As Sprzedaży 29/2020 (lipiec-sierpień)

As Sprzedaży nr 29/2020 - Sprzedaż w czasie pandemii

Sprzedaż w czasie pandemii

Pandemia koronawirusa, z którą walczymy od kilku miesięcy, całkowicie zmieniła proces sprzedaży w większości firm. Brak możliwości bezpośredniego spotkania z klientem, konieczność przeniesienia pracy z biura czy terenu do własnego domu i opanowania obsługi narzędzi do tele- i wideokonferencji, utrudnione negocjacje z klientami, odsuwającymi decyzję o finalizacji transakcji na lepsze czasy – to tylko niektóre problemy, z którymi boryka się wielu handlowców. Wszystko wskazuje na to, że wiele nowych zachowań, wymuszonych przez epidemię, zostanie z nami na dłużej. Jak się odnaleźć w obecnej rzeczywistości sprzedażowej, a co jeszcze bardziej istotne – jak być skutecznym handlowcem w tych szczególnie wymagających czasach? Przeczytajcie koniecznie artykuł Marka Waśkiewicza „Sprzedaż w trakcie i po pandemii”.

Wynikające z obecnej sytuacji epidemiologicznej problemy i ograniczenia są faktem, ale autor drugiego tekstu w ramach bieżącego Tematu Numeru, Andrzej Czech, zwraca również uwagę na… pozytywne skutki pandemii. Zalicza do nich m.in. oszczędność czasu i pieniędzy w związku z możliwością odbywania większości spotkań online oraz rozwój nowych kompetencji komunikacyjnych handlowców. Jakie inne zachowania warto jego zdaniem na stałe wprowadzić do swojej zawodowej rutyny? Gorąco polecam artykuł „Pozytywne skutki pandemii dla sprzedaży?”

Zdalnie odbywają się obecnie nie tylko spotkania zespołów handlowych czy rozmowy z klientami, ale również szkolenia. Oferta jest bardzo bogata: od krótkich, często bezpłatnych webinarów po wielogodzinne konferencje online. Czym różnią się poszczególne formy szkoleniowe? Czy podczas szkolenia online możliwa jest interakcja z prowadzącym i innymi uczestnikami? Jak wybrać najlepsze rozwiązanie dla siebie? Na te i inne pytania odpowiedzi udziela Katarzyna Muzyczyszyn w tekście „Szkolenia online – jak nie wyrzucić pieniędzy w błoto”.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDF

Artykuły

nr 29/2020

Sprzedaż w trakcie i po pandemii

Sprzedaż w trakcie i po pandemii

Praca zdalna, utrudniony kontakt z klientem, wstrzymane projekty i „zamrożone” budżety to obraz, z którym wielu z nas, odpowiedzialnych za działania sprzedażowe, właśnie ma do czynienia. Zastanawiasz się, z jaką rzeczywistością sprzedażową przyjdzie ci się zmierzyć, kiedy pandemia wygaśnie? Moim zdaniem warto tu zadać inne pytanie: jak się do tych zmian dostosować?

Czytaj więcej
nr 29/2020

Pozytywne skutki pandemii dla sprzedaży?

Pozytywne skutki pandemii dla sprzedaży?

Z tak ekstremalnym zjawiskiem społecznym jak pandemia nie miał wcześniej do czynienia nikt z nas. Gospodarka wstrzymała oddech, większość handlowców z dnia na dzień znalazła się w swoich domach, rozpoczynając nowe doświadczenie pracy zdalnej, a wiele firm stanęło w obliczu poważnych cięć kosztów i inwestycji. Doświadczenia ostatnich miesięcy są nadal świeże, ale skłaniają do refleksji na temat tego,...

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 29/2020

Czy warto „przytulać swojego klienta”?

Wiele się mówi o budowaniu właściwych relacji z klientami. Są wręcz branże, w których relacja handlowiec–klient to główny czynnik przekonujący do zakupu (mowa tu o branżach produktów tzw. skomodytyzowanych, gdzie oferowany produkt jest identyczny niezależnie od producenta – np. cukier, ale również usługa rozmowy przez telefon komórkowy). Niezależnie jednak od dziedziny gospodarki, która reprezentujemy,...

Czytaj więcej
nr 29/2020

Klienci z różnych stron świata: Szwajcaria

Klienci z różnych stron świata: Szwajcaria

Mimo że Szwajcaria jest jednym z najmniejszych krajów Europy, należy do państw najbardziej zróżnicowanych kulturowo. Jej mieszkańcy nie tylko mówią czterema językami, ale również różnią się między sobą w zależności od tego, którą część Szwajcarii zamieszkują. U Szwajcarów można zauważyć wpływy i podobieństwa do sąsiadujących Włoch, Niemiec oraz Francji. My postaramy się zrozumieć ogólną kulturę Szwajcarii...

Czytaj więcej
nr 29/2020

"Miło pana widzieć... na ekranie!"

"Miło pana widzieć... na ekranie!"

Sytuacja związana z pandemią sprawiła, że większość handlowców, niezależnie od swoich preferencji, zmuszona jest do odbywania spotkań zdalnych w formie tele- lub wideokonferencji. Oczywiście są branże i firmy, gdzie forma zdalna od wielu lat stanowi podstawową formę kontaktu. Jednak dla większości z nas nowa formuła spotkań stanowi dużą trudność, głównie w obszarze zmiany przekonań co do jej skuteczności....

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 29/2020

Jak budować zaufanie u klienta w czasie pandemii

Jak budować zaufanie u klienta w czasie pandemii

W trakcie kryzysu nie są potrzebne żadne szczególne umiejętności. Niezbędne jest za to bardzo rygorystyczne przestrzeganie podstawowych zasad. Jakie umiejętności sprzedażowe będą więc decydowały o zwycięstwie lub porażce handlowca?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 29/2020

Jak zarządzać percepcją klienta?

Mózg jest niewątpliwie najbardziej intrygującym narządem, jakim dysponuje człowiek. Zastanawiałeś się kiedyś, jak to jest, że w niemal ułamku sekundy jesteś w stanie nazwać obiekt, który nagle pojawia się przed tobą? Albo jak to się dzieje, że twój mózg w ekspresowym tempie rozpoznaje i rozróżnia tak podobnych do siebie ludzi? Wszystko to za sprawą spostrzegania, czyli percepcji. Neurobiologia i psychologia...

Czytaj więcej
nr 29/2020

Jak rozmawiać z klientem o przedłużeniu umowy na kolejny rok?

Jak rozmawiać z klientem o przedłużeniu umowy na kolejny rok?

Rozmowy handlowe są jak taniec. A rozmowa o kontynuacji kontraktu to także rodzaj rozmowy sprzedażowej. Kto w tym tańcu powinien prowadzić – handlowiec czy klient? Kupujący czy dostawca oferty? I jak zwiększyć swoje szansę na udany, wspólny finisz? Na te pytania odpowiem w poniższym artykule.

Czytaj więcej
nr 29/2020

Współczesne metody i techniki sprzedaży ‑ część 1. Model SPIN

Współczesne metody i techniki sprzedaży - część 1. Model SPIN

Gdy po raz pierwszy w życiu zostałem formalnie zatrudniony w roli sprzedawcy, otrzymałem krótkie przeszkolenie, wykonałem kilka wizyt w asyście przełożonego, a następnie zostałem rzucony na głęboką wodę. Po kilku tygodniach, podczas firmowego grilla, ktoś podpuścił stałego lidera rankingu, aby podzielił się z innymi radą na temat tego, jak skutecznie przekonywać. Po chwili krygowania się powiedział:...

Czytaj więcej
nr 29/2020

Wspomnienia sprzedawcy: jak personalizować ofertę usług finansowych?

Wspomnienia sprzedawcy: jak personalizować ofertę usług finansowych?

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 11: w jaki sposób personalizować ofertę usług finansowych?

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 29/2020

Persona w omnichannel. Jak wejść w buty klienta?

Persona w omnichannel. Jak wejść w buty klienta?
  • Jak wejść w buty współczesnego klienta?
  • Jak tworzyć persony bazujące na konkretach?
  • Jak umieścić personę we właściwym miejscu procesu zakupowego?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 29/2020

Zarządzanie emocjami w procesie zmiany

Zarządzanie emocjami w procesie zmiany
  • Jak skutecznie przeprowadzić zespół przez proces zmiany?
  • Dlaczego całkowity brak oporu zespołu przed zmianą nie jest dobry?
  • Jak reagować na momenty kryzysowe w procesie wprowadzania zmiany?
Czytaj więcej
nr 29/2020

Szkolenia online ‑ jak nie wyrzucić pieniędzy w błoto

Szkolenia online - jak nie wyrzucić pieniędzy w błoto

Nadejście pandemii koronawirusa spowodowało znaczące zmiany w sposobie dostarczania szkoleń. Część firm zawiesiła na pewien czas działania szkoleniowe ze względu na cięcia budżetowe wywołane kryzysem. Część uznała, że po to, by przetrwać, konieczne jest nauczenie się potrzebnych umiejętności. Jeszcze inne firmy z kolei zobaczyły w obecnej sytuacji szansę na to, by usprawnić swoje dotychczasowe działania...

Czytaj więcej
nr 29/2020

Savoir‑vivre w sprzedaży: "A zna Pan ten dowcip?"

Savoir-vivre w sprzedaży: "A zna Pan ten dowcip?"

Każdy, kto poznał tajniki pracy handlowca, wie, jak wiele elementów składa się na sukces w tym zawodzie. Jeśli chcemy być skuteczni i czerpać satysfakcję z tego, co robimy, musimy pamiętać nie tylko o zasadach organizacji pracy, skrupulatności czy terminowości, ale także o etykiecie i zasadach komunikacji. Jednym z elementów komunikacji jest poczucie humoru, opowiadanie dowcipów. Bardzo często jest...

Czytaj więcej
nr 29/2020

Siła rytuałów

Siła rytuałów

Rytuałami zainteresowaliśmy się w naszej pracy projektowej. Zauważyliśmy, że pomyślność pewnych naszych projektów wiązała się z wpasowaniem nowego produktu lub inicjatywy w ramy rytuału. Niezależnie od tego, czy należało wypromować stosowanie reżimów dietetycznych przy cukrzycy, pomóc obywatelom w prawnym kwestionowaniu mandatów czy też wesprzeć nowych menedżerów w efektywniejszym kierowaniu zespołami,...

Czytaj więcej
nr 29/2020

Czy umiesz odpoczywać?

Czy umiesz odpoczywać?

O tym, jak ważny jest odpoczynek i odpowiednia regeneracja, nikogo nie trzeba przekonywać. Ale jak wcielić tę wiedzę w życie, zwłaszcza w czasach zwiększonej presji na wyniki? W poniższym artykule odnajdziesz dla siebie kilka cennych wskazówek, o co zadbać, aby zarówno twoje ciało, jak i umysł były bardziej zrelaksowane.

Czytaj więcej
nr 29/2020

Co każdy klient chce usłyszeć... (ale niekoniecznie zdaje sobie z tego sprawę)

Co każdy klient chce usłyszeć... (ale niekoniecznie zdaje sobie z tego sprawę)

„Czy dałoby się tu i tu zrobić takie coś...”, „A moglibyście panowie zrobić mi takie o...” – takimi i podobnymi pytaniami zasypywałam ekipę remontową, która swego czasu niebacznie podjęła się karkołomnego zadania odświeżenia mojego mieszkania. W końcu szef nie wytrzymał i powiedział: „Pani Moniko, jedyne czego nie jesteśmy w stanie zrobić, to wybrać za panią koloru ścian. Wszystko inne się da”. I faktycznie,...

Czytaj więcej
nr 29/2020

Efekt aureoli i efekt diabelski w sprzedaży

Efekt aureoli i efekt diabelski w sprzedaży

Czy tego chcemy, czy nie, nie możemy przestać myśleć. Bardzo często, nie zdając sobie z tego sprawy, w czasie kilku sekund wydajemy osądy. W sprzedaży takie procesy zachodzą codziennie w nieskończonych ilościach, dlatego przyjrzyjmy się dwóm popularnym efektom związanym z poznawaniem nowych osób i rzeczy.

Czytaj więcej
nr 29/2020

W rozwój jakich umiejętności zainwestować, by być konkurencyjnym na zmieniającym się dynamicznie rynku?

W rozwój jakich umiejętności zainwestować, by być konkurencyjnym na zmieniającym się dynamicznie rynku?

Rynek pracy, zwłaszcza teraz, to papierek lakmusowy gospodarki. Przez ostatnie lata mogliśmy obserwować niezwykłą wręcz dynamikę zachodzących na nim zmian, które w okresie pandemii COVID-19 jeszcze przyspieszyły. Te ostatnie i niespodziewane wymusiły na królujących na nim dotychczas pracownikach, szybką reakcję i refleksję, dotyczącą umiejętności, które są obecnie niezbędne do utrzymania dotychczasowego...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 29/2020

"Taka praca nie ma sensu, czyli jak zarządzać swoją energią" ‑ Tony Schwartz, Jean Gomes, Catherine McCarthy

"Taka praca nie ma sensu, czyli jak zarządzać swoją energią" - Tony Schwartz, Jean Gomes, Catherine McCarthy

Coraz więcej klientów do obsłużenia maili wymagających odpowiedzi, telefonów, zadań, spotkań... Masz wrażenie, że za tym wszystkim nie nadążasz? Ta książka jest dla ciebie.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 29/2020

"Odkryj się" ‑ Patrick Lencioni

"Odkryj się" - Patrick Lencioni

Postaw na proste i nieformalne podejście do klientów, dzięki czemu odkryjesz u nich zaskakujące pokłady lojalności i zaufania.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 29/2020

"Daj się zrekrutować! Jak przygotować się do procesu rekrutacji" ‑ Agnieszka Ciećwierz

"Daj się zrekrutować! Jak przygotować się do procesu rekrutacji" - Agnieszka Ciećwierz

Treściwie i rzeczowo o procesie rekrutacyjnym, który sam w sobie powinien być traktowany jak praca. I to na pełen etat!

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 29/2020

"Sposób na listę to‑do. Twórz listy zadań, które nie stresują, a pomagają!" ‑ Damon Zahariades

"Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują, a pomagają!" - Damon Zahariades

Listy zadań są jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania czasem, wykorzystywanym zarówno przez zabiegane mamy, jak i korporacyjnych wyjadaczy. Jednak mimo swojej prostoty nadzwyczaj często stają się źródłem frustracji.

Czytaj więcej
nr 29/2020

Team lider: Jak łagodzić trudne emocje członków zespołu w czasie kryzysu

Team lider: Jak łagodzić trudne emocje członków zespołu w czasie kryzysu

Choć w wielu firmach nadal pokutuje przekonanie, że w pracy nie należy okazywać emocji, badania na temat przywództwa i tożsamości organizacyjnej dowodzą, że emocje w organizacji mogą stanowić kluczowy warunek sukcesu rynkowego1. Dzieje się tak, ponieważ w biznesie emocje są integralną częścią budowania relacji i zaangażowania. Dla liderów stwarza to jednak nie lada wyzwanie. O ile przyjemnością jest...

Czytaj więcej
nr 29/2020

7 pytań o sprzedaż: Agnieszka Maruda‑Sperczak

7 pytań o sprzedaż: Agnieszka Maruda-Sperczak

Trenerka biznesu, mentorka liderów i zespołów, mówczyni inspiracyjna. Certyfikowana Coach ICF, Masterka Reiss Moitivation Profile, Masterka NLP, mentorka, konsultantka i jedyna trenerka w Polsce metody Instant Influence, która szkoliła się bezpośrednio u dr. Michaela Pantalona. Członkini Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców.

Czytaj więcej

Reklama