As Sprzedaży 30/2020 (wrzesień-październik)

As Sprzedaży nr 30/2020 - Skuteczny prospecting w dobie koronawirusa

Skuteczny prospecting w dobie koronawirusa

„Do jakiego zwierzęcia by Pan/Pani siebie porównał/a?” – to pytanie weszło już do kanonu dziwnych, nieadekwatnych, zdaniem niektórych – wręcz śmiesznych, pytań zadawanych podczas rozmów kwalifikacyjnych. W bieżącym Temacie numeru spróbujemy jednak wraz z autorem tekstu, Tadeuszem Woronowiczem, przekonać was, że pewne zwierzęce, a konkretnie – ornitologiczne porównania mogą mieć uzasadnienie, jeśli chodzi o pracę handlowca. Czy jesteście orłami, kogutami czy dzięciołami prospectingu? Sprawdźcie koniecznie!

Prospektingowi poświęciliśmy także drugi tekst w ramach Tematu numeru. Marek Waśkiewicz podpowiada, jak realizować skuteczny prospecting w dobie koronawirusa, kiedy nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem wydaje się jeszcze trudniejsze niż wcześniej. W obecnych czasach jakość działań handlowych, umiejętność łamania schematów w rozmowie z klientem, budowania marki osobistej i social sellingu są ważniejsze niż kiedykolwiek. Nie bez znaczenia jest także umiejętność pracy na konkretnych liczbach – wbrew pozorom handlowiec powinien się im przyglądać równie często jak menedżer sprzedaży!

Zdarza się (i to wcale nierzadko), że ktoś zdąży zniechęcić klienta do twojej firmy lub produktu, a ty, jako handlowiec pracujący na mocno konkurencyjnym rynku, nie możesz sobie pozwolić na unikanie takich osób – są zbyt cenne, by z góry odpuścić sobie kontakt z nimi. Dobra wiadomość jest taka, że często taki „antyklient” wcale nie jest skazany na pozostanie po ciemnej stronie mocy, jeśli chodzi o organizację, którą reprezentujesz, czy wasz produkt/usługę. Przy odrobinie (no dobrze, więcej niż odrobinie) wysiłku można go skutecznie zachęcić nie tylko do zakupu, ale nawet do polecania naszej firmy dalej. Więcej na ten temat w artykule Elżbiety Sawczuk „Co zrobić, gdy ktoś przed tobą zniechęcił klienta do firmy lub produktu?”.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

nr 30/2020

Kim jesteś w prospectingu ‑ orłem, dzięciołem czy kogutem?

Kim jesteś w prospectingu - orłem, dzięciołem czy kogutem?

Aby odnieść sukces we współczesnym świecie sprzedaży, nie wystarczy sprzedawać, trzeba sprzedawać mądrze. Zapewne pomyślałeś: dlaczego mądrze, a nie skutecznie? Odpowiedź jest prosta – skuteczności nie da się skalować. Jeśli chcesz się szybko rozwijać, musisz z roku na rok sprzedawać coraz więcej. Aby więcej sprzedawać, potrzebujesz coraz więcej potencjalnych klientów, których będziesz zamieniał w...

Czytaj więcej
nr 30/2020

Jak realizować skuteczny prospecting w dobie koronawirusa

Jak realizować skuteczny prospecting w dobie koronawirusa

Jeśli w normalnych czasach nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem było trudne, teraz wydaje się to mieć wymiar szczególny. Widmo kryzysu, wstrzymane wydatki, nowy sposób pracy z klientem – wszystkie te elementy wymagają nowego podejścia do prowadzenia działań prospectingowych. Jak się do nich dostosować?

Czytaj więcej
nr 30/2020

Klienci z różnych stron świata: Holandia

Klienci z różnych stron świata: Holandia

Holandia jest jednym z mniejszych krajów Europy, a jej gospodarka stale plasuje się w drugiej dziesiątce najmocniejszych gospodarek na świecie. Większość z nas kojarzy Holandię z wiatrakami, tulipanami lub serem. Nie zapominajmy jednak o światowej sławy markach, takich jak: Unilever, Shell, Bank ING czy Heineken, które wywodzą się właśnie stamtąd. Geograficznie Holandia została zepchnięta przez Belgię...

Czytaj więcej
nr 30/2020

Co to znaczy wejść w buty klienta?

Co to znaczy wejść w buty klienta?

Stare powiedzenie mówi: „Zanim coś sprzedasz, przejdź co najmniej milę w butach klienta.” Obejrzenie rzeczywistości z perspektywy potencjalnego nabywcy pozwala zrozumieć jego potrzeby i bariery decyzyjne, co znacznie ułatwia zaprojektowanie procesu sprzedaży. Jak wejść skutecznie w buty klienta, zrozumieć z czym się mierzy i przekuć to na sprzedaż?

Czytaj więcej
nr 30/2020

Po co dzwonisz/jedziesz do klienta?

Po co dzwonisz/jedziesz do klienta?

Pomimo tego, że żyjemy i działamy w mocno cyfrowym świecie, w którym wiele rzeczy można załatwić na odległość, to jednak bezpośrednie rozmowy i spotkania z klientami wciąż są jednymi z najskuteczniejszych metod sprzedaży – a już na pewno dotyczy to B2B. W jaki zatem sposób efektywnie podejść do planowania kontaktów z klientami, żeby przyniosły jak najlepszy efekt?

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 30/2020

Webinary ‑ kluczowe w e‑sprzedaży

Webinary - kluczowe w e-sprzedaży
  • Jak zdobyć odbiorców, którzy wezmą udział w webinarium?
  • Jak zaplanować promocję webinarium?
  • Z jakich narzędzi skorzystać w zależności od potrzeb?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 30/2020

Co zrobić, gdy ktoś przed tobą zniechęcił klienta do firmy lub produktu?

Co zrobić, gdy ktoś przed tobą zniechęcił klienta do firmy lub produktu?

W karierze każdego handlowca w pewnym momencie dochodzi do sytuacji, w której spotyka on na swojej drodze klienta zniechęconego do firmy albo do jej produktów. Biorąc pod uwagę, że na konkurencyjnych rynkach każdy klient jest na wagę złota, to handlowcy są w tej sytuacji niejako „zmuszeni” do pozyskiwania takich zniechęconych klientów. Powinni to robić chociażby z uwagi na to, że niezadowolony i zniechęcony...

Czytaj więcej
nr 30/2020

Współczesne metody i techniki sprzedaży ‑ część 2. Solution Selling

Współczesne metody i techniki sprzedaży - część 2. Solution Selling

W kolejnej części zapoczątkowanego w poprzednim numerze cyklu piszę o poważnych konsekwencjach pewnych marketingowych wyborów oraz – przede wszystkim – o metodzie nazwanej Solution Selling. A wszystko to odbywa się na naszej wspólnej drodze do odkrycia odpowiedzi na pytanie: Czy istnieje „kamień filozoficzny sprzedaży” – jedna metoda, potężniejsza niż inne?

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 30/2020

Oszczędzaj czas dzięki multiintegracji

Oszczędzaj czas dzięki multiintegracji

Multiintegracje e-commerce starają się rozwiązać problemy związane z potrzebą inwestowania dużych nakładów czasu i pieniędzy w rozwój firmy. Multiintegrator tworzy nowe połączenia pomiędzy systemami e-commerce oraz systemami fakturującymi ERP i firmową infrastrukturą, dążąc przy tym przede wszystkim do zautomatyzowania procesów sprzedażowych w trakcie realizacji zamówienia.

Czytaj więcej
nr 30/2020

Wspomnienia sprzedawcy: Zdalna sprzedaż usług finansowych ‑ jak przygotować się i obsługiwać klienta na platformie internetowej?

Wspomnienia sprzedawcy: Zdalna sprzedaż usług finansowych - jak przygotować się i obsługiwać klienta na platformie internetowej?

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 12: Na co zwracać uwagę przy zdalnej obsłudze klientów?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 30/2020

Rola wideo w procesie sprzedażowym

Rola wideo w procesie sprzedażowym
  • Jak sprawdzić, na jakim etapie decyzyjnym znajduje się klient i dlaczego to ważne?
  • Jakiego rodzaju wideo przygotować, by wpisać się w potrzeby klienta?
  • Z jakich narzędzi korzystać, żeby zmniejszyć koszty tworzenia filmów?
Czytaj więcej
nr 30/2020

Haki na uwagę klienta

Haki na uwagę klienta

Ile czasu ma obecnie dla ciebie twój klient? Odpowiedź brzmi: jeszcze mniej niż dotychczas. Aby być skutecznym, musisz umieć wygrać ze wszystkim, co w danej chwili skupia jego uwagę: innymi czynnościami, priorytetami, spotkaniami, mailami, powiadomieniami itd. Jak możesz sprawić, by klient z tego wszystkiego zrezygnował i cię wysłuchał?

Czytaj więcej
nr 30/2020

Kiedy nie można spotkać się z klientem...

Kiedy nie można spotkać się z klientem...

Mleko, a dokładniej – koronawirus rozlał się po świecie. W ciągu ostatnich miesięcy zaszły fundamentalne zmiany w funkcjonowaniu firm i całej gospodarki, spowodowane zjawiskiem, którego nikt oprócz Billa Gatesa nie brał poważnie pod uwagę. Oczywiście skutki pandemii dostrzega teraz gołym okiem prawie każdy menedżer sprzedaży czy handlowiec, a przede wszystkim... klient. Na nową rzeczywistość w sprzedaży...

Czytaj więcej
nr 30/2020

Jak pracować nad swoją umiejętnością adaptacji do nowych warunków

Jak pracować nad swoją umiejętnością adaptacji do nowych warunków

Nowe warunki i szybkość ich następowania, nie tylko w biznesowym środowisku, ale również w życiu osobistym, stały się normą. Jak należy wobec tego do nich podejść, by czas potrzebny na adaptację był krótki, a skutki coraz lepsze? W poniższym artykule dowiesz się, jak polubić zmianę i czerpać z niej korzyści.

Czytaj więcej
nr 30/2020

Savoir‑vivre w sprzedaży: "Nie ma Pan/Pani doświadczenia w naszej branży..."

Savoir-vivre w sprzedaży: "Nie ma Pan/Pani doświadczenia w naszej branży..."

Jeśli jesteś proaktywnym handlowcem, który stale poszukuje nowych rynków, klientów czy po prostu nowych możliwości, to z pewnością nieraz słyszałeś te słowa. Czy należy się ich bać? Myślę, że w tym przypadku jest podobnie jak z każdą obiekcją. Z jednej strony jest to pewne utrudnienie, a z drugiej szansa, by pokazać swoje umiejętności, profesjonalizm i poprowadzić dobrą rozmowę z klientem. Jak się...

Czytaj więcej
nr 30/2020

Bądź jak Franek Dolas!

Bądź jak Franek Dolas!

Co do zasady traktujemy porażki w sposób bardzo negatywny. Wkładamy w coś wiele wysiłku, a efekt jest daleki od oczekiwań. Rozpamiętujemy niepowodzenia, denerwujemy się i bardzo często ukrywamy je przed wszystkimi. Po fakcie udajemy przed całym światem, że tak naprawdę wcale nam na tym nie zależało i dobrze się stało, że np. klient nie zdecydował się na naszą ofertę. Skąd o tym wiem? Przez lata reagowałem...

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 30/2020

Jak poprawić swoją koncentrację?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie błędy najczęściej wpływają na zaburzenie koncentracji?
  • Czym są złodzieje koncentracji?
  • Co woda ma wspólnego z koncentracją?
Czytaj więcej
nr 30/2020

Jak podejście handlowca wpływa na podejście klienta

Jak podejście handlowca wpływa na podejście klienta

– Ile to jeszcze potrwa? I po co ja się na to zgodziłam? – zastanawia się Monika, słuchając monotonnego głosu sprzedawcy. Próbuje sobie przypomnieć, jak się znalazła na tej rozmowie. No tak: ta hostessa przed sklepem była taka ujmująca... Pojawiła się znikąd z tym swoim uśmiechem, energią, zapałem i zaproszeniem na kawę. – Na kawę? – zdziwiła się Monika, przerywając na chwilę swój spacer po wielkiej...

Czytaj więcej
nr 30/2020

"Osiągnij wewnętrzną równowagę" ‑ Brian Tracy, Christina Tracy Stein

"Osiągnij wewnętrzną równowagę" - Brian Tracy, Christina Tracy Stein

Zapanuj nad chaosem codziennych zajęć i osiągnij stan wewnętrznej równowagi. Wyznacz priorytety, uprość swoje życie i odnieś sukces.

Czytaj więcej
nr 30/2020

"4DX, czyli 4 Dyscypliny realizacji" ‑ Chris McChesney, Sean Covey, Jim Huling

"4DX, czyli 4 Dyscypliny realizacji" - Chris McChesney, Sean Covey, Jim Huling

Naturalną cechą ludzi jest chęć zwyciężania. Każdy chce wygrywać. Nic nie motywuje bardziej niż bycie częścią zespołu, który zna swój cel, dąży do niego i jest zdeterminowany, aby go osiągnąć. Dlaczego więc tak wiele wspaniałych i ambitnych planów nigdy nie doczekało się realizacji?

Czytaj więcej
nr 30/2020

"QBQ! Pytania trafiające w sedno. Osobista odpowiedzialność w pracy i w życiu prywatnym" ‑ John G. Miller

"QBQ! Pytania trafiające w sedno. Osobista odpowiedzialność w pracy i w życiu prywatnym" - John G. Miller

Dlaczego nie może być jak wcześniej? Kto tym razem nawalił? Kiedy wreszcie oni poważnie nas potraktują? Kiedy w końcu ktoś mnie przeszkoli? Może zadajesz takie lub podobne pytania, a już na pewno wciąż słyszysz je u innych.

Czytaj więcej
nr 30/2020

Team lider: czy członkowie zespołu muszą się lubić?

Team lider: czy członkowie zespołu muszą się lubić?

Kiedyś usłyszałem taką maksymę: „pracownicy nie muszą się lubić, oni mają ze sobą dobrze współpracować”. Tylko czy zespół może być efektywny, kiedy relacje między jego członkami są cały czas napięte, a spotkania nie należą do przyjemności? Wszystko zależy od kilku czynników, zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych, zatem przyjrzyjmy się im i spróbujmy odpowiedzieć na tytułowe pytanie.

Czytaj więcej
nr 30/2020

"Sztuka błyskawicznej koncentracji. Mistrzostwo w zarządzaniu uwagą" ‑ Damon Zahariades

"Sztuka błyskawicznej koncentracji. Mistrzostwo w zarządzaniu uwagą" - Damon Zahariades

Nie radzisz sobie z terminami, masz słabe wyniki, twoja wydajność spada. Odkładasz zadania na potem, by zająć się smartfonem, Facebookiem, Instagramem lub śnieniem na jawie. Jeśli już uda ci się skupić na pracy, wystarczy jeden SMS czy e-mail, aby natychmiast stracić zainteresowanie obowiązkami.

Czytaj więcej
nr 30/2020

7 pytań o sprzedaż: Katarzyna Sitarska

7 pytań o sprzedaż: Katarzyna Sitarska

Konsultant i trener social selling z 13-letnim doświadczeniem w korporacyjnej sprzedaży B2B. Specjalizuje się w projektowaniu i wdrażaniu programów social selling w B2B, głównie dla branży technologicznej. W ramach swojej pracy trenerskiej łączy LinkedIn z tradycyjnymi metodami prospectingowymi.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.