As Sprzedaży 2/2016 (styczeń-luty)

As Sprzedaży nr 2/2016 - Poszukiwany, poszukiwana

Poszukiwany, poszukiwana

Każdy handlowiec marzy o sytuacji, w której klienci sami do niego przychodzą, a zamówień jest tyle, że dział obsługi nie nadąża z ich realizacją. Nie jest to marzenie ściętej głowy, ale żeby zebrać plon, trzeba najpierw zasiać ziarno. Gdzie szukać nowych klientów i jak do nich dotrzeć? Wykorzystaj pomysły, o których pisze Aleksander Sienkiewicz w tekście „Poszukiwany, poszukiwana, czyli jak i gdzie pozyskać nowych klientów”. A jak już Ci się uda wcielić je w życie, daj się poznać jako godny zaufania specjalista w swojej dziedzinie. Dzięki poleceniom i rekomendacjom od tych, którzy skorzystali z Twojej oferty kolejni klienci sami się do Ciebie odezwą. I opisana na wstępie sytuacja stanie się faktem.

Nie udało Ci się sfinalizować kolejnej transakcji w tym miesiącu. Być może klient nie był po prostu zainteresowany Twoją ofertą i nic, co byś powiedział, nie przekonałoby go do zakupu. A może to Ty źle zdiagnozowałeś jego potrzeby i nie potrafiłeś odpowiednio przedstawić mu korzyści? Warto systematycznie śledzić transakcje, które zakończyły się porażką, aby nie popełniać wciąż tych samych błędów. W jaki sposób to zrobić, aby odkryć faktyczne przyczyny niepowodzenia? Zapraszam do lektury artykułu Elżbiety Bolimowskiej „Niezrealizowane transakcje, i co dalej?”. Dodatkowo w Toolboxie znajdziecie arkusz do samooceny, który ułatwi Wam przeprowadzenie analizy Waszych zachowań sprzedażowych.

Dziękujemy za wszystkie opinie i komentarze, które otrzymaliśmy po poprzednim numerze „Asa Sprzedaży”. I te pozytywne, bo dzięki nim wiemy, że nasza praca ma sens, i te negatywne, bo mobilizują nas do większego wysiłku.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

nr 2/2016

Poszukiwany, poszukiwana ‑ Jak i gdzie pozyskać nowych klientów?

Poszukiwany, poszukiwana - Jak i gdzie pozyskać nowych klientów?

Biznes robią ludzie i – z całą pewnością – jest robiony dla ludzi. O ile nie brakuje pomysłów na to, co sprzedawać, coraz większym wyzwaniem są odpowiedzi na pytania: komu i w jaki sposób?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 2/2016

Dziękuję za rekomendację!

Jeśli masz już zadowolonych klientów, powinieneś nauczyć się prosić ich o wystawienie referencji i polecanie cię innym. Nie ma dzisiaj skuteczniejszego i lepszego pomysłu na to, aby otwierać sobie kolejne możliwości i drogę do nowych, potencjalnych klientów.

Czytaj więcej
nr 2/2016

Klient nasz pan

Zapewne zdarzają Ci się takie sytuacje, w których klient wymądrza się, twierdzi, że na wszystkim zna się lepiej od Ciebie, a pod koniec rozmowy zaczyna Cię pouczać i „dobrze Ci radzić”. Jeżeli nie chcesz stresować się klientami, którzy „wiedzą lepiej” – ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.

Czytaj więcej
nr 2/2016

Klient a Klient czyli jak mówić do polskich klientów w różnym wieku

Zmiany wokół nas zachodzą bardzo szybko, również w sferze społecznej. Piramida potrzeb Maslowa w przypadku ludzi młodych uległa znacznej modyfikacji. Potrzebą podstawową jest dostęp do Internetu. Zmienił się sposób komunikacji. Już nie tylko dziadkowie nie rozumieją wnuków, ale obecnych 20-latków nie rozumieją nawet 30-latkowie.

Czytaj więcej
nr 2/2016

Nadmuchać słoik, czyli jak dogadać się z czasem i kalendarzem

Nadmuchać słoik, czyli jak dogadać się z czasem i kalendarzem

Jak zapanować nad czasem pracy, żeby nie stracić energii, pieniędzy i nerwów? Na przykładzie Pawła, pracującego w firmie finansowej, pokazujemy, jak skutecznie określać priorytety i zarządzać zadaniami.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 2/2016

Nadzieja na sprzedaż

W jaki sposób odczytać sygnały ostrzegawcze i w którym momencie zareagować, aby uniknąć przykrego rozczarowania, gdy klient po miesiącu odwlekania w końcu powie, że nie jest zainteresowany ofertą? Na przykładzie agentki ubezpieczeniowej pokażemy, w jaki sposób przyspieszyć proces decyzyjny u klienta.

Czytaj więcej
nr 2/2016

Niezrealizowane transakcje, i co dalej?

Niezrealizowane transakcje, i co dalej?

Często winę za słabe wyniki sprzedaży zrzucamy na załamanie rynku, jakość leadów sprzedażowych czy agresywną konkurencję. A może przyczyna tkwi w nas – sprzedawcach? Warto regularnie analizować transakcje, które zakończyły się porażką, aby nie popełniać wciąż tych samych błędów.

Czytaj więcej
nr 2/2016

Bariera sekretarki ‑ Jak z wroga zrobić sojusznika?

Osiąganie zadowalających wyników sprzedażowych wymaga docierania do osób decyzyjnych, prowadzenia skutecznych prezentacji i finalizowania transakcji. Co jednak, jeśli nie potrafisz dotrzeć do decydenta, ponieważ na twojej drodze stoi sekretarka klienta?

Czytaj więcej
nr 2/2016

Biuro w telefonie

Rozwój technologii i masowa popularność smartfonów sprawiły, że w rękach handlowców spoczywają już nie telefony, lecz komputery z całkiem sporymi możliwościami. Przedstawiamy przegląd aplikacji, które zamienią Twój smartfon w potężne narzędzie do współpracy z klientami.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 2/2016

Siła zastrzeżeń klientów w procesie sprzedażowym

Obiekcje zgłaszane przez klientów są nieodłącznym elementem rozmowy handlowej i mogą występować na wszystkich etapach procesu sprzedażowego. Potraktuj je jak najlepsze wskazówki,których udziela Ci klient, podpowiadając co masz zrobić, aby on kupił.

Czytaj więcej
nr 2/2016

W jaki sposób rzymski cesarz może pomóc Ci rozwiewać wątpliwości klientów?

Nadal można spotkać szkolenia, na których uczy się sprzedawców, że obiekcje klientów trzeba zwalczać i usuwać. Ukuto na to nawet oryginalne sformułowanie: „zbijanie obiekcji”. Dobrze działało ono 20 lat temu, ale dzisiaj, gdy każdy ma dostęp do informacji w każdym miejscu na świecie, o każdej porze – „zbijanie obiekcji” przestaje działać.

Czytaj więcej
nr 2/2016

Strategia (do)stosowania pod klienta

Warunkiem skutecznej komunikacji, nie tylko z klientem, jest przede wszystkim dopasowanie swojego indywidualnego stylu przekazu do metaprogramów odbiorcy. To w pewnym sensie gra, w której nie ma miejsca na formułowanie komunikatów zgodnych jedynie z własną percepcją i własnymi życzeniami.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 2/2016

Zapobiegaj zamiast leczyć

Zastrzeżenia klientów to codzienność każdego handlowca i jeden z najtrudniejszych elementów procesu sprzedaży. Potraktowanie ich jako oznaki zainteresowania zakupem to klucz do zmiany nastawienia w kontakcie z klientem. Obiekcje nie muszą bowiem prowadzić do automatycznej prezentacji naszych argumentów i bitwy na słowa.

Czytaj więcej
nr 2/2016

Dostęp ograniczony ‑ Reguła niedostępności w rozmowach z klientami

Zapewne każdy, kto zajmuje się sprzedażą, chciałby, żeby klienci bili się o jego towar. W jaki sposób, wykorzystując regułę niedostępności, możemy wywołać w ludziach automatyczną chęć zakupu? Jest na to kilka sposobów.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2016

„Sprzedaż jest sexy albo nie ma jej wcale”

„Sprzedaż jest sexy albo nie ma jej wcale”

Pozycja obowiązkowa dla wszystkich osób zajmujących się sprzedażą oraz dla tych, którym zależy na skutecznym zarządzaniu nią.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2016

„Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży”

„Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży”

Najobszerniejsza pozycja na temat sprzedaży osobistej oraz miękkich aspektów zarządzania organizacjami sprzedażowymi, jaka ukazała się na naszym rynku.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2016

„Sprzedaż. Tylko sprawdzone techniki”

„Sprzedaż. Tylko sprawdzone techniki”

Książka prezentuje innowacyjne podejście do sprzedaży i pokazuje, jak odwrócić zasady sprzedażowej gry, by osiągnąć maksymalny rezultat.

Czytaj więcej
nr 2/2016

Odwiedź nasz fanpage i weź udział w konkursie

Na naszym facebookowym profilu przygotowaliśmy dla Was konkurs, w którym możecie wygrać książkę „Sprzedaż. Tylko sprawdzone techniki” autorstwa jednej z naszych autorek, Izy Krejca-Pawski.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.