Jak tworzyć intrygujące treści? Jak przyciągać uwagę konsumentów do produktu czy współpracowników do pomysłu? Co można zrobić, by budować prawdziwe więzi z ludźmi w kulturze braku cierpliwości i wyobcowania?

"Intryguj. Przyciągnij uwagę i zdobywaj klientów" Sam Horn

Twitter pozwala na wpisy o maksymalnej długości 140 znaków. Snapchat daje maksymalnie osiem sekund. Prezentacje TED to osiemnaście minut. Wpisy na blogu Setha Godina, guru marketingu, niemal nigdy nie są dłuższe niż 200 słów.

Według magazynu „Fast Company” jedna osoba na cztery rezygnuje z przeglądania strony internetowej, jeśli jej treść ładuje się dłużej niż cztery sekundy. Mamy do czynienia z prawdziwą epidemią braku cierpliwości, a jednocześnie cierpimy na alienację i niedobór uwagi. Na szczęście są sposoby pozwalające pokonać chroniczne rozproszenie uwagi odbiorców. Znajdziesz je w tej książce

Sam Horn, specjalistka z zakresu komunikacji i autorka wielu bestsellerowych książek, przedstawia konkretne techniki pozwalające zainteresować twoich odbiorców i skłonić ich, by odłożyli wszystko na bok i skoncentrowali swoją uwagę na tobie i twoich słowach.

Jej ośmioetapowy proces INTRIGUE pokazuje, w jaki sposób przekształcić nudne i przeładowane treścią przekazy w spójną, przekonującą i skuteczną komunikację dwustronną. Horn na bazie konkretnych case studies omawia m.in. innowacyjne sposoby inicjowania konwersacji podczas spotkań networkingowych, wyjaśnia, jak zbudować atmosferę zaciekawienia podczas wystąpienia na scenie czy jak skupić uwagę inwestorów za pomocą krótkiej prezentacji. Jeżeli chcesz skutecznie dotrzeć do kogoś ze swoim przekazem, musisz przygotować interesującą treść, która ZAINTRYGUJE twojego rozmówcę.

I (Intro) Wprowadzenie. Zacznij od wstępu, który przykuwa uwagę. Spraw, by ludzie podnieśli brwi ze zdziwienia.

N (New) Nowe. Nie wystarczy, by była to prawda – to jeszcze musi być coś NOWEGO. Zadbaj o aktualność informacji.

T (Time-Efficient) Właściwe wykorzystanie czasu. Zdobądź zaufanie dzięki efektywnemu gospodarowaniu czasem. Ogranicz długość swoich wypowiedzi.

R (Repeatable) Łatwe do powtórzenia. Utwórz hasło, które zapadnie im w pamięć. Chwila przerwy i... uderzenie. Wezwanie do działania ma zawierać rytm, aliterację i rym.

I (Interact) Interakcja. Nie ograniczaj się do informowania, wchodź w interakcję. Zbuduj scenariusze, aby ludzie mogli współuczestniczyć i współtworzyć.

G (Give) Dawanie. Słuchaj tak, jak chcesz, by ciebie słuchano. Wyjdź ze swojej głowy. Używaj ich języka, zaspokajaj ich potrzeby.

U (Useful) Przydatne. Pokaż realne korzyści. Dawaj możliwości, nie rozkazy.

E (Examples) Przykłady. Nie opowiadaj historyjek, dziel się przykładami z życia. Spraw, by odbiorcy przejęli się problemem dzięki teleskopowi empatii.

Narzędzia modelu INTRIGUE pozwolą ci skutecznie przykuć i utrzymać uwagę odbiorcy.

Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Prawne aspekty akcji promocyjnych

Prawne aspekty akcji promocyjnych
  • Jakie są najważniejsze formy akcji promocyjnych oraz cechy każdej z nich?
  • Która akcja promocyjna może być przeprowadzana w formie przyrzeczenia publicznego, a która w formie umowy?
  • Czym jest podstawa prawna przetwarzania danych osobowych?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 42-43/2022

"Szefie, stresuje mnie moja praca..."

"Szefie, stresuje mnie moja praca..."
  • Których pięć kluczowych elementów, według badań Instytutu Gallupa, decyduje o zadowoleniu z życia i pracy?
  • Kiedy stres w pracy staje się groźny?
  • Czy i w jaki sposób szef powinien reagować, gdy pracownicy skarżą się na wysoki poziom stresu w pracy?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.