As Sprzedaży 18/2018

AS_18.jpg

Zarządzanie lejkiem sprzedaży, czyli wyniki pod kontrolą

Lejek sprzedaży to narzędzie, które pozwala uporządkować proces sprzedaży, dokonać kwalifikacji poszczególnych leadów i skierować swoje działania na te, które stwarzają największe szanse sprzedażowe. W wielu firmach zarządzanie lejkiem sprzedaży to domena szefa, jednak skuteczny handlowiec nie może nie wiedzieć, jak wygląda jego lejek i w jaki sposób go analizować, żeby być coraz lepszym w swoich działaniach. Elżbieta Sawczuk w artykule „Wyniki pod kontrolą, czyli zarządzanie lejkiem sprzedaży” wyjaśnia, jak pracować z lejkiem na co dzień i na co zwrócić uwagę, aby poprawić jego szczelność.

Tylko ten nie popełnia błędów, kto nic nie robi. W sprzedaży, gdzie kluczową rolę odgrywa często pośpiech i presja wyniku, błędów nie da się uniknąć. Warto wówczas, zamiast zwalać winę na centralę czy kolegę z innego działu, wziąć odpowiedzialność za swoje niedopatrzenie. Klient z pewnością to doceni, co świetnie pokazuje case study opisane przez Tomasza Targosza w artykule „Wspomnienia sprzedawcy: popełniać błędy – rzecz ludzka”.

RODO to temat, którym w ostatnim czasie żyją wszyscy zajmujący się sprzedażą i marketingiem. Bo nie da się ukryć, że wejście w życie nowych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych wpłynęło na pracę działów sprzedaży i marketingu. Czy ją utrudniło? Wszystko zależy od podejścia. Tymczasem zapraszam do lektury artykułu Katarzyny Antkowiak „RODO w pracy handlowca”, w którym autorka wyjaśnia jak RODO wpływa na działania sprzedażowe. I na koniec: pamiętajmy, że jesteśmy nie tylko sprzedawcami, ale również klientami, więc RODO dotyczy nas podwójnie.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

Archiwum