Każdy handlowiec marzy o sytuacji, w której klienci sami do niego przychodzą, a zamówień jest tyle, że dział obsługi nie nadąża z ich realizacją. Nie jest to marzenie ściętej głowy, ale żeby zebrać plon, trzeba najpierw zasiać ziarno. Gdzie szukać nowych klientów i jak do nich dotrzeć? Wykorzystaj pomysły, o których pisze Aleksander Sienkiewicz w tekście „Poszukiwany, poszukiwana, czyli jak i gdzie pozyskać nowych klientów”. A jak już Ci się uda wcielić je w życie, daj się poznać jako godny zaufania specjalista w swojej dziedzinie. Dzięki poleceniom i rekomendacjom od tych, którzy skorzystali z Twojej oferty kolejni klienci sami się do Ciebie odezwą. I opisana na wstępie sytuacja stanie się faktem.
Nie udało Ci się sfinalizować kolejnej transakcji w tym miesiącu. Być może klient nie był po prostu zainteresowany Twoją ofertą i nic, co byś powiedział, nie przekonałoby go do zakupu. A może to Ty źle zdiagnozowałeś jego potrzeby i nie potrafiłeś odpowiednio przedstawić mu korzyści? Warto systematycznie śledzić transakcje, które zakończyły się porażką, aby nie popełniać wciąż tych samych błędów. W jaki sposób to zrobić, aby odkryć faktyczne przyczyny niepowodzenia? Zapraszam do lektury artykułu Elżbiety Bolimowskiej „Niezrealizowane transakcje, i co dalej?”. Dodatkowo w Toolboxie znajdziecie arkusz do samooceny, który ułatwi Wam przeprowadzenie analizy Waszych zachowań sprzedażowych.
Dziękujemy za wszystkie opinie i komentarze, które otrzymaliśmy po poprzednim numerze „Asa Sprzedaży”. I te pozytywne, bo dzięki nim wiemy, że nasza praca ma sens, i te negatywne, bo mobilizują nas do większego wysiłku.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFBiznes robią ludzie i – z całą pewnością – jest robiony dla ludzi. O ile nie brakuje pomysłów na to, co sprzedawać, coraz większym wyzwaniem są odpowiedzi na pytania: komu i w jaki sposób?
Jeśli masz już zadowolonych klientów, powinieneś nauczyć się prosić ich o wystawienie referencji i polecanie cię innym. Nie ma dzisiaj skuteczniejszego i lepszego pomysłu na to, aby otwierać sobie kolejne możliwości i drogę do nowych, potencjalnych klientów.
Zapewne zdarzają Ci się takie sytuacje, w których klient wymądrza się, twierdzi, że na wszystkim zna się lepiej od Ciebie, a pod koniec rozmowy zaczyna Cię pouczać i „dobrze Ci radzić”. Jeżeli nie chcesz stresować się klientami, którzy „wiedzą lepiej” – ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.
Zmiany wokół nas zachodzą bardzo szybko, również w sferze społecznej. Piramida potrzeb Maslowa w przypadku ludzi młodych uległa znacznej modyfikacji. Potrzebą podstawową jest dostęp do Internetu. Zmienił się sposób komunikacji. Już nie tylko dziadkowie nie rozumieją wnuków, ale obecnych 20-latków nie rozumieją nawet 30-latkowie.
Jak zapanować nad czasem pracy, żeby nie stracić energii, pieniędzy i nerwów? Na przykładzie Pawła, pracującego w firmie finansowej, pokazujemy, jak skutecznie określać priorytety i zarządzać zadaniami.
W jaki sposób odczytać sygnały ostrzegawcze i w którym momencie zareagować, aby uniknąć przykrego rozczarowania, gdy klient po miesiącu odwlekania w końcu powie, że nie jest zainteresowany ofertą? Na przykładzie agentki ubezpieczeniowej pokażemy, w jaki sposób przyspieszyć proces decyzyjny u klienta.
Często winę za słabe wyniki sprzedaży zrzucamy na załamanie rynku, jakość leadów sprzedażowych czy agresywną konkurencję. A może przyczyna tkwi w nas – sprzedawcach? Warto regularnie analizować transakcje, które zakończyły się porażką, aby nie popełniać wciąż tych samych błędów.
Osiąganie zadowalających wyników sprzedażowych wymaga docierania do osób decyzyjnych, prowadzenia skutecznych prezentacji i finalizowania transakcji. Co jednak, jeśli nie potrafisz dotrzeć do decydenta, ponieważ na twojej drodze stoi sekretarka klienta?
Rozwój technologii i masowa popularność smartfonów sprawiły, że w rękach handlowców spoczywają już nie telefony, lecz komputery z całkiem sporymi możliwościami. Przedstawiamy przegląd aplikacji, które zamienią Twój smartfon w potężne narzędzie do współpracy z klientami.
Obiekcje zgłaszane przez klientów są nieodłącznym elementem rozmowy handlowej i mogą występować na wszystkich etapach procesu sprzedażowego. Potraktuj je jak najlepsze wskazówki,których udziela Ci klient, podpowiadając co masz zrobić, aby on kupił.
Nadal można spotkać szkolenia, na których uczy się sprzedawców, że obiekcje klientów trzeba zwalczać i usuwać. Ukuto na to nawet oryginalne sformułowanie: „zbijanie obiekcji”. Dobrze działało ono 20 lat temu, ale dzisiaj, gdy każdy ma dostęp do informacji w każdym miejscu na świecie, o każdej porze – „zbijanie obiekcji” przestaje działać.
Warunkiem skutecznej komunikacji, nie tylko z klientem, jest przede wszystkim dopasowanie swojego indywidualnego stylu przekazu do metaprogramów odbiorcy. To w pewnym sensie gra, w której nie ma miejsca na formułowanie komunikatów zgodnych jedynie z własną percepcją i własnymi życzeniami.
Zastrzeżenia klientów to codzienność każdego handlowca i jeden z najtrudniejszych elementów procesu sprzedaży. Potraktowanie ich jako oznaki zainteresowania zakupem to klucz do zmiany nastawienia w kontakcie z klientem. Obiekcje nie muszą bowiem prowadzić do automatycznej prezentacji naszych argumentów i bitwy na słowa.
Zapewne każdy, kto zajmuje się sprzedażą, chciałby, żeby klienci bili się o jego towar. W jaki sposób, wykorzystując regułę niedostępności, możemy wywołać w ludziach automatyczną chęć zakupu? Jest na to kilka sposobów.
Pozycja obowiązkowa dla wszystkich osób zajmujących się sprzedażą oraz dla tych, którym zależy na skutecznym zarządzaniu nią.
Najobszerniejsza pozycja na temat sprzedaży osobistej oraz miękkich aspektów zarządzania organizacjami sprzedażowymi, jaka ukazała się na naszym rynku.
Książka prezentuje innowacyjne podejście do sprzedaży i pokazuje, jak odwrócić zasady sprzedażowej gry, by osiągnąć maksymalny rezultat.
Na naszym facebookowym profilu przygotowaliśmy dla Was konkurs, w którym możecie wygrać książkę „Sprzedaż. Tylko sprawdzone techniki” autorstwa jednej z naszych autorek, Izy Krejca-Pawski.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.