Kryzys może oznaczać szansę. O tym, jaka jest przyszłość polskiego sektora sprzedaży w kontekście globalnych wyzwań społeczno-politycznych i gospodarczych, przed którymi stanął świat, porozmawiają eksperci podczas Polish National Sales Forum już 7 czerwca. W roli prelegentów wystąpią m.in. Stuart Lotherington i gen. Roman Polko.

Polish National Sales Forum. Przyszłość sektora sprzedaży w czasach niepewności

Elastyczność i umiejętność dopasowania do sytuacji od zawsze były mocną stroną tych, którzy z kryzysów potrafili wyjść obronną ręką. Od ponad dwóch lat mamy do czynienia z niepewną sytuacją polityczną i społeczno-gospodarczą – na początku 2020 roku pandemia COVID-19 zmusiła nas do ekspresowej cyfryzacji i wdrażania nowych, kreatywnych rozwiązań. Nowe podejście dla wielu przedsiębiorstw było warunkiem przetrwania na rynku, niektórym z nich dało jednak coś więcej – dynamiczny rozwój na niespotykaną wcześniej skalę. Nowy sposób funkcjonowania wpłynął na wcześniej obowiązujące modele sprzedaży, w wielu wypadkach korzystniejsze dla biznesu i konsumentów. Wzrosła rola komunikacji, zarówno wewnątrz firm, jak i tej z klientami. Przedsiębiorcy wypracowali modele przystosowawcze. W chwili, gdy żegnaliśmy w Polsce kolejną falę pandemii i wydawało się nam, że powoli opanowujemy niepewną sytuację w Europie, zaczęła ona przybierać nowy, dla wielu z nas jeszcze trudniejszy, wymiar. Trwająca od ponad trzech tygodni agresja Rosji na Ukrainę jest próbą dla Europy – nie tylko pod względem społeczno-politycznym, lecz także ekonomicznym. Kwestie takie jak niezależność energetyczna, relacje rynków czy, równie istotna, masowa migracja uchodźców wymagają szybkich reakcji zarówno polityków, jak i przedsiębiorstw czy korporacji. Kryzys często bywa dźwignią zmiany – jest momentem, w którym musimy odejść od utartych schematów i wytyczyć nowe ścieżki, przystosować model działania do otaczającej nas rzeczywistości.

O tym, jak niepewna sytuacja na świecie wpłynie na procesy sprzedażowe na rynku i jak na te zmiany dobrze zareagować, porozmawiają wybitni eksperci polscy i zagraniczni już 7 czerwca podczas Polish National Sales Forum. – Ostatnie lata były dość wyboiste dla sektora sprzedaży. Zewnętrze czynniki, takie jak pandemia czy konflikt zbrojny wymusiły na nim zmianę. Wymaga to od firm oraz menedżerów rewizji dotychczasowych strategii i praktyk. Jako organizacja wspierająca sektor sprzedaży czuliśmy się niejako w obowiązku do organizacji Forum i próby znalezienia odpowiedzi na nurtujące całą branżę pytania – mówi Elżbieta Pełka, prezes zarządu Polish National Sales Awards i pomysłodawczyni wydarzenia.

Niepewność można rozpatrywać w kategorii wyzwania lub zagrożenia. Celem Polish National Sales Forum jest próba znalezienia odpowiedzi na pytanie, jak obecną sytuację – trudną i pełną niepewności – przekuć w szansę. Eksperci różnych specjalności porozmawiają o możliwych ścieżkach rozwoju i perspektywicznych sposobach przystosowania sektora sprzedaży do warunków nowej rzeczywistości. – Chcemy, żeby Forum stało się wydarzeniem, podczas którego dokonujemy oceny dotychczasowych doświadczeń w obszarze zarządzania sprzedażą bez względu na branżę. Istotą jest wspólny mianownik – czyli zdefiniowanie i implementacja m.in. standardów jakościowych dla osób zajmujących się sprzedażą. Celem jest dokonanie weryfikacji dotychczasowych modeli i aktywne wdrożenie koniecznych zmian – adekwatne do dynamicznie zmieniającego się rynku – mówi Henryk Mucha, prezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny oraz prelegent. Tematem Forum będzie również nasz rodzimy rynek – eksperci porozmawiają o tym, jak polski rynek sprzedaży zareagował na trudną sytuację i jakie zmiany w sektorze przewidują w perspektywie długofalowej – w kontekście nowych technologii i budowania konkurencyjności.

W dyskusji na temat przyszłości sprzedaży oraz wdrażania nowych rozwiązań w obliczu globalnych wyzwań i niepewności weźmie udział wybitne grono specjalistów, między innymi Stuart Lotherigton – znany na całym świecie ekspert w dziedzinie tworzenia i wdrażania strategii sprzedaży, wybitny konsultant, który doradzał gigantom takim jak Google, Facebook czy Dropbox, gen. Roman Polko – generał dywizji Wojska Polskiego, oficer dyplomowany Wojska Polskiego, oficer dyplomowany wojsk powietrznodesantowych i sił specjalnych oraz doktor nauk wojskowych w specjalności kierowanie organizacją i Bożena Leśniewska – wiceprezeska zarządu Orange Polska, odpowiada za rynek biznesowy oraz spółki Integrated Solutions, BlueSoft i Craftware. W roli prelegentów pojawią się również Henryk Mucha, prezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny, Angelika Chimkowska – strateg silnych marek, specjalizuje się w tworzeniu skutecznej komunikacji i sprzedaży wykorzystującej social media, Hubert Pełka – dyrektor marketingu L’Occitane na Europę Wschodnią i Centralną, Jakub Kłoczewiak – dyrektor customer experience w Allegro, Michał Spoczyński – dyrektor departamentu handlowego w P4 (Play), Stefan Marcu – senior partner i managing director na obszar CEE, firma Kearney oraz Marek Sodolski – senior program manager w Localsearch. Wydarzenie poprowadzi redaktor Ernest Bodziuch.

Podczas wydarzenia eksperci porozmawiają na szereg tematów kluczowych z punktu widzenia przyszłości funkcjonowania sektora sprzedaży w obecnym czasie – poruszane będą m.in. kwestie granic personalizacji, czyli tego, ile danych osobowych klientów można pozyskiwać i wykorzystywać w celach korzyści biznesowych, czy digitalizacja i robotyzacja procesów sprzedaży i obsługi klienta musi być związana z masowymi zwolnieniami pracowników oraz jakie są dobre praktyki w zakresie angażowania klientów w kształtowanie procesów sprzedaży.

Finałem PNSF będzie panel dyskusyjny, którego motywem przewodnim będzie przyszłość sprzedaży w Polsce. Dyskusję poprowadzi dr Małgorzata Bonikowska z ośrodka analitycznego THINKTANK, który jest również partnerem wydarzenia. W debacie wezmą udział prof. Witold Orłowski (PWC), Bożena Leśniewska (Orange Polska), Marek Krzemieniewski (Fair Play Plus), Henryk Mucha (PGNiG OD). Forum będzie miało charakter stacjonarny. – Cieszy nas, że wracamy do spotkań na żywo. Z uwagi na bezpieczeństwo ostatnie dwie edycje konkursu Polish National Sales Awards organizowaliśmy zdalnie, Polish National Sales Forum będzie również spotkaniem środowiska skupionego wokół PNSA – mówi Elżbieta Pełka, prezes zarządu Polish National Sales Awards.

Podsumowaniem Polish National Sales Forum będzie publikacja wydana wraz z ośrodkiem THINKTANK – znajdą się w niej wystąpienia prelegentów i najważniejsze wnioski z debaty eksperckiej. Publikacja będzie drogowskazem dla sektora sprzedaży na rok 2022-23.

Forum jest inicjatywą Polish National Sales Awards – organizacji, która od ponad czternastu lat działa na rzecz budowania dobrych praktyk w sprzedaży i obsłudze klienta. PNSA integruje i wzmacnia sektor, nagradzając najlepszych jego przedstawicieli w prestiżowym konkursie. Celem przedsięwzięcia PNSA jest promowanie etosu zawodu sprzedawcy, rozpowszechnianie najwyższych standardów w sprzedaży i wymiana doświadczeń w sektorze – są to atrybuty, o których rzadko mówi się w kontekście wymienionej grupy zawodowej. Polish National Sales Forum jest inicjatywą podjętą przez PNSA, której celem jest integracja i wspólne działanie na rzecz wzmacniania sektora w Polsce.

Więcej informacji na temat Polish National Sales Forum można znaleźć na stronie organizatora: www.pnsf.pl

Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

"Upstream. Rozwiązuj problemy, nim się pojawią", Dan Heath

"Upstream. Rozwiązuj problemy, nim się pojawią", Dan Heath

Idea, która legła u podstaw modelu upstream, jest bardzo prosta. Zamiast rozwiązywać problemy, należy do nich nie dopuszczać. Downstream, odmiennie od upstream, oznacza reagowanie na problemy i ich rozwiązywanie. Łatwo zrozumieć, że taki model wymaga wysiłku, generuje większe koszty, jest też bardziej ryzykowny pod względem ewentualnych strat. Mimo to ludzie częściej działają zgodnie z modelem downstream: skupiają się na rozwiązywaniu problemów. Gaszą pożary, usuwają awarie, ale jakoś nie zabierają się do tego, co jest ich przyczyną.

Czytaj więcej

"Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane!", Klaudia Pingot

"Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane!", Klaudia Pingot

Koncepcja błękitnego umysłu, której poświęcona jest ta książka, zachęca do widzenia świata na odwrót, motywuje do odwrócenia zasad do góry nogami. To książka, która zawiera wiele opowieści, anegdot i przykładów. Opiera się na badaniach naukowych, choć jednocześnie przedstawia zagadnienia niewyjaśnione i zagadkowe. Łączy biznes, psychologię, filozofię Wschodu z życiem i naszymi codziennymi wyborami.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.