Jesteśmy z wami już ponad trzy lata i przyszedł czas na zmiany. Wraz z numerem 20. spełniliśmy życzenie części z was – „As Sprzedaży” zyskał 16 dodatkowych stron. Zwiększona objętość pozwala nam nie tylko kontynuować dotychczasowe serie artykułów („Klienci z różnych stron świata”, „Savoire-vivre w sprzedaży”, „Wspomnienia sprzedawcy”), ale także rozpocząć nowe. Z cyklu „Marketing dla handlowców” dowiecie się, jak wykorzystywać narzędzia typowo marketingowe, aby zwiększyć skuteczność swoich działań sprzedażowych. Z kolei w ramach „Procesu zakupowego oczami klienta B2B” będziemy przepytywać osoby reprezentujące różne firmy i branże, w jaki sposób podejmują decyzje zakupowe na rzecz swoich organizacji, jakie kryteria biorą pod uwagę, czego oczekują od handlowców, z którymi współpracują. Co oprócz tego znajdziecie w bieżącym numerze?
Metody sprzedaży, jak wszystko dookoła, wciąż się zmieniają. Jednak jeśli twój lejek sprzedażowy jest pusty, to żadna, nawet najskuteczniejsza metoda, nie pozwoli ci osiągnąć sukcesu. Bo żeby sprzedać, trzeba mieć komu. Dlatego w ramach tematu głównego piszemy o tym, na czym polega skuteczny prospecting, jak dotrzeć do potencjalnego klienta, gdzie szukać swoich szans sprzedażowych.
W pracy handlowca umiejętność mówienia tak, żeby inni nas słuchali, jest szczególnie ważna. Nie tylko w odniesieniu do potencjalnego klienta. Skuteczna komunikacja ułatwia porozumienie z szefem i kolegami z zespołu, dzięki czemu praca staje się łatwiejsza! Dlatego szczególnie polecam tekst Izy Krejca-Pawski „Komunikacja interpersonalna: jak mówić, żeby inni nas słuchali?”.
Zapraszamy was do współtworzenia magazynu – dajcie nam znać, jak wam się podobał numer, czego chcielibyście więcej, a czego mniej. Czekamy na wasze opinie!
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFSzukając sposobów na podniesienie swojej skuteczności, zapewne co chwila masz do czynienia z nową teorią lub trendem w zakresie technik sprzedaży. Ich twórcy przekonują uparcie o „końcu ery zimnych telefonów” lub o „czasie sprzedaży 4.0”. Jedno pozostaje niezmienne – prospecting, czyli sztuka pozyskiwania nowych klientów. Najczęstszą przyczyną porażki w sprzedaży jest pusty lejek sprzedażowy. Dlatego...
Karnawał, samba, futbol, piękne plaże, słońce, palmy, ale też niebezpieczne miasta, wysoka przestępczość, fawele. Czy coś jeszcze przychodzi ci do głowy na myśl o Brazylii? Z czym kojarzy ci się środowisko biznesowe tego kraju? Spóźnialstwo, przeciągające się spotkania, lekkoduszność, roztargnienie, długie rozmowy i liczne pytania na temat życia prywatnego. Jak nie poddawać się stereotypom i nawiązać...
Rekomendacje – wciąż niewyczerpane źródło pozyskiwania nowych klientów. Organizacje skupiające przedsiębiorców, którzy wymieniają się rekomendacjami, rozwijają się bardzo dynamicznie. Coraz więcej sprzedawców korzysta z takiej formy docierania do klientów. A mimo to polecenia wciąż stanowią mocno niewykorzystany potencjał.
„Proces zakupowy oczami klienta B2B” to nowy cykl „Asa Sprzedaży”, w którym przepytujemy osoby odpowiedzialne za zakupy produktów, rozwiązań i usług z małych i dużych firm, jak w ich organizacji wygląda proces zakupowy, jakie kryteria biorą pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych oraz czego oczekują od handlowców, którzy odpowiadają za proces po stronie dostawcy.
Coraz szybciej zmieniająca się rzeczywistość biznesowa wymusza na handlowcach stałą gotowość do szybkiego adaptowania się do potrzeb rynku. Może w tym pomóc myślenie strategiczne. Na czym polega? Jak wykorzystać je w codziennej pracy? W jaki sposób rozwijać w sobie umiejętności myślenia strategicznego?
Media społecznościowe stanowią dzisiaj istotne i dosyć tanie narzędzie dotarcia do potencjalnych klientów, dlatego warto z nich korzystać w procesie prospectingu. Samo posiadanie fanpage’a już nie wystarczy, aby dotrzeć do nowych odbiorców, coraz częściej trzeba sięgać po płatne kampanie promocyjne. Jeśli nie dysponujesz ograniczonymi środkami, wówczas idealnym rozwiązaniem wydaje się Facebook. Jak...
Co zrobić, jeśli sprzedaż wiodącego produktu zaczyna spadać? Na co zwrócić uwagę, analizując przyczyny problemu? Na przykładzie Anny – przedstawicielki farmaceutycznej – pokazujemy, jak wrócić na właściwe tory sprzedaży, kiedy konkurencja wprowadziła na rynek podobną ofertę w niższej cenie.
Zarówno z obserwacji, jak i z rozmów z handlowcami łatwo wywnioskować, że cold calling nie cieszy się wśród nich nadmierną sympatią, a nawet można zaryzykować stwierdzenie, że niektórzy wręcz się go boją i najchętniej unikaliby go niczym diabeł święconej wody. Tymczasem, jak wynika z moich doświadczeń, wystarczą dwie, trzy udane rozmowy, aby dosłownie każdy handlowiec zmienił zdanie i zaczął skutecznie...
Sytuacja, w której klient decyduje się na zakup proponowanego produktu to sytuacja pożądana przez każdego handlowca. Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego klienci kupują twój produkt albo wolą dokonać zakupu u konkurencji? Każda podejmowana w codziennym życiu decyzja jest poprzedzona refleksją, analizą wszelkich „za” i „przeciw”. Wówczas pojawiają się obiekcje, które często zamykają sprzedaż.
Klienci w wielu branżach mają mniej czasu na spotkania, więc coraz więcej kontaktów przenoszonych jest na telefon i maila. Z jednej strony jest to ułatwienie, a z drugiej, utrudnienie – kanały komunikacji pośredniej nie są tak intuicyjne, jak rozmowa bezpośrednia, chociaż tańsze w finalnym rozrachunku. Aby nie narazić się na pogorszenie relacji z klientami poprzez brak dopasowania się do sytuacji,...
Komunikacja jest pełna paradoksów. Teoretycznie, kiedy dwie osoby ze sobą rozmawiają i dokonują ustaleń, po zakończeniu rozmowy powinny mieć pełną jasność, co zostało ustalone i na kiedy. Tymczasem na co dzień zdarzają się sytuacje, w których okazuje się, że klient zrozumiał daną informację inaczej niż ty, oczywiście na swoją korzyść. Szef za oczywiste uważa, że zadanie będzie wykonane, tymczasem w...
Networking to pojęcie odmieniane w ostatnich latach przez wszystkie przypadki. Jednak wiele osób rozumie je błędnie, traktując jako sposób na zbieranie wizytówek, aby następnie wykorzystać je do kontaktu w celu przedstawienia oferty. Na czym więc polega prawdziwy networking? Zapytaliśmy o to Grzegorza Turniaka, jednego z najbardziej znanych networkerów w Polsce.
W większości zawodów wiesz, że jeśli dasz z siebie wszystko i zrobisz to, co najlepsze, uzyskasz pożądany rezultat. Nie za każdym razem, oczywiście. Kierowca MPK nie zawsze dojedzie na czas, chirurg nie zawsze wykona udaną operację, a nauczyciel nie będzie w stanie dotrzeć do każdego ucznia. Jednak, jeśli przyłożysz się do tego, co robisz, jest duża szansa, że uzyskasz przewidywalne efekty. Ale nie...
Praca w sprzedaży to konieczność ciągłego dostosowywania się do zmieniającego się rynku i oczekiwań klientów. Nie da się bazować na tych samych rozwiązaniach przez lata. Trzeba wciąż szukać, próbować, ulepszać. Warto też czerpać inspirację od innych, na przykład z blogów prowadzonych przez wybitne postaci ze świata sprzedaży i biznesu.
Wydawać by się mogło, że kierowanie zespołem to umiejętność, którą się ma albo nie. A jeśli ktoś jest doskonałym sprzedawcą, to z pewnością będzie w stanie przekazać swoją wiedzę i umiejętności innym. Owszem, predyspozycje są ważne, ale czy jest to jedyny czynnik warunkujący osiąganie sukcesów w tej dziedzinie? Śmiem twierdzić, że nie! To kompetencje, których można się nauczyć.
Nieuchronnie nadciągające terminy, kłopoty w pracy, komplikacje w życiu prywatnym – wszystkie te problemy mają ze sobą coś wspólnego. Wolelibyśmy ich uniknąć, a skoro już się pojawią, chcielibyśmy je jak najszybciej rozwiązać. Prędko i skutecznie. O ile to możliwe, również definitywnie – tak, by się już nigdy nie powtórzyły. Czy to możliwe? Tomasz Król twierdzi, że tak.
Powszechnie wiadomo, że praca w sprzedaży wymaga ogromnego zaangażowania i predyspozycji, które nie każdy ma. Trzeba pogodzić szeroką wiedzę o oferowanym produkcie i rynku z umiejętnościami dobrego psychologa. Niełatwa to sprawa, lecz z pomocą przychodzą Andrzej Niemczyk, Mariusz Kędzierski oraz ich audiobook – „Zawód: handlowiec”.
Nigdy, przenigdy i w żadnym wypadku nie należy się uprzedzać. Ani do ludzi, ani do miejsc, ani do rzeczy. Warto poświęcać zdecydowanie więcej czasu na twórcze myślenie niż na ocenianie i osądzanie.
„Transformacja cyfrowa” i „technologiczna rewolucja” to terminy odmieniane ostatnio przez wszystkie przypadki. Niosą za sobą zmianę w postrzeganiu roli handlowców w procesie sprzedażowym. Dziś w kontaktach B2B bazujemy głównie na relacjach personalnych i zaufaniu budowanym przez lata, jednak już wkrótce zupełnie inne czynniki będą miały kluczowe znaczenie i zadecydują o naszej skuteczności.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.