Chyba każdy choć raz w życiu usłyszał sformułowanie: „takie jest prawo dżungli – wygrywa najsilniejszy”. Niemal każdy z nas miał też wątpliwą przyjemność doświadczyć sytuacji, jaką jest przegranie walki o klienta z silniejszym od siebie zawodnikiem. Proces sprzedaży i środowisko handlowców można porównać do świata dzikich zwierząt, w którym wygrywa osobnik wykazujący się siłą, sprytem, zwinnością, czujnością czy odwagą. Obserwacja których gatunków może się okazać szczególnie przydatna dla sprzedawców?

Żyrafa

Już na pierwszy rzut oka można odnieść wrażenie, że żyrafa to zwierzę o łagodnym usposobieniu. Jej „uśmiechnięte” oczy i urok osobisty sprawiają, że łatwo przy niej stracić głowę.

Długa szyja pozwala żyrafie patrzeć na świat zarówno z szerszej, jak i węższej perspektywy. Gdy pochyla głowę, by skorzystać z wodopoju, ma możliwość przyglądania się matce naturze z bliska, w detalach, z kolei jej wzrost i niemal doskonały wzrok pozwalają obserwować ogromne obszary podczas codziennego skubania liści akacji.

Do procesu sprzedaży również należy podejść holistycznie – analizować go punkt po punkcie, omawiając szczegóły. Nie można przy tym zapominać o szerokim spojrzeniu na sytuację klienta i przedstawieniu szeregu bardziej ogólnych rezultatów, jakie osiągnie dzięki współpracy z nami.

Omawiając produkt czy usługę, warto wskazać atuty wynikające z proponowanego rozwiązania, które będą miały wpływ na poprawienie funkcjonowania całego przedsiębiorstwa. Proponując więc klientowi zakup szkolenia sprzedażowego dla pracowników, należy wskazać zarówno szczegółowe umiejętności, z jakimi pracownicy zakończą warsztat, jak i korzyści ogólne, przekładające się na funkcjonowanie firmy na niemal wszystkich szczeblach (poszczególni pracownicy, podnosząc kompetencje, zwiększą swoje wyniki sprzedażowe oraz prowizje, a to z kolei przekłada się na zmniejszenie rotacji pracowników w firmie i tym samym zwiększenie oszczędności związanych z wdrażaniem nowo zatrudnionych).

Goryl

Goryle nade wszystko cenią sobie możliwość spędzania czasu w grupach rodzinnych i dbania o relacje panujące w stadzie. Przy tym są to bardzo silne osobniki. Mimo iż waga dorosłego samca waha się między 150 a 200 kilogramów, potrafi on podnieść ciężar o masie tony!

 

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

5 cech złego team lidera

AS_28_9.jpg

Każdy z nas spotkał się w swoim zawodowym życiu zarówno z dobrym, jak i złym przywództwem. Niestety, często zdarza się, że dominuje ten drugi, co ma swoje konsekwencje nie tylko dla atmosfery panującej w pracy, ale przede wszystkim dla nastawienia pracowników do wykonywanych zadań, ich produktywności i zaangażowania. To przekłada się na zwiększone koszty, jakie musi ponieść organizacja. Mogą one być związane zarówno z samymi efektami pracy zatrudnionych, jak i ze wzmożoną rotacją kadry. Pracownicy w większości nie odchodzą bowiem od organizacji, ale od złych przełożonych. Jak zatem stwierdzić, czy ktoś ma dobre czy złe umiejętności przywódcze? Jakie cechy znajdują się na szczycie listy najmniej pożądanych u team lidera?

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 28/2020

„Kreatywne rytuały przydatne w pracy” ‑ Kursat Ozenc, Margaret Hagan

AS_28_5.2.jpg

Rytuały to niezwykle skuteczne narzędzia. To niestandardowe praktyki, które mogą zmienić kulturę organizacyjną. W przeciwieństwie do sformalizowanych, odgórnych wytycznych mających poprawić jakość pracy, zmieniają i udoskonalają sposób pracy poprzez inicjatywy oddolne.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 28/2020

„Właściwe słowa. Co, jak i kiedy powiedzieć, czyli siła komunikacji w biznesie” ‑ Phil M. Jones

AS_28_5.1.jpg

Powiedz TO! Poznaj kluczowe zwroty, które pomogą ci w uzyskaniu rezultatów, jakich potrzebujesz od rozmów, w których uczestniczysz. Dowiedz się, jak przekonująco formułować zdania, naucz się zadawać właściwe pytania we właściwym momencie i odkryj, jakie słowa należy wyeliminować ze swojego prywatnego i zawodowego słownika.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama