As Sprzedaży 23/2019 (lipiec-sierpień)

As Sprzedaży nr 23/2019 - Efektywność w pracy handlowca

Efektywność w pracy handlowca

Na efektywność naszej pracy wpływa wiele różnych czynników, z których tylko część jest zależna od nas. Warto się nad nimi pochylić, aby poprawić to, co można poprawić. Najlepsze rezultaty w sprzedaży osiągają bowiem osoby, które potrafią skupić swoją uwagę na właściwych w danym momencie zadaniach, jak najlepiej wykorzystując dostępne zasoby (narzędzia), możliwości i czas. I o tym właśnie pisze Maciej Sasin w artykule „Efektywność w pracy handlowca”.

Pojęcia cold callingu nie trzeba chyba nikomu wyjaśniać. W e-mail marketingu z kolei mamy cold mailing, praktykowany zresztą i przez handlowców. Otrzymuję sporo tego typu e-maili – większość to sztampowe wiadomości, z których niewiele dla mnie wynika. Od czasu do czasu zdarzają się jednak i takie, gdzie widać, że ich autor zadał sobie trud sprawdzenia, z jaką firmą ma do czynienia oraz dlaczego może potrzebować tego, co on ma do zaoferowania. Niestety, to wciąż mniejszość wśród cold maili, dlatego właśnie temu zagadnieniu poświęciliśmy kolejny tekst z cyklu „Marketing dla handlowców”. Justyna Trzupek wyjaśnia w nim, jak napisać zimnego e-maila, aby zwiększyć szanse na uzyskanie odpowiedzi.

Kiedy klient próbuje negocjować cenę, wielu handlowców od razu wychodzi z rabatem. A może to błąd? Niższa cena to niższa marża i niższa prowizja. Może lepiej dać klientowi do zrozumienia, że nie stać go na oferowany przez ciebie produkt lub usługę? Polecam artykuł Martyny Cichowicz, w którym autorka pokazuje, jak rozbrajać obiekcje cenowe klientów za pomocą techniki „Nie stać cię na to”.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

nr 23/2019

Efektywność w pracy handlowca

Efektywność w pracy handlowca

Praca w sprzedaży wymaga dobrej organizacji, jednak wielu handlowców ma z tym problem. W zawodzie tym często pracują osoby spontaniczne, komunikatywne, relacyjne, nastawione na działanie. Oczywiście, te cechy nie wykluczają bycia dobrze zorganizowanym, jednak często nie idą one w parze z uporządkowaniem i systematycznością. Wszystkiego można się jednak nauczyć. Jak lepiej i skuteczniej organizować...

Czytaj więcej
nr 23/2019

Trudne emocje klientów

Trudne emocje klientów

Umiejętność odczytywania, interpretowania i właściwego reagowania na emocje osób, z którymi mamy kontakt to kompetencja, która przydaje się nie tylko w życiu prywatnym. Stanowi też klucz do sukcesu w sprzedaży i relacjach biznesowych. Empatia, bo to o niej mówimy, ułatwia nie tylko skuteczniejszą diagnozę potrzeb klienta, ale pozwala też na trafniejszą ocenę jego faktycznych preferencji, reakcji na...

Czytaj więcej
nr 23/2019

Proces zakupowy oczami klienta B2B: Natalia Bogdan ‑ Jobhouse

Proces zakupowy oczami klienta B2B: Natalia Bogdan - Jobhouse

„Proces zakupowy oczami klienta B2B” to cykl „Asa Sprzedaży”, w którym przepytujemy osoby odpowiedzialne za zakupy produktów, rozwiązań oraz usług z małych i dużych firm, jak w ich organizacji wygląda proces zakupowy, jakie kryteria biorą pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych oraz czego oczekują od handlowców, którzy odpowiadają za proces po stronie dostawcy.

Czytaj więcej
nr 23/2019

Klienci z różnych stron świata: Bliski Wschód

Klienci z różnych stron świata: Bliski Wschód

Bliski Wschód coraz mocniej otwiera się na międzynarodowy, zwłaszcza zachodni, biznes. Kultura biznesowa Bliskiego Wschodu znajduje się pod dużym wpływem kultury arabskiej i religii islamskiej, dlatego poznanie zwyczajów i odkodowanie zachowań lokalnych biznesmenów może sprawić problemy. Zrozumienie ich jest jednak kluczowe dla wszystkich pragnących odnieść sukces w tym rejonie świata.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 23/2019

Technika poznawania potrzeb klienta

Technika poznawania potrzeb klienta

Z badaniem potrzeb klienta jest jak z wizytą u doktora – zanim otrzymasz diagnozę, lekarz przebada cię pod kątem wszystkich ewentualności, aby zlokalizować przyczynę pogorszenia stanu zdrowia i w konsekwencji znaleźć idealne lekarstwo na twoje dolegliwości. Badanie jednak to nie tylko stetoskop i wywiad. To przede wszystkim umiejętność słuchania i czytania między wierszami.

Czytaj więcej
nr 23/2019

Klient nie zawsze jest najważniejszy

Klient nie zawsze jest najważniejszy

Kiedy rozpoczynałem pracę w firmie Pruszyński zauważyłem, że jeden z handlowców przy każdym zamówieniu od jednego ze swoich największych klientów, zbiera przy okazji od niego stertę obelg, kpin i sarkastycznych komentarzy podważających jego profesjonalizm i starania. Po zamknięciu transakcji był rozbity do końca dnia. Warto nadmienić, że była to osoba niezwykle dbająca o swoich klientów…

Czytaj więcej
nr 23/2019

Marketing dla handlowców: E‑marketing w praktyce

Marketing dla handlowców: E-marketing w praktyce

Handlowiec i marketer to profesje, które wymagają stałej współpracy i wzajemnego wsparcia. Wspólny wysiłek jest skierowany na to, aby pozyskać klienta i osiągnąć przychód dla firmy. Zasadniczo podział ról i obowiązków jest znany, ale niejednokrotnie praktyka pokazuje, że jest inaczej. Dlatego też każdy handlowiec (ty również!) powinien znać techniki marketingowe, chociażby w zakresie e-mail marketingu,...

Czytaj więcej
nr 23/2019

Warto być elastycznym w sprzedaży

Warto być elastycznym w sprzedaży

Kiedy rozpoczynałem współpracę z afrykańskim producentem kawy, który oferuje wysokiej jakości produkt, liczyłem na dużą sprzedaż. Sądziłem, że polski klient B2B będzie zainteresowany dobrej jakości surowcem. Jednak już po kilku tygodniach przekonałem się, że życie w sprzedaży potrafi zaskoczyć nawet doświadczonych handlowców. Na własnym przykładzie pokażę, co zrobić, kiedy produkt z półki premium notuje...

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 23/2019

Wspomnienia sprzedawcy: Budowanie swojej wartości sprzedawcy

Wspomnienia sprzedawcy: Budowanie swojej wartości sprzedawcy

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 5: jak zwiększyć swoją pewność siebie i budować wartość jako sprzedawcy, z którym klienci sami chcą współpracować.

Czytaj więcej
nr 23/2019

W sprzedaży nie ma przypadków

W sprzedaży nie ma przypadków

Coraz trudniej zachęcić klienta do zakupu przez telefon. Jeśli jednak uświadomimy sobie, że w każdym tygodniu odbiera on przynajmniej kilka połączeń, z których większość rozpoczyna się podobnie, a w ich centrum znajduje się sprzedaż, nie klient i jego potrzeby, trudno się temu dziwić. Jak to zmienić? Jak skutecznie sprzedawać przez telefon, budując w kliencie poczucie, że to on jest najważniejszy w...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 23/2019

"Drogi kliencie, nie stać cię na to!"

"Drogi kliencie, nie stać cię na to!"

To, co najczęściej paraliżuje handlowców i uniemożliwia skuteczną sprzedaż, to pojawienie się obiekcji. Szczególnie wtedy, kiedy klient mówi, że cena jest za wysoka. Jak z tym polemizować, skoro cena jest już tak niska, że nie ma z czego schodzić? A może wcale nie chcesz prowadzić potyczki cenowej z konkurencją i zaniżać ceny, bo zależy ci na zysku? Jak więc przekonać klienta, że twoja oferta jest...

Czytaj więcej
nr 23/2019

Savoir‑vivre w sprzedaży: "Chciałabym zaprosić Panią do kontaktu..."

Savoir-vivre w sprzedaży: "Chciałabym zaprosić Panią do kontaktu..."

Jak mówi znane powiedzenie, pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Coraz częściej mowa jednak o cyfrowym wrażeniu. Wpływa na nie zarówno wygląd naszych profili na portalach Facebook czy LinkedIn, ale także, a może przede wszystkim, sposób prowadzonej tam komunikacji. Czy można odrzucić zaproszenie do znajomych na Facebooka od nowego klienta? Czy można wysłać zaproszenie do kontaktów do obcej osoby?...

Czytaj więcej
nr 23/2019

Prezentacja sprzedażowa: co zamiast PowerPointa?

Prezentacja sprzedażowa: co zamiast PowerPointa?

W świecie sprzedaży prezentacje to codzienność. Konieczność ich przygotowania, a następnie wygłoszenia zazwyczaj budzi w nas niechęć i znudzenie. Nie zawsze jednak musi tak być. Sekret tkwi w odpowiednim doborze narzędzia. Przyjrzyjmy się kilku – tym wiodącym na rynku.

Czytaj więcej
nr 23/2019

Jak się uczyć, żeby się nauczyć?

Jak się uczyć, żeby się nauczyć?

Współczesny świat wymaga od nas ciągłego uczenia się, przyswajania nowych informacji, zdobywania nowych umiejętności. Jest to warunkiem nie tylko samorozwoju, ale także kariery zawodowej i zdolności do utrzymania się na rynku pracy. Dlatego warto wiedzieć, jak się uczyć, żeby nie tylko zdobyć nową wiedzę, ale się jej nauczyć i co ważniejsze – umieć ją wykorzystać w praktyce.

Czytaj więcej
nr 23/2019

„Jak rozwinąć kluczowe cechy osobowości, abyś był spełniony w życiu zawodowym i osobistym”, red. Z. Migus‑Bębnowicz

„Jak rozwinąć kluczowe cechy osobowości, abyś był spełniony w życiu zawodowym i osobistym”, red. Z. Migus-Bębnowicz

Czy chciałbyś nauczyć się widzieć wyzwania życiowe z różnych perspektyw? Zwiększyć swoje szanse na znalezienie optymalnych rozwiązań? Radzić sobie z lękiem przed niewiadomym? Czy chciałbyś nauczyć się trwać w dążeniu, nawet jeśli na drodze do celu pojawią się poważne trudności? Zapewne tak. Jak to zrobić? Piszą o tym autorzy niedawno wydanej przez MT Biznes książki „Jak rozwinąć kluczowe cechy osobowości,...

Czytaj więcej
nr 23/2019

„Awans gwarantowany. Daj się zauważyć i rozwijaj swoją karierę”, J. A. Conger, A.H. Church

„Awans gwarantowany. Daj się zauważyć i rozwijaj swoją karierę”, J. A. Conger, A.H. Church

Autorzy książki pokazują konkretne procesy stosowane przez firmy do identyfikacji i wspierania talentów – procesy, których znajomość może znacząco przyspieszyć rozwój kariery. Wskazują pięć kompetencji, które musi posiąść każdy lider, jeśli pragnie wspinać się po korporacyjnej drabinie, a także doradzają, jak prawidłowo przygotować się do testów, ankiet i badań symulacyjnych stosowanych podczas procesów...

Czytaj więcej
nr 23/2019

„Ponadczasowy hit. O sztuce tworzenia i marketingu dzieł, które przetrwają próbę czasu”, R. Holiday

„Ponadczasowy hit. O sztuce tworzenia i marketingu dzieł, które przetrwają próbę czasu”, R. Holiday

Jak to możliwe, że film „Skazani na Shawshank” nie osiągnął sukcesu w momencie premiery, lecz z czasem zarobił 100 milionów dolarów i stał się obrazem kultowym? Jak to możliwe, że książka „48 praw władzy” nie trafia na listy bestsellerów od ponad dekady, a mimo to jej sprzedaż przekroczyła milion egzemplarzy? Jak to możliwe, że członkowie grupy Iron Maiden nadal są w stanie wypełniać...

Czytaj więcej
nr 23/2019

14 sportowców, z których warto czerpać inspirację

14 sportowców, z których warto czerpać inspirację

Co mają ze sobą wspólnego handlowiec i sportowiec? I jeden, i drugi walczy o wynik. Jeżeli nie sprzedajesz, to możesz mieć najlepszy kontakt z szefem, a i tak twoje dni w firmie są policzone. Podobnie w sporcie – nie ma wyników, nie ma kariery. Dlatego warto przyjrzeć się kilku sportowcom, bo możemy się od nich wiele nauczyć.

Czytaj więcej
nr 23/2019

Team lider kontra konflikt w zespole

Team lider kontra konflikt w zespole

Jeśli kierujesz grupą osób, na pewno masz do czynienia z konfliktami. To naturalne zjawisko, które odpowiednio zarządzone potrafi wpłynąć na umocnienie więzi i zwiększenie efektywności działań. Jednocześnie wielu menedżerów obawia się wikłania w konflikty. Najczęściej, ponieważ nie czują się kompetentni lub uprawnieni. Jako lider masz do dyspozycji pokaźne pudełko z narzędziami służącymi do rozwiązywania...

Czytaj więcej
nr 23/2019

„Świat na TAK!”, N. Goldstein, S. Martin, R. Cialdini

„Świat na TAK!”,  N. Goldstein, S. Martin, R. Cialdini

To kieszonkowy poradnik na temat tego, jak funkcjonować w dzisiejszym świecie, pokazujący jak pojedyncza zmiana w doborze słów oraz timingu wypowiedzi może zwiększyć szanse na to, że nasza prośba zostanie spełniona.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 23/2019

Powrót do pracy po urlopie macierzyńskim

Powrót do pracy po urlopie macierzyńskim

Powrót do pracy po urlopie macierzyńskim to trudne wyzwanie, które metaforycznie można porównać do przesiadki z pędzącego rollercoastera (w domu z maluchem nigdy nie wiadomo jak będzie wyglądał kolejny dzień) do pędzącego pociągu (albo uda ci się wskoczyć do pędzącego składu, który co miesiąc przyśpiesza w kierunku nowego targetu, albo boleśnie poobijasz się, próbując dogonić uciekające wagony). Dlatego...

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 23/2019

Wyeliminować pożeracze czasu

Wyeliminować pożeracze czasu

Organizacja pracy i zarządzanie czasem mają ze sobą bardzo wiele wspólnego, gdyż dobra organizacja pracy sprzyja efektywności jego wykorzystania. Zła organizacja działa natomiast odwrotnie, a każda wykonywana czynność pochłania więcej energii niż powinna. Jeśli dzieje się tak dzień za dniem, nasza indywidualna efektywność pracy nieuchronnie się obniża. Jak poprawić swoją wydajność?

Czytaj więcej
nr 23/2019

7 pytań o sprzedaż: Marcin Osman

7 pytań o sprzedaż: Marcin Osman

Przedsiębiorca internetowy, praktyk sprzedaży i marketingu, wydawca amerykańskich bestsellerów i autor książek biznesowych. Działa niestandardowo, a w każdym swoim projekcie skupia się na tym, aby jak najszybciej i najbardziej efektywnie osiągnąć założone cele. Wykorzystuje nowoczesne narzędzia i zupełnie nowe formy promocji oraz komunikacji. Swoimi działaniami pokazuje, że marketing w Internecie można...

Czytaj więcej
nr 23/2019

Postawy vs kompetencje

Postawy vs kompetencje

Na decyzje zakupowe wpływają m.in. chęć zaspokojenia potrzeb, dostępność produktu, siła marki, jakość, moda i wiele innych. Ogromną rolę odgrywają także kompetencje sprzedawcy. Czy jednak na pewno?

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.