Media społecznościowe kojarzą się przede wszystkim ze zdjęciami kotów, dzieci, śmiesznymi filmikami czy aktualnymi wiadomościami. Jednak social media, a przede wszystkim LinkedIn, to również świetne miejsce do prospectingu i sprzedaży. Jakie działania należy podjąć, aby pozyskać tym kanałem potencjalnych klientów?

Sprzedaż przez LinkedIn?
Social Selling pozwala korzystać z konta w serwisie społecznościowym (w tym przypadku z profilu na LinkedIn) w celu osiągnięcia celów marketingowych i sprzedażowych. Jest to dość złożona umiejętność, którą warto rozwijać. Obejmuje działania mające na celu stworzenie marki, przyciągnięcie klientów, zawieranie z nimi umów i obsługę posprzedażową. Social Selling jest najszybciej rozwijającym się trendem w nowoczesnym handlu i wymaga zweryfikowania swoich umiejętności handlowych o nowe możliwości i narzędzia. Pozwala dotrzeć do potencjalnego klienta, jeszcze przed podjęciem przez niego decyzji o poszukiwaniu rozwiązania i wyprzedzić konkurencję. Jeśli twój profil na LinkedIn był do tej pory nieaktywny, powinieneś podjąć poniższe działania, aby wyróżnić się i aktywnie pozyskiwać prospekty.

Przeglądaj kontakty znajomych

LinkedIn daje nam wiele możliwości na znalezienie prospektów. Najlepiej zacząć od osób, które już znamy i z którymi pozostajemy w pierwszym stopniu kontaktu. Przeszukaj własną sieć, korzystając z zaawansowanego wyszukiwania lub przeglądając listę połączeń, aby znaleźć osoby, które mogłyby stać się twoimi klientami.

Często nasi znajomi tworzą sieć kontaktów osobowych, które mogą również być dobrymi prospektami dla nas. Sprawdzanie, z kim połączone są nasze kontakty stwarza dodatkowo możliwość uzyskania rekomendacji do połączenia. Zacznij od wybrania opcji Zobacz kontakty na profilu swojego znajomego (rys. 1.)

Spowoduje to otwarcie listy kontaktów w wyszukiwaniu zaawansowanym. Kliknij zakładkę Wszystkie filtry, znajdującą się u góry po prawej stronie, aby zmienić kryteria wyszukiwania na liście połączeń. Możesz użyć różnych filtrów, dostosowując kryteria do potencjalnych klientów. Na przykład możesz dodać CEO w polu Stanowisko, a następnie wybrać tylko kontakty drugiego stopnia (rys. 2).

W ten sposób otrzymasz listę kontaktów znajomego o określonym stanowisku, które mogą być dla ciebie potencjalnymi klientami. Możesz poprosić go o pomoc w skontaktowaniu się z nimi, a nawet przygotować dla niego krótką wiadomość.

Plan działania na profilu LinkedIn, który nie zajmie więcej niż 45 minut dziennie, powinien wyglądać tak:

  1. Akceptuj zaproszenia (codziennie).
  2. Wysyłaj wiadomości uzupełniające, dziękując nowym kontaktom za zaakceptowanie zaproszenia lub za chęć dołączenia do twojej sieci (codziennie).
  3. Odpowiadaj na wszystkie otrzymane wiadomości (codziennie).
  4. Odpowiadaj na wszelkie komentarze dotyczące twoich postów, a także tych, w które się zaangażowałeś (codziennie).
  5. Sprawdzaj, kto przeglądał twój profil, kto widział twoje posty i obserwatorów, to mogą być twoi potencjalni klienci (codziennie).
  6. Znajdź i zaproś 10 potencjalnych klientów, korzystając z Wyszukiwania zaawansowanego (codziennie).
  7. Buduj relacje z nowymi klientami, zapraszając do znajomych i dostarczając im wartościowe treści (codziennie).
  8. Pisz lub udostępniaj treści, które są wartościowe dla twoich idealnych klientów (codziennie).
  9. Sprawdzaj aktywność swoich 10 kontaktów, zaczynając od najszybciej rokujących i angażuj się w ich posty (codziennie).
  10. Wyślij link do ciekawego postu lub artykułu gorącym prospektom, z którymi nawiązałeś kontakt, jako forma follow-up (co tydzień).

Pozostałe 66% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tak, ale...

Tak, ale...
  • Jak komunikować klientowi, że nie ma racji, a jednocześnie zatrzymać go przy sobie?
  • Dlaczego klienci nie ufają podpowiedziom sprzedawcy?
  • Jak nie urazić klienta używaną argumentacją?
Czytaj więcej

Klienci z różnych stron świata: Słowenia

Klienci z różnych stron świata: Słowenia
  • Czym charakteryzują się Słoweńcy jako partnerzy biznesowi?
  • W jakich obszarach są podobni, a w jakich odmienni?
  • Jakie zachowania ułatwią nam negocjacje ze Słoweńcami, a jakie utrudnią?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.