Aktualizacja 25.10.2023

Serwis magazynu "As Sprzedaży" to dokładnie: 1315 (+28) artykułów oraz 231 (+10) autorów.

Najnowsze wydanie 5-6/2023 (wrzesień-grudzień)

Sztuczna inteligencja i możliwości, jakie daje, to coraz głośniejszy temat, również w sprzedaży. Czy niebawem zastąpi handlowców? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, ponieważ o ile wiele zadań można śmiało scedować na SI, to w niektórych czynnik ludzki wciąż jeszcze wydaje się niezastąpiony. Na jak długo? Polecam lekturę tekstów z naszego aktualnego Tematu Numeru, których autorzy: Aldona Kucner, Artur Sójka i Jakub Dzikowski przyglądają się temu zagadnieniu bliżej.

Wielu z Was na pewno osobiście próbowało przetestować, co potrafi słynny ChatGPT (a potrafi całkiem sporo). Jak każde narzędzie, wymaga on jednak sprawnego operatora, który skonstruuje poprawne zapytanie, tzw. prompt. Wskazówek związanych z tworzeniem odpowiedniego prompta szukajcie w artykule Jakuba Dzikowskiego „Tworzenie treści z ChatGPT od A do Z”.

Kwestia, której nie rozwiąże za nas sztuczna inteligencja, to natomiast praca z nastawieniem handlowców. Jest ona szczególnie istotna w przypadku włączania do oferty nowych produktów lub modyfikacji dotychczasowych propozycji dla klientów. Jak skutecznie przygotować zespół handlowy do pracy z nową ofertą i dlaczego kluczowe jest tutaj nastawienie menedżerów – o tym pisze Tomasz Targosz.

Tradycyjnie polecam także sekcję poświęconą e-commerce, tym razem w dużej mierze poświęconą tematyce prawnej. Znajdziecie w niej: podpowiedzi, jak pisać angażujące teksty na profile firmy w social mediach, przykłady niedozwolonych praktyk reklamowych w Internecie, a także proste wskazówki, jak prowadzić stronę internetową e-sklepu zgodnie z RODO.

Polecamy

Reklama

Partnerzy

Przejdź do

Temat numeru

nr 5-6/2023

Zakup oprogramowania w chmurze ‑ na co zwrócić uwagę? Wskazówki prawnika

Zakup oprogramowania w chmurze - na co zwrócić uwagę? Wskazówki prawnika
  • Czym jest oprogramowanie SaaS?
  • Jaki jest charakter prawny umowy w modelu SaaS?
  • Co zawrzeć w jej treści?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Strona internetowa zgodna z RODO ‑ proste wskazówki

Strona internetowa zgodna z RODO - proste wskazówki
  • Jak zabezpieczyć dane osobowe odwiedzających naszą stronę internetową?
  • Czy RODO dotyczy każdego biznesu e-commerce?
  • Co powinna zawierać polityka prywatności?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Reklama w Internecie ‑ niedozwolone praktyki

Reklama w Internecie - niedozwolone praktyki
  • Jakich produktów nie wolno reklamować, również w Internecie?
  • Jakich zasad należy przestrzegać, aby reklama internetowa była zgodna z prawem?
  • W jaki sposób reklamować produkty obwarowane szczególnymi obostrzeniami, np. leki?
Czytaj więcej

Relacje z klientem

nr 5-6/2023

Zaufanie ‑ jedna z najważniejszych walut w sprzedaży

Zaufanie - jedna z najważniejszych walut w sprzedaży
  • Jak budować zaufanie klienta w sprzedaży detalicznej?
  • Jakie 4 elementy wpływają na zaufanie klienta w handlu?
  • W jaki sposób zazwyczaj tracimy zaufanie klienta?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Klienci z różnych stron świata: Portugalia

Klienci z różnych stron świata: Portugalia
  • Jaka jest kultura biznesowa Portugalii?
  • Jakie są główne podobieństwa i różnice pomiędzy Polakami i Portugalczykami?
  • Dlaczego cierpliwość przyda się w kontaktach z Portugalczykami?
Czytaj więcej
nr 4/2023

Trudne negocjacje ‑ jak wyjść z nich obronną ręką

Trudne negocjacje - jak wyjść z nich obronną ręką
  • Czym jest BATNA i dlaczego warto ją mieć?
  • Jak reagować, gdy nasz partner negocjacyjny staje się agresywny?
  • W jakie pułapki wpadamy na własne życzenie?
Czytaj więcej

Strategie sukcesu

nr 5-6/2023

Mentoring w zarządzaniu

Mentoring w zarządzaniu
  • Kim jest mentor?
  • Jakie są podstawowe umiejętności mentora?
  • Czym mentor różni się od coacha?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Sprzedawaj jak TY... czyli jak znależć swój sposób na sprzedaż

Sprzedawaj jak TY... czyli jak znależć swój sposób na sprzedaż
  • Jak już na początku procesu sprzedaży uszczelnić etap „zapytań”?
  • Dlaczego w sprzedaży od początku warto stawiać na prawdę, nawet jeżeli oznacza to zmniejszenie liczby klientów?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Marki FMCG w modelu subskrypcyjnym

Marki FMCG w modelu subskrypcyjnym
  • Na czym współcześnie polegają modele subskrypcyjne?
  • Jakie produkty możemy obecnie subskrybować jako klienci?
  • Co zyskują firmy dzięki takiemu modelowi działania?
Czytaj więcej

Akademia umiejętności

nr 5-6/2023

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Jak wybierać talenty do zespołu sprzedażowego?

Jak wybierać talenty do zespołu sprzedażowego?
  • Jak znaleźć najlepszych handlowców do swojego zespołu?
  • Jak sprawić, żeby pozostali w firmie?
  • Jakich kompetencji potrzeba, aby zespół odniósł sukces?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

NIby profesjonalista, ale...

NIby profesjonalista, ale...
  • Co buduje wizerunek sprzedawcy?
  • Na jakie sformułowania trzeba uważać w trakcie rozmowy lub korespondencji z klientem?
  • Jak uniknąć niepotrzebnych wpadek?
Czytaj więcej

Psychologia sprzedaży

nr 41/2022

Sprzedaż bez szewskiej pasji

Sprzedaż bez szewskiej pasji

W każdym zawodzie nerwy i agresja są rzeczą niepożądaną, ale w sprzedaży mogą one zepsuć szczególnie wiele. Jednocześnie to właśnie tu okazji do utarczek jest wyjątkowo dużo.

Czytaj więcej
nr 40/2022

Pewności siebie można się nauczyć!

Pewności siebie można się nauczyć!

Niektóre cechy charakteru i umiejętności są uniwersalne dla każdego biznesu i każdej branży. Jedną z nich jest pewność siebie, bo chyba nie ma nikogo, kto by zaprzeczył, że efektywny lider, sprzedawca czy trener powinien być pewny siebie. Nikt z nas jednak z pewnością siebie się nie rodzi, a dopiero ją wykształca. Jak to zrobić?

Czytaj więcej
nr 38/2022

Inteligencja emocjonalna w sprzedaży

Inteligencja emocjonalna w sprzedaży

Każdego dnia, wychodząc do pracy, zabierasz ze sobą emocje. Podczas spotkania z klientem oprócz swoich emocji spotykasz również jego emocje. Są one obecne w życiu, zarówno zawodowym, jak i prywatnym, przez cały czas. Umiejętność zapanowania nad nimi, przekierowania ich w odpowiednią stronę to niezwykle ważne kwestie, zwłaszcza w sprzedaży. Z pomocą przychodzi obszar inteligencji emocjonalnej, inaczej...

Czytaj więcej

Kompas zawodowy

Tylko on-line nr 42-43/2022

"Szefie, stresuje mnie moja praca..."

"Szefie, stresuje mnie moja praca..."
  • Których pięć kluczowych elementów, według badań Instytutu Gallupa, decyduje o zadowoleniu z życia i pracy?
  • Kiedy stres w pracy staje się groźny?
  • Czy i w jaki sposób szef powinien reagować, gdy pracownicy skarżą się na wysoki poziom stresu w pracy?
Czytaj więcej
nr 42-43/2022

Team lider a eliminacja stresu w pracy

Team lider a eliminacja stresu w pracy

Nieustanny stres nie sprzyja skutecznej pracy zespołowej. Spięty pracownik częściej korzysta bowiem ze zwolnień lekarskich, gdyż stres osłabia system odpornościowy. Wpływa także na koncentrację, co przekłada się na mniejszą efektywność osobistą. Dlatego – będąc team liderem – warto zadbać o redukcję stresu w miejscu pracy. Jakie możliwości warto wziąć pod uwagę i o czym należy pamiętać?

Czytaj więcej
nr 42-43/2022

Czy to koniec sprzedaży bezpośredniej? Przedstawiciele handlowi powinni się zmienić!

Czy to koniec sprzedaży bezpośredniej? Przedstawiciele handlowi powinni się zmienić!

Jesteś przedstawicielem handlowym? Zadbaj o nowe kompetencje. Raport firmy Showpad mówi jasno – detaliści powoli, acz skutecznie, zmieniają swoje preferencje. Coraz częściej od tradycyjnych spotkań z przedstawicielem handlowym, wolą kupować towary online. Zdecydowana większość, bo aż 86 proc. osób odpowiedzialnych za zakupy w dużych firmach, od spotkań twarzą w twarz woli transakcje zawierane w sposób...

Czytaj więcej

Asy sprzedaży

nr 42-43/2022

7 pytań o sprzedaż: Piotr Tytoń

7 pytań o sprzedaż: Piotr Tytoń

Od 20 lat pracuje w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi na różnych stanowiskach kierowniczych w instytucjach publicznych oraz prywatnych. Od 2015 roku prowadzi własną firmę doradczo-szkoleniową. Trener, mentor, partner biznesowy w obszarze rozwoju zasobów ludzkich w firmach średniej i dużej wielkości.

Czytaj więcej
nr 41/2022

7 pytań o sprzedaż: Justyna Kosmalska

7 pytań o sprzedaż: Justyna Kosmalska

Trener biznesu, Project Manager, doradca, certyfikowany Scrum Master (PSM II). Mentor w zakresie Scrum, Agile i zarządzania projektami. Entuzjastka project i product management, zwinnego podejścia, Evidence Based Management i Agile Leadership. Ukierunkowana na optymalizację procesów, rozwój zespołów i organizacji. Członek zespołu Disciplined Agile w Polsce, społeczności Agile3M i PMI PC Gdańsk Branch....

Czytaj więcej
nr 40/2022

7 pytań o sprzedaż: Albert Pałyga

7 pytań o sprzedaż: Albert Pałyga

Menedżer obszarów: Utrzymanie Klienta oraz Korespondencja Elektroniczna (czat i e-mail) w Banku Millennium. Zawodowo związany z Departamentem Bankowości Bezpośredniej od ponad 11 lat, gdzie aktualnie odpowiedzialny jest za zarządzanie obszarami, w których kluczową rolę odgrywa szeroko rozumiana jakość obsługi klienta. Do jego codziennych obowiązków należy zarządzanie zespołami obsługowymi oraz utrzymaniowymi...

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.