Współczesny klient swoje decyzje zakupowe opiera nie tylko na cenie, ale coraz częściej na doświadczeniach pozacenowych. Bierze pod uwagę to, jak dużo czasu proces zakupowy zajmie i ile wysiłku będzie musiał w niego włożyć. Szuka więc handlowca, z którym załatwi wszystko szybko, łatwo i przyjemnie. To, w jaki sposób prowadzisz rozmowę z klientem, podchodzisz do jego oczekiwań, ułatwiasz mu dopełnienie formalności niezbędnych do zawarcia umowy, przekłada się na jego doświadczenia z procesu sprzedaży, a także na lojalność względem ciebie i firmy, którą reprezentujesz. Co jeszcze jest ważne w procesie budowania pozytywnych doświadczeń klienta? O tym w artykule „Pozostawić dobre wrażenie” Marka Waśkiewicza.
Marketing szeptany to narzędzie typowo marketingowe, ale może być stosowane również przez handlowców do pozyskiwania rekomendacji. Warunek jest jeden – klient, aby szepnąć o tobie dobre słowo, musi mieć pozytywne doświadczenie ze współpracy. Z kolei klient niezadowolony też może dalej ponieść informację o tobie, tyle że negatywną. Dlatego warto stosować je umiejętnie. Zachęcam do lektury artykułu Małgorzaty Wardy „Być na ustach wszystkich, czyli marketing szeptany”.
I na koniec chciałabym was zaprosić na kolejną edycję Zgrupowania Asów Sprzedaży, która już w maju odbędzie się w Warszawie. Poprzednia cieszyła się tak dużym powodzeniem, że już miesiąc przed terminem zabrakło biletów, dlatego tym razem przygotowaliśmy aż 75 miejsc. Zwiększona liczba wejściówek nie wpłynie jednak na liczebność grup warsztatowych. Szczegóły w numerze i na stronie www.zgrupowanie.explanator.pl.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFKażdy kontakt klienta z twoją firmą, produktem/usługą i tobą jest dla niego doświadczeniem. Krótkie pozytywne lub negatywne wrażenie może zdecydować o być albo nie być twoim czy organizacji, którą reprezentujesz. Dlatego zarządzanie doświadczeniami klientów (Customer Experience Management), czyli proces dostarczania im unikatowych przeżyć i wywołania pozytywnych emocji, odgrywa coraz większą rolę w...
Moralność i etyka w sprzedaży to temat rzeka. Mówi się, że dobry handlowiec potrafi sprzedać nawet wodę święconą diabłu. Podstawą do zdobycia niezwykłych umiejętności sprzedażowych są: zapał, wiedza i praktyka. Zanim jednak zaczniesz praktykować techniki sprzedażowych szarlatanów, warto zastanowić się, czy ich zasady wpisują się w kanon wartości, jakimi kierujesz się w sprzedaży – cienka jest bowiem...
Często kultury, które wydają się nam zupełnie inne od naszej, okazują się bardziej podobne, niż oczekiwaliśmy. Takim przykładem są Włochy. Pomimo wielu różnic, może zaskoczyć cię liczba podobieństw między Polakami a Włochami. Jak wykorzystać je w relacjach biznesowych? Jak stawić czoła problemom wynikającym z różnic międzykulturowych?
Henry Ford powiedział kiedyś, że sekret sukcesu leży w umiejętności przyjęcia punktu widzenia innych i patrzeniu na rzeczy zarówno z pozycji rozmówcy, jak i własnej. Jako handlowiec możesz te słowa potraktować jako naczelne motto procesu sprzedaży. A wtedy na pewno odniesiesz sukces!
„Proces zakupowy oczami klienta B2B” to nowy cykl „Asa Sprzedaży”, w którym przepytujemy osoby odpowiedzialne za zakupy produktów, rozwiązań oraz usług z małych i dużych firm, jak w ich organizacji wygląda proces zakupowy, jakie kryteria biorą pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych oraz czego oczekują od handlowców, którzy odpowiadają za proces po stronie dostawcy.
Nagrania wideo z impetem wkraczają w obszar sprzedaży, stając się coraz popularniejszym narzędziem w ręku handlowców. Całkiem słusznie, ponieważ wykorzystane we właściwy sposób, przynoszą doskonałe rezultaty.
Marketing szeptany, inaczej marketing plotki, od zawsze był wpływowym narzędziem mogącym istotnie kształtować postrzeganie produktu lub usługi przez otoczenie. Należy jednak pamiętać o tym, że jest on bronią obusieczną – może się nam przysłużyć, ale może też bardzo zaszkodzić. Szczególnie w czasach Internetu.
Materiały wideo nie są popularną formą budowania relacji pomiędzy handlowcem a klientem. Nie oznacza to jednak, że nie warto ich wykorzystywać. Spersonalizowane oferty handlowe czy też oferty dnia w formie filmu mogą zdecydowanie poprawić nie tylko wizerunek firmy i twój, ale przede wszystkim zwiększyć sprzedaż.
W jednym z poprzednich numerów pisaliśmy o tym, jak budować swoją markę osobistą na LinkedIn i w ten sposób docierać do potencjalnych klientów. W tym artykule wskazujemy kolejny krok na drodze do skutecznego social sellingu – jak zbudować profil firmowy, generować za jego pomocą wartość dla odbiorców oraz dzięki niej inicjować kontakt z nowymi klientami.
Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 3: Co zrobić, kiedy klient nie chce kontynuować współpracy?
A na początku był chaos... Tak można by powiedzieć, gdyby sprzedawca nie planował swoich spotkań. Wielu doświadczonych handlowców podpisze się pod stwierdzeniem, że im więcej pracy planistycznej, tym większy sukces w działaniu. Poniżej w kilku krokach pokażemy, jak efektywnie planować spotkania sprzedażowe i po co w ogóle to robić.
E-mail stał się tak powszechnym narzędziem w komunikacji biznesowej, że często nie zastanawiamy się specjalnie nad jego formą. Ważne, że szybko możemy załatwić sprawę z klientem. Tymczasem e-mail biznesowy jest jak list – powinien zachowywać wszelkie zasady oficjalnej komunikacji firma–firma czy firma–klient. Brak stosowania się do zasad netykiety w korespondencji z klientem może zostać negatywnie...
O negocjacjach napisano już wiele. To trudna sztuka, gdzie wiedza teoretyczna o technikach i stylach negocjacyjnych stanowi jedynie wstęp do kolejnych etapów wtajemniczenia. Kluczowe jest stałe podnoszenie swoich umiejętności, wyciąganie wniosków z porażek i doświadczenie budowane latami. Co jeszcze jest ważne w skutecznych negocjacjach? Zapytaliśmy o to Renatę Kozłowską, która musiała się zmierzyć...
Tworzenie wideo na potrzeby biznesowe niekoniecznie musi oznaczać obowiązek dysponowania ogromnym budżetem. To oczywiście pomaga, ale nie jest niezbędne, aby tworzyć materiały, które będą atrakcyjne dla naszych klientów. W artykule prezentujemy kilka wskazówek, jak tworzyć filmy w ramach ograniczonych możliwości finansowych.
Wejście na ścieżkę samorozwoju wymaga odwagi związanej z opuszczeniem bezpiecznej strefy komfortu. Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób wykonać pierwszy krok, czyli zdiagnozować swoje obszary deficytów zawodowych oraz jakimi kryteriami kierować się przy wyborze szkolenia, które pomoże je zniwelować.
Praca w sprzedaży to dla wielu handlowców praca w ciągłej podróży – od jednego klienta do drugiego. Jednak nie zawsze to, co nazywamy wyjazdem służbowym, jest nim w świetle prawa. Kiedy w przypadku przedstawiciela handlowego mamy do czynienia z delegacją, za którą należy się dieta?
Kiedy i gdzie?
28 marca 2019 r., Warszawa, PGE Narodowy
Dla kogo?
Dla osób pracujących w sprzedaży, a także dla dyrektorów i menedżerów sprzedaży.
Kiedy i gdzie?
16-17 maja 2019 r., Warszawa
Dla kogo?
Dla handlowców, przedstawicieli handlowych, doradców klienta, telemarketerów.
Bycie szefem zespołu brzmi dumnie, co tu kryć! Awans na team lidera to duży krok w karierze – z tym również trudno dyskutować. Ale jak odnaleźć się w rzeczywistości, w której nie tylko zarządzasz zespołem sprzedaży, ale dodatkowo każdego dnia musisz sprzedawać? Co powinno być twoim priorytetem?
Slogan reklamowy ma wyręczać handlowców przynajmniej w dwóch aspektach. Po pierwsze – przykuć uwagę klientów i skierować ją na produkt lub usługę. Po drugie – spowodować, że klient sam zainteresuje się firmą i jej ofertą. Czy tak jest w praktyce? I czego ty jako handlowiec możesz nauczyć się z haseł reklamowych? Oto zestaw sloganów reklamowych, z których warto czerpać inspirację w swojej codziennej...
Budowanie marki na autentycznym przekazie to wciąż rewolucja w podejściu do biznesu! Autentyczność w biznesie pozwala ci być sobą w tym, co robisz. Wyróżnia ciebie i twoje usługi. Sprawia, że twoja marka staje się nie do podrobienia. Dzięki temu możesz docierać do właściwych osób — twoich idealnych klientów. Między innymi dlatego warto sięgnąć po książkę Anny Piwowarskiej.
Świat biznesu codziennie się zmienia, więc metody i techniki prezentacyjne również powinny podlegać modyfikacjom. Chcąc być skutecznym i osiągać swoje biznesowe cele, musimy się wyróżniać i używać nowych metod, odpowiednich do współczesnego, szybko rozwijającego się biznesu. O tym, jak występować inaczej niż wszyscy pisze w swojej książce Lidia Buksak.
W 28 marca odbyła się II już edycja National Sales Congress, wydarzenia dedykowanego managerom sprzedaży oraz wszystkim, którzy na co dzień mierzą się w pracy z klientem. Organizatorem Kongresu NSC jest International Center of Events – prężnie rozwijająca się agencja eventowa, która od lata działa w branży targowo – konferencyjnej.
Propozycja i pomysł na powstanie tego felietonu spadły na mnie nie tylko nagle, ale także kompletnie nieoczekiwanie. Jak to? Mam się wymądrzać przed profesjonalistami (którzy na sprzedaży „zjedli zęby”), głodnych tajemnych patentów i trików, aby jeszcze skuteczniej sięgać po nowe wyzwania i laury sprzedażowych championów? Ja, którego doświadczenie sprzedażowe opisuje kilka mniej lub bardziej udanych...
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.