Czerpanie inspiracji od innych ludzi – szczególnie jeśli są autorytetami w naszej branży – potrafi bardzo poszerzyć nasze horyzonty i dać pożywkę dla wielu nowych pomysłów sprzedażowych i marketingowych. Oto subiektywna lista siedmiu osób ze świata biznesu, które mogą być inspiracją dla handlowca.

Kogo tu nie będzie?

Z reguły na podobnych listach umieszcza się nazwiska Jobs, Gates, Buffet itp. Tylko powiedzmy sobie szczerze – jaką inspirację można czerpać od kogoś, o kim 99% informacji pochodzi z drugiej ręki? Jakie są szanse, że patrząc rozmodlonym wzrokiem na wizerunek jednej z takich osób na okładce „Forbesa”, powtórzymy ich sukces, o którego kulisach wiemy nic lub prawie nic? No właśnie. Dlatego na mojej liście znaleźli się ludzie, którzy mogą być inspiracją dla kogoś pracującego w sprzedaży, a jednocześnie o ich pracy i ich koncepcjach możemy dowiedzieć się od nich samych, bo chętnie o tym mówią. Dodatkowo, są to osoby, z którymi można nawiązać bezpośredni kontakt mailowo, w mediach społecznościowych czy nawet przez telefon i zadać im np. jakieś dręczące nas pytanie. Jeśli zrobimy to w odpowiednio kreatywny sposób, dostaniemy od nich odpowiedź, co sprawdziłem na własnej skórze. Czas zatem przedstawić wybrane osoby. Żeby nikt nie czuł się pokrzywdzony, wymieniam je w kolejności alfabetycznej.

  1. Alex Barszczewski

    Pracuje jako międzynarodowy konsultant w obszarach sprzedaży i negocjacji. Jego klientami są wielkie korporacje i znane mniejsze firmy, jednak Alex lojalnie uprzedza, że nie ujawni żadnych szczegółów czy przypadków żywcem wziętych z praktyki zawodowej – ponieważ to właśnie dzięki takiemu poziomowi dyskrecji nie narzeka na brak klientów. Nie zmienia to faktu, że można się od niego bardzo wiele dowiedzieć i podpatrzyć wiele pomysłów przydatnych w sprzedaży. Alex ma własnego bloga oraz kanał na YouTube, gdzie na bieżąco można śledzić publikowane przez niego treści, komentować je i otrzymywać informację zwrotną. Jest też autorem książki „Sukces w relacjach międzyludzkich”, którą zdecydowanie można polecić ludziom pracującym w sprzedaży. Dodatkowo Alex zachęca do umawiania się z nim w jego wolnym czasie, jeśli mamy jakieś zagadnienia, które chcielibyśmy omówić z osobą z jego doświadczeniem. Takie spotkania są całkowicie darmowe, wymagana jest tylko odpowiednia determinacja, żeby złapać go między płatnymi godzinami jego pracy.

  2. Miłosz Brzeziński

    Certyfikowany coach, psycholog biznesu i wykładowca m.in. w programie Executive MBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Przy okazji jest autorem kilku książek traktujących o wprowadzaniu zmian w środowiskach biznesowych. Audycje z nim można bez problemu znaleźć na YouTube, m.in. w programach takich, jak „Mała Wielka Firma”czy „20 m2”. Wielką zaletą Miłosza jest to, że to o czym mówi pozbawione jest pseudonaukowej nowomowy i niezrozumiałych sformułowań. Zarówno w programach z jego udziałem, jak i w książkach zjawiska związane z biznesem, sprzedażą, relacjami między firmą a klientami są wyjaśnione w bardzo przystępny, często zabawny sposób. Dlatego łatwo przyswaja się od niego wiedzę dotyczącą zagadnień biznesowych.

Pozostałe 64% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Team lider: Jak łagodzić trudne emocje członków zespołu w czasie kryzysu

AS_29_6.jpg

Choć w wielu firmach nadal pokutuje przekonanie, że w pracy nie należy okazywać emocji, badania na temat przywództwa i tożsamości organizacyjnej dowodzą, że emocje w organizacji mogą stanowić kluczowy warunek sukcesu rynkowego1. Dzieje się tak, ponieważ w biznesie emocje są integralną częścią budowania relacji i zaangażowania. Dla liderów stwarza to jednak nie lada wyzwanie. O ile przyjemnością jest towarzyszenie w celebrowaniu sukcesów, o tyle radzenie sobie z trudnymi emocjami w zespole często bywa problematyczne. Jak zatem zarządzać emocjami swoimi i swojego zespołu, żeby pozostać skutecznym liderem?

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 29/2020

"Sposób na listę to‑do. Twórz listy zadań, które nie stresują, a pomagają!" ‑ Damon Zahariades

AS_29_5.2.jpg

Listy zadań są jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania czasem, wykorzystywanym zarówno przez zabiegane mamy, jak i korporacyjnych wyjadaczy. Jednak mimo swojej prostoty nadzwyczaj często stają się źródłem frustracji.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 29/2020

"Daj się zrekrutować! Jak przygotować się do procesu rekrutacji" ‑ Agnieszka Ciećwierz

AS_29_5.1.jpg

Treściwie i rzeczowo o procesie rekrutacyjnym, który sam w sobie powinien być traktowany jak praca. I to na pełen etat!

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama