Powszechnie wiadomo, że praca w sprzedaży wymaga ogromnego zaangażowania i predyspozycji, które nie każdy ma. Trzeba pogodzić szeroką wiedzę o oferowanym produkcie i rynku z umiejętnościami dobrego psychologa. Niełatwa to sprawa, lecz z pomocą przychodzą Andrzej Niemczyk, Mariusz Kędzierski oraz ich audiobook – „Zawód: handlowiec”.

O czym wiedzieć powinien każdy sprzedawca? Przede wszystkim o tym, że klienci nie kupują jedynie produktu. Klienci kupują handlowca – dlatego tak istotne jest nawiązanie pozytywnej, trwałej relacji. Budowanie zaufania to ciężka praca, a pierwszym krokiem powinno być uzmysłowienie sobie, jakich zachowań względem klienta powinniśmy unikać i czym możemy go do siebie zniechęcić. Negatywne informacje rozchodzą się w mgnieniu oka – jedną gafą możemy więc wyrobić sobie nieciekawą opinię na całym rynku.

Zmorą w budowaniu pozytywnych relacji bywają tak zwani trudni klienci – osoby agresywne i skłonne do krytyki lub bierne, niezdecydowane i z zasady nieufne. Każda z takich osób wymaga dużych pokładów cierpliwości oraz specyficznej techniki prowadzenia negocjacji, tak by klient pozbył się wątpliwości i poczuł komfortowo.

Warto wysłuchać porad doświadczonych, wieloletnich sprzedawców, aby doszlifować swoje kompetencje i osiągać wyższe wyniki. Autorzy wskazują konkretne przykłady tego, czego klienci nie lubią i szczegółowo wyjaśniają, jaka jest typologia ich zachowań. Doradzą, jak prowadzić skuteczne negocjacje i w jakim stylu to robić, jak przygotować się do publicznych wystąpień i fachowego przedstawiania swojego produktu oraz wyjaśnią, jak rozwiązać wszystkie trudne sytuacje i konflikty w procesie sprzedażowym.

Fragment audiobooka do odsłuchania na naszej stronie WWW – szczegóły na str. 80.

Uwaga!

Rabat 10 zł dla czytelników „Asa Sprzedaży” na zakup audiobooka w księgarni www.ebookpoint.pl. Kod zniżkowy: ASSPRZEDAZY.

Also check

On-line only no. 23/2019

Wyeliminować pożeracze czasu

AS_23_czas.jpg

Organizacja pracy i zarządzanie czasem mają ze sobą bardzo wiele wspólnego, gdyż dobra organizacja pracy sprzyja efektywności jego wykorzystania. Zła organizacja działa natomiast odwrotnie, a każda wykonywana czynność pochłania więcej energii niż powinna. Jeśli dzieje się tak dzień za dniem, nasza indywidualna efektywność pracy nieuchronnie się obniża. Jak poprawić swoją wydajność?

Read more
On-line only no. 23/2019

Powrót do pracy po urlopie macierzyńskim

AS_23_matka.jpg

Powrót do pracy po urlopie macierzyńskim to trudne wyzwanie, które metaforycznie można porównać do przesiadki z pędzącego rollercoastera (w domu z maluchem nigdy nie wiadomo jak będzie wyglądał kolejny dzień) do pędzącego pociągu (albo uda ci się wskoczyć do pędzącego składu, który co miesiąc przyśpiesza w kierunku nowego targetu, albo boleśnie poobijasz się, próbując dogonić uciekające wagony). Dlatego warto dobrze przygotować się do powrotu, aby etap wdrożenia przebiegł sprawnie.

 
Read more

Team lider kontra konflikt w zespole

AS_23_9.jpg

Jeśli kierujesz grupą osób, na pewno masz do czynienia z konfliktami. To naturalne zjawisko, które odpowiednio zarządzone potrafi wpłynąć na umocnienie więzi i zwiększenie efektywności działań. Jednocześnie wielu menedżerów obawia się wikłania w konflikty. Najczęściej, ponieważ nie czują się kompetentni lub uprawnieni. Jako lider masz do dyspozycji pokaźne pudełko z narzędziami służącymi do rozwiązywania konfliktów. Aby jednak zbyt często nie trzeba było do niego sięgać, warto najpierw dobrze zrozumieć naturę konfliktu i wiedzieć, jak tworzyć kulturę w zespole, która je samoreguluje.

Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama