Gdyby wyłącznie wartość towaru decydowała o zakupie, wówczas na Allegro wszystkie oferty danego przedmiotu miałyby jedną – najniższą z możliwych – cenę. Tak się oczywiście nie dzieje, jednak wielu z nas obawia się stwierdzenia „To jest za drogie” ze strony klienta. W jaki sposób wybrnąć z takiej sytuacji?
Wielu handlowców uważa, że udzielając niewielkiego rabatu, nie zaszkodzi firmie, a jednocześnie przekona klienta do zakupu. Tymczasem dane liczbowe pokazują, że rzeczywistość nie jest taka różowa. Załóżmy, że pracujemy na marży brutto w wysokości 30%. Jeśli udzielimy klientowi zaledwie 5% rabatu, to okazuje się, że wymagany wzrost sprzedaży dla osiągnięcia tej samej masy marży wyniesie aż 20%. Jeśli udzielimy rabatu w wysokości 10%, wymagany wzrost sprzedaży to 50%, a przy rabacie 15% to 100%, aby osiągnąć tę samą masę marży. Wniosek – udzielanie rabatów nie opłaca się.
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.
Pobierz pliki: