Zestawy tematyczne

Sprzedaż relacyjna

Sprzedaż relacyjna

cena: 69,00 zł netto

cena: 84,87 zł brutto

Czy można sprzedawać bez sprzedawania? Jak uniknąć pułapki, w której dobre rozmowy sprzedażowe i równie dobre relacje nie przekładają się na zawarcie transakcji? Te pytania często zadają sobie szefowie sprzedaży, którzy stawiają na relacje w biznesie. Jednak pytania o sprzedaż relacyjną można mnożyć, weźmy je na warsztat.

Z artykułów dowiesz się m.in.:

  • Jakie warunki powinien spełniać handlowiec, aby sprzedaż relacyjna była naprawdę skuteczna.
  • Jakie techniki sprzedaży budują zaufanie i pozwalają skupić się na potrzebach klienta?
  • Jakie znaczenie dla procesu sprzedaży relacyjnej ma prezentacja oferty?
  • Czy oferta powinna być kluczowym elementem pracy handlowców?
  • W jaki sposób zamknąć sprzedaż?
  • Jak wykorzystać rekomendacje jako źródło pozyskiwania nowych klientów?
  • Co zrobić, Kiedy relacje stają się przeszkodą w sprzedaży?
Dodaj do koszyka

Zawartość zestawu

nr 1/2015

Dobre relacje kluczem do sukcesu – 10 przykładów, w jaki sposób budować dobre relacje z klientem

Od relacji z klientem zależy nie tylko efekt pojedynczego spotkania handlowego, ale przede wszystkim długofalowa współpraca. Nie warto jednak budować ich za wszelką cenę, bo może to przynieść więcej strat niż korzyści. Jak więc tworzyć takie więzi z klientem, które przełożą się na sprzedaż?

Czytaj więcej
Tylko on-line Szef Sprzedaży nr 18

Techniki wykorzystywane w sprzedaży relacyjnej – część 3

W ostatnim z cyklu artykułów poświęconych technikom sprzedaży relacyjnej pokażę, w jaki sposób zamknąć sprzedaż na każdym z trzech etapów rozmowy sprzedażowej, rozpoczynając od „nie” na początku rozmowy, poprzez wykorzystanie „przycisków motywacyjnych” podczas badania potrzeb i prezentacji rozwiązań, a kończąc na technice warunkowego zakupu podczas...

Czytaj więcej
Tylko on-line Szef Sprzedaży nr 17

Techniki wykorzystywane w sprzedaży relacyjnej – część 2

Jakie znaczenie dla procesu sprzedaży relacyjnej ma prezentacja oferty? Czy powinna być kluczowym elementem pracy handlowców? A może tylko dodatkiem do negocjacji cenowych? I jak uniknąć kłopotliwego zanudzania klientów szczegółami?

Czytaj więcej
Tylko on-line Szef Sprzedaży nr 16

Techniki wykorzystywane w sprzedaży relacyjnej – część 1

Czy można sprzedawać bez sprzedawania? Jak uniknąć pułapki, w której dobre rozmowy sprzedażowe i równie dobre relacje nie przekładają się na zawarcie transakcji? Te pytania często zadają sobie szefowie handlowców, którzy stawiają na relacje w biznesie. W pierwszej części cyklu artykułów poświęconych technikom sprzedaży relacyjnej przedstawię warunki, jakie handlowiec...

Czytaj więcej
nr 10/2017

Ekspert dla klienta

AS_10_18.jpg

Gdyby istniała lista kontrolna działań, które mogą podnieść twój wynik sprzedaży o 10, 20, a nawet 30%, to czy chciałbyś z niej skorzystać? Gdyby istniał sposób, aby zdobyć zaufanie klientów do tego stopnia, że będą cię postrzegać jako eksperta w swojej dziedzinie, to czy chciałbyś go poznać? Prezentujemy zestaw działań, które pomogą ci zbudować trwałą relację z klientem.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 12/2017

Szablon relacji z klientem

SS_33_36.jpg

Jakość naszej komunikacji z klientami często jest dla nich decydującą kwestią w wyborze między naszymi produktami a ofertą konkurencji. Utrzymanie pozytywnych relacji między firmą i klientami to duże wyzwanie. Praca nad nimi będzie łatwiejsza, jeśli skorzystamy z wizualnego szablonu relacji, który pomoże znaleźć nowe sposoby na osiągnięcie porozumienia między stronami na każdym etapie procesu sprzedażowego....

Czytaj więcej
nr 12/2017

7 grzechów głównych handlowców w obsłudze posprzedażowej

AS_12_10.jpg

Wielu handlowców największy nacisk kładzie na zamknięcie pierwszej sprzedaży. Za tym idzie realizacja wyznaczonych celów i gratyfikacja finansowa. Jeśli jednak nie poświęcamy uwagi na utrzymywanie dalszej relacji z klientem, który już raz nam zaufał, rozpoczyna się niezauważalny proces tracenia klienta. Skuteczny handlowiec to ten, do którego klienci chcą wracać w celu realizacji ponownych zakupów....

Czytaj więcej
nr 17/2018

Klient o specjalnych potrzebach

AS_17_04.jpg

Świadomy handlowiec wie, jak budować relacje, poznać potrzeby i oczekiwania klienta, przeprowadzić prezentację opartą na korzyściach. Ale jak te struktury procesu sprzedażowego zbudować w kontakcie z klientem nietypowym, czasem trudnym? Jak dostosować siebie i procedurę do klienta o specjalnych potrzebach?

Czytaj więcej
nr 20/2019

„Czy mogę prosić o rekomendację?”

AS_20_24.jpg

Rekomendacje – wciąż niewyczerpane źródło pozyskiwania nowych klientów. Organizacje skupiające przedsiębiorców, którzy wymieniają się rekomendacjami, rozwijają się bardzo dynamicznie. Coraz więcej sprzedawców korzysta z takiej formy docierania do klientów. A mimo to polecenia wciąż stanowią mocno niewykorzystany potencjał.

Czytaj więcej
nr 23/2019

Klient nie zawsze jest najważniejszy

AS_23_36.jpg

Kiedy rozpoczynałem pracę w firmie Pruszyński zauważyłem, że jeden z handlowców przy każdym zamówieniu od jednego ze swoich największych klientów, zbiera przy okazji od niego stertę obelg, kpin i sarkastycznych komentarzy podważających jego profesjonalizm i starania. Po zamknięciu transakcji był rozbity do końca dnia. Warto nadmienić, że była to osoba niezwykle dbająca o swoich klientów…

Czytaj więcej
nr 25/2019

Kiedy odpuścić kontakt z klientem ‑ gdzie przebiega granica?

AS_25_30.jpg

W sprzedaży najgorsza jest nadzieja, która pozostaje po rozmowie z klientem. Być może jednak kupi? Kłopot w tym, że w większości przypadków tak się nie dzieje! Rozumieją to szefowie zespołów, ale handlowcy uparcie nie chcą. Dlatego należy ustalić jasne kryteria, kiedy należy odpuścić kontakt ze „zwodzącym” nas klientem.

Czytaj więcej
nr 26/2020

W co grają klienci?

AS_26_14.jpg

Sprzedaż to gra. Rozgrywka, w której jedna i druga strona dopuszcza się nieczystych zagrywek. Blef, manipulacje, nieuczciwe zagrania – to nieodłączny element całego procesu. Gdzie w tym wszystkim jest miejsce na partnerską i autentyczną relację?

Czytaj więcej
nr 27/2020

Kiedy relacje stają się przeszkodą w sprzedaży

AS_27_12.jpg

Śledząc publikacje branżowe i różne sprzedażowe autorytety, nietrudno dojść do wniosku, że kluczem do serca, a następnie portfela klienta i jego organizacji jest zbudowanie i podtrzymywanie relacji. Rzeczywiście, ich rola jest bardzo istotna, ale bywa, że silne relacje z klientem, zamiast stać się trampoliną do sprzedażowego sukcesu, przynoszą więcej problemów niż pieniędzy. Gdzie przebiega granica?...

Czytaj więcej
nr 27/2020

Partnerzy strategiczni: jak ich znaleźć i nawiązać trwałą relację?

AS_27_32.jpg

Popyt i podaż na polskim rynku produktów i usług już ponad dekadę temu przecięły swoje krzywe, sprawiając, że to klienci zaczęli dyktować warunki, do których zmuszeni są dostosowywać się handlowcy. Sprzedawcy, wraz z rosnącymi oczekiwaniami nabywców oraz... własnych szefów, zobligowani są nie tylko do wykorzystywania nowych technik i kanałów dotarcia z ofertą, ale również do wypracowania strategicznego...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 29/2020

Jak budować zaufanie u klienta w czasie pandemii

AS_29_30.jpg

W trakcie kryzysu nie są potrzebne żadne szczególne umiejętności. Niezbędne jest za to bardzo rygorystyczne przestrzeganie podstawowych zasad. Jakie umiejętności sprzedażowe będą więc decydowały o zwycięstwie lub porażce handlowca?

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.