Czerpanie inspiracji od innych ludzi – szczególnie jeśli są autorytetami w naszej branży – potrafi bardzo poszerzyć nasze horyzonty i dać pożywkę dla wielu nowych pomysłów sprzedażowych i marketingowych. Oto subiektywna lista siedmiu osób ze świata biznesu, które mogą być inspiracją dla handlowca.

7 postaci ze świata biznesu, od których handlowiec może czerpać inspirację

Kogo tu nie będzie?

Z reguły na podobnych listach umieszcza się nazwiska Jobs, Gates, Buffet itp. Tylko powiedzmy sobie szczerze – jaką inspirację można czerpać od kogoś, o kim 99% informacji pochodzi z drugiej ręki? Jakie są szanse, że patrząc rozmodlonym wzrokiem na wizerunek jednej z takich osób na okładce „Forbesa”, powtórzymy ich sukces, o którego kulisach wiemy nic lub prawie nic? No właśnie. Dlatego na mojej liście znaleźli się ludzie, którzy mogą być inspiracją dla kogoś pracującego w sprzedaży, a jednocześnie o ich pracy i ich koncepcjach możemy dowiedzieć się od nich samych, bo chętnie o tym mówią. Dodatkowo, są to osoby, z którymi można nawiązać bezpośredni kontakt mailowo, w mediach społecznościowych czy nawet przez telefon i zadać im np. jakieś dręczące nas pytanie. Jeśli zrobimy to w odpowiednio kreatywny sposób, dostaniemy od nich odpowiedź, co sprawdziłem na własnej skórze. Czas zatem przedstawić wybrane osoby. Żeby nikt nie czuł się pokrzywdzony, wymieniam je w kolejności alfabetycznej.

  1. Alex Barszczewski

    Pracuje jako międzynarodowy konsultant w obszarach sprzedaży i negocjacji. Jego klientami są wielkie korporacje i znane mniejsze firmy, jednak Alex lojalnie uprzedza, że nie ujawni żadnych szczegółów czy przypadków żywcem wziętych z praktyki zawodowej – ponieważ to właśnie dzięki takiemu poziomowi dyskrecji nie narzeka na brak klientów. Nie zmienia to faktu, że można się od niego bardzo wiele dowiedzieć i podpatrzyć wiele pomysłów przydatnych w sprzedaży. Alex ma własnego bloga oraz kanał na YouTube, gdzie na bieżąco można śledzić publikowane przez niego treści, komentować je i otrzymywać informację zwrotną. Jest też autorem książki „Sukces w relacjach międzyludzkich”, którą zdecydowanie można polecić ludziom pracującym w sprzedaży. Dodatkowo Alex zachęca do umawiania się z nim w jego wolnym czasie, jeśli mamy jakieś zagadnienia, które chcielibyśmy omówić z osobą z jego doświadczeniem. Takie spotkania są całkowicie darmowe, wymagana jest tylko odpowiednia determinacja, żeby złapać go między płatnymi godzinami jego pracy.

  2. Miłosz Brzeziński

    Certyfikowany coach, psycholog biznesu i wykładowca m.in. w programie Executive MBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Przy okazji jest autorem kilku książek traktujących o wprowadzaniu zmian w środowiskach biznesowych. Audycje z nim można bez problemu znaleźć na YouTube, m.in. w programach takich, jak „Mała Wielka Firma”czy „20 m2”. Wielką zaletą Miłosza jest to, że to o czym mówi pozbawione jest pseudonaukowej nowomowy i niezrozumiałych sformułowań. Zarówno w programach z jego udziałem, jak i w książkach zjawiska związane z biznesem, sprzedażą, relacjami między firmą a klientami są wyjaśnione w bardzo przystępny, często zabawny sposób. Dlatego łatwo przyswaja się od niego wiedzę dotyczącą zagadnień biznesowych.

Pozostałe 64% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Prawne aspekty akcji promocyjnych

Prawne aspekty akcji promocyjnych
  • Jakie są najważniejsze formy akcji promocyjnych oraz cechy każdej z nich?
  • Która akcja promocyjna może być przeprowadzana w formie przyrzeczenia publicznego, a która w formie umowy?
  • Czym jest podstawa prawna przetwarzania danych osobowych?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 42-43/2022

"Szefie, stresuje mnie moja praca..."

"Szefie, stresuje mnie moja praca..."
  • Których pięć kluczowych elementów, według badań Instytutu Gallupa, decyduje o zadowoleniu z życia i pracy?
  • Kiedy stres w pracy staje się groźny?
  • Czy i w jaki sposób szef powinien reagować, gdy pracownicy skarżą się na wysoki poziom stresu w pracy?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.