As Sprzedaży 10/2017 (maj-czerwiec)

As Sprzedaży nr 10/2017 - Współczesny klient, czyli KTO?

Współczesny klient, czyli KTO?

Współczesny klient jest mało lojalny, wymaga indywidualnego podejścia, a do komunikacji używa różnych kanałów. Wielu handlowców nie dostrzega tych zmian i działa według schematów, które coraz częściej zawodzą. Czego chce współczesny klient? W bieżącym numerze „Asa Sprzedaży” próbujemy stworzyć jego portret – Małgorzata Biarda w artykule „Współczesny klient, czyli KTO?” wskazuje najważniejsze cechy, oczekiwania i potrzeby klienta B2B i B2C.

Zrobiłeś wszystko jak należy: zidentyfikowałeś potrzeby klienta, zbudowałeś z nim dobre relacje, w ofercie uwzględniłeś wszystkie jego oczekiwania. Po jej prezentacji czujesz się świetnie. Rozmowa przebiegła sprawnie i w miłej atmosferze. Klient wydawał się zainteresowany. I nagle słyszysz: „To ja to jeszcze przemyślę i zadzwonię do pana”. Co poszło nie tak? Zamykanie sprzedaży to umiejętność, z którą wielu handlowców ma problem. Jakub Sadowski w tekście „A podpisałeś już umowę?” opisuje najczęściej popełniane błędy, które uniemożliwiają finalizację sprzedaży i podpowiada, jak sobie z nimi poradzić.

Na koniec chciałabym Was zaprosić do udziału w Zgrupowaniu Asów Sprzedaży 2017. To szansa na spotkanie ze znanymi z naszych łamów autorami (i nie tylko), którzy podczas dwóch intensywnych dni będą się dzielić swoimi patentami sprzedażowymi: od zarządzania bazą klientów i badania potrzeb przez techniki finalizacji sprzedaży do negocjacji z grupą decyzyjną i radzenia sobie z obiekcjami. A na deser warsztaty: Storytelling – jak sprzedawać poprzez historie? Czekamy na was 11 i 12 maja w Warszawie. Szczegóły w numerze i na stronie: www.zgrupowanie.explanator.pl.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

nr 10/2017

Współczesny klient, czyli KTO?

Współczesny klient, czyli KTO?

Po długim dniu spędzonym w trasie, przy słuchawce, za ladą, zastanawiamy się nad rezultatami naszych działań sprzedażowych i wielu z nas dochodzi do wniosku, że coraz trudniej dotrzymać kroku klientom. Ich wymagania są coraz bardziej wyrafinowane, a dotychczasowe sposoby i metody postępowania coraz częściej zawodzą. Dlaczego tak się dzieje?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 10/2017

Portret współczesnego klienta

Portret współczesnego klienta

Sprzedaż zmienia się na naszych oczach, ponieważ zmieniają się klienci i sposób, w jaki kupują. Nie ma nic bardziej frustrującego dla handlowca niż sytuacja, w której nie potrafi on przekonać do zakupu pomimo dobrej oferty. Nie ma nic bardziej frustrującego dla klienta niż sprzedawca, który w ogóle nie rozumie jego potrzeb. A tak się dzieje, gdy handlowcy rozmijają się z klientami.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 10/2017

Daymakerindex 2016: trendy w obsłudze klienta

W dobie Internetu łatwo zapomnieć o najważniejszym i najprostszym aspekcie budowania relacji z klientem, czyli profesjonalnej obsłudze w bezpośrednim kontakcie z kupującym. Jakie działania sprzedawców klienci oceniają najwyżej? Jakie marki mogą się pochwalić najlepszą obsługą klienta? Możemy się tego dowiedzieć, analizując raport Daymakerindex 2016.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 10/2017

Informacje ‑ klucz do sukcesu w sprzedaży

Dwie najważniejsze prawdy w życiu handlowca to: „Nie ma sprzedaży bez relacji” i „Najlepszymi klientami są stali klienci”. Połączeniem tych dwóch prawd jest budowanie relacji z klientami, aby nie tylko powracali do nas, ale również, aby traktowali nas jak członka własnego plemienia, któremu mogą zaufać, zwierzyć się i oczywiście kupić ze 100% pewnością, że nie zostaną oszukani. Warunkiem zbudowania...

Czytaj więcej
nr 10/2017

Słuchowiec, wzrokowiec czy kinestetyk?

Słuchowiec, wzrokowiec czy kinestetyk?

Nie oszukuj się. Wiedza na temat tego, czy twój klient jest wzrokowcem, słuchowcem czy kinestetykiem nie pomoże ci sprzedać więcej, lepiej ani szybciej. Może mieć jednak niebagatelny wpływ na twoją relację z klientem, a dobra relacja to podstawa sprzedaży.

Czytaj więcej
nr 10/2017

Żeby klient chciał wrócić

Żeby klient chciał wrócić

W jaki sposób zadbać o klienta, kiedy już dokonał zakupu, aby chciał do nas wrócić w przyszłości? To z pewnością jedna z najważniejszych kwestii dla każdego handlowca.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 10/2017

Zanim zaczniesz chodzić w butach innej osoby, zdejmij własne

Badanie potrzeb klienta, czyli jeden z podstawowych etapów rozmowy sprzedażowej to must have większości szkoleń dla handlowców. W praktyce często jest przez sprzedawców pomijany lub przeprowadzany niewłaściwie, co skutkuje brakiem finalizacji sprzedaży i frustracją. Na przykładzie Magdy, która właśnie rozpoczęła pracę w mobilnej sieci sprzedaży, pokazujemy w jaki sposób skutecznie badać potrzeby klienta....

Czytaj więcej
nr 10/2017

Ekspert dla klienta

Ekspert dla klienta

Gdyby istniała lista kontrolna działań, które mogą podnieść twój wynik sprzedaży o 10, 20, a nawet 30%, to czy chciałbyś z niej skorzystać? Gdyby istniał sposób, aby zdobyć zaufanie klientów do tego stopnia, że będą cię postrzegać jako eksperta w swojej dziedzinie, to czy chciałbyś go poznać? Prezentujemy zestaw działań, które pomogą ci zbudować trwałą relację z klientem.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2017

„A podpisałeś już umowę?” ‑ 8 błędów, które nie pozwalają zamknąć sprzedaży

„A podpisałeś już umowę?” - 8 błędów, które nie pozwalają zamknąć sprzedaży

Kochasz swoją pracę, starasz się, wkładasz w nią ogromny wysiłek. Uwielbiasz rozmawiać z ludźmi, a twoi rozmówcy są zawsze pod wrażeniem tego, jak płynnie i profesjonalnie można prowadzić prezentację produktu. Zazwyczaj po rozmowie z klientem jesteś zadowolony. Czujesz, że świetnie ci poszło. Aż w końcu słyszysz pytanie szefa: „A masz już podpisaną umowę?”.

Czytaj więcej
nr 10/2017

Wspomnienia sprzedawcy: pytania kluczem do klienta

Wspomnienia sprzedawcy: pytania kluczem do klienta

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Marka – doświadczonego sprzedawcy pracującego w salonie samochodowym, dzielącego się technikami i patentami, które pomogły mu na różnych etapach kariery. Część 3: jak dotrzeć do klienta, aby poznać jego oczekiwania?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 10/2017

Wytrenuj spokój

Stres w pracy handlowca jest obecny w mniejszym lub większym stopniu każdego dnia, na każdym etapie kariery. Jest to o tyle niebezpieczne, że może prowadzić do szybkiego wypalenia zawodowego, coraz słabszej sprzedaży, a nawet problemów zdrowotnych. Warto zatem wiedzieć, jak zarządzać stresem i w jaki sposób niwelować jego poziom.

Czytaj więcej
nr 10/2017

Raportowanie: jak robić to dobrze?

Raportowanie: jak robić to dobrze?

Rozliczani jesteśmy przede wszystkim z realizacji planów sprzedażowych. W konkurencyjnym środowisku nasze działania muszą być szybkie i skuteczne, dlatego nie możemy pozwolić sobie na poświęcanie zbyt dużej ilości czasu na sporządzanie raportów, których wymaga od nas szef. Poniżej kilka wskazówek, jak szybko i sprawnie przygotować czytelny raport dla przełożonego.

Czytaj więcej
nr 10/2017

Wpływanie na przekonania

Wpływanie na przekonania

Sprzedaż związana jest z umiejętnością wpływania na zmianę przekonań klientów. Wymaga rozumienia czym są przekonania, rezygnowania ze sprzedaży opartej na presji na rzecz stosowania strategii, które sprawiają, że klient nie jest przekonywany, a sam przekonuje się do zakupu.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2017

Startuje kolejna edycja konkursu AMBASADOR CALL CENTER

Najlepszy głos damski i męski, firmy w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz konsultant i manager – tak będzie wyglądała tegoroczna edycja konkursu Ambasador Call Center, której patronuje „As Sprzedaży”.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 10/2017

Zgrupowanie Asów Sprzedaży 2017: Mistrzowskie patenty sprzedażowe

Zgrupowanie Asów Sprzedaży 2017: Mistrzowskie patenty sprzedażowe

Weź udział w Zgrupowaniu Asów Sprzedaży, podczas którego najlepsi trenerzy w Polsce przedstawią taktyki sprzedażowe, które pozwolą Ci zająć najwyższy stopnień podium wśród najlepszych handlowców!

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.