Na pozór polityka i sprzedaż nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego. Ta pierwsza kojarzy się z działaniami globalnymi, konferencjami i układami, swoistym sprytem, a czasem brakiem uczciwości i transparentności. Ta druga z kolei to zajęcie trudne, wymagające dużej odporności psychicznej, zdecydowanie niewykonywane w błysku fleszy, a jednak dające ogromną satysfakcję. Jeśli przyjrzeć się dokładnie tym z pozoru tak odległym od siebie dziedzinom, to okaże się, że jednak nie są aż tak sobie dalekie. Gdy przywołamy postaci wielkich polityków, będzie widać, że byli również świetnymi sprzedawcami.

  1. Niccolò Machiavelli

    Ten czołowy przedstawiciel włoskiego Odrodzenia, dyplomata i filozof z Florencji, zasłynął traktatem o funkcjonowaniu państwa pt. Książę. Jego cel uświęca środki wydaje się podstawą działania współczesnej polityki. I choć sam Machiavelli zaliczony został do nurtu amoralizmu, zarzucano mu cynizm i wyrachowanie, to dzieło jego życia pokazuje, w jaki sposób być skutecznym w działaniu. Nie jest jednak Machiavelli pozbawiony moralności, jego hasło to raczej smutna konstatacja stanu rzeczy niźli przykazanie dla rządzących. Tak też należy je rozumieć.

  2. Napoleon Bonaparte

    Postać z pierwszych stron historii, przez niektórych uważana za najwybitniejszego wodza, cesarz Francuzów, niewątpliwie przyczynił się do powstania nowoczesnego państwa. Jego strategia prowadzenia wojny okazała się genialna, często swoje błyskawiczne zwycięstwa osiągał siłami mniejszymi niż siły przeciwnika. Był też reformatorem państwa, odważnym we wprowadzaniu zmian, twórcą Kodeksu cywilnego, który był pierwszą kodyfikacją prawa francuskiego i miał ogromny wpływ na rozwój prawa w całej Europie.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Team lider jako kolega podwładnych: gdzie leży granica?

AS_25_8.jpg

Budowanie relacji uwzględniających aspekty osobiste i wzajemną sympatię służy współpracy i efektywności. Część szefów nie chce jednak skracać dystansu w obawie przed nadużyciami ze strony pracowników. Nie chcą ryzykować utraty autorytetu i trudności w egzekwowaniu obowiązków. Uważają, że bezpieczniej jest myśleć o współpracownikach w kategorii pełnionych przez nich funkcji czy roli. To jednak droga donikąd, ponieważ duch zespołu nigdy nie narodzi się tam, gdzie brakuje poczucia więzi pomiędzy członkami zespołu. Jak więc rozwijać swój styl przywódczy na podstawie relacji i utrzymania wysokich standardów pracy?

Czytaj więcej

7 postaci ze świata biznesu, od których handlowiec może czerpać inspirację

AS_25_5.jpg

Czerpanie inspiracji od innych ludzi – szczególnie jeśli są autorytetami w naszej branży – potrafi bardzo poszerzyć nasze horyzonty i dać pożywkę dla wielu nowych pomysłów sprzedażowych i marketingowych. Oto subiektywna lista siedmiu osób ze świata biznesu, które mogą być inspiracją dla handlowca.

Czytaj więcej

"Negocjacyjne zoo. Strategie i techniki negocjacji w pigułce"

Zoo s. 4_2.jpg

Negocjacje to gra, podczas której ludzie używają emocji i taktyk, aby przekonać innych, że mają rację.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama