Zmiany są stałą częścią naszej osobistej i zawodowej rzeczywistości, a mimo to w większości wypadków wywołują negatywne emocje. Podświadomy opór przed zmianą potrafi być tak silny, że będzie skutecznie blokował wszelkie próby przekonania nas do ich podjęcia. Nie pomoże racjonalna argumentacja i świetlana wizja przyszłości, jeżeli w procesie komunikacji zmiany nie zostaną uwzględnione towarzyszące jej emocje. W jaki sposób może tę wiedzę skutecznie wykorzystać team leader?

Team leader: Komunikowanie zmian w zespole

Team leader to osoba, która dowodzi drużyną na średnim szczeblu zarządzania, na poziomie operacyjnym, pozwalając tym samym swoim przełożonym skupić się na działaniach koncepcyjnych i wdrażaniu strategii. Wśród najczęściej wymienianych umiejętności skutecznego lidera znajdują się: umiejętność zarządzania zespołem, praca pod presją czasu, budowanie relacji i kompetencje komunikacyjne. Te ostatnie są szczególnie przydatne, kiedy organizacja wkracza w fazę zmian, a team leader staje się „łączem informacyjnym” między zespołem a decydentami. W tej sytuacji bezcenny przekaz niesie ze sobą III zasada dynamiki Newtona, która mówi o tym, że każda akcja wywołuje reakcję, co oznacza, że wprowadzając zmiany w firmie, będziemy mierzyć się z oporem wśród pracowników. I od akceptacji tego stanu rzeczy należy zacząć komunikowanie zmiany.

Zrozum i zaakceptuj opór przed zmianą

Zrozumienie, że opór i towarzyszące mu emocje są niejako naturalną składową zmiany, jest etapem koniecznym w procesie projektowania komunikacji do zespołu. Świadomość określonych zachowań, które pojawią się u pracowników, pozwoli ci odpowiednio przygotować się do przekazania informacji i reakcji zespołu. Zwłaszcza jeżeli w powszechnym rozumieniu, nie będą to zmiany na lepsze. Team leader, któremu zależy na utrzymaniu motywacji wśród pracowników, musi zaakceptować kwadrat emocji pojawiający się po wprowadzeniu modyfikacji w dotychczasowych schematach działania pracowników i pozwolić im wybrzmieć. Podobnie jak towarzyszącym im zachowaniom.

Pozostałe 74% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Prawne aspekty akcji promocyjnych

Prawne aspekty akcji promocyjnych
  • Jakie są najważniejsze formy akcji promocyjnych oraz cechy każdej z nich?
  • Która akcja promocyjna może być przeprowadzana w formie przyrzeczenia publicznego, a która w formie umowy?
  • Czym jest podstawa prawna przetwarzania danych osobowych?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 42-43/2022

"Szefie, stresuje mnie moja praca..."

"Szefie, stresuje mnie moja praca..."
  • Których pięć kluczowych elementów, według badań Instytutu Gallupa, decyduje o zadowoleniu z życia i pracy?
  • Kiedy stres w pracy staje się groźny?
  • Czy i w jaki sposób szef powinien reagować, gdy pracownicy skarżą się na wysoki poziom stresu w pracy?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.