„Do jakiego zwierzęcia by Pan/Pani siebie porównał/a?” – to pytanie weszło już do kanonu dziwnych, nieadekwatnych, zdaniem niektórych – wręcz śmiesznych, pytań zadawanych podczas rozmów kwalifikacyjnych. W bieżącym Temacie numeru spróbujemy jednak wraz z autorem tekstu, Tadeuszem Woronowiczem, przekonać was, że pewne zwierzęce, a konkretnie – ornitologiczne porównania mogą mieć uzasadnienie, jeśli chodzi o pracę handlowca. Czy jesteście orłami, kogutami czy dzięciołami prospectingu? Sprawdźcie koniecznie!
Prospektingowi poświęciliśmy także drugi tekst w ramach Tematu numeru. Marek Waśkiewicz podpowiada, jak realizować skuteczny prospecting w dobie koronawirusa, kiedy nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem wydaje się jeszcze trudniejsze niż wcześniej. W obecnych czasach jakość działań handlowych, umiejętność łamania schematów w rozmowie z klientem, budowania marki osobistej i social sellingu są ważniejsze niż kiedykolwiek. Nie bez znaczenia jest także umiejętność pracy na konkretnych liczbach – wbrew pozorom handlowiec powinien się im przyglądać równie często jak menedżer sprzedaży!
Zdarza się (i to wcale nierzadko), że ktoś zdąży zniechęcić klienta do twojej firmy lub produktu, a ty, jako handlowiec pracujący na mocno konkurencyjnym rynku, nie możesz sobie pozwolić na unikanie takich osób – są zbyt cenne, by z góry odpuścić sobie kontakt z nimi. Dobra wiadomość jest taka, że często taki „antyklient” wcale nie jest skazany na pozostanie po ciemnej stronie mocy, jeśli chodzi o organizację, którą reprezentujesz, czy wasz produkt/usługę. Przy odrobinie (no dobrze, więcej niż odrobinie) wysiłku można go skutecznie zachęcić nie tylko do zakupu, ale nawet do polecania naszej firmy dalej. Więcej na ten temat w artykule Elżbiety Sawczuk „Co zrobić, gdy ktoś przed tobą zniechęcił klienta do firmy lub produktu?”.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFAby odnieść sukces we współczesnym świecie sprzedaży, nie wystarczy sprzedawać, trzeba sprzedawać mądrze. Zapewne pomyślałeś: dlaczego mądrze, a nie skutecznie? Odpowiedź jest prosta – skuteczności nie da się skalować. Jeśli chcesz się szybko rozwijać, musisz z roku na rok sprzedawać coraz więcej. Aby więcej sprzedawać, potrzebujesz coraz więcej potencjalnych klientów, których będziesz zamieniał w...
Jeśli w normalnych czasach nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem było trudne, teraz wydaje się to mieć wymiar szczególny. Widmo kryzysu, wstrzymane wydatki, nowy sposób pracy z klientem – wszystkie te elementy wymagają nowego podejścia do prowadzenia działań prospectingowych. Jak się do nich dostosować?
Holandia jest jednym z mniejszych krajów Europy, a jej gospodarka stale plasuje się w drugiej dziesiątce najmocniejszych gospodarek na świecie. Większość z nas kojarzy Holandię z wiatrakami, tulipanami lub serem. Nie zapominajmy jednak o światowej sławy markach, takich jak: Unilever, Shell, Bank ING czy Heineken, które wywodzą się właśnie stamtąd. Geograficznie Holandia została zepchnięta przez Belgię...
Stare powiedzenie mówi: „Zanim coś sprzedasz, przejdź co najmniej milę w butach klienta.” Obejrzenie rzeczywistości z perspektywy potencjalnego nabywcy pozwala zrozumieć jego potrzeby i bariery decyzyjne, co znacznie ułatwia zaprojektowanie procesu sprzedaży. Jak wejść skutecznie w buty klienta, zrozumieć z czym się mierzy i przekuć to na sprzedaż?
Pomimo tego, że żyjemy i działamy w mocno cyfrowym świecie, w którym wiele rzeczy można załatwić na odległość, to jednak bezpośrednie rozmowy i spotkania z klientami wciąż są jednymi z najskuteczniejszych metod sprzedaży – a już na pewno dotyczy to B2B. W jaki zatem sposób efektywnie podejść do planowania kontaktów z klientami, żeby przyniosły jak najlepszy efekt?
W karierze każdego handlowca w pewnym momencie dochodzi do sytuacji, w której spotyka on na swojej drodze klienta zniechęconego do firmy albo do jej produktów. Biorąc pod uwagę, że na konkurencyjnych rynkach każdy klient jest na wagę złota, to handlowcy są w tej sytuacji niejako „zmuszeni” do pozyskiwania takich zniechęconych klientów. Powinni to robić chociażby z uwagi na to, że niezadowolony i zniechęcony...
W kolejnej części zapoczątkowanego w poprzednim numerze cyklu piszę o poważnych konsekwencjach pewnych marketingowych wyborów oraz – przede wszystkim – o metodzie nazwanej Solution Selling. A wszystko to odbywa się na naszej wspólnej drodze do odkrycia odpowiedzi na pytanie: Czy istnieje „kamień filozoficzny sprzedaży” – jedna metoda, potężniejsza niż inne?
Multiintegracje e-commerce starają się rozwiązać problemy związane z potrzebą inwestowania dużych nakładów czasu i pieniędzy w rozwój firmy. Multiintegrator tworzy nowe połączenia pomiędzy systemami e-commerce oraz systemami fakturującymi ERP i firmową infrastrukturą, dążąc przy tym przede wszystkim do zautomatyzowania procesów sprzedażowych w trakcie realizacji zamówienia.
Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 12: Na co zwracać uwagę przy zdalnej obsłudze klientów?
Ile czasu ma obecnie dla ciebie twój klient? Odpowiedź brzmi: jeszcze mniej niż dotychczas. Aby być skutecznym, musisz umieć wygrać ze wszystkim, co w danej chwili skupia jego uwagę: innymi czynnościami, priorytetami, spotkaniami, mailami, powiadomieniami itd. Jak możesz sprawić, by klient z tego wszystkiego zrezygnował i cię wysłuchał?
Mleko, a dokładniej – koronawirus rozlał się po świecie. W ciągu ostatnich miesięcy zaszły fundamentalne zmiany w funkcjonowaniu firm i całej gospodarki, spowodowane zjawiskiem, którego nikt oprócz Billa Gatesa nie brał poważnie pod uwagę. Oczywiście skutki pandemii dostrzega teraz gołym okiem prawie każdy menedżer sprzedaży czy handlowiec, a przede wszystkim... klient. Na nową rzeczywistość w sprzedaży...
Nowe warunki i szybkość ich następowania, nie tylko w biznesowym środowisku, ale również w życiu osobistym, stały się normą. Jak należy wobec tego do nich podejść, by czas potrzebny na adaptację był krótki, a skutki coraz lepsze? W poniższym artykule dowiesz się, jak polubić zmianę i czerpać z niej korzyści.
Jeśli jesteś proaktywnym handlowcem, który stale poszukuje nowych rynków, klientów czy po prostu nowych możliwości, to z pewnością nieraz słyszałeś te słowa. Czy należy się ich bać? Myślę, że w tym przypadku jest podobnie jak z każdą obiekcją. Z jednej strony jest to pewne utrudnienie, a z drugiej szansa, by pokazać swoje umiejętności, profesjonalizm i poprowadzić dobrą rozmowę z klientem. Jak się...
Co do zasady traktujemy porażki w sposób bardzo negatywny. Wkładamy w coś wiele wysiłku, a efekt jest daleki od oczekiwań. Rozpamiętujemy niepowodzenia, denerwujemy się i bardzo często ukrywamy je przed wszystkimi. Po fakcie udajemy przed całym światem, że tak naprawdę wcale nam na tym nie zależało i dobrze się stało, że np. klient nie zdecydował się na naszą ofertę. Skąd o tym wiem? Przez lata reagowałem...
Z artykułu dowiesz się m.in.:
– Ile to jeszcze potrwa? I po co ja się na to zgodziłam? – zastanawia się Monika, słuchając monotonnego głosu sprzedawcy. Próbuje sobie przypomnieć, jak się znalazła na tej rozmowie. No tak: ta hostessa przed sklepem była taka ujmująca... Pojawiła się znikąd z tym swoim uśmiechem, energią, zapałem i zaproszeniem na kawę. – Na kawę? – zdziwiła się Monika, przerywając na chwilę swój spacer po wielkiej...
Zapanuj nad chaosem codziennych zajęć i osiągnij stan wewnętrznej równowagi. Wyznacz priorytety, uprość swoje życie i odnieś sukces.
Naturalną cechą ludzi jest chęć zwyciężania. Każdy chce wygrywać. Nic nie motywuje bardziej niż bycie częścią zespołu, który zna swój cel, dąży do niego i jest zdeterminowany, aby go osiągnąć. Dlaczego więc tak wiele wspaniałych i ambitnych planów nigdy nie doczekało się realizacji?
Dlaczego nie może być jak wcześniej? Kto tym razem nawalił? Kiedy wreszcie oni poważnie nas potraktują? Kiedy w końcu ktoś mnie przeszkoli? Może zadajesz takie lub podobne pytania, a już na pewno wciąż słyszysz je u innych.
Kiedyś usłyszałem taką maksymę: „pracownicy nie muszą się lubić, oni mają ze sobą dobrze współpracować”. Tylko czy zespół może być efektywny, kiedy relacje między jego członkami są cały czas napięte, a spotkania nie należą do przyjemności? Wszystko zależy od kilku czynników, zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych, zatem przyjrzyjmy się im i spróbujmy odpowiedzieć na tytułowe pytanie.
Nie radzisz sobie z terminami, masz słabe wyniki, twoja wydajność spada. Odkładasz zadania na potem, by zająć się smartfonem, Facebookiem, Instagramem lub śnieniem na jawie. Jeśli już uda ci się skupić na pracy, wystarczy jeden SMS czy e-mail, aby natychmiast stracić zainteresowanie obowiązkami.
Konsultant i trener social selling z 13-letnim doświadczeniem w korporacyjnej sprzedaży B2B. Specjalizuje się w projektowaniu i wdrażaniu programów social selling w B2B, głównie dla branży technologicznej. W ramach swojej pracy trenerskiej łączy LinkedIn z tradycyjnymi metodami prospectingowymi.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.