As Sprzedaży 3/2016 (marzec-kwiecień)

As Sprzedaży nr 3/2016 - Wizerunek profesjonalnego handlowca

Wizerunek profesjonalnego handlowca

Wizerunek w sprzedaży jest nie mniej ważny niż w polityce czy show biznesie. To nie tylko wygląd, chociaż i on odgrywa istotną rolę. Od tego jak jesteś postrzegany przez klientów, czy wyróżniasz się na tle innych handlowców, wzbudzasz zaufanie, dobrze znasz oferowany przez siebie produkt lub usługę, zależy Twoja skuteczność. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, w jaki sposób go budować, aby w oczach innych być profesjonalistą, koniecznie przeczytaj tekst Łukasza Gigonia „Wizerunek profesjonalnego handlowca, czyli jak cię widzą, tak cię piszą”, z którego dowiesz się m.in. jak zrobić dobre pierwsze wrażenie, jak zadbać o pozytywny odbiór swojej osoby i co powinien, a czego nie profesjonalny handlowiec.

Podtrzymywanie dobrych relacji z klientami w okresach, kiedy nie możemy im przedstawić nowej oferty wymaga sporego wyczucia. Wielu handlowców czuje się w takiej sytuacji jak natręt. Jednak Iza Krejca-Pawski ma na to sposób i dzieli się nim w artykule „Jak nie być natrętną muchą, czyli o podtrzymywaniu relacji z klientem”.

Czy poruszać temat konkurencji w rozmowie z klientem? A jeśli tak, to w jaki sposób? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Jedno jest pewne, mówiąc źle, możemy więcej stracić niż zyskać. Często jednak klienci sami prowokują nas do rozmowy o konkurencyjnej ofercie, próbują wciągnąć w polemikę. Jak wówczas się zachować? Polecam artykuł „Konkurencja w rozmowach sprzedażowych” Pawła Muzyczyszyna. Dodatkowo, w Toolboxie znajdziecie przykładowe odpowiedzi na pytania klientów o konkurencję.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

nr 3/2016

Wizerunek profesjonalnego handlowca, czyli jak cię widzą, tak cię piszą

To, co powoduje, że ludzie kupują od ciebie, a nie od konkurencji, to często twój obraz w ich głowie, czyli wizerunek twojej osoby. Czy wiesz, w jaki sposób go budować, aby w oczach innych być profesjonalistą?

Czytaj więcej
nr 3/2016

Anatomia maila z ofertą

Anatomia maila z ofertą

Niezależnie od tego, czy rozmowa telefoniczna z potencjalnym klientem zakończyła się optymistycznie, czy raczej nie daje nadziei na sprzedaż, handlowcy bardzo często słyszą w słuchawce „Proszę przesłać mi ofertę mailem”. Jak przygotować takiego maila, aby zwiększyć szanse na osiągnięcie celu sprzedażowego?

Czytaj więcej
nr 3/2016

Jak nie być natrętną muchą, czyli o podtrzymywaniu relacji z klientem

Masz na liście kontaktów klienta, który od dawna już nic nie zamówił i wiesz, że czas się przypomnieć. Mimo to nie masz pomysłu, jakiego wiarygodnego pretekstu użyć. Klient zna ofertę, wie, kim jesteś, ale nie ma czasu, to nie jest ten moment. Tylko że już ostatnio przegapiłeś „ten moment” i konkurencja podkradła ci sprzedaż. Zatem łapiesz za słuchawkę i dzwonisz. Krótka...

Czytaj więcej
nr 3/2016

Moje rozmowy z klientami: Klient nie nasz pan

Moje rozmowy z klientami: Klient nie nasz pan

Klient jest ważny w sprzedaży, jednak stwierdzenie „klient nasz pan” często jest mylnie interpretowane przez handlowców i wykorzystywane przez kupujących, szczególnie w podejściu do mniej doświadczonych sprzedawców. Handlowcy, z obawy przed utratą kontraktu, wchodzą wówczas w rolę „tragarza”. Czy tego dziś oczekują klienci?

Czytaj więcej
nr 3/2016

Trudne rozmowy z niezadowolonym klientem

Częstym błędem w przypadku obsługi zdenerwowanych klientów jest skupianie się w pierwszej kolejności na procedurach i sprawach formalnych zamiast na potrzebach psychologicznych i emocjonalnych, co prowokuje trudne sytuacje.

Czytaj więcej
nr 3/2016

Konkurencja w rozmowach sprzedażowych

Konkurencja w rozmowach sprzedażowych

Podczas niemal każdego spotkania handlowego musimy zmierzyć się z obiekcjami klienta. Bywa, że dotyczą one konkurencji. I tu pojawia się wyzwanie – czy poruszać ten temat? A jeśli tak, to w jaki sposób, żeby nie zdyskredytować siebie?

Czytaj więcej
nr 3/2016

Jeśli klient nie płaci...

W jaki sposób rozmawiać z klientem, który nie opłacił faktury, aby nie zniszczyć relacji i rozwiązać problem? Na przykładzie handlowca pracującego w firmie usługowej przedstawimy kilka zasad, które warto stosować w kontaktach z dłużnikami.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 3/2016

Oczarować publiczność, czyli handlowiec na konferencji branżowej

Udział w konferencji branżowej to świetna okazja do pozyskania nowych klientów. W jaki sposób? Wystąpienia produktowe coraz mniej się sprawdzają. Skuteczniejsze wydają się prezentacje, gdzie informacje o produkcie lub usłudze zastępuje wiedza merytoryczna, która stanowi wyjście do nawiązania eksperckiej relacji z potencjalnymi klientami.

Czytaj więcej
nr 3/2016

Praktyczne funkcje Outlooka, które ułatwią ci pracę

Praktyczne funkcje Outlooka, które ułatwią ci pracę

Poznaj praktyczne funkcje Outlooka, które umożliwią ci korzystanie z poczty na wielu urządzeniach. Zautomatyzuj organizowanie wiadomości. Zapomnij o ręcznej archiwizacji – niech program zrobi to za ciebie. Korzystaj z pełnej funkcjonalności kalendarza. Udostępniaj terminy, notatki, przypisuj zadania.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 3/2016

Słowa, które sprzedają

To, w jaki sposób komunikujemy się z klientem wpływa na nasze rezultaty sprzedażowe. W wielu przypadkach wystarczy odpowiednio ułożyć zdania, użyć konkretnego słowa, aby zasiać odpowiednią myśl w umyśle innej osoby i wpłynąć na jej decyzję.

Czytaj więcej
nr 3/2016

Gry handlowe, czyli jak manipulują klienci, kiedy ty sprzedajesz?

Gry handlowe, czyli jak manipulują klienci, kiedy ty sprzedajesz?

Kiedy sprzedawca robi wszystko, aby sprzedać, klient uczy się stosowanych wobec niego zabiegów. W konsekwencji rozszerza pole własnej aktywności i coraz świadomiej sięga do świata manipulacji. W jakie gry handlowe może cię wciągnąć i jak się przed nimi bronić?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 3/2016

Większość ma rację ‑ Wykorzystanie reguły dowodu społecznego w sprzedaży

Na czym polega reguła dowodu społecznego? Jeśli ludzie nie są pewni jaką decyzję mają podjąć, robią to, co robi większość grupy. Jest ona często wykorzystywana w sprzedaży.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2016

V POLISH BUSINESSWOMAN CONGRESS. Transformacja – nowe podejście do biznesu.

V POLISH BUSINESSWOMAN CONGRESS. Transformacja – nowe podejście do biznesu.

Fundacja Międzynarodowy Inkubator Kobiet Biznesu i magazyn „Businesswoman & life” zapraszają na V POLISH BUSINESSWOMAN CONGRESS, który odbędzie się 1 i 2 kwietnia 2016 roku (piątek i sobota), w godzinach 10.00-18.00, w hotelu Gromada Lotnisko przy ul. 17 stycznia 32 w Warszawie. To jedyne w swoim rodzaju seminarium, podczas którego wystąpią uznani mówcy, wielkie...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2016

WYJĄTKOWE SPOTKANIE SIŁ SPRZEDAŻY

Dobra sprzedaż jest kluczowym czynnikiem działalności większości przedsiębiorstw. Jest niezbędna dla rozwoju, umacniania pozycji rynkowej i stabilnego funkcjonowania. Sukces w tym względzie w znacznej mierze uzależniony jest od sił sprzedaży – od ich kompetencji, sprawności, wiedzy i umiejętności.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2016

Sprzedaż by Poznań

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2016

MS Office – poziom średnio zaawansowany

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2016

Excel ‑ triki i tajniki

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2016

Przez sprzedaż na szczyt

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.