Każdy handlowiec chciałby znać receptę na sprzedaż w dowolnej sytuacji; technikę, która sprawdza się zawsze. Niestety, żaden sprzedawca nie dysponuje magiczną różdżką, dzięki której klienci przestaną mieć obiekcje i sfinalizujemy każdą transakcję. Możemy jednak zwiększyć nasze szanse na sukces dzięki spełnieniu kilku warunków, do których należy m.in. odpowiednie przygotowanie i umiejętność zadawania właściwych pytań. Jakie to warunki? Zadaliśmy to pytanie dwóm autorkom: Elżbiecie Sawczuk i Martynie Cichowicz. Co odpowiedziały? Koniecznie zajrzyjcie do naszego Tematu Numeru, który tak jak poprzednio składa się z dwóch tekstów, prezentujących dwa punkty widzenia.
Nawet doświadczonym handlowcom zdarzają się sytuacje, kiedy klient całkowicie zaskakuje zadanym przez siebie pytaniem. Oczywiście im większy nasz sprzedażowy staż, tym łatwiej zazwyczaj przychodzi nam sobie radzić z tego typu niespodziankami, bywa jednak, że pytanie jest tak oryginalne, że zupełnie nie wiemy, jak zareagować. Na szczęście można się tego nauczyć. Kilka sposobów, które okażą się pomocne zdradza Łukasz Fiuczyński w artykule „Kiedy klient zaskakuje nas pytaniem...”
Nie oszukujmy się – nieoczekiwany telefon czy inna wiadomość od sprzedawcy to zdarzenie, które, delikatnie rzecz ujmując, rzadko cieszy klienta. Każdego dnia otrzymują oni mnóstwo rozmaitych ofert – tak dużo, że ich umysły w zasadzie przestają je rejestrować. Nic zatem dziwnego, że kolejny handlowiec, który chce zająć im czas, nie jest mile widziany. Dobra wiadomość jest taka, że możesz zmienić to nastawienie i zdobyć nowego klienta. Będzie to jednak wymagało wysiłku z twojej strony. O tym, że warto go podjąć, przekonuje Tomasz Targosz w tekście „Jak przełamać początkową niechęć klienta do nas jako sprzedawcy?”
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFNie da się przedstawić jednej recepty na sprzedażowy sukces. Nie ma jednej techniki, która bije na głowę wszystkie inne. Jest jednak kilka czynników, które sprawią, że sprzedaż stanie się prostsza i skuteczniejsza.
Nie ma jednej recepty na sukces. Można jednak wyróżnić 3 ważne aspekty sprzedażowego sukcesu. Trzeba mieć CO, KOMU i JAK sprzedawać. Co możesz zrobić, by być bardziej efektywnym i skutecznym? W poniższych 10 wskazówkach zawarta jest wiedza, obserwacja i doświadczenie wielu handlowców, z którymi współpracowałam.
Od Finlandii oddziela nas tylko Morze Bałtyckie. Dystans fizyczny wydaje się więc niewielki, a jak bardzo oddalone od siebie są nasze kultury? Kultura Finlandii jest uważana za homogeniczną, niewiele zewnętrznych czynników odcisnęło na niej swój ślad. Warto poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z wartościami czy normami zachowania Finów, które mogą mieć duży wpływ na naszą współpracę z nimi.
Czy wiesz, że zaledwie niecałe 4% klientów jest gotowych powiedzieć firmie o swoim niezadowoleniu z jej usług? Pozostałe 96% „po cichu” rezygnuje z usług firmy. Wśród tych pierwszych 4 procent zdarzają się sytuacje, w których sprzedawca i klient z pewnego powodu wchodzą na drogę, na której nigdy nie powinni się znaleźć. Są to historie, o których sprzedawcy nie chcą głośno mówić, zaś klienci, nawet...
Na początku, aby przykuć uwagę klientów, wystarczyło mieć produkt. Kiedy na rynku pojawiło się już wystarczająco dużo towarów i usług powstał marketing. Należało być większym, głośniejszym i bardziej kolorowym, żeby wyróżnić się w tłumie. Na końcu, kiedy już większość firm krzyczała do klienta, trzeba było nauczyć się sprzedawać. Problem w tym, że dzisiaj jako klienci możemy czuć przeładowanie produktami,...
Jako handlowcy jesteśmy zawsze blisko klienta, „na pierwszej linii frontu”. Większość z nas bardzo to lubi i nie wyobraża sobie nudnej biurowej pracy bez telefonów, spotkań, gaszenia pożarów i oczywiście dopinania umów z klientami. Sprawia to również, że jak mało kto jesteśmy narażeni na nowe i nieprzewidziane sytuacje. Radzenie sobie z zaskakującymi pytaniami jest wpisane w naszą pracę. Na szczęście...
W naszej wspólnej wyprawie po znaczących szkołach w dziedzinie nowoczesnej sprzedaży zaczęliśmy od metodyk racjonalnych, zbudowanych głównie na podstawie doświadczeń sprzedawców nowych technologii z lat 80. i 90. ubiegłego wieku. Zwieńczeniem tej części podróży było zanurzenie się w dość skomplikowany system sprzedaży CustomerCentric Selling. W poprzednim odcinku starałem się pokazać, jak możesz skorzystać...
Na świecie jest wielu świetnych handlowców, którzy osiągają sukces w sprzedaży w 99%. Brakuje im tego 1%, czyli ostatecznego „tak” ze strony klienta, kiedy faktycznie dochodzi do sprzedaży. Co zrobić, gdy wydaje się, że zrobiłeś już wszystko, a klient ciągle – choć zainteresowany – nie zdecydował się na zakup?
Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 14: Jak radzić sobie ze stresem jako sprzedawca?
Jeżeli przyznawano by Nagrodę Nobla w dziedzinie zarządzania projektami, niewątpliwie pewnymi kandydatami do jej otrzymania byliby: Jeff Sutherland, Ken Schwaber i Mike Cohn za wkład w wynalezienie Scrum. Mimo że popularność tej metody rośnie z dnia na dzień, mało kto spoza sektora informatycznego tak naprawdę wie, na czym ona polega.
Urodzony sprzedawca – tak mówi się nie tylko o osobach zawodowo zajmujących się sprzedażą, lecz także o tych, które z wielkim przekonaniem i charyzmą opowiadają o realizowanych przedsięwzięciach, swoich pasjach, przekonaniach i wartościach.
W sprzedaży pracuję od ponad 25 lat, zarówno jako handlowiec, jak i szef sprzedaży w dużych międzynarodowych korporacjach, ale też w średniej wielkości firmach i dlatego wiem, że dojście do mistrzostwa w sprzedaży nie jest proste. Jest za to na pewno możliwe do wykonania. W niniejszym artykule pokażę ci praktyczny sposób na transformację ze zwykłego handlowca w asa skutecznej sprzedaży.
Lojalność klienta jeździ na bardzo pstrym koniu. Nawet jeśli nasz produkt jest wysokiej jakości i ma akceptowalną cenę, to najpewniej do drzwi klienta puka również nasza konkurencja z podobną ofertą. W jaki sposób możemy zatem wykorzystać poszczególne elementy obsługi posprzedażowej, aby klient wracał właśnie do nas?
Tym, co sprzedaję, są emocje, a wszelkie dane i informacje są tylko po to, aby klient przekonał sam siebie. Co to znaczy? Jak to przełożyć na język sprzedaży i na codzienną pracę z klientami? Zacznijmy od podstaw, czyli od zrozumienia emocji i roli, jaką w nas pełnią.
Na sukces udanej transakcji ma wpływ wiele czynników, jednak do najważniejszych z nich należą odpowiednie dopasowanie oferty do potrzeb klienta, jej prezentacja oraz budowanie wartości produktów czy usług. To, w jaki sposób oraz przy wykorzystaniu, których komunikatów przedstawia się ją odbiorcy, ma duży wpływ na jego decyzje zakupowe. Na co zwracają uwagę klienci? W jaki sposób badać ich potrzeby?...
29 stycznia podczas Finałowej Gali online XII edycji Konkursu Polish National Sales Awards nagrodzono liderów sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. Wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 19 kategoriach. Przyznano również nagrodę Supersprzedawcy oraz nagrodę specjalną prezesa PNSA. Konkurs od lat promuje dobre praktyki w sprzedaży i kształtuje standardy etyczne branży.
Jasno określone cele to gwarancja tego, że organizacja zmierza w dobrym kierunku. Wie o tym zarząd, wiedzą menedżerowie i pracownicy. Zdarza się jednak, że ci ostatni nie zawsze zdają sobie sprawę, w jaki sposób praca, którą wykonują na co dzień pozwala te cele realizować. Rolą team leadera jest tę zależność pracownikom uświadomić, stąd wielu z nich w codziennej pracy przyjmuje model zarządzania przez...
Menedżer ds. obsługi partnerów biznesowych z 15-letnim stażem pracy w obszarze analitycznym. Absolwentka Politechniki Poznańskiej, kierunku Zarządzanie i Inżyniera Produkcji. Zarządza jednym z kluczowych zespołów wsparcia w Pionie Sprzedaży w Kompanii Piwowarskiej. Od 10 lat wraz ze swoimi współpracownikami buduje silny zespół, który efektywnie i ze znaczącymi sukcesami wspiera pracowników sprzedaży...
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.