As Sprzedaży 14/2018

AS_14.jpg

Kariera handlowca: gdzie jestem, dokąd zmierzam?

Czy wiesz, gdzie chcesz być za 5 czy 10 lat? Czy masz wizję swojej kariery zawodowej? Wiedza o tym, czego chcemy (lub nie chcemy), inwestowanie w rozwój siebie i swoich umiejętności daje poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad własnym życiem. Plan rozwoju zawodowego natomiast, to punkt odniesienia do podejmowanych działań, które powinny doprowadzić nas do wyznaczonego celu. O tym, jak przygotować taki plan, aby był ambitny, ale też motywował i był możliwy do realizacji pisze Zofia Jakubczyńska.

Polecam również artykuł Żanety Rachlewicz poświęcony dosprzedaży – jeśli tylko jest wykorzystywana umiejętnie, stanowi szybki sposób na zwiększenie efektywności podejmowanych działań sprzedażowych. Łatwiej przecież zaproponować obecnemu klientowi dodatkowy produkt, niż pozyskać zupełnie nowego, który nie zna nas i naszej firmy.

Zdrowie to dla każdego klienta delikatny temat, dlatego sprzedaż produktów i usług zdrowotnych jest szczególnie trudna i wymaga dużej delikatności w rozmowie. Kluczowe znaczenie ma tutaj zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. W jaki sposób rozmawiać z klientem o zdrowiu? Jakich sformułowań unikać? Jak być skutecznym w sprzedaży usług zdrowotnych? Na te pytania odpowiada Dorota Rachelska w artykule „Bądź jak lekarz, czyli jak rozmawiać z klientem o zdrowiu”.

„As Sprzedaży” jest obecny na rynku wydawniczym od ponad dwóch lat. Z tej okazji chcielibyśmy wam serdecznie podziękować za to, że jesteście z nami i zaprosić do kontaktu. Masz pomysł na temat? Miałeś do czynienia z trudną sytuacją sprzedażową? Poszukujesz narzędzia, które ułatwiłoby ci pracę? Napisz lub zadzwoń!

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Artykuły

nr 14/2018

Kariera handlowca: gdzie jestem, dokąd zmierzam?

AS_14_04.jpg

Świadome kierowanie własną karierą daje poczucie sensu, pozwala odzyskać kontrolę nad swoim życiem, podejmować właściwe decyzje i bez lęku patrzeć w przyszłość. Barierą często jest brak czasu na rozwój. Jak stworzyć z głową motywujący plan rozwoju, który może być realizowany każdego dnia, przy okazji wykonywania codziennych obowiązków?

Czytaj więcej
nr 14/2018

Klienci z różnych stron świata: Niemcy

AS_14_12.jpg

Według Głównego Urzędu Statystycznego udział Niemiec w naszym eksporcie wynosi prawie 30%. Polskie produkty są bardzo dobrze postrzegane wśród naszych zachodnich sąsiadów. To otwiera sporo możliwości współpracy. Geograficzna bliskość sprawia, że odczuwamy dużo mniejszą barierę wejścia na ten rynek, a także mniejsze różnice w komunikacji, we wzajemnym zrozumieniu oraz podejściu do biznesu. Owszem, mamy...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 14/2018

Bądź jak lekarz, czyli jak rozmawiać z klientem o zdrowiu

AS_14_16.jpg

Co zrobić, aby spotkanie sprzedażowe dotyczące zdrowia, zakończyło się sukcesem? W jaki sposób zbadać potrzeby klienta, kiedy rozmowa dotyczy kwestii trudnych, a czasem i wstydliwych? Jakich sformułowań unikać? W jaki sposób rekomendować usługi medyczne?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 14/2018

Efektywny tydzień pracy

Co trzeba zrobić, aby osiągać wysokie wyniki sprzedażowe? Kluczem wydają się właściwe nastawienie i wykorzystywanie technik sprzedaży. Tymczasem w rzeczywistości jeden obszar ma decydujący wpływ: zarządzanie czasem i organizacja sprzedażowego dnia. Na przykładzie specjalisty do spraw sprzedaży reklam pokażę, w jaki sposób zaplanować sobie czas pracy i jak uniknąć najczęstszych błędów.

Czytaj więcej
nr 14/2018

Model: cecha – zaleta – korzyść w praktyce

AS_14_20.jpg

O konieczności badania potrzeb i oczekiwań klientów każdy handlowiec dowiaduje się już na etapie szkolenia wdrożeniowego. Techniki sprzedaży i prezentacji oferty to tematyka kolejnych warsztatów, jakie firmy organizują swoim sprzedawcom, oczekując, że dostarczone narzędzia pomogą zrealizować wyznaczone cele. Często jednak brakuje zrozumiałej instrukcji, w jaki sposób wykorzystać wiedzę na temat technik...

Czytaj więcej
nr 14/2018

Z kim warto trzymać?

AS_14_24.jpg

Obecnie jednym z największych deficytów jest czas. Chociaż z drugiej strony każdy z nas ma go tyle samo, 24 godziny co dzień. A jednak ciągle go nam brakuje. Jakim klientom warto poświęcić czas, którym dysponujemy w pracy, aby czerpać z tego jak największe korzyści?

Czytaj więcej
nr 14/2018

Wspomnienia sprzedawcy: dogadać się z każdym klientem

AS_14_50.jpg

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Marka – doświadczonego sprzedawcy pracującego w salonie samochodowym, dzielącego się technikami i patentami, które pomogły mu na różnych etapach kariery. Część 6: czy z każdym klientem można się dogadać? A jeśli tak, to jak to zrobić?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 14/2018

Zarządzanie priorytetami

Na pewno doskonale znasz usługi bądź produkty, które sprzedajesz, potrafisz stosować liczne techniki sprzedażowe i negocjacyjne, masz w sobie dużo determinacji i całkiem nieźle radzisz sobie ze stresem, ale czy efektywnie zarządzasz swoim czasem w pracy?

Czytaj więcej
nr 14/2018

Zarządzanie czasem w codziennej praktyce

AS_14_36.jpg

(…) O skuteczności zarządzania czasem decyduje sposób, a nie sam fakt planowania. Zanim pokażę ci (…), jak zarządzać czasem w codziennej praktyce, zobacz, co robią osoby, którym się to nie udaje – czyli jakie błędy popełniane przez uczestników szkoleń najczęściej wymagają przepracowania.

Czytaj więcej
nr 14/2018

Skuteczna dosprzedaż

AS_14_42.jpg

Kiedy podczas szkoleń z obsługi klienta pytam się uczestników, co chcieliby poprawić w swojej pracy, najczęściej słyszę, że sprzedaż. Niektórzy doradcy wychodzą z założenia, iż jedynym sposobem na jej zwiększenie jest pozyskanie nowych kontrahentów. W pogoni za nowym klientem zapominają, że temu „stałemu” łatwiej jest dosprzedać dodatkowy produkt i tym samym zwiększyć swoją efektywność.

Czytaj więcej
nr 14/2018

Excel jako system CRM, cz. III Tabele przestawne, cz. 1

AS_14_55.jpg

Excel w małych i średnich firmach jest czasem wykorzystywany jako system CRM. Nie dziwi to, ponieważ pozwala łatwo zapisać informacje o klientach, transakcjach sprzedaży itp., a także ułatwia analizę tych danych, np. pomaga w obliczeniu, ile przychodu uzyskała firma w poszczególnych miesiącach. Rozpoczynamy cykl artykułów, w których pokażemy jak sprawnie poruszać się w Excelu, żeby stał się pomocą...

Czytaj więcej
nr 14/2018

Najlepsze miejsce przy stole

AS_14_46.jpg

Czy wolno nam wskazać klientowi miejsce, które powinien zająć? Jak zarządzać przestrzenią podczas spotkań biznesowych? Na ile sprawne poruszanie się w przestrzeni ma wpływ na efekty, które chcemy osiągnąć? Aby odpowiedzieć na te pytania, trzeba odwołać się do wiedzy poświęconej zarządzaniu przestrzenią w kontakcie biznesowym.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 14/2018

Psychologiczne podstawy wywierania pozytywnego wrażenia

Każdy z nas z pewnością nie raz w życiu doświadczył sytuacji, kiedy spotkał kogoś pierwszy raz i już po kilku sekundach wiedział, że chce tę znajomość kontynuować, albo że absolutnie nie jest nam z tą osobą po drodze. Jednak gdyby nas poproszono w tym momencie o uzasadnienie – dlaczego właśnie takie pozytywne lub negatywne wrażenie zrobił na nas rozmówca, nie umielibyśmy tego racjonalnie wyjaśnić....

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 14/2018

„Skuteczna sprzedaż. Model, który zwiększy Twoje zyski”

AS_14_03_1.jpg

Pro Sell Tools to narzędzie pomocne w projektowaniu nowych strategii sprzedażowych, jak i w przeprojektowywaniu już istniejącej. O tym, w jaki sposób z niego korzystać pisze w swojej najnowszej książce Maciej Sasin.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 14/2018

„Skuteczny trening sprzedaży”

AS_14_03_2.jpg

Grzegorz Radłowski w swojej książce „Skuteczny trening sprzedaży” zwraca uwagę, jak ważne są w sprzedaży takie kwestie, jak znajomość własnych talentów i rozwój kompetencji.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 14/2018

7 pytań o sprzedaż: Tomasz Kalko

AS_14_10.jpg

Zarabianiu w taki sposób, aby klient kupował u nas, pomimo że nie jesteśmy najtańsi. I to z pełną świadomością, że kupuje odrobinę drożej niż mógłby kupić u naszej konkurencji. Moja praktyka sprzedażowa, menedżerska i w końcu trenerska jasno pokazuje, że jest to jak najbardziej możliwe.

Czytaj więcej
nr 14/2018

Jak brak sprzedaży zabija rokujące biznesy?

Większość ludzi boi się sprzedaży samej w sobie. Sprzedaży rozumianej jako prowadzenie rozmów z klientami i przekonywanie ich do zakupu produktów czy usług, które chcemy im zaoferować. Pół biedy, gdy mówimy o sprzedaży do klientów wstępnie zainteresowanych, czyli np. do leadów pozyskanych na targach, konferencjach czy chociażby poprzez LinkedIn. Kiedy jednak pada stwierdzenie „sprzedaży na zimno”,...

Czytaj więcej

Reklama