Zawód handlowca wydaje się nieśmiertelny, chociaż coraz częściej słyszy się głosy, że to może się zacząć zmieniać. W przyszłości mają szansę utrzymać się tylko tacy sprzedawcy, którzy zasługują na miano eksperta, czyli specjalisty mającego ponadprzeciętną wiedzę w danej dziedzinie lub branży, wyróżniającego się na tle zwykłych handlowców, oferującego klientom pewnego rodzaju wartość dodaną. Wiele osób zastanawia się, co może zrobić, żeby zasłużyć na takie miano, a spora część uważa, że wymaga to dodatkowych, nawet sporych nakładów finansowych. W niektórych działach panuje przekonanie, że tylko profesjonalne szkolenia skrojone pod konkretną firmę przyniosą wymierne lub wręcz spektakularne efekty. W dużej mierze to prawda, szkolenia podwyższają wiedzę oraz przynoszą satysfakcjonujące rezultaty, ale jeśli handlowiec nie ma dostępu do szkoleń, to musi znaleźć inne rozwiązanie. Można w łatwy sposób dotrzeć do skarbnicy wiedzy i stale podwyższać swoje kompetencje, nie wydając ani złotówki lub naprawdę niewiele. Wystarczy regularnie zaglądać na wybrane strony internetowe i czerpać z nich wiedzę. Przeczytaj zatem i sprawdź, czy zaglądasz w te miejsca regularnie.

10 miejsc w Internecie, które powinien odwiedzić każdy handlowiec

1. LinkedIn

Pierwsze miejsce, które jest wręcz obowiązkowym punktem na tej liście, choć często niedocenianym przez handlowców, to platforma LinkedIn. To międzynarodowy serwis społecznościowy łączący ludzi w celach zawodowo-biznesowych. Został założony prawie 20 lat temu – w 2002 roku, a uruchomiony w maju 2003 roku. W lutym bieżącego roku portal LinkedIn miał już 740 milionów użytkowników w 200 krajach. Dlaczego warto tutaj zaglądać? Odpowiedź jest dosyć prosta. To nie jest portal typu Facebook. Nie znajdziesz tam zdjęć z wakacji ani z klasowej imprezy. Portal jest wyłącznie biznesowy, a wielu trenerów sprzedaży oraz ekspertów dzieli się swoją wiedzą lub jej dużą częścią zupełnie za darmo. Te działania mają na celu budowanie własnej marki, a docelowo zachęcenie do siebie potencjalnych klientów. Tutaj trzeba najpierw dać coś od siebie, żeby coś otrzymać, dlatego kontent jest naprawdę wartościowy. Można tu znaleźć specjalistyczne artykuły, porady, felietony, wywiady, recenzje książek, ale też darmowe webinary, konferencje i inne wydarzenia branżowe. Większość materiałów jest bezpłatna. Dodatkowo warto być tutaj aktywnym. Udzielając się i komentując posty, można często uzyskać odpowiedzi na nurtujące, trudne pytania.

2. Storytel i Audioteka

W celu zgłębienia wielu sprzedażowych tematów zachęcam do regularnego korzystania ze strony www.storytel.pl, gdzie opłacając stały miesięczny abonament uzyskuje się nielimitowany dostęp do 100 000 audiobooków i e-booków zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Wśród wielu kategorii dwie szczególnie polecane są dla handlowców. Pierwsza to biznes i ekonomia, a druga to rozwój osobisty. Zaglądając tam, można z łatwością trafić na specjalistyczne pozycje i poszerzyć wiedzę nie tylko z zakresu kompetencji miękkich, ale też konkretnych tematów i zagadnień sprzedażowych. Dodatkowo dotrzeć też można do podcastów. Jednym z nich są „Finanse bardzo osobiste”, prowadzone przez Marcina Iwucia, gdzie poruszanych jest wiele zagadnień przydatnych właśnie w sprzedaży, biznesie i ekonomii. Dużym plusem jest możliwość zainstalowania aplikacji w telefonie, dzięki czemu możliwe jest słuchanie książek i podcastów o dowolnej porze i w dowolnym miejscu, w dodatku także w trybie offline.

Obok platformy Storytel drugą polecaną przeze mnie stroną z tej samej kategorii jest www.audioteka.pl. Różnica polega na tym, że tutaj za każdego audiobooka płaci się oddzielnie, chociaż jest też możliwość wykupienia miesięcznej subskrypcji, dzięki czemu pewną pulę książek ma się w cenie, a za inne płaci się tylko 19,90 zł. Dodatkowo dużym ułatwieniem jest to, że przed zakupieniem konkretnej pozycji istnieje możliwość przesłuchania części książki za darmo, na przykład pierwszych 20–40 minut. Daje to szansę na zapoznanie się z treścią i oceny przydatności danych treści. Po zarejestrowaniu się na platformie pierwsze 14 dni jest za darmo. To wystarczająco dużo czasu, żeby poznać możliwości portalu. Podobnie jak w przypadku Storytel, tutaj także mamy do czynienia z aplikacją na urządzenia mobilne. Dużym plusem tej platformy jest o wiele szersza biblioteka pozycji branżowych i ciągle pojawiają się nowe audiobooki. Szybko, tanio i wygodnie, ale głównie dla tych handlowców, którzy nie mają problemu z przyswajaniem wiedzy w postaci słuchanej.

Pozostałe 56% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 36/2021

Kiedy handlowiec pracuje wyraźnie poniżej swoich możliwości

  • Jakie są najczęstsze powody pracy poniżej możliwości danej osoby?
  • Jak reagować w sytuacjach, kiedy handlowiec wydaje się celowo nie osiągać wyników powyżej pewnego pułapu?
  • Jak budować system motywacyjny, który ułatwi pracownikom osiąganie wysokich wyników?
Czytaj więcej

Team lider: jak reagować na manipulacje ze strony członków zespołu

Team lider: jak reagować na manipulacje ze strony członków zespołu

Czym może objawiać się manipulacja w zespole? Na poziomie świadomym może to być wykorzystywanie swojego wpływu lub pozycji w zespole do wymuszania określonych zachowań na innych, np. nakłonienie kogoś do zrobienia czegoś wbrew jego woli lub do zaprzestania czegoś, co ta osoba chce robić. Może objawiać się to przekraczaniem granic, np. prośba o pozostanie dłużej w pracy lub prośba o wykonanie czegoś, co leży poza ustalonym zakresem obowiązków, grożeniem, w przypadku gdy ktoś odmawia zachowania się w określony sposób („Wiesz, ile osób złożyło aplikację na to stanowisko?”), fałszywymi obietnicami („A już chciałem cię awansować”). Takie zachowania często noszą miano gier władzy i często można zaobserwować je ze strony liderów na różnych szczeblach.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.