Na rynku jest obecnie tyle produktów i usług, że wymyślenie oferty, która mogłaby się wyróżnić może się wydawać bardzo trudne, jeśli nie niemożliwe. A może wcale nie trzeba jej wymyślać i wystarczy nieco zmienić podejście do propozycji, które już mamy w asortymencie? Kastomizacja produktu, czyli indywidualne dostosowanie oferty do potrzeb konkretnego klienta to trend, który zyskuje na popularności. Nic dziwnego – każdy z nas lubi czuć się zaopiekowany i mieć poczucie, że kupuje dokładnie to, czego potrzebuje, i że dany produkt/usługa zostanie stworzony specjalnie dla niego. O tym, jak wprowadzać kastomizację produktów/usług i jak z nią nie przesadzić, by nie składać klientom nierealnych obietnic pisze w Temacie numeru Aldona Kucner.
Innym popularnym trendem w sprzedaży jest tworzenie silnej marki osobistej po to, by w oczach klienta stać się ekspertem w konkretnym zakresie (najlepiej oczywiście powiązanym z tym, co sprzedajemy). Jedną z metod personal brandingu jest content marketing, czyli tworzenie i dzielenie się merytorycznymi treściami z zakresu naszej branży. Pomysły na pierwszych kilka postów w social mediach czy wpisów na blogu firmowym znajdą się pewnie od razu, ale co dalej? Z pomocą przychodzą Sandra Kluza i Daria Kwapich w artykule „Skąd czerpać inspiracje do tworzenia contentu, który ma pomóc handlowcowi sprzedawać?”
Nie da się ukryć, że spotykanie się z odmową to codzienność w zawodzie handlowca. Niestety, nie wpływa to najlepiej na motywację do pracy, a u niektórych osób przekształca się wręcz w lęk przed sięganiem po telefon czy bezpośrednią rozmową z klientem. W naszej stałej rubryce „Z życia handlowca” Tomasz Targosz podpowiada, jak sobie poradzić z negatywnymi doświadczeniami z przeszłości, które blokują handlowców w pracy.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowaneNasi klienci coraz częściej oczekują, że damy im możliwość dopasowania produktu do ich indywidualnych potrzeb i gustów. Czy kastomizacja (ang. customization) na stałe zagości w naszych przedsiębiorstwach?
Najlepsi handlowcy to tzw. rainmakers. Ludzie, którzy konsekwentnie i nieprzerwanie sprzedają swoje pomysły i przez to powiększają bazę klientów. Jak to robią i co jest potrzebne, aby stać się takim specjalistą?
Dobry content potrafi czasami sprzedać więcej niż niejedna rozmowa z klientem czy długie negocjacje. Trzeba tylko zadbać o to, żeby odpowiadał on na potrzeby odbiorców i angażował ich do wykonania konkretnej akcji. Skuteczne wykorzystanie przekazu tekstowego oraz wizualnego może być świetnym narzędziem sprzedażowym w rękach handlowca. Skąd czerpać inspiracje do tworzenia contentu, który zachęca do...
Prognozy Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) dla Filipin sprzed 2019 roku były bardzo obiecujące. Wskazywały, że tempo wzrostu gospodarczego w tych latach utrzyma się na poziomie 6,6% i będzie najwyższe wśród wszystkich gospodarek ASEAN – Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej. Rozwój ten jest napędzany przez konsumpcję wewnętrzną oraz finansowany w dużej mierze przez Filipińczyków...
Udało się! Na twoją pocztę wpadł brief od klienta. Co prawda twój rozmówca wypełnił większość pól w ankiecie, ale co tam... Ty i tak wiesz swoje i trzeba ostro zaatakować, by ten kontakt zamienił się w kontrakt.
Natrafiłem ostatnio w Internecie na pięknego mema. Jego treść brzmiała tak: „Mówią, że klient ma zawsze rację. A tymczasem to nieprawda. Badania dowiodły, że zazwyczaj gó...o wie i jeszcze sapie!” W pierwszym momencie oczywiście się roześmiałem, potem posmutniałem. Powyższa sytuacja skłoniła mnie do zastanowienia się nad innymi tego typu nieporozumieniami, które niweczą szanse sprzedażowe, bo... niszczą,...
Na podstawie pakietu katalogów i opisów nowego produktu musisz przygotować ofertę dla klienta, który czeka na informacje od ciebie. Nie chcesz, by się zniechęcił, a dodatkowo obiecałeś, że prześlesz propozycję do czwartku. Czwartek już jednak nadszedł, i jest godzina 15.00...
Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 22: jakie doświadczenia z przeszłości mogą blokować naszą motywację?
Nigdy nie myślałem, że zwiążę się życiowo ze sprzedażą. Bardzo szybko jednak zorientowałem się, że jest ona wszechobecna – niezależnie od tego, gdzie pracujemy i czym się zajmujemy. Sprzedajemy usługi, produkty, ale przede wszystkim siebie. Pracując w korporacjach, współpracując z firmami różnej wielkości z różnych branż oraz współtworząc firmę, zauważyłem, że droga do sukcesu tkwi przede wszystkim...
W ostatnich miesiącach poziom strachu i lęku w społeczeństwie zdecydowanie wzrósł. Wojna w Ukrainie, rosnące koszty życia, niepewność, co przyniesie jutro – powodów było aż nadto. Jakie reakcje psychiczne powinny nas zaniepokoić i skłonić do poszukiwania pomocy u specjalisty oraz jak zmniejszyć poziom odczuwanego lęku?
Od wielu lat obserwuję, że mocno rozdziela się od siebie sprzedaż i marketing. Kiedy pytamy pracowników o ich role w zespole, podział zadań, to marketingowiec jest marketingowcem, a sprzedawca – sprzedawcą. W tym tekście chcę pokazać, że oba te stanowiska mają ze sobą wiele wspólnego i często nie warto ich rozdzielać.
Niektóre cechy charakteru i umiejętności są uniwersalne dla każdego biznesu i każdej branży. Jedną z nich jest pewność siebie, bo chyba nie ma nikogo, kto by zaprzeczył, że efektywny lider, sprzedawca czy trener powinien być pewny siebie. Nikt z nas jednak z pewnością siebie się nie rodzi, a dopiero ją wykształca. Jak to zrobić?
Marka osobista to obecnie ważny element budujący zaufanie, rozpoznawalność oraz reputację, który wspiera realizację celów biznesowych. I to niezależnie od tego, czy pracujesz na etacie, czy prowadzisz własną firmę. Według badań o jej sile decyduje nie tylko strategiczne podejście do jej budowania, lecz także autentyczność i spójne komunikowanie w przestrzeni on-line i off-line. Angelika Chimkowska,...
Praca handlowca wymaga bardzo specyficznych umiejętności. Nie zmieniają się one jednak w takim stopniu jak charakter sprzedaży. Dziś proces opiera się głównie na relacjach, umiejętności nawiązywania, ale i podtrzymywania kontaktów z innymi ludźmi. Rzadko zdarza się skupienie tylko na produkcie. Niezmienna jest również sytuacja handlowców na rynku – o najlepszych firmy walczą między sobą.
Kryzys może oznaczać szansę. O tym, jaka jest przyszłość polskiego sektora sprzedaży w kontekście globalnych wyzwań społeczno-politycznych i gospodarczych, przed którymi stanął świat, porozmawiają eksperci podczas Polish National Sales Forum już 7 czerwca. W roli prelegentów wystąpią m.in. Stuart Lotherington i gen. Roman Polko.
Odnoszenie imponujących sukcesów i zdobywanie wielkich pieniędzy wydaje się wyjątkowo skomplikowane. Zdecydowanej większości ludzi to się po prostu nie udaje! Trzeba mieć sporo szczęścia i dobre znajomości, a i tak nie gwarantuje to pomyślnego rezultatu. Owszem, czasami słyszy się o przeciętniakach, którzy mozolnie, krok po kroku pięli się w górę, aby w końcu dzięki nadludzkiemu wysiłkowi osiągnąć...
Menedżer obszarów: Utrzymanie Klienta oraz Korespondencja Elektroniczna (czat i e-mail) w Banku Millennium. Zawodowo związany z Departamentem Bankowości Bezpośredniej od ponad 11 lat, gdzie aktualnie odpowiedzialny jest za zarządzanie obszarami, w których kluczową rolę odgrywa szeroko rozumiana jakość obsługi klienta. Do jego codziennych obowiązków należy zarządzanie zespołami obsługowymi oraz utrzymaniowymi...
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.