Webinary, czyli internetowe szkolenia, cieszą się w ostatnim czasie bardzo dużą popularnością. Co zachęca do wzięcia w nich udziału? Jak się okazuje, najważniejszy dla uczestników jest rozwój, a pandemia nie ma wpływu na wybranie webinarów jako formy szkolenia – tak twierdzi 76% ankietowanych z badania home.pl. Prawie jedna trzecia z ankietowanych deklaruje równocześnie, że to tryb pracy home office pozwala im na udział w webinarach i zdobywanie nowej wiedzy online.

Wyniki badania: Dlaczego Polacy wybierają webinary?

Przede wszystkim rozwój

Co powoduje, że tak chętnie uczymy się online? Jak wynika z badania home.pl, 76% ankietowanych bierze udział w webinarach, bo chce się rozwijać, a pandemia nie miała na to wpływu.

Niemal 1/3 badanych (32%) przyznaje, że to praca zdalna w trybie home office pozwala im na udział w webinarach, które często odbywają się w godzinach, jakie do tej pory były uznawane za tradycyjny czas pracy w biurze.

13% respondentów wskazało, że szuka na webinarach wiedzy i kompetencji, dzięki którym łatwiej się przebranżowić, a 10% przyznało, że udziałowi w webinarach sprzyja to, że mają więcej czasu wolnego niż przed pandemią.

Ponad połowa badanych (58%) jako powód regularnego uczestnictwa w webinarach wskazała, że ta forma zdobywania wiedzy wspomaga ich rozwój. Prawie 1/3 (28%) stwierdziła, że zdobyta na webinarach wiedza pomaga im prowadzić biznes, co świadczy o tym, że ta forma szkoleń wspiera rozwój małych i średnich firm, menedżerów oraz freelancerów.

Liczy się dobry temat

W badaniu home.pl padły też odpowiedzi na pytanie, co decyduje o wyborze danego szkolenia online. Prawie wszyscy respondenci (97%) odpowiedzieli, że jest to jego temat.

Istotna dla uczestników jest również pora (data i godzina). Jako najważniejszy czynnik przy wyborze webinaru wskazało ją 32% badanych.

Mniej o wyborze danego szkolenia decydują według ankietowanych prelegent, czyli prowadzący (15%) i marka lub firma, która jest organizatorem (12%).

Jeśli webinar, to rano lub wieczorem

Uczestnicy badania wskazali też pory dnia, które uważają za najlepsze do uczestnictwa w webinarze. O której godzinie najlepiej zorganizować webinar? Najwięcej osób preferuje poranek, od 8 do 12 oraz wieczór, od 18 do 21. Oba przedziały godzinowe zostały wskazane jako preferowane przez największą liczbę badanych (45 i 46%). Popołudnia cieszą się dużo mniejszą popularnością.

Co lubią, a czego nie cierpią uczestnicy webinarów

Wyniki ankiety home.pl stanowią bardzo ważną wskazówkę dla organizatorów i prelegentów, którzy zastanawiają się, jak przygotować dobry webinar, który spodoba się odbiorcom. Czego się wystrzegać?

Największymi minusami webinarów według badanych są namawianie do zakupów (43%) oraz kłopoty techniczne, które występują podczas szkolenia (42%).

Z kolei za największe plusy uczestnicy webinarów uznali możliwość powrotu do nagrania z webinaru (68%) i darmowe materiały szkoleniowe (43%). Ceniona jest również możliwość interakcji i zadawania pytań prowadzącemu (32%). Nieco mniej ważna dla uczestników szkoleń online jest możliwość zdobycia certyfikatu potwierdzającego udział w webinarze (21%).


Źródło: Informacja prasowa home.pl

Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

"To proste. Bez wysiłku rób to, co ważne", Greg McKeown

"To proste. Bez wysiłku rób to, co ważne", Greg McKeown

Autor światowego bestsellera Esencjalista przedstawia inspirujący poradnik osiągania celów i pokazuje, jak możemy ułatwić sobie wykonywanie właściwych zadań. Wszystko zaczyna się od prostej zasady: to, co najważniejsze, nie musi być trudne.

Czytaj więcej

"Złe decyzje zakupowe. Błędy, które mogą kosztować Twoją firmę miliony", Peter Smith

"Złe decyzje zakupowe. Błędy, które mogą kosztować Twoją firmę miliony", Peter Smith

Firmy (małe i duże) w związku z nabywaniem produktów i usług mogą marnować pieniądze na wiele różnych sposobów.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.