Zmiany są stałą częścią naszej osobistej i zawodowej rzeczywistości, a mimo to w większości wypadków wywołują negatywne emocje. Podświadomy opór przed zmianą potrafi być tak silny, że będzie skutecznie blokował wszelkie próby przekonania nas do ich podjęcia. Nie pomoże racjonalna argumentacja i świetlana wizja przyszłości, jeżeli w procesie komunikacji zmiany nie zostaną uwzględnione towarzyszące jej emocje. W jaki sposób może tę wiedzę skutecznie wykorzystać team leader?

Team leader to osoba, która dowodzi drużyną na średnim szczeblu zarządzania, na poziomie operacyjnym, pozwalając tym samym swoim przełożonym skupić się na działaniach koncepcyjnych i wdrażaniu strategii. Wśród najczęściej wymienianych umiejętności skutecznego lidera znajdują się: umiejętność zarządzania zespołem, praca pod presją czasu, budowanie relacji i kompetencje komunikacyjne. Te ostatnie są szczególnie przydatne, kiedy organizacja wkracza w fazę zmian, a team leader staje się „łączem informacyjnym” między zespołem a decydentami. W tej sytuacji bezcenny przekaz niesie ze sobą III zasada dynamiki Newtona, która mówi o tym, że każda akcja wywołuje reakcję, co oznacza, że wprowadzając zmiany w firmie, będziemy mierzyć się z oporem wśród pracowników. I od akceptacji tego stanu rzeczy należy zacząć komunikowanie zmiany.

Zrozum i zaakceptuj opór przed zmianą

Zrozumienie, że opór i towarzyszące mu emocje są niejako naturalną składową zmiany, jest etapem koniecznym w procesie projektowania komunikacji do zespołu. Świadomość określonych zachowań, które pojawią się u pracowników, pozwoli ci odpowiednio przygotować się do przekazania informacji i reakcji zespołu. Zwłaszcza jeżeli w powszechnym rozumieniu, nie będą to zmiany na lepsze. Team leader, któremu zależy na utrzymaniu motywacji wśród pracowników, musi zaakceptować kwadrat emocji pojawiający się po wprowadzeniu modyfikacji w dotychczasowych schematach działania pracowników i pozwolić im wybrzmieć. Podobnie jak towarzyszącym im zachowaniom.

Full access available for logged users only. Log in or select the best subscription option here..

Log in Order a subscription
Favorites Print

Also check

Polityka i sprzedaż, czyli 8 polityków, z których warto czerpać inspirację

AS_24_7.jpg

Na pozór polityka i sprzedaż nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego. Ta pierwsza kojarzy się z działaniami globalnymi, konferencjami i układami, swoistym sprytem, a czasem brakiem uczciwości i transparentności. Ta druga z kolei to zajęcie trudne, wymagające dużej odporności psychicznej, zdecydowanie niewykonywane w błysku fleszy, a jednak dające ogromną satysfakcję. Jeśli przyjrzeć się dokładnie tym z pozoru tak odległym od siebie dziedzinom, to okaże się, że jednak nie są aż tak sobie dalekie. Gdy przywołamy postaci wielkich polityków, będzie widać, że byli również świetnymi sprzedawcami.

Read more

Poligon Szefów Sprzedaży [21-22.11.2019]

AS_24_6.2.jpg

Kiedy i gdzie? 21–22 listopada 2019 r., Warszawa

Dla kogo? Dla menedżerów sprzedaży i dyrektorów handlowych

Read more

Nawyki warte miliony [Brian Tracy]

AS_24_6.1.jpg

Wielu ludzi zadaje sobie pytanie, dlaczego niektórzy odnoszą większe sukcesy niż inni. Jeśli zamiast szukać prawdziwej odpowiedzi, wolisz zadowolić się czymś w rodzaju „Świat nie jest sprawiedliwy” albo „Tylko osoby mające niezwykłe szczęście mogą być spełnione i bogate”, książka Briana Tracy'ego nie jest dla ciebie.

Read more

Current issue

Go to

Partners

Advertisement