Czego handlowiec może się nauczyć ze sloganów reklamowych?

Tomasz Targosz   As Sprzedaży 21/2019
AS_21_12.jpg

Slogan reklamowy ma wyręczać handlowców przynajmniej w dwóch aspektach. Po pierwsze – przykuć uwagę klientów i skierować ją na produkt lub usługę. Po drugie – spowodować, że klient sam zainteresuje się firmą i jej ofertą. Czy tak jest w praktyce? I czego ty jako handlowiec możesz nauczyć się z haseł reklamowych? Oto zestaw sloganów reklamowych, z których warto czerpać inspirację w swojej codziennej pracy.

1. Żywiec: „Prawie robi wielką różnicę”

Kampania piwa Żywiec z 2005 roku przyniosła słynne hasło „Prawie jak...”. Cytowała je cała Polska, weszło ono na stałe do języka polskiego. Czy to przypadek, że w tym samym roku Żywiec został Najlepszą Polską Marką Piwa i był najczęściej wybieranym przez konsumentów piwem? Na pewno złożyło się na to wiele czynników, ale dobra kampania reklamowa zdecydowanie w tym pomogła. Stworzone wówczas hasło pokazuje ciekawą postawę, jaką warto wdrożyć w swojej pracy. Mianowicie wiarę i pewność swojego produktu. Chociaż na rynku panuje duża konkurencja, wiele podobnych firm, produktów czy usług rywalizuje ze sobą, to jednak nie ma drugiej takiej firmy, a już na pewno drugiego takiego handlowca jak ty. Buduj w ten sposób swoją wartość, a klienci na pewno to wyczują i docenią.

2. Apart: „Z miłości do piękna”

Za pomocą tego krótkiego i prostego hasła firma Apart wskazuje powód, z jakiego powstała i tworzy nowe produkty. Tego typu komunikat pomaga w kontakcie z klientem, np. kiedy ma on wątpliwości dotyczące ceny. Mając w sobie wiarę w to, co sprzedajesz i wiedząc, dlaczego twoje produkty powstają, nie powinieneś mieć problemu z powiedzeniem: „Rozumiem, że cena nie jest najniższa, ale to jest Apart”. Kiedy przywołasz na myśl dobrze zaprojektowaną kampanię reklamową, eleganckie punkty sprzedaży oraz kulturalnych sprzedawców, wszystko jest spójne i warte każdej ceny, prawda?

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum