Z ogromną radością oddaję w Wasze ręce pierwszy numer czasopisma „As Sprzedaży”. Naszym celem jest wspieranie handlowców, przedstawicieli handlowych, doradców klienta, telemarketerów – jednym słowem tych wszystkich, którzy zajmują się sprzedażą, chcą doskonalić swoje umiejętności i osiągać coraz lepsze wyniki.
Nie każdy ma szansę odnieść sukces w roli handlowca. Jednak dobra wiadomość – jak twierdzi Marek Wiśniewski, redaktor naczelny DrSprzedaz.pl, jest taka, że sprzedawcę osiągającego słabe wyniki dzieli często bardzo niewiele od tego, który sprzedaje na dobrym poziomie. Najczęściej wystarczy udoskonalić jeden lub dwa elementy, aby sprzedaż szła lepiej. W magazynie znajdziecie narzędzia, materiały i wskazówki, które pozwolą Wam skutecznie docierać do osób decyzyjnych, przełamywać obiekcje klientów i skutecznie finalizować rozmowy sprzedażowe.
Kluczem do powodzenia podczas negocjacji jest dobre przygotowanie. Jego brak prowadzi do eskalacji emocji i ustaleń, które nie zadowalają żadnej ze stron. Wskazówki i narzędzia, które znajdziecie w bieżącym numerze pozwolą Wam uniknąć błędów podczas negocjacji i tak je poprowadzić, aby ich finał był zarówno dla Was, jak i dla klienta satysfakcjonujący.
Będzie nam miło, jeżeli zechcecie się podzielić z nami swoimi sugestiami dotyczącymi zawartości tego i kolejnych numerów.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFWiększość z nas sądzi, że negocjacje handlowe to proces, który zaczyna się w momencie, kiedy podajemy cenę. Tak naprawdę jednak negocjowanie zaczyna się o wiele wcześniej, ponieważ jego najważniejszym etapem jest przygotowanie. Działa tutaj sprawdzona zasada 4xP, czyli: Pominięcie Przygotowania Przesądza o Porażce.
Od relacji z klientem zależy nie tylko efekt pojedynczego spotkania handlowego, ale przede wszystkim długofalowa współpraca. Nie warto jednak budować ich za wszelką cenę, bo może to przynieść więcej strat niż korzyści. Jak więc tworzyć takie więzi z klientem, które przełożą się na sprzedaż?
Zadanie wydaje się proste: masz tak rozmawiać z klientem, aby na koniec kupił to, co sprzedajesz. Niestety, w rzeczywistości nie jest to wcale takie łatwe: klienci często ukrywają swoje prawdziwe motywy i wykorzystują zdobyte od Ciebie informacje, aby uzyskać lepsze warunki u swojego dostawcy. Jak zadawać pytania klientom, aby poznać ich potrzeby i rzeczywiste motywy zakupu?
Prezentacja sprzedażowa może być rozumiana jako narzędzie, którego używa handlowiec podczas rozmowy, ale także szerzej – jako pewien zestaw kroków w sprzedaży i sposób prowadzenia rozmowy handlowej. Ujęcie prezentowane w artykule łączy te dwie perspektywy.
Często nieprzygotowanie się do negocjacji prowadzi do eskalacji emocji w czasie rozmów, a co za tym idzie, do ustalenia warunków niesatysfakcjonujących żadną ze stron lub wręcz do zerwania rozmów.
W wyniku negocjacji zazwyczaj silniejszy wygrywa, a słabszy przegrywa. Czy możliwe jest, by negocjacje prowadziły do satysfakcjonującego obie strony rozwiązania i w rezultacie wygrali je wszyscy? Według definicji Fischera i Ury’ego „negocjacje to dwustronny proces komunikowania się, którego celem jest osiągnięcie porozumienia w sytuacji, gdy zaangażowane strony związane są pewnymi interesami, z których...
W dobie niezliczonej liczby bombardujących nas z każdej strony reklam oraz powszechnie dostępnego Internetu – ilość informacji, którą jesteśmy zasypywani, jest dla nas coraz większym obciążeniem. Powoduje to, że umiejętność zainteresowania sobą i swoją ofertą w rozmowie telefonicznej to zadanie trudne do wykonania.
Najczęściej wymienianymi korzyściami z systemu CRM są: wzrost zysków, sprawna obsługa i pogłębione relacje z klientami, targetowany marketing, dostępność informacji, bezpieczeństwo danych, większa efektywność pracy, lepsza komunikacja i oszczędność czasu. To wszystko prawda, efekt zależy wyłącznie od tego, jak używany jest system.
Znajomość technik negocjacyjnych ułatwia osiąganie zakładanych celów. Przydaje się także w celu przeciwdziałania skutkom ich stosowania przez przeciwnika. W potocznym rozumieniu negocjacje kojarzą nam się z rywalizacją, walką o swoje cele, o uzyskanie jak najlepszych warunków.
Gdyby wyłącznie wartość towaru decydowała o zakupie, wówczas na Allegro wszystkie oferty danego przedmiotu miałyby jedną – najniższą z możliwych – cenę. Tak się oczywiście nie dzieje, jednak wielu z nas obawia się stwierdzenia „To jest za drogie” ze strony klienta. W jaki sposób wybrnąć z takiej sytuacji?
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.