As Sprzedaży 19/2018 (listopad-grudzień)

As Sprzedaży nr 19/2018 - Jak bronić ceny,  czyli negocjacje  cenowe w praktyce

Jak bronić ceny, czyli negocjacje cenowe w praktyce

Umiejętność negocjacji to jedna z kluczowych kompetencji w katalogu każdego handlowca, niezależnie od branży, w której działa. Wśród wszystkich elementów związanych z negocjowaniem warunków sprzedaży cena jest chyba tym najważniejszym. Dlatego właśnie tematem głównym tego wydania „Asa Sprzedaży” są negocjacje cenowe. Z artykułu „Jak się targować, czyli negocjacje cenowe w praktyce” Macieja Chabowskiego dowiecie się m.in., jak przygotować się do negocjacji cenowych, kiedy nie warto ich podejmować oraz z jakich technik warto korzystać w ich trakcie, aby osiągnąć cel.

W czasach, w których proces zakupowy klienta często zaczyna się w Internecie, gdzie ogląda on produkty, poszukuje informacji na temat usług, sprawdza opinie, personal branding zyskuje na znaczeniu. Jeśli klient będzie postrzegał cię jako profesjonalistę, eksperta w swojej branży – będziesz pierwszym, do którego się zwróci, kiedy pomyśli o zakupie danego produktu czy usługi. Dlatego warto zadbać o swoją markę osobistą. W jaki sposób? O tym przeczytacie w artykule Moniki Muchy „Personal branding, czyli jak budować swoją osobistą markę w sprzedaży”.

LinkedIn to świetne narzędzie do nawiązywania relacji biznesowych i pozyskiwania klientów, pod warunkiem że umiesz się nim posługiwać. Bo nie chodzi o to, żeby wejść do czyjejś sieci kontaktów i od razu zaatakować go ofertą, a to, niestety, dosyć częsta praktyka, która raczej zniechęca, niż skłania do nawiązania współpracy. Bartek Ziemiański w tekście „Sprzedaż przez LinkedIn” pokazuje, jak robić to we właściwy sposób.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

nr 19/2018

Jak bronić ceny, czyli negocjacje cenowe w praktyce

Jak bronić ceny, czyli negocjacje cenowe w praktyce

Umiejętność negocjowania warunków współpracy biznesowej to jedna z bazowych kompetencji niezbędnych do budowania efektywności własnej każdego handlowca. Wśród negocjowanych w różnych branżach kwestii tytuł „najważniejszej”, ale i „najtrudniejszej” należy oczywiście do tej związanej z ceną zakupu i/lub sprzedaży. Jak zatem przygotować się do takich sytuacji?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 19/2018

Bliskie spotkania trzeciego stopnia z klientem hybrydowym

Konsument hybrydowy, czyli osoba, która kupuje produkty z różnych półek cenowych w zależności od potrzeb i priorytetów i bez względu na posiadane środki, to stosunkowo nowe pojęcie. W jaki sposób jego potrzeby i oczekiwania przekładają się na proces zakupowy i co to oznacza dla handlowców?
Czytaj więcej
nr 19/2018

Klienci z różnych stron świata: Chiny

Klienci z różnych stron świata: Chiny

Niezliczone różnice pomiędzy kulturą chińską a naszą mogą przytłaczać. Nie należy się jednak zniechęcać po pierwszych niepowodzeniach w kontaktach z chińskimi kontrahentami, ponieważ Chiny są jedną z największych potęg gospodarczych świata, a ponad miliard czterysta milionów mieszkańców stanowi ogromny potencjał sprzedażowy.

Czytaj więcej
nr 19/2018

Customer journey klienta b2b

Customer journey klienta b2b

Do niedawna proces sprzedaży nadawał kierunek działaniom handlowca i determinował ich skuteczność. Dziś to klient przejmuje nad nim kontrolę, a moment, w którym pojawia się w nim sprzedawca, decyduje o tym, jak duży będzie jego wpływ. Zrozumienie ścieżki zakupowej klienta i dopasowanie do niego procesu sprzedaży zapewnia wyraźną przewagę konkurencyjną i pozwala sprawniej zarządzać lejkiem sprzedaży....

Czytaj więcej
nr 19/2018

Sprzedaż przez LinkedIn?

Sprzedaż przez LinkedIn?

Media społecznościowe kojarzą się przede wszystkim ze zdjęciami kotów, dzieci, śmiesznymi filmikami czy aktualnymi wiadomościami. Jednak social media, a przede wszystkim LinkedIn, to również świetne miejsce do prospectingu i sprzedaży. Jakie działania należy podjąć, aby pozyskać tym kanałem potencjalnych klientów?

Czytaj więcej
nr 19/2018

Personal branding, czyli jak budować swoją osobistą markę w sprzedaży

Personal branding, czyli jak budować swoją osobistą markę w sprzedaży

W świecie sprzedaży, gdzie liczba kontaktów interpersonalnych z klientami, dostawcami, partnerami, współpracownikami jest ponadprzeciętnie wysoka, warto znaleźć czas na przeanalizowanie, jaką markę udało nam się stworzyć do tej pory i jakie pozytywne lub negatywne konsekwencje są jej efektem.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 19/2018

Skuteczna prezentacja produktowa

Co sprawi, że twoja prezentacja produktowa przełoży się na sprzedaż? Poniżej przedstawiamy najważniejsze elementy, które pomogą przekonać słuchaczy do tego, że jesteś wiarygodny, znasz i lubisz swój produkt oraz że darzysz swojego klienta głębokim szacunkiem.
Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 19/2018

10 sposobów na skuteczne negocjacje cenowe

10 sposobów na skuteczne negocjacje cenowe
Negocjowanie cen to jeden z najtrudniejszych momentów w ramach procesu sprzedażowego. Z jednej strony, nie chcemy zniechęcić klienta do transakcji, a z drugiej – każde ustępstwo na jego rzecz to mniejsza prowizja w naszej kieszeni. Jakich zatem zasad negocjacyjnych warto się trzymać, aby doprowadzić sprzedaż do szczęśliwego zakończenia? Oto dziesięć sprawdzonych sposobów.
Czytaj więcej
nr 19/2018

Wspomnienia sprzedawcy: Jak skutecznie pozyskać uwagę klienta

Wspomnienia sprzedawcy: Jak skutecznie pozyskać uwagę klienta

Po serii artykułów opartych na wspomnieniach Marka – doświadczonego sprzedawcy samochodów, rozpoczynamy nowy cykl, którego głównym bohaterem będzie Dawid, handlowiec zajmujący się pośrednictwem finansowym. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokażemy techniki i patenty, które pozwoliły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 1: Jak przykuć uwagę klienta w trakcie rozmowy telefonicznej?

Czytaj więcej
nr 19/2018

Analiza rynku krok po kroku

Analiza rynku krok po kroku

Fundamentem trafnych decyzji menedżerów jest często rzetelna analiza rynku. Lista osiąganych dzięki niej korzyści jest długa, m.in. ułatwia określenie kierunków rozwoju i wybór strategii firmy, sprzyja lepszemu planowaniu, umożliwia poprawę efektywności bieżącej działalności. Umiejętność przeprowadzenia analizy rynku przydaje się również w pracy na pierwszym froncie sprzedażowym. Jak zatem przeprowadzić...

Czytaj więcej
nr 19/2018

Savoir‑vivre w sprzedaży: „Może omówimy wszystko podczas lunchu?”

Savoir-vivre w sprzedaży: „Może omówimy wszystko podczas lunchu?”

Biznesowe spotkania w restauracjach są częścią naszej pracy. Wyjście z biura daje poczucie mniej formalnej atmosfery, a wspólne spożywanie posiłków jest okazją do budowania dobrych relacji z kontrahentami. Pamiętaj jednak o tym, że to wciąż przede wszystkim rozmowa biznesowa i wszelkie gafy mogą się odbić na twoim wizerunku.

Czytaj więcej
nr 19/2018

Dashboard sprzedażowy

Dashboard sprzedażowy

Tworzenie raportów sprzedażowych dla swoich przełożonych to jedno z wielu niezbyt lubianych przez handlowców zadań. Tymczasem jest wiele narzędzi, które mogą znacznie ułatwić przygotowanie podsumowania sprzedaży. Najlepszym narzędziem do tworzenia dynamicznych, umożliwiających łatwe wprowadzanie zmian raportów (zwanych dashboardami lub panelami menedżerskimi), są tabele przestawne.

Czytaj więcej
nr 19/2018

Kupi nie kupi?

Kupi nie kupi?

Każdy sprzedawca, wchodząc na spotkanie handlowe, ma w głowie to pytanie. Uzbrojony w odpowiednią wiedzę i doświadczenie, szybko zauważy w trakcie prezentacji, jaka będzie odpowiedź. Na przykładzie kilku czynników pokażemy, jak interpretować zachowania klientów i jak na nie reagować, by pozytywnie sfinalizować sprzedaż.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 19/2018

Krzysztof Kałucki „Techniki negocjacyjne”

Krzysztof Kałucki „Techniki negocjacyjne”

Książka „Techniki negocjacyjne” poświęcona została perswazji, na jaką jesteśmy narażani każdego dnia. Autor (zawodowy negocjator i aktywny trener biznesu) opisuje w niej ponad 130 różnych technik wywierania wpływu.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 19/2018

5. Forum Szefów Sprzedaży: 5 kroków do zwycięstwa w bitwie o współczesnego klienta

5. Forum Szefów Sprzedaży: 5 kroków do zwycięstwa w bitwie o współczesnego klienta

Kiedy i gdzie? 
22–23 listopada 2018 r., Warszawa

Dla kogo?
Dla menedżerów sprzedaży i marketingu różnych szczebli.

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 19/2018

PNSA wybrało najlepszych sprzedawców w Polsce!

3 grudnia w warszawskim Hotelu Intercontinental podczas Gali Finałowej X edycji Konkursu Polish National Sales Awards nagrodzono liderów sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. Wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 21 kategoriach. Przyznano również nagrodę Supersprzedawcy. Wyjątkową, jubileuszową edycję konkursu patronatem objęła pani Andżelika Możdżanowska, Pełnomocnik Rządu do spraw Małych i Średnich...

Czytaj więcej
nr 19/2018

7 pytań o sprzedaż: Miron Szmytkiewicz

7 pytań o sprzedaż: Miron Szmytkiewicz

Otwartość na to, by uczyć się od innych, którzy osiągnęli już sukces jest ważna, ale nie zastąpi nigdy szczerze odbytej podróży w głąb siebie. Meandrując przez swoje silne i słabe strony, wyznaczajmy sobie odpowiednie cele i narzędzia do ich realizacji, a kiedy stawiać będziemy kolejne kroki w drodze na szczyt, okaże się, że sami dla siebie możemy być inspiracją do coraz prężniejszego rozwoju.

Czytaj więcej
nr 19/2018

Chcę cię zdenerwować

Rozmawianie o sprzedaży jest fajne. Ileż można się nagadać. Dyskutowanie o możliwościach i rozwiązaniach, dywagowanie o tym, co i jak można zrobić. Następnie jednak trzeba to zrealizować. A wtedy przed oczyma pojawia się mgła. Przecież tyle masz na głowie.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.