Słowa mają wielką moc – przekonujemy się o tym w bardzo wielu sytuacjach, nie tylko w życiu zawodowym, ale też prywatnym. Ta moc przybiera na sile zwłaszcza w przypadku osób pracujących w sprzedaży i obsłudze klienta. To niesamowite, jak jednym niefortunnie wypowiedzianym zdaniem możemy pogrzebać swoje szanse na sprzedaż! Na szczęście odpowiedni dobór słów może też bardzo pomóc w sfinalizowaniu transakcji. Jak odróżnić przydatne zwroty od tych zakazanych, dowiecie się z artykułów przygotowanych przez Aldonę Kucner do naszego Tematu Numeru. Odpowiedzcie szczerze: czy na liście niepożądanych słów znalazły się takie, których używacie na co dzień w rozmowach z klientami?
Właściwie prowadzona rozmowa handlowa to nie tylko odpowiedni dobór słów i zwrotów, ale też... dobry plan. Każdy handlowiec ma do dyspozycji tyle samo czasu, dlaczego więc często nawet w ramach działu handlowego w tej samej firmie jeden sprzedawca finalizuje kilka transakcji dziennie, podczas gdy jego współpracownicy ledwo dopinają jedną-dwie umowy tygodniowo? Być może sekret tego sukcesu tkwi w... konkretnym przedstawieniu klientowi naszych oczekiwań wobec niego. Oczekiwań handlowca wobec klienta? Dokładnie tak! Więcej na ten temat pisze Anna Romaniecka-Mankiewicz w artykule „Rozmowa handlowa, która zapadnie w pamięć”.
Na rynku można obecnie znaleźć tysiące systemów i innych nowoczesnych narzędzi wspierających pracę handlowca. Nie każde z nich jest jednak w równym stopniu warte uwagi. Grzegorz Kubera podpowiada, obok których nie należy przechodzić obojętnie. Konkretne przykłady znajdziecie w artykule „Narzędzia dla handlowca 3.0”.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFNie jest łatwo dobierać słowa we współczesnych sytuacjach sprzedażowych. Z jednej strony klienci się profesjonalizują i oczekują coraz bardziej rzetelnego i wiarygodnego przekazu od sprzedawcy, co oznacza, że trzeba sięgnąć po słowa techniczne i konkretne. Z drugiej strony każdy potrzebuje trochę magii, czegoś, co pobudzi emocje i wyobraźnię w świecie, w którym już tak wiele jest bodźców dookoła, bo...
Słowa, wypowiadane osobiście w bezpośredniej lub telefonicznej rozmowie lub pisane w postaci informacji e-mail lub ofert, to jedno z najważniejszych narzędzi sprzedawcy. Niektóre z nich mogą jednak szczególnie niekorzystnie zadziałać na klienta.
W procesie sprzedaży żaden e-mail nie zdziała tyle, ile rozmowa. Jeśli wyjdzie się poza sztampowy sposób jej prowadzenia, jest szansa, że nie tylko zapadnie ona w pamięć potencjalnego klienta, ale przede wszystkim położy solidny fundament pod owocną współpracę. Są jednak pewne warunki, które trzeba spełnić, aby tak się stało.
Singapur jest miastem-państwem usytuowanym w Azji Południowo-Wschodniej. Zamieszkuje je ponad pięć milionów mieszkańców, co czyni je jednym z najgęściej zaludnionych państw na świecie. Singapur jest uważany za jednego z tygrysów azjatyckich i czwarte centrum finansowe świata, po Londynie, Nowym Jorku i Tokio. Swój sukces gospodarczy zawdzięcza stabilnej sytuacji politycznej, dogodnym warunkom dla firm...
Tytuł jest oczywiście nieco prowokacyjny, bo nie wyobrażam sobie narzekania, że mój klient zajmuje mi czas. To przecież on nadaje sens istnienia każdej firmie, przedsiębiorstwu. Czasem jednak zdarzają się klienci absorbujący ponad normę. W artykule przekażę garść wskazówek, jak we właściwy sposób sobie z nimi radzić, ale też jak zaspokajać ich potrzeby, kiedy nie mają pełnej informacji o produkcie,...
Ostatnie kilkanaście miesięcy ograniczania kontaktów i zacierania dystansu terytorialnego w biznesie miało ogromny wpływ na obszar sprzedaży. Część działań zespołów sprzedażowych została albo całkowicie wstrzymana, albo przeniosła się do świata online i wymagała wykorzystania form zdalnych. Pomimo trwającego obecnie powrotu do przynajmniej częściowego stanu sprzed pandemii, spora część kontaktów biznesowych,...
Ostatnie lata – tak, stwierdzenie „lata” ma już uzasadnienie! – pokazały nam, że tradycyjne fizyczne wizyty u klienta czy też spotkania gdzieś na „mieście” odchodzą do lamusa. Niezależnie od tego, czy zgodnie z polityką twojej firmy wróciłeś do osobistych spotkań z klientami, czy też świetnie odnajdujesz się w nowej, bardziej zdalnej rzeczywistości, mam dla ciebie serię porad, które pomogą ci utrzymać...
W większości branż następuje powrót do bezpośrednich spotkań z klientami, na co wielu z nas reaguje entuzjastycznie. Nie wiadomo jednak, czy sytuacja epidemiczna za jakiś czas ponownie nie zmusi nas do rozmów przez internet i telefon, a przecież okres pandemii udowodnił, że na odległość możemy równie skutecznie sprzedawać lub negocjować umowy czy porozumienia z klientami. Dla niektórych branż to naturalny...
My, ludzie, łatwo dzielimy się na dwa obozy: naszych i obcych, wielbicieli psów i zwolenników kotów, propagatorów szczepień i antyszczepionkowców, konserwatystów i postępowców. Tematy nas polaryzujące można by mnożyć. Jednym z nich jest stosunek do nauki (na przykład psychologii, socjologii, politologii itd.). Z nim związany jest podział na zwolenników teorii i praktyków oraz towarzyszące mu przekonania,...
Jeśli organizacja się rozwija, rośnie też liczba wykorzystywanych technologii. Jak jednak ustalić, które narzędzia sprzedażowe są faktycznie pomocne i warto w nie zainwestować? Podpowiadamy, co wybrać i dlaczego.
Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 19: w jaki sposób najprościej finalizować sprzedaż w branży finansowej?
Dobra i skuteczna komunikacja w miejscu pracy jest jedną z kluczowych kompetencji, którą powinni mieć wszyscy pracownicy, niezależnie od zajmowanego stanowiska. Zdarzają się organizacje, w których króluje przekonanie, że to szef ma rację, niezależnie od kontekstu czy problemu. Takie podejście „szef ma zawsze rację, nawet jeśli jej nie ma” pokutuje nieefektywną współpracą oraz frustracją, a nawet decyzją...
Poniższy tekst przeznaczony jest szczególnie dla handlowców, którzy pracują w firmach niemających dyrektora sprzedaży (albo gdy jest on niekompetentny). Oraz dla właścicieli mniejszych firm, którzy – co tu dużo mówić – są odpowiedzialni za sprzedaż. Dlaczego właśnie do tych osób się dziś zwracam? Ponieważ najczęściej mają (ze względów budżetowych i logistycznych) najmniejsze szanse na rozwój kompetencji...
Mamy XXI wiek i świat zmienia się dynamicznie. Część wiedzy się dezaktualizuje. To, co działało kiedyś, dzisiaj niekoniecznie spełnia swoją rolę. Część sprzedawców „wymrze” jak dinozaury, które nie potrafią się dostosować do zmieniających się warunków. Dziś jeszcze mijam tych ludzi. Niedługo zostaną zastąpieni przez osoby ambitne, otwarte, pracowite, inteligentne i takie, które „czują” dzisiejszy świat....
Są zawody, w przypadku których motywacja i zadowolenie z tego, co się robi, są drugorzędne. Są też takie, w których od przyjemności czy motywacji ważniejsza jest po prostu koncentracja. Ale sprzedaż jest inna. Jest oparta na emocjach. Sukces w sprzedaży jest wprost proporcjonalnie zależny od zaangażowania samego handlowca.
Webinary, czyli internetowe szkolenia, cieszą się w ostatnim czasie bardzo dużą popularnością. Co zachęca do wzięcia w nich udziału? Jak się okazuje, najważniejszy dla uczestników jest rozwój, a pandemia nie ma wpływu na wybranie webinarów jako formy szkolenia – tak twierdzi 76% ankietowanych z badania home.pl. Prawie jedna trzecia z ankietowanych deklaruje równocześnie, że to tryb pracy home office...
Firmy (małe i duże) w związku z nabywaniem produktów i usług mogą marnować pieniądze na wiele różnych sposobów.
Autor światowego bestsellera Esencjalista przedstawia inspirujący poradnik osiągania celów i pokazuje, jak możemy ułatwić sobie wykonywanie właściwych zadań. Wszystko zaczyna się od prostej zasady: to, co najważniejsze, nie musi być trudne.
Doświadczony praktyk, trener biznesu, autor książek. Jego atuty to bogate doświadczenie i praktyka w zarządzaniu grupami sprzedażowymi. Nagrody oraz referencje od firm będących liderami rynku potwierdzają jego osiągnięcia oraz ciągłe dążenie do realizacji wyznaczanych celów. Jako trener specjalizuje się w szkoleniach z zakresu sprzedaży i zarządzania zespołami – budowania, motywacji oraz przywództwa....
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.