Chcę cię zdenerwować

no. 19/2018

Rozmawianie o sprzedaży jest fajne. Ileż można się nagadać. Dyskutowanie o możliwościach i rozwiązaniach, dywagowanie o tym, co i jak można zrobić. Następnie jednak trzeba to zrealizować. A wtedy przed oczyma pojawia się mgła. Przecież tyle masz na głowie.

Być może jesteś człowiekiem, który w jakimś stopniu boryka się ze swoją profesją. Ciągła praca na prawdopodobieństwie – pracujesz, a nie masz gwarancji sukcesu. Permanentnie walczysz – czasem realizujesz działania tak, jak czujesz i fajnie się pracuje, ale później musisz się zastanowić, jaki będzie efekt w tym miesiącu lub kwartale. Wiesz, że trzeba szukać nowych klientów, ale przyjemniejszy jest kontakt z tymi, którym jesteś już znany. Frustruje wyważanie nowych drzwi. Powinieneś dbać o cały portfel klientów, ale czasu brakuje, a zresztą – nie każdego lubisz. No i te ciągłe negocjacje – duszenie przez klienta, podchody, branie pod włos, przeciągające się rozmowy mające udowodnić, że nie jesteś wielbłądem.

Co ja mogę? Nic nie mogę!

Co ja mogę w kontakcie z tobą? Zasadniczo wierzę, że mogę cię jedynie zdenerwować. Zmotywować? – nie bardzo. Motywacja nie istnieje – to jedynie słowo do określenia czegoś, co powstaje wtedy, kiedy człowiek do czegoś dąży. Jeśli do niczego nie dążysz z determinacją – co ja mogę? Pogadać sobie mogę.

Chcę cię zdenerwować tym, że wierzysz w systemowe działania, a jednocześnie nie chce ci się ich prowadzić na co dzień. Coś tam robisz – wiem. Trudno, żebyś nic nie robił. Ale mnie nie zadowala, że ty „generalnie” sobie radzisz, ponieważ ludzie działający „generalnie” zarabiają pieniądze na miarę słowa „generalnie” i „generalnie” mają poukładane w miejscu, gdzie naprawdę jest ich serce, a w efekcie ich życie „generalnie” dobrze wygląda. I tak „generalnie” to się jakoś turla od lat.

Wchodzisz w to?

Czego chcesz? Tak naprawdę czego chcesz? Zasadę SMART znasz, więc nie przegnij w fantazjowaniu – ja pytam o to, czego naprawdę chcesz. Tak chcesz, że krew cię zalewa, że tego nie masz, kiedy tylko o tym pomyślisz. I nie chodzi mi o wakacje na Bora Bora czy o wymarzony samochód. Chodzi mi o to, o co mógłbym cię zapytać, patrząc ci głęboko w oczy, a ty poczułbyś frustrację, że tego nie masz lub że tak nie masz. Zapewne twoje pragnienia kręcą się wokół następujących kwestii:

  • czas wolny pozwalający uzyskać twojemu sercu to wszystko, za czym tęskni,
  • skala wysiłku wkładana w pracę balansującą wokół komfortu,
  • wartość twojego konta lub wartość bieżących przychodów przekładająca się na tematy materialne i rozrywkowe.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Postawy vs kompetencje

AS_23_78.jpg

Na decyzje zakupowe wpływają m.in. chęć zaspokojenia potrzeb, dostępność produktu, siła marki, jakość, moda i wiele innych. Ogromną rolę odgrywają także kompetencje sprzedawcy. Czy jednak na pewno?

Read more

Sprzedaż to sztuka skupienia i unikania błędów

AS_22_78.jpg

W czasach natłoku informacji, łatwości komunikacji oraz znacznego przyspieszenia tempa nie tylko gospodarki my, jako sprzedawcy, musimy dokonać analizy rynkowej w celu zrozumienia „co jest grane?”. Jednocześnie powinniśmy jak najszybciej dopasować się do zmian, żeby nie zmarnować żadnej pojawiającej się okazji sprzedażowej.

Read more

Luźne zapiski dyletanta

AS_21_WP.JPG

Propozycja i pomysł na powstanie tego felietonu spadły na mnie nie tylko nagle, ale także kompletnie nieoczekiwanie. Jak to? Mam się wymądrzać przed profesjonalistami (którzy na sprzedaży „zjedli zęby”), głodnych tajemnych patentów i trików, aby jeszcze skuteczniej sięgać po nowe wyzwania i laury sprzedażowych championów? Ja, którego doświadczenie sprzedażowe opisuje kilka mniej lub bardziej udanych transakcji na Allegro, kiedy liczba zbędnych rupieci osiągnęła masę krytyczną i wymagała natychmiastowego podjęcia działania... sprzedażowego?

Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama