Na pozór polityka i sprzedaż nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego. Ta pierwsza kojarzy się z działaniami globalnymi, konferencjami i układami, swoistym sprytem, a czasem brakiem uczciwości i transparentności. Ta druga z kolei to zajęcie trudne, wymagające dużej odporności psychicznej, zdecydowanie niewykonywane w błysku fleszy, a jednak dające ogromną satysfakcję. Jeśli przyjrzeć się dokładnie tym z pozoru tak odległym od siebie dziedzinom, to okaże się, że jednak nie są aż tak sobie dalekie. Gdy przywołamy postaci wielkich polityków, będzie widać, że byli również świetnymi sprzedawcami.

  1. Niccolò Machiavelli

    Ten czołowy przedstawiciel włoskiego Odrodzenia, dyplomata i filozof z Florencji, zasłynął traktatem o funkcjonowaniu państwa pt. Książę. Jego cel uświęca środki wydaje się podstawą działania współczesnej polityki. I choć sam Machiavelli zaliczony został do nurtu amoralizmu, zarzucano mu cynizm i wyrachowanie, to dzieło jego życia pokazuje, w jaki sposób być skutecznym w działaniu. Nie jest jednak Machiavelli pozbawiony moralności, jego hasło to raczej smutna konstatacja stanu rzeczy niźli przykazanie dla rządzących. Tak też należy je rozumieć.

  2. Napoleon Bonaparte

    Postać z pierwszych stron historii, przez niektórych uważana za najwybitniejszego wodza, cesarz Francuzów, niewątpliwie przyczynił się do powstania nowoczesnego państwa. Jego strategia prowadzenia wojny okazała się genialna, często swoje błyskawiczne zwycięstwa osiągał siłami mniejszymi niż siły przeciwnika. Był też reformatorem państwa, odważnym we wprowadzaniu zmian, twórcą Kodeksu cywilnego, który był pierwszą kodyfikacją prawa francuskiego i miał ogromny wpływ na rozwój prawa w całej Europie.

Full access available for logged users only. Log in or select the best subscription option here..

Log in Order a subscription

Also check

Team leader: Komunikowanie zmian w zespole

AS_24_9.jpg

Zmiany są stałą częścią naszej osobistej i zawodowej rzeczywistości, a mimo to w większości wypadków wywołują negatywne emocje. Podświadomy opór przed zmianą potrafi być tak silny, że będzie skutecznie blokował wszelkie próby przekonania nas do ich podjęcia. Nie pomoże racjonalna argumentacja i świetlana wizja przyszłości, jeżeli w procesie komunikacji zmiany nie zostaną uwzględnione towarzyszące jej emocje. W jaki sposób może tę wiedzę skutecznie wykorzystać team leader?

Read more

Poligon Szefów Sprzedaży [21-22.11.2019]

AS_24_6.2.jpg

Kiedy i gdzie? 21–22 listopada 2019 r., Warszawa

Dla kogo? Dla menedżerów sprzedaży i dyrektorów handlowych

Read more

Nawyki warte miliony [Brian Tracy]

AS_24_6.1.jpg

Wielu ludzi zadaje sobie pytanie, dlaczego niektórzy odnoszą większe sukcesy niż inni. Jeśli zamiast szukać prawdziwej odpowiedzi, wolisz zadowolić się czymś w rodzaju „Świat nie jest sprawiedliwy” albo „Tylko osoby mające niezwykłe szczęście mogą być spełnione i bogate”, książka Briana Tracy'ego nie jest dla ciebie.

Read more

Current issue

Go to

Partners

Advertisement