Współczesny klient jest mało lojalny, wymaga indywidualnego podejścia, a do komunikacji używa różnych kanałów. Wielu handlowców nie dostrzega tych zmian i działa według schematów, które coraz częściej zawodzą. Czego chce współczesny klient? W bieżącym numerze „Asa Sprzedaży” próbujemy stworzyć jego portret – Małgorzata Biarda w artykule „Współczesny klient, czyli KTO?” wskazuje najważniejsze cechy, oczekiwania i potrzeby klienta B2B i B2C.
Zrobiłeś wszystko jak należy: zidentyfikowałeś potrzeby klienta, zbudowałeś z nim dobre relacje, w ofercie uwzględniłeś wszystkie jego oczekiwania. Po jej prezentacji czujesz się świetnie. Rozmowa przebiegła sprawnie i w miłej atmosferze. Klient wydawał się zainteresowany. I nagle słyszysz: „To ja to jeszcze przemyślę i zadzwonię do pana”. Co poszło nie tak? Zamykanie sprzedaży to umiejętność, z którą wielu handlowców ma problem. Jakub Sadowski w tekście „A podpisałeś już umowę?” opisuje najczęściej popełniane błędy, które uniemożliwiają finalizację sprzedaży i podpowiada, jak sobie z nimi poradzić.
Na koniec chciałabym Was zaprosić do udziału w Zgrupowaniu Asów Sprzedaży 2017. To szansa na spotkanie ze znanymi z naszych łamów autorami (i nie tylko), którzy podczas dwóch intensywnych dni będą się dzielić swoimi patentami sprzedażowymi: od zarządzania bazą klientów i badania potrzeb przez techniki finalizacji sprzedaży do negocjacji z grupą decyzyjną i radzenia sobie z obiekcjami. A na deser warsztaty: Storytelling – jak sprzedawać poprzez historie? Czekamy na was 11 i 12 maja w Warszawie. Szczegóły w numerze i na stronie: www.zgrupowanie.explanator.pl.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFPo długim dniu spędzonym w trasie, przy słuchawce, za ladą, zastanawiamy się nad rezultatami naszych działań sprzedażowych i wielu z nas dochodzi do wniosku, że coraz trudniej dotrzymać kroku klientom. Ich wymagania są coraz bardziej wyrafinowane, a dotychczasowe sposoby i metody postępowania coraz częściej zawodzą. Dlaczego tak się dzieje?
Sprzedaż zmienia się na naszych oczach, ponieważ zmieniają się klienci i sposób, w jaki kupują. Nie ma nic bardziej frustrującego dla handlowca niż sytuacja, w której nie potrafi on przekonać do zakupu pomimo dobrej oferty. Nie ma nic bardziej frustrującego dla klienta niż sprzedawca, który w ogóle nie rozumie jego potrzeb. A tak się dzieje, gdy handlowcy rozmijają się z klientami.
W dobie Internetu łatwo zapomnieć o najważniejszym i najprostszym aspekcie budowania relacji z klientem, czyli profesjonalnej obsłudze w bezpośrednim kontakcie z kupującym. Jakie działania sprzedawców klienci oceniają najwyżej? Jakie marki mogą się pochwalić najlepszą obsługą klienta? Możemy się tego dowiedzieć, analizując raport Daymakerindex 2016.
Dwie najważniejsze prawdy w życiu handlowca to: „Nie ma sprzedaży bez relacji” i „Najlepszymi klientami są stali klienci”. Połączeniem tych dwóch prawd jest budowanie relacji z klientami, aby nie tylko powracali do nas, ale również, aby traktowali nas jak członka własnego plemienia, któremu mogą zaufać, zwierzyć się i oczywiście kupić ze 100% pewnością, że nie zostaną oszukani. Warunkiem zbudowania...
Nie oszukuj się. Wiedza na temat tego, czy twój klient jest wzrokowcem, słuchowcem czy kinestetykiem nie pomoże ci sprzedać więcej, lepiej ani szybciej. Może mieć jednak niebagatelny wpływ na twoją relację z klientem, a dobra relacja to podstawa sprzedaży.
W jaki sposób zadbać o klienta, kiedy już dokonał zakupu, aby chciał do nas wrócić w przyszłości? To z pewnością jedna z najważniejszych kwestii dla każdego handlowca.
Badanie potrzeb klienta, czyli jeden z podstawowych etapów rozmowy sprzedażowej to must have większości szkoleń dla handlowców. W praktyce często jest przez sprzedawców pomijany lub przeprowadzany niewłaściwie, co skutkuje brakiem finalizacji sprzedaży i frustracją. Na przykładzie Magdy, która właśnie rozpoczęła pracę w mobilnej sieci sprzedaży, pokazujemy w jaki sposób skutecznie badać potrzeby klienta....
Gdyby istniała lista kontrolna działań, które mogą podnieść twój wynik sprzedaży o 10, 20, a nawet 30%, to czy chciałbyś z niej skorzystać? Gdyby istniał sposób, aby zdobyć zaufanie klientów do tego stopnia, że będą cię postrzegać jako eksperta w swojej dziedzinie, to czy chciałbyś go poznać? Prezentujemy zestaw działań, które pomogą ci zbudować trwałą relację z klientem.
Kochasz swoją pracę, starasz się, wkładasz w nią ogromny wysiłek. Uwielbiasz rozmawiać z ludźmi, a twoi rozmówcy są zawsze pod wrażeniem tego, jak płynnie i profesjonalnie można prowadzić prezentację produktu. Zazwyczaj po rozmowie z klientem jesteś zadowolony. Czujesz, że świetnie ci poszło. Aż w końcu słyszysz pytanie szefa: „A masz już podpisaną umowę?”.
Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Marka – doświadczonego sprzedawcy pracującego w salonie samochodowym, dzielącego się technikami i patentami, które pomogły mu na różnych etapach kariery. Część 3: jak dotrzeć do klienta, aby poznać jego oczekiwania?
Stres w pracy handlowca jest obecny w mniejszym lub większym stopniu każdego dnia, na każdym etapie kariery. Jest to o tyle niebezpieczne, że może prowadzić do szybkiego wypalenia zawodowego, coraz słabszej sprzedaży, a nawet problemów zdrowotnych. Warto zatem wiedzieć, jak zarządzać stresem i w jaki sposób niwelować jego poziom.
Rozliczani jesteśmy przede wszystkim z realizacji planów sprzedażowych. W konkurencyjnym środowisku nasze działania muszą być szybkie i skuteczne, dlatego nie możemy pozwolić sobie na poświęcanie zbyt dużej ilości czasu na sporządzanie raportów, których wymaga od nas szef. Poniżej kilka wskazówek, jak szybko i sprawnie przygotować czytelny raport dla przełożonego.
Sprzedaż związana jest z umiejętnością wpływania na zmianę przekonań klientów. Wymaga rozumienia czym są przekonania, rezygnowania ze sprzedaży opartej na presji na rzecz stosowania strategii, które sprawiają, że klient nie jest przekonywany, a sam przekonuje się do zakupu.
Najlepszy głos damski i męski, firmy w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz konsultant i manager – tak będzie wyglądała tegoroczna edycja konkursu Ambasador Call Center, której patronuje „As Sprzedaży”.
Weź udział w Zgrupowaniu Asów Sprzedaży, podczas którego najlepsi trenerzy w Polsce przedstawią taktyki sprzedażowe, które pozwolą Ci zająć najwyższy stopnień podium wśród najlepszych handlowców!
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.