As Sprzedaży 38/2022 (styczeń-luty)

As Sprzedaży nr 38/2022 - Jak sprzedawać na mocno konkurencyjnym rynku

Jak sprzedawać na mocno konkurencyjnym rynku

W dzisiejszym świecie nie ma już branży, w której handlowcy nie musieliby mierzyć się z konkurencją. Rynek jest bardzo nasycony, a to oznacza, że dotarcie do ­klienta ze swoją ofertą bywa naprawdę trudne. Można jednak podjąć kilka działań, dzięki którym stanie się to łatwiejsze. Jednym z nich jest analiza SEO. Warto poddać jej naszą konkurencję, dzięki czemu dowiemy się, jak plasujemy się na jej tle oraz znajdziemy inspirację do własnych działań pozycjonujących. W przeprowadzeniu takiej analizy mogą nam pomóc specjalistyczne narzędzia, o których pisze Katarzyna Nowak w Temacie Numeru zatytułowanym „Kto jest lepiej widoczny w Google: ty czy ­konkurencja? Poznaj narzędzia do analizy SEO”.

Innym sposobem na kreatywne podglądanie konkurencji jest benchmarking, czyli ­regularne porównywanie się do innych firm – najczęściej liderów rynku. Pozwala nam to znaleźć właściwe wzorce działania i uniknąć błędów, które nasi rynkowi rywale zdążyli już popełnić. W jakich aspektach możemy dokonywać takich ­porównań? Na ­jakie pułapki, związane z prowadzeniem analiz benchmarkingowych uważać? Jak się inspirować konkurencją, by nie stać się jej kopią? Na te i inne pytania ­odpowiadają Sandra Kluza i Daria Kwapich w artykule „Benchmarking, czyli jak podglądać konkurencję i jednocześnie pozostać kreatywnym?”

Bywa, że nasza oferta zdecydowanie wyróżnia się na rynku, my jako handlowcy jesteśmy doskonale przygotowani do rozmów sprzedażowych, zmotywowani i pełni energii, a do sprzedaży nie dochodzi, ponieważ… nie możemy dotrzeć do osoby decyzyjnej. Jeśli jest nią dyrektor czy prezes, bardzo często dostępu do niego strzeże przynajmniej jedna osoba, pouczona, by udostępniać kontakt wyłącznie w ściśle określonych sytuacjach. Jak stać się handlowcem, z którym osoba decyzyjna chętnie porozmawia? Przeczytajcie koniecznie artykuł Grzegorza Kubery „Jak sprzedawać dyrektorom”.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowane

Artykuły

nr 38/2022

Kto jest lepiej widoczny w Google: ty czy konkurencja? Poznaj narzędzia do analizy SEO

Kto jest lepiej widoczny w Google: ty czy konkurencja? Poznaj narzędzia do analizy SEO

Analiza konkurencji to jedno z pierwszych i podstawowych działań w pozycjonowaniu stron internetowych. Dzięki niej można dowiedzieć się, kto stanowi konkurencję firmy, w jakie działania inwestuje i w jaki sposób planuje oraz prowadzi działania SEO. By lepiej przeanalizować konkurencję, warto wykorzystać specjalistyczne narzędzia. Sprawdźmy, jakie parametry powinieneś analizować, przyglądając się działaniom...

Czytaj więcej
nr 38/2022

Benchmarking, czyli jak podglądać konkurencję i jednocześnie pozostać kreatywnym?

Benchmarking, czyli jak podglądać konkurencję i jednocześnie pozostać kreatywnym?

Kreatywne podejście do reklamy oraz sprzedaży to ważny element wpływający na wyróżnienie się oferty na tle innych. Nie należy przy tym zapominać, że warto porównywać swoje pomysły z metodami wykorzystywanymi przez liderów na rynku, dzięki którym odnoszą sukcesy. Jak skutecznie podglądać konkurencję? Jak wykorzystać benchmarking w sprzedaży?

Czytaj więcej
nr 38/2022

Jak sprzedawać na mocno konkurencyjnym rynku

Jak sprzedawać na mocno konkurencyjnym rynku

Co robić, gdy podobny do twojego produkt czy usługę oferują setki, a może nawet tysiące sklepów? Jak się wyróżnić? Co zrobić, aby to ciebie wybrał klient? Jakie są grzechy główne sprzedawców, którzy działają na mocno konkurencyjnym rynku?

Czytaj więcej
nr 38/2022

Klienci z różnych stron świata: Turcja

Klienci z różnych stron świata: Turcja

Turcja ma bardzo szybko rozwijającą się gospodarkę, młodą i wykwalifikowaną siłę roboczą oraz niskie podatki, co może oznaczać ciekawe możliwości biznesowe. Kraj położony jest na dwóch kontynentach, większość usytuowana jest w Azji, a niewielka część w Europie. Takie położenie wpływa na połączenie wpływów różnych kultur. Na kulturę Turcji duży wpływ wywiera także religia, co może potęgować różnice...

Czytaj więcej
nr 38/2022

Jak sprzedawać dyrektorom

Jak sprzedawać dyrektorom

Pracując jako handlowcy, często napotykamy na „dozorców”. To osoby, które nie są upoważnione do podjęcia decyzji sprzedażowej, a jednocześnie nie chcą lub nie mogą udostępnić kontaktu do dyrektora czy prezesa, który ma możliwość podejmowania takich decyzji. Co zrobić, aby rzeczywiście zdobyć kontakt do dyrektora lub prezesa danej firmy?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 38/2022

Metoda wartości życiowej klienta pozwala sprawdzić rentowność

Metoda wartości życiowej klienta pozwala sprawdzić rentowność

Aby mieć pewność, że koszty pozyskania nowych klientów, które ponosi firma przyniosą oczekiwane zyski, warto zastosować metodę oceny rentowności klienta, dzięki której można mieć pewność, że dzisiejsze inwestycje okażą się opłacalne.

Czytaj więcej
nr 38/2022

Współczesne metody i techniki sprzedaży ‑ część 10. Podsumowanie

Współczesne metody i techniki sprzedaży - część 10. Podsumowanie

Każda podróż kiedyś się kończy – nie inaczej będzie w przypadku naszej wycieczki po szkołach lub metodach sprzedawania. Jak do tej pory, w dziewięciu odsłonach opisałem sześć zamkniętych metodyk i trzy podejścia promowane przez różne firmy lub autorytety. Dla dopełnienia obrazu w tym odcinku podaję kwintesencję kolejnych trzech szkół sprzedawania. Pora zastanowić się nad tym, jakie wnioski dla adeptów...

Czytaj więcej
nr 38/2022

Dobry zwyczaj ‑ czytaj (gazety)!

Dobry zwyczaj - czytaj (gazety)!

Miałam kiedyś okazję pracować w agencji reklamowej, gdzie nie tylko można było pierwszą godzinę pracy każdego dnia poświęcić na przegląd mediów, ale kierownictwo wręcz to sugerowało. Siadaliśmy wtedy nad dziennikami lokalnymi i czytaliśmy, co takiego dzieje się wśród firm w regionie. Potem podobny przegląd realizowaliśmy z wykorzystaniem mediów internetowych. Po takiej prasówce wiedzieliśmy już, gdzie...

Czytaj więcej
nr 38/2022

Wspomnienia sprzedawcy: Jak prezentować rozwiązania finansowe, by wzbudzić zainteresowanie?

Wspomnienia sprzedawcy: Jak prezentować rozwiązania finansowe, by wzbudzić zainteresowanie?

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 20: co robić, by nasza prezentacja rozwiązań finansowych wzbudzała zainteresowanie?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 38/2022

11 błędów w pozycjonowaniu

11 błędów w pozycjonowaniu
  • Jakie błędy najczęściej powtarzają się w pozycjonowaniu?
  • Jak błędna optymalizacja witryny wpływa na efekty SEO?
  • Jak uniknąć błędów w pozycjonowaniu?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 38/2022

Toolbox pozycjonera. Zobacz, co może ci się przydać!

Toolbox pozycjonera. Zobacz, co może ci się przydać!
  • Jakie narzędzia są w stanie skutecznie wesprzeć pracę pozycjonera?
  • Czym najlepiej wesprzeć się, aby zyskać dostęp do statystyki, weryfikacji słów kluczowych, konkurencji czy wspomnień w social mediach?
  • Jakie są alternatywy dla najbardziej popularnych narzędzi do pozycjonowania w opcji pay source i open source?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 38/2022

Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej

Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej
  • # Jak sprawdzić, które produkty/usługi cieszą się największą popularnością wśród klientów?
  • # Jak wykorzystać bazę Amazona do rozeznania rynku?
  • # Jakich innych narzędzi użyć do tej analizy?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 38/2022

Dziesięć najczęstszych błędów w analizach benchmarkingowych

Dziesięć najczęstszych błędów w analizach benchmarkingowych
  • Z jakich elementów składa się proces benchmarkowania?
  • Jakie wyróżnia się rodzaje benchmarkingu w zależności od relacji z wzorcowym przedsiębiorstwem?
  • Jakie błędy można popełnić, stosując benchmarking, i czym one grożą?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 38/2022

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Najlepsza agencja PR na świecie* – Edelman – w 2020 r. osiągnęła income fee w wysokości 840,022,000$. I chociaż mówi się, że public relations to inwestycja w wizerunek, to... ta inwestycja musi się zwracać. Jak zatem mierzyć efekty działań PR i rozliczać się z agencjami? Które wskaźniki media relations to must-have? Jak dobrze policzyć AVE i jak faktycznie sprawdzić, czy współpraca z influencerem jest...

Czytaj więcej
nr 38/2022

Jak się przygotować do rozmowy sprzedażowej?

Jak się przygotować do rozmowy sprzedażowej?

„Jeśli mam ściąć drzewo w osiem godzin, to pierwsze cztery spędzę na ostrzeniu siekiery” – to słowa Abrahama Lincolna i kryje się w nich ogromna prawda na temat tego, jak ważne jest przygotowanie się do swoich działań. Kiedy mówimy o sprzedaży i rozmowie sprzedażowej, to jednym z ważniejszych elementów jest właśnie czas, jaki każdy handlowiec powinien poświęcić, by do danej rozmowy się przygotować....

Czytaj więcej
nr 38/2022

To nie negocjacje są problemem... zazwyczaj

To nie negocjacje są problemem... zazwyczaj

W maju 2021 roku miałem wielką przyjemność wystąpić podczas Zgrupowania Asów Sprzedaży. Mówiłem na temat: Kupiłbym od Pana, ale musi Pan zejść z ceny, czyli o negocjacjach. Jednym z efektów tego wystąpienia była propozycja przeprowadzenia szkolenia z zakresu negocjacji w dziale sprzedaży pewnej firmy. Po jakimś czasie szkolenie szczęśliwie się odbyło, a mnie naszły pewne refleksje, którymi chcę się...

Czytaj więcej
nr 38/2022

Etyka sprzedaży, czyli co?

Etyka sprzedaży, czyli co?

Wydaje się, że pojęcia etyki i biznesu są wewnętrznie sprzeczne, gdyż etyka ze swej istoty nie może być interesowna, a biznes jest jak najbardziej. Niemniej jednak etyka biznesu pochyla się nad moralnym i etycznym jego wymiarem. Jest zbiorem definicji i norm, które w pewnym sensie mają chronić przed chciwością, niepowstrzymanym pędem do zarabiana coraz większych pieniędzy oraz przed pogłębianiem się...

Czytaj więcej
nr 38/2022

Inteligencja emocjonalna w sprzedaży

Inteligencja emocjonalna w sprzedaży

Każdego dnia, wychodząc do pracy, zabierasz ze sobą emocje. Podczas spotkania z klientem oprócz swoich emocji spotykasz również jego emocje. Są one obecne w życiu, zarówno zawodowym, jak i prywatnym, przez cały czas. Umiejętność zapanowania nad nimi, przekierowania ich w odpowiednią stronę to niezwykle ważne kwestie, zwłaszcza w sprzedaży. Z pomocą przychodzi obszar inteligencji emocjonalnej, inaczej...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 38/2022

"Telebohater. Jak wybitnie sprzedawać przez telefon", Patryk Jasiński

"Telebohater. Jak wybitnie sprzedawać przez telefon", Patryk Jasiński

Sprzedaż przez telefon wielu handlowcom wydaje się tak trudna, że zwlekają z wykonywaniem telefonów najdłużej jak się da, co oczywiście powoduje, że ich wyniki są kiepskie i błędne koło się zamyka. Jak zmienić tę rzeczywistość? Pierwszym krokiem może być sięgnięcie po książkę Patryka Jasińskiego. Kolejnym – wdrożenie w życiu opisanych tam zasad.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 38/2022

"Storytelling (nie tylko) w biznesie", Dana Norris

"Storytelling (nie tylko) w biznesie", Dana Norris

Wszyscy codziennie opowiadamy historie. Robimy to podczas prezentacji biznesowej, wygłaszając mowę w trakcie ważnej uroczystości czy podczas randki. Opowieść to idealny sposób na to, aby w zwięzły sposób przekazać informacje istotne, trafne i – co niezwykle ważne – dotyczące nas w sposób bezpośredni. Co jednak zrobić, aby z ciekawej anegdoty wydobyć coś, co zapadnie wszystkim w pamięć? Co właściwie...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 38/2022

"Efekt viralowy. Jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają", Jonah Berger

"Efekt viralowy. Jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają", Jonah Berger

Dlaczego niektóre anegdoty czy plotki rozprzestrzeniają się jak wirusy? Dlaczego pewne produkty bądź usługi stają się popularne wśród konsumentów, a inne nigdy nie osiągają sukcesu? Czy można nauczyć się zarażać ideami i sprawić, aby nasze treści stały się viralem?

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 38/2022

"Piękny e‑commerce. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie?", Kamila Gębik

"Piękny e-commerce. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie?", Kamila Gębik

Takiej pozycji jeszcze do tej pory nie było na polskim rynku e-commerce. Blockchain na ratunek markom odzieżowym i kosmetycznym, ulubiona pomadka i szpilki za kryptowaluty, a może shoppable TV dla Pokolenia „Z”?

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 38/2022

"Cel, czyli o korzyściach ze skupienia się na tym, co najważniejsze", Ben Renshaw

"Cel, czyli o korzyściach ze skupienia się na tym, co najważniejsze", Ben Renshaw

Jaki jest cel twojej pracy, twojego życia, relacji, przywództwa? W jakim celu robisz to, co robisz? Ben Renshaw, myśliciel przywództwa, mówca, trener i autor ośmiu książek, w tym LEAD! i SuperCoaching, który pomógł wielu liderom w transformacji ich zawodowego życia, udowadnia, że poznanie odpowiedzi na to proste z pozoru pytanie może dramatycznie zmienić nasze życie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 38/2022

"Leniwy umysł. Dlaczego warto ciągle weryfikować swoje poglądy i decyzje", Adam Grant

"Leniwy umysł. Dlaczego warto ciągle weryfikować swoje poglądy i decyzje", Adam Grant

Inteligencja nie tylko nie jest lekiem na całe zło, ale też bywa wręcz klątwą. Ludzie wprawni w sztuce myślenia mają często kłopot z weryfikacją swoich poglądów. Im ktoś jest bardziej błyskotliwy, tym większe może mieć trudności z dostrzeżeniem własnych ograniczeń. Tymczasem w szybko zmieniającym się świecie bardziej liczą się inne umiejętności poznawcze, a mianowicie zdolność do weryfikacji przyjętych...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 38/2022

"Internet a prawo ‑ jak się nie potknąć? Poradnik dla twórców", Tomasz Palak

"Internet a prawo - jak się nie potknąć? Poradnik dla twórców", Tomasz Palak

Jeżeli jesteś aktywny online, szczególnie jeśli zarabiasz w świecie wirtualnym, musisz być czujny. I świadomy tego, co wolno, a czego absolutnie nie można robić z cudzym dziełem. Niektóre kwestie są oczywiste: nie należy kopiować, posługiwać się bez zgody właściciela jego znakiem towarowym, obrażać. To wiadomo.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 38/2022

"Perswazja w social mediach, czyli jak sprzedawać tam, gdzie inni zdobywają tylko lajki", Mirosław Skwarek

"Perswazja w social mediach, czyli jak sprzedawać tam, gdzie inni zdobywają tylko lajki", Mirosław Skwarek

Internet to błogosławieństwo dla wielu biznesów. Okno na świat, które daje szansę dotarcia z ofertą do osób, z którymi normalnie, w świecie offline'owym nie byłoby okazji nawet się spotkać. O sprzedaży nie wspominając.

Czytaj więcej
nr 38/2022

7 pytań o sprzedaż: Eryk Wdowiak

7 pytań o sprzedaż: Eryk Wdowiak

Ze sprzedażą związany od ponad 16 lat, a od blisko 14 lat wspiera automatyzację procesów biznesowych w przedsiębiorstwach różnych branż, dostarczając rozwiązania informatyczne. Współpracuje z wiodącymi liderami na rynku IT – wdraża zmianę, implementując zintegrowane systemy IT klasy ERP (Partner Comarch), jak również systemy workflow (Partner Premium Webcon), rozwiązania produkcyjne oraz logistyczne...

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.