Skuteczność w komunikacji z klientami wymaga od handlowców nieustannej inicjatywy i pomysłowości. Większość procesów sprzedażowych jest rozciągnięta w czasie i dlatego angażując klientów w dialog powinniśmy stosować zróżnicowane kanały i metody komunikacji. W jaki sposób prowadzić komunikację z klientem, aby odbierał od nas kolejne telefony, umawiał się na kolejne spotkania, a kontakt z nami nie był niechcianym obowiązkiem?

Jeżeli wydaje ci się, że używając sprawdzonych formułek w rozmowie z klientem sprawnie nawiążesz i poprowadzisz kontakt handlowy, musisz pamiętać o kilku faktach. Eufemizmem jest stwierdzenie, że żyjemy dzisiaj w świecie przeładowanym informacjami. Każdy z nas codziennie pochłania gigantyczną dawkę informacji. Przez to jest nam coraz trudniej skupić się na ważnych zadaniach i podejmować decyzje. W warunkach przesytu informacyjnego handlowcy mają bardzo trudne zadanie – zatrzymać uwagę odbiorcy i skłonić go do dalszych interakcji. Aby być skutecznym w angażowaniu klientów, potrzebne są pozytywne emocje i naturalność. Bycie osobą naturalną i otwartą przyciąga większe zainteresowanie odbiorców i wzbudza zaufanie w perspektywie wielokrotnych kontaktów. Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś.

Naturalnie do celu

Jak najprościej dostarczyć wartość? Dostarczając rozwiązania. Możesz zbudować wartość dodaną do swojej oferty poprzez dogłębne zrozumienie problemów klienta i znalezienie alternatywnych rozwiązań. Aby je odkryć, wypróbuj coachingowe podejście do poszukiwania rozwiązań. Zrób to w kilku krokach:

  1. Najpierw zdefiniuj problem klienta – na czym mu najbardziej zależy?
  2. Określ cel klienta – co chce osiągnąć? Zastanów się, do czego dąży twój kontrahent. Może on realizować wiele celów we współpracy z tobą, niemniej warto skoncentrować jego uwagę na tym najważniejszym. Oczywiście najlepiej o ten cel zapytać samego klienta.
  3. Jak jest teraz? Krótko i zwięźle oceń stan obecny i jego konsekwencje dla klienta.
  4. Co możesz zrobić, aby pomóc osiągnąć zdefiniowany cel – jakie są alternatywy działań. Nic nie zaskakuje klientów bardziej niż kreatywne pomysły na rozwiązanie konkretnych potrzeb. Kieruj się intuicją i generuj nowe idee.
  5. Zmobilizuj klienta do działania. Zaproponuj scenariusz wdrożenia rozwiązań, bądź aktywny w budowie rekomendacji i proponowaniu terminów działań.

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tak, ale...

Tak, ale...
  • Jak komunikować klientowi, że nie ma racji, a jednocześnie zatrzymać go przy sobie?
  • Dlaczego klienci nie ufają podpowiedziom sprzedawcy?
  • Jak nie urazić klienta używaną argumentacją?
Czytaj więcej

Klienci z różnych stron świata: Słowenia

Klienci z różnych stron świata: Słowenia
  • Czym charakteryzują się Słoweńcy jako partnerzy biznesowi?
  • W jakich obszarach są podobni, a w jakich odmienni?
  • Jakie zachowania ułatwią nam negocjacje ze Słoweńcami, a jakie utrudnią?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.