Na pozór polityka i sprzedaż nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego. Ta pierwsza kojarzy się z działaniami globalnymi, konferencjami i układami, swoistym sprytem, a czasem brakiem uczciwości i transparentności. Ta druga z kolei to zajęcie trudne, wymagające dużej odporności psychicznej, zdecydowanie niewykonywane w błysku fleszy, a jednak dające ogromną satysfakcję. Jeśli przyjrzeć się dokładnie tym z pozoru tak odległym od siebie dziedzinom, to okaże się, że jednak nie są aż tak sobie dalekie. Gdy przywołamy postaci wielkich polityków, będzie widać, że byli również świetnymi sprzedawcami.

  1. Niccolò Machiavelli

    Ten czołowy przedstawiciel włoskiego Odrodzenia, dyplomata i filozof z Florencji, zasłynął traktatem o funkcjonowaniu państwa pt. Książę. Jego cel uświęca środki wydaje się podstawą działania współczesnej polityki. I choć sam Machiavelli zaliczony został do nurtu amoralizmu, zarzucano mu cynizm i wyrachowanie, to dzieło jego życia pokazuje, w jaki sposób być skutecznym w działaniu. Nie jest jednak Machiavelli pozbawiony moralności, jego hasło to raczej smutna konstatacja stanu rzeczy niźli przykazanie dla rządzących. Tak też należy je rozumieć.

  2. Napoleon Bonaparte

    Postać z pierwszych stron historii, przez niektórych uważana za najwybitniejszego wodza, cesarz Francuzów, niewątpliwie przyczynił się do powstania nowoczesnego państwa. Jego strategia prowadzenia wojny okazała się genialna, często swoje błyskawiczne zwycięstwa osiągał siłami mniejszymi niż siły przeciwnika. Był też reformatorem państwa, odważnym we wprowadzaniu zmian, twórcą Kodeksu cywilnego, który był pierwszą kodyfikacją prawa francuskiego i miał ogromny wpływ na rozwój prawa w całej Europie.

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Team lider: Jak łagodzić trudne emocje członków zespołu w czasie kryzysu

AS_29_6.jpg

Choć w wielu firmach nadal pokutuje przekonanie, że w pracy nie należy okazywać emocji, badania na temat przywództwa i tożsamości organizacyjnej dowodzą, że emocje w organizacji mogą stanowić kluczowy warunek sukcesu rynkowego1. Dzieje się tak, ponieważ w biznesie emocje są integralną częścią budowania relacji i zaangażowania. Dla liderów stwarza to jednak nie lada wyzwanie. O ile przyjemnością jest towarzyszenie w celebrowaniu sukcesów, o tyle radzenie sobie z trudnymi emocjami w zespole często bywa problematyczne. Jak zatem zarządzać emocjami swoimi i swojego zespołu, żeby pozostać skutecznym liderem?

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 29/2020

"Sposób na listę to‑do. Twórz listy zadań, które nie stresują, a pomagają!" ‑ Damon Zahariades

AS_29_5.2.jpg

Listy zadań są jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania czasem, wykorzystywanym zarówno przez zabiegane mamy, jak i korporacyjnych wyjadaczy. Jednak mimo swojej prostoty nadzwyczaj często stają się źródłem frustracji.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 29/2020

"Daj się zrekrutować! Jak przygotować się do procesu rekrutacji" ‑ Agnieszka Ciećwierz

AS_29_5.1.jpg

Treściwie i rzeczowo o procesie rekrutacyjnym, który sam w sobie powinien być traktowany jak praca. I to na pełen etat!

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama