Myślę, że zarówno wy, handlowcy, jak i wasi szefowie doskonale wiedzą, że utrzymanie obecnych klientów jest o wiele bardziej opłacalne niż pozyskiwanie nowych. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić? Niekoniecznie! Nasz autor Grzegorz Kubera w artykule „Sprzedawaj więcej stałym klientom” podpowiada, jak dbać o relacje z obecnymi klientami i co zrobić, by regularnie skutkowały nowymi transakcjami.
Osobną kategorią w negocjacjach z klientami – czy to nowymi, czy już pozyskanymi – są duże firmy, w których proces decyzyjny jest bardzo złożony. Często funkcjonuje w nich nawet osobny dział zakupów. Nie oznacza to jednak, że jako przedstawiciel mniejszej firmy czy też firmy bez ugruntowanej pozycji na rynku nie odniesiesz sukcesu i nie nawiążesz współpracy z takim przedsiębiorstwem. Trzeba tylko odpowiednio się do tego przygotować. Więcej na ten temat w artykule Tomasza Kalko „Jak sprzedawać do wielkich firm?”
Bywa, że największym problemem, z jakim mierzy się handlowiec w swojej codziennej pracy nie są negocjacje z klientami, lecz… nierealne oczekiwania szefa sprzedaży. Rozmowy z przełożonym na ten temat nigdy nie są proste, a bywają wręcz bardzo nieprzyjemne, ale… dzięki właściwym argumentom i nastawieniu można uczynić je nie tylko łatwiejszymi, ale też bardziej skutecznymi. Jak to zrobić? Przeczytajcie koniecznie artykuł Martyny Cichowicz z rubryki „Akademia umiejętności”, a wszystko stanie się jasne.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDFJakie są skuteczne sposoby na zwiększanie sprzedaży dotychczasowym klientom? Co warto wprowadzić i proponować, a czego nie robić? Przedstawiamy wiele sprawdzonych praktyk i działań.
Jednym z najważniejszych założeń w negocjacjach jest alternatywna opcja dotycząca możliwości wejścia w relację, zrobienia wspólnego biznesu... lub nie, jeżeli warunki drugiej strony nie są zadowalające. A jeżeli nie mamy takiego komfortu? Jeżeli negocjujemy z tak silnym partnerem, że właściwie to nie są negocjacje, tylko wybór: akceptuję zaproponowane warunki lub nie?
Szukasz dobrze płatnej i ciekawej pracy, która zapewni Ci stabilizację na lata?
Chcesz cały czas się rozwijać i sprzedawać najlepsze produkty energetyczne na rynku?
Doskonale trafiłeś!
Kiedy zaczynałem karierę sprzedawcy, takiego pytania w ogóle nikt nie stawiał, bo odpowiedź była oczywista. Telefoniczna sprzedaż właściwie nawet nie raczkowała, nie żyliśmy też w reżimie pandemii – spotkania z klientami były więc podstawą mojej pracy. I mimo że czasy się zmieniły, moja odpowiedź niezmiennie brzmi „tak”. Dlaczego? O tym właśnie piszę w artykule.
Słuchanie jest sztuką. Szczególnie dzisiaj, kiedy mamy dookoła tak wiele bodźców, które odciągają naszą uwagę. Jeśli jednak nauczymy się tej sztuki i będziemy gotowi słuchać naszych klientów, odwdzięczą się nam zaufaniem i przywiązaniem. A dodatkowo pozwolą nam poznać takie zakamarki swoich potrzeb, do których być może nigdy nie dotarła nasza konkurencja.
Viva España! Piękna pogoda, prażące słońce, długie plaże, pyszne jedzenie, znakomite wino, gorące flamenco... Hiszpanie wiedzą, jak żyć. Niejeden z nas ma podobne skojarzenia związane z Hiszpanią. Ale jacy są Hiszpanie w realiach biznesowych? Poznanie hiszpańskiej kultury pomoże nam zrozumieć ich zachowanie w niejednej kluczowej sytuacji.
Dziś telefon służy do robienia zdjęć, kręcenia filmów, skanowania, pisania książek (serio – niektórzy tak robią), projektowania, planowania podróży, robienia tego wszystkiego, co można zrobić na komputerze i wreszcie... do dzwonienia. O tej ostatniej opcji często zapominamy, bo wolimy wysłać maila, skorzystać z komunikatora i skrobnąć szybkiego SMS-a. Co możesz zrobić, by telefon stał się twoim ulubionym...
Negocjacje w literaturze przedmiotu określane są jako dwustronny proces komunikowania się, którego celem jest osiągnięcie porozumienia z innymi, gdy niektóre z naszych interesów są wspólne, a inne sprzeczne i obie strony chcą uzyskać porozumienie. Mają określony scenariusz i zasady, według których obie strony powinny się ze sobą porozumiewać. W praktyce jednakże, jeśli mówimy o negocjacjach handlowych,...
„Nie lubię jak mi się sprzedaje, zwłaszcza agresywnie... Lubię za to kupować!” – słyszałem kilka razy z ust klienta, robiąc wywiady posprzedażowe. A skoro firmy na konkurencyjnym rynku szukają przewag, oferując wyższą jakość usług i standardów obsługi, to chyba dobrze jest skorzystać z tej wskazówki: wyjść klientom naprzeciw i obsługiwać ich tak jak sobie życzą?
Dla wielu osób negocjacje stanowią istotę całego procesu nabywczego, ponieważ to na tym etapie następuje bezpośredni kontakt z dostawcą, uzgadnianie ceny i uścisk dłoni dla przypieczętowania − miejmy nadzieję – korzystnej umowy. Jest to jednak element większej całości. Oczywiście jest to element ważny, który może decydować o sukcesie lub porażce procesu nabywczego.
Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 21: w jaki sposób efektywnie wyznaczać sobie cele?
Bilbo Baggins siedział na ławeczce przed domem i palił fajkowe ziele. Nagle spostrzegł, że obok niego pojawił się długobrody starzec w niebieskim kapeluszu, długim zielonym płaszczu i srebrnym szaliku. Powiedział więc nieznajomemu: Dzień dobry. Ten niespodziewanie zapytał: Co masz na myśli? Czy życzysz mi dobrego dnia, czy twierdzisz, że ten dzień jest dobry, czy mi się to podoba, czy też nie? A może...
Kolejny dzień... Dzwoni zegarek. Wstajesz, wykonujesz szereg porannych rytuałów i znowu wychodzisz do pracy, aby zmierzyć się z wyzwaniami. Czasem w lepszym, czasem w gorszym nastroju. Tak czy inaczej – bez aktywności nie będzie efektów, premii i satysfakcji z postępów. Spotkania z klientami, dokumentacja, pilnowanie procedur i standardów obsługi, a w niektórych przypadkach dziesiątki kilometrów za...
Rozmowy o planach do zrealizowania czy wygórowanych oczekiwaniach nie należą ani do łatwych, ani do przyjemnych. Są jednak nieodzowną częścią pracy w zespole handlowym. Jak wobec tego się na nie przygotować i czy jest sposób, aby zmniejszyć ich trudność? Poniżej kilka wskazówek, które możesz wdrożyć przed każdą z nieuniknionych rozmów z przełożonym.
Trafne odgadywanie potrzeb i myśli klienta to niewątpliwie wielki dar. Ale i bez tego talentu trzeba próbować tę wiedzę zdobyć.
Czy zgodzisz się ze stwierdzeniem, że praca handlowca jest powtarzalna? Oczywiście, produkty i usługi różnią się od siebie. Jasne, że klienci bywają rozmaici. Temperamenty sprzedawców – twój, mój, jego i jej – także nie są identyczne. Jednak każdy proces sprzedaży zawiera mniej więcej te same składowe: do sprzedawania trzeba się przygotować, nawiązać kontakt z klientem, następnie spotkać się z nim,...
27 stycznia podczas Finałowej Gali XIII edycji Konkursu Polish National Sales Awards, która tym razem odbyła się w formule online, nagrodzono wybitnych przedstawicieli sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. Wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 17 kategoriach. Kolejny raz przyznano nagrodę Supersprzedawcy oraz nagrodę specjalną prezesa PNSA. Konkurs od wielu lat skutecznie promuje etyczne podejście do...
„Nie da się sprzedawać zdalnie” – tak mówiło wielu handlowców na początku pandemii. Lecz to zdanie na pewno nie padnie już z ust handlowca, który przeczyta książkę Romana Kawszyna i Adama Szarana. Gotowe schematy i metody, fragmenty skryptów, różne warianty reakcji, przykłady pytań i wypowiedzi pokazują, jak skutecznie sprzedawać lub obsługiwać klienta „na odległość", czyli przez telefon, Internet,...
To jest miejsce, w którym powinienem opisać czego dokonałem i jakie mam tytuły naukowe. Zaskoczę cię! Napiszę tylko, że od 8 lat jestem na pierwszej sprzedażowej linii frontu i podoba mi się to! Szkolę ze sprzedaży, budowania marki osobistej na LinkedIn oraz obsługi klienta. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, zaproś mnie do znajomych na LinkedIn, wejdź na bloga paweljaczewski.pl, albo napisz hello@paweljaczewski.pl....
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.