As Sprzedaży 22/2019

AS_22.jpg

Maksymalizacja zysków z jednej transakcji

Jako klient, na pewno nieraz zetknąłeś się z cross- i up-sellingiem, chociażby tankując paliwo na stacji benzynowej, zamawiając hamburgera w znanej sieci fast foodów czy podczas zakupów w popularnej drogerii. Czy miałeś wówczas ochotę na zakup rekomendowanego produktu? Ja niekoniecznie. Bo rzadko ten dodatkowy produkt trafiał w moje potrzeby. I tutaj właśnie kryje się klucz do sukcesu w stosowaniu technik dosprzedaży. Nie chodzi o to, aby polecić jakikolwiek produkt, ale taki, który uwzględni potrzeby klienta i będzie jakoś powiązany z zakupem podstawowym. Oczywiście, w sprzedaży na masową skalę statystycznie co któryś klient zdecyduje się na ten nieplanowany wcześniej zakup. Jeśli jednak mówimy o sprzedaży nastawionej na indywidualne podejście do klienta, taka taktyka rzadko kiedy kończy się sukcesem. Jak zwiększyć swoją skuteczność w cross- i up-sellingu? O tym przeczytacie w artykule Elżbiety Sawczuk „Maksymalizacja zysków z jednej transakcji”.

Stres to nieodłączny towarzysz pracy handlowca. Jedni potrafią sobie radzić z nim całkiem dobrze, inni po pewnym czasie są tak zmęczeni ciągłym napięciem, że nie są w stanie normalnie funkcjonować. I tak pojawia się wypalenie zawodowe. Jak odróżnić je od zwykłego zmęczenia? W jaki sposób się przed nim chronić i gdzie szukać pomocy, kiedy już cię dopadnie? Zapraszam do lektury wywiadu z psycholożką Izabelą Salicką.

Zdarzyło mi się otrzymać e-maila, który nie był przeznaczony dla mnie, często też otrzymuję wiadomości, w których nadawca zwraca się do mnie innym imieniem niż moje. Sama również nie ustrzegłam się podobnych błędów. Gafy – rzecz ludzka. Ważniejsza jest nasza reakcja, kiedy już nam się przydarzą. W kolejnym artykule z cyklu Savoire-vivre w sprzedaży podpowiadamy m.in., w jaki sposób zminimalizować ryzyko popełnienia gafy i jak ją naprawić, jeśli już ją popełnimy.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

Archiwum