeniami z przeszłości, które blokują handlowców w pracy.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowane

Artykuły

nr 40/2022

Kastomizacja produktu ‑ jak odpowiedzieć na rosnący trend indywidualizacji oferty?

Kastomizacja produktu - jak odpowiedzieć na rosnący trend indywidualizacji oferty?

Nasi klienci coraz częściej oczekują, że damy im możliwość dopasowania produktu do ich indywidualnych potrzeb i gustów. Czy kastomizacja (ang. customization) na stałe zagości w naszych przedsiębiorstwach?

Czytaj więcej
nr 40/2022

Jak sprzedawać nie tylko produkt, ale też pomysły

Jak sprzedawać nie tylko produkt, ale też pomysły

Najlepsi handlowcy to tzw. rainmakers. Ludzie, którzy konsekwentnie i nieprzerwanie sprzedają swoje pomysły i przez to powiększają bazę klientów. Jak to robią i co jest potrzebne, aby stać się takim specjalistą?

Czytaj więcej
nr 40/2022

Skąd czerpać inspiracje do tworzenia contentu, który ma pomóc handlowcowi sprzedawać?

Skąd czerpać inspiracje do tworzenia contentu, który ma pomóc handlowcowi sprzedawać?

Dobry content potrafi czasami sprzedać więcej niż niejedna rozmowa z klientem czy długie negocjacje. Trzeba tylko zadbać o to, żeby odpowiadał on na potrzeby odbiorców i angażował ich do wykonania konkretnej akcji. Skuteczne wykorzystanie przekazu tekstowego oraz wizualnego może być świetnym narzędziem sprzedażowym w rękach handlowca. Skąd czerpać inspiracje do tworzenia contentu, który zachęca do...

Czytaj więcej
nr 40/2022

Klienci z różnych stron świata: Filipiny

Klienci z różnych stron świata: Filipiny

Prognozy Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) dla Filipin sprzed 2019 roku były bardzo obiecujące. Wskazywały, że tempo wzrostu gospodarczego w tych latach utrzyma się na poziomie 6,6% i będzie najwyższe wśród wszystkich gospodarek ASEAN – Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej. Rozwój ten jest napędzany przez konsumpcję wewnętrzną oraz finansowany w dużej mierze przez Filipińczyków...

Czytaj więcej
nr 40/2022

Słuchaj z empatią i przestań tyle gadać

Słuchaj z empatią i przestań tyle gadać

Udało się! Na twoją pocztę wpadł brief od klienta. Co prawda twój rozmówca wypełnił większość pól w ankiecie, ale co tam... Ty i tak wiesz swoje i trzeba ostro zaatakować, by ten kontakt zamienił się w kontrakt.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 40/2022

"Kliencie, pomóż nam się rozwijać!"

"Kliencie, pomóż nam się rozwijać!"
  • Jak wykorzystać relacje z klientem do planowania rozwoju i strategii sprzedażowej firmy?
  • W czym pomaga mapowanie doświadczeń klienta?
  • W jaki sposób sztuczna inteligencja może wesprzeć kontakt z klientem?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 40/2022

Klient ma zawsze rację, kto Panu tak spie... i inne sytuacje, które odbierają handlowcowi wszelkie szanse sprzedaży

Klient ma zawsze rację, kto Panu tak spie... i inne sytuacje, które odbierają handlowcowi wszelkie szanse sprzedaży

Natrafiłem ostatnio w Internecie na pięknego mema. Jego treść brzmiała tak: „Mówią, że klient ma zawsze rację. A tymczasem to nieprawda. Badania dowiodły, że zazwyczaj gó...o wie i jeszcze sapie!” W pierwszym momencie oczywiście się roześmiałem, potem posmutniałem. Powyższa sytuacja skłoniła mnie do zastanowienia się nad innymi tego typu nieporozumieniami, które niweczą szanse sprzedażowe, bo... niszczą,...

Czytaj więcej
nr 40/2022

5 rzeczy, które sprawiają, że oferta zwróci uwagę klienta

5 rzeczy, które sprawiają, że oferta zwróci uwagę klienta

Na podstawie pakietu katalogów i opisów nowego produktu musisz przygotować ofertę dla klienta, który czeka na informacje od ciebie. Nie chcesz, by się zniechęcił, a dodatkowo obiecałeś, że prześlesz propozycję do czwartku. Czwartek już jednak nadszedł, i jest godzina 15.00...

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 40/2022

Sprzedaż za pomocą contentu w sektorze B2B

Sprzedaż za pomocą contentu w sektorze B2B
  • Czy warto inwestować w content marketing?
  • Dlaczego tak niewiele blogów na siebie zarabia?
  • Po czym poznać dobrą treść?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 40/2022

Efekt Dunninga ‑ Krugera ‑ jak rozpoznać, czy nie padliśmy jego ofiarą?

Efekt Dunninga - Krugera - jak rozpoznać, czy nie padliśmy jego ofiarą?
  • Na czym polega efekt Dunninga-Krugera?
  • Czy możliwe jest samodzielne zdiagnozowanie go u siebie?
  • Jak efekt Dunninga-Krugera objawia się w sprzedaży?
Czytaj więcej
nr 40/2022

Wspomnienia sprzedawcy: Jak przeszłość może wpływać na naszą motywację?

Wspomnienia sprzedawcy: Jak przeszłość może wpływać na naszą motywację?

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 22: jakie doświadczenia z przeszłości mogą blokować naszą motywację?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 40/2022

Content, który uczy ‑ o znaczeniu wartościowej treści

Content, który uczy - o znaczeniu wartościowej treści
  • Jaka jest najważniejsza funkcja content marketingu?
  • Jakie czynniki sprawiają, że publikowane treści uznawane są za wartościowe?
  • Jak sprawdzić, czy nasz przekaz na pewno jest wartościowy?
Czytaj więcej
nr 40/2022

Zmień obiekcje w korzyści!

Zmień obiekcje w korzyści!

Nigdy nie myślałem, że zwiążę się życiowo ze sprzedażą. Bardzo szybko jednak zorientowałem się, że jest ona wszechobecna – niezależnie od tego, gdzie pracujemy i czym się zajmujemy. Sprzedajemy usługi, produkty, ale przede wszystkim siebie. Pracując w korporacjach, współpracując z firmami różnej wielkości z różnych branż oraz współtworząc firmę, zauważyłem, że droga do sukcesu tkwi przede wszystkim...

Czytaj więcej
nr 40/2022

Jak sobie radzić z emocjami i niepewnością w trudnym czasie?

Jak sobie radzić z emocjami i niepewnością w trudnym czasie?

W ostatnich miesiącach poziom strachu i lęku w społeczeństwie zdecydowanie wzrósł. Wojna w Ukrainie, rosnące koszty życia, niepewność, co przyniesie jutro – powodów było aż nadto. Jakie reakcje psychiczne powinny nas zaniepokoić i skłonić do poszukiwania pomocy u specjalisty oraz jak zmniejszyć poziom odczuwanego lęku?

Czytaj więcej
nr 40/2022

Czy dobry sprzedawca powinien być dobrym marketingowcem?

Czy dobry sprzedawca powinien być dobrym marketingowcem?

Od wielu lat obserwuję, że mocno rozdziela się od siebie sprzedaż i marketing. Kiedy pytamy pracowników o ich role w zespole, podział zadań, to marketingowiec jest marketingowcem, a sprzedawca – sprzedawcą. W tym tekście chcę pokazać, że oba te stanowiska mają ze sobą wiele wspólnego i często nie warto ich rozdzielać.

Czytaj więcej
nr 40/2022

Pewności siebie można się nauczyć!

Pewności siebie można się nauczyć!

Niektóre cechy charakteru i umiejętności są uniwersalne dla każdego biznesu i każdej branży. Jedną z nich jest pewność siebie, bo chyba nie ma nikogo, kto by zaprzeczył, że efektywny lider, sprzedawca czy trener powinien być pewny siebie. Nikt z nas jednak z pewnością siebie się nie rodzi, a dopiero ją wykształca. Jak to zrobić?

Czytaj więcej
nr 40/2022

"Autentyczny personal branding, czyli silna marka osobista w praktyce", Angelika Chimkowska

"Autentyczny personal branding, czyli silna marka osobista w praktyce", Angelika Chimkowska

Marka osobista to obecnie ważny element budujący zaufanie, rozpoznawalność oraz reputację, który wspiera realizację celów biznesowych. I to niezależnie od tego, czy pracujesz na etacie, czy prowadzisz własną firmę. Według badań o jej sile decyduje nie tylko strategiczne podejście do jej budowania, lecz także autentyczność i spójne komunikowanie w przestrzeni on-line i off-line. Angelika Chimkowska,...

Czytaj więcej
nr 40/2022

Nowoczesna definicja handlowca

Nowoczesna definicja handlowca

Praca handlowca wymaga bardzo specyficznych umiejętności. Nie zmieniają się one jednak w takim stopniu jak charakter sprzedaży. Dziś proces opiera się głównie na relacjach, umiejętności nawiązywania, ale i podtrzymywania kontaktów z innymi ludźmi. Rzadko zdarza się skupienie tylko na produkcie. Niezmienna jest również sytuacja handlowców na rynku – o najlepszych firmy walczą między sobą.

Czytaj więcej
nr 40/2022

Polish National Sales Forum. Przyszłość sektora sprzedaży w czasach niepewności

Polish National Sales Forum. Przyszłość sektora sprzedaży w czasach niepewności

Kryzys może oznaczać szansę. O tym, jaka jest przyszłość polskiego sektora sprzedaży w kontekście globalnych wyzwań społeczno-politycznych i gospodarczych, przed którymi stanął świat, porozmawiają eksperci podczas Polish National Sales Forum już 7 czerwca. W roli prelegentów wystąpią m.in. Stuart Lotherington i gen. Roman Polko.

Czytaj więcej
nr 40/2022

"Nawyki milionerów. Droga do bogactwa i sukcesu", Dean Graziosi

"Nawyki milionerów. Droga do bogactwa i sukcesu", Dean Graziosi

Odnoszenie imponujących sukcesów i zdobywanie wielkich pieniędzy wydaje się wyjątkowo skomplikowane. Zdecydowanej większości ludzi to się po prostu nie udaje! Trzeba mieć sporo szczęścia i dobre znajomości, a i tak nie gwarantuje to pomyślnego rezultatu. Owszem, czasami słyszy się o przeciętniakach, którzy mozolnie, krok po kroku pięli się w górę, aby w końcu dzięki nadludzkiemu wysiłkowi osiągnąć...

Czytaj więcej
nr 40/2022

7 pytań o sprzedaż: Albert Pałyga

7 pytań o sprzedaż: Albert Pałyga

Menedżer obszarów: Utrzymanie Klienta oraz Korespondencja Elektroniczna (czat i e-mail) w Banku Millennium. Zawodowo związany z Departamentem Bankowości Bezpośredniej od ponad 11 lat, gdzie aktualnie odpowiedzialny jest za zarządzanie obszarami, w których kluczową rolę odgrywa szeroko rozumiana jakość obsługi klienta. Do jego codziennych obowiązków należy zarządzanie zespołami obsługowymi oraz utrzymaniowymi...

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.