Umiejętność negocjacji to jedna z kluczowych kompetencji w katalogu każdego handlowca, niezależnie od branży, w której działa. Wśród wszystkich elementów związanych z negocjowaniem warunków sprzedaży cena jest chyba tym najważniejszym. Dlatego właśnie tematem głównym tego wydania „Asa Sprzedaży” są negocjacje cenowe. Z artykułu „Jak się targować, czyli negocjacje cenowe w praktyce” Macieja Chabowskiego dowiecie się m.in., jak przygotować się do negocjacji cenowych, kiedy nie warto ich podejmować oraz z jakich technik warto korzystać w ich trakcie, aby osiągnąć cel.
W czasach, w których proces zakupowy klienta często zaczyna się w Internecie, gdzie ogląda on produkty, poszukuje informacji na temat usług, sprawdza opinie, personal branding zyskuje na znaczeniu. Jeśli klient będzie postrzegał cię jako profesjonalistę, eksperta w swojej branży – będziesz pierwszym, do którego się zwróci, kiedy pomyśli o zakupie danego produktu czy usługi. Dlatego warto zadbać o swoją markę osobistą. W jaki sposób? O tym przeczytacie w artykule Moniki Muchy „Personal branding, czyli jak budować swoją osobistą markę w sprzedaży”.
LinkedIn to świetne narzędzie do nawiązywania relacji biznesowych i pozyskiwania klientów, pod warunkiem że umiesz się nim posługiwać. Bo nie chodzi o to, żeby wejść do czyjejś sieci kontaktów i od razu zaatakować go ofertą, a to, niestety, dosyć częsta praktyka, która raczej zniechęca, niż skłania do nawiązania współpracy. Bartek Ziemiański w tekście „Sprzedaż przez LinkedIn” pokazuje, jak robić to we właściwy sposób.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFUmiejętność negocjowania warunków współpracy biznesowej to jedna z bazowych kompetencji niezbędnych do budowania efektywności własnej każdego handlowca. Wśród negocjowanych w różnych branżach kwestii tytuł „najważniejszej”, ale i „najtrudniejszej” należy oczywiście do tej związanej z ceną zakupu i/lub sprzedaży. Jak zatem przygotować się do takich sytuacji?
Niezliczone różnice pomiędzy kulturą chińską a naszą mogą przytłaczać. Nie należy się jednak zniechęcać po pierwszych niepowodzeniach w kontaktach z chińskimi kontrahentami, ponieważ Chiny są jedną z największych potęg gospodarczych świata, a ponad miliard czterysta milionów mieszkańców stanowi ogromny potencjał sprzedażowy.
Do niedawna proces sprzedaży nadawał kierunek działaniom handlowca i determinował ich skuteczność. Dziś to klient przejmuje nad nim kontrolę, a moment, w którym pojawia się w nim sprzedawca, decyduje o tym, jak duży będzie jego wpływ. Zrozumienie ścieżki zakupowej klienta i dopasowanie do niego procesu sprzedaży zapewnia wyraźną przewagę konkurencyjną i pozwala sprawniej zarządzać lejkiem sprzedaży....
Media społecznościowe kojarzą się przede wszystkim ze zdjęciami kotów, dzieci, śmiesznymi filmikami czy aktualnymi wiadomościami. Jednak social media, a przede wszystkim LinkedIn, to również świetne miejsce do prospectingu i sprzedaży. Jakie działania należy podjąć, aby pozyskać tym kanałem potencjalnych klientów?
W świecie sprzedaży, gdzie liczba kontaktów interpersonalnych z klientami, dostawcami, partnerami, współpracownikami jest ponadprzeciętnie wysoka, warto znaleźć czas na przeanalizowanie, jaką markę udało nam się stworzyć do tej pory i jakie pozytywne lub negatywne konsekwencje są jej efektem.
Po serii artykułów opartych na wspomnieniach Marka – doświadczonego sprzedawcy samochodów, rozpoczynamy nowy cykl, którego głównym bohaterem będzie Dawid, handlowiec zajmujący się pośrednictwem finansowym. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokażemy techniki i patenty, które pozwoliły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 1: Jak przykuć uwagę klienta w trakcie rozmowy telefonicznej?
Fundamentem trafnych decyzji menedżerów jest często rzetelna analiza rynku. Lista osiąganych dzięki niej korzyści jest długa, m.in. ułatwia określenie kierunków rozwoju i wybór strategii firmy, sprzyja lepszemu planowaniu, umożliwia poprawę efektywności bieżącej działalności. Umiejętność przeprowadzenia analizy rynku przydaje się również w pracy na pierwszym froncie sprzedażowym. Jak zatem przeprowadzić...
Biznesowe spotkania w restauracjach są częścią naszej pracy. Wyjście z biura daje poczucie mniej formalnej atmosfery, a wspólne spożywanie posiłków jest okazją do budowania dobrych relacji z kontrahentami. Pamiętaj jednak o tym, że to wciąż przede wszystkim rozmowa biznesowa i wszelkie gafy mogą się odbić na twoim wizerunku.
Tworzenie raportów sprzedażowych dla swoich przełożonych to jedno z wielu niezbyt lubianych przez handlowców zadań. Tymczasem jest wiele narzędzi, które mogą znacznie ułatwić przygotowanie podsumowania sprzedaży. Najlepszym narzędziem do tworzenia dynamicznych, umożliwiających łatwe wprowadzanie zmian raportów (zwanych dashboardami lub panelami menedżerskimi), są tabele przestawne.
Każdy sprzedawca, wchodząc na spotkanie handlowe, ma w głowie to pytanie. Uzbrojony w odpowiednią wiedzę i doświadczenie, szybko zauważy w trakcie prezentacji, jaka będzie odpowiedź. Na przykładzie kilku czynników pokażemy, jak interpretować zachowania klientów i jak na nie reagować, by pozytywnie sfinalizować sprzedaż.
Książka „Techniki negocjacyjne” poświęcona została perswazji, na jaką jesteśmy narażani każdego dnia. Autor (zawodowy negocjator i aktywny trener biznesu) opisuje w niej ponad 130 różnych technik wywierania wpływu.
Kiedy i gdzie?
22–23 listopada 2018 r., Warszawa
Dla kogo?
Dla menedżerów sprzedaży i marketingu różnych szczebli.
3 grudnia w warszawskim Hotelu Intercontinental podczas Gali Finałowej X edycji Konkursu Polish National Sales Awards nagrodzono liderów sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. Wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 21 kategoriach. Przyznano również nagrodę Supersprzedawcy. Wyjątkową, jubileuszową edycję konkursu patronatem objęła pani Andżelika Możdżanowska, Pełnomocnik Rządu do spraw Małych i Średnich...
Otwartość na to, by uczyć się od innych, którzy osiągnęli już sukces jest ważna, ale nie zastąpi nigdy szczerze odbytej podróży w głąb siebie. Meandrując przez swoje silne i słabe strony, wyznaczajmy sobie odpowiednie cele i narzędzia do ich realizacji, a kiedy stawiać będziemy kolejne kroki w drodze na szczyt, okaże się, że sami dla siebie możemy być inspiracją do coraz prężniejszego rozwoju.
Rozmawianie o sprzedaży jest fajne. Ileż można się nagadać. Dyskutowanie o możliwościach i rozwiązaniach, dywagowanie o tym, co i jak można zrobić. Następnie jednak trzeba to zrealizować. A wtedy przed oczyma pojawia się mgła. Przecież tyle masz na głowie.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.