Jak poprzez stronę internetową zyskać nowych klientów? Jednym z najskuteczniejszych sposobów będzie zadbanie o jej widoczność w wyszukiwarkach, zwłaszcza w Google. W artykule znajdziesz podpowiedzi, jak rozpocząć przygodę z SEO, tak by twoja strona stała się skutecznym narzędziem sprzedażowym.
Warto zainteresować się pozycjonowaniem także dlatego, że przynajmniej niektórzy twoi konkurenci prawdopodobnie już prowadzą działania SEO – choćby w podstawowym zakresie.
Podstawowe zasady SEO, czyli to trzeba wiedzieć
Zabierając się do pozycjonowania swojej strony, trzeba zdać sobie sprawę z tego, że działania SEO to działania cykliczne. Raz zdobyta pozycja nie jest dana na zawsze. Na początku konieczne będzie przede wszystkim zadbanie, aby wyszukiwarka w ogóle „zauważyła” stronę. Pozycjonowanie nigdy nie dobiega końca – trzeba więc przygotować się na działania długofalowe.
O pozycji strony w Google decyduje wiele czynników. Nikt nie zna ich pełnej listy ani dokładnej wagi, jaka jest przywiązywana do konkretnych parametrów. Na podstawie obserwacji i doświadczeń można jednak wyróżnić pewne elementy, o które należy zadbać, aby strona uzyskała lepsze pozycje. Najprościej podzielić je na trzy kategorie:
1. Optymalizacja strony
Jak powinna wyglądać strona dobrze przygotowana pod wymogi wyszukiwarek? Tak naprawdę w dużej mierze chodzi po prostu o to, aby... była przyjazna użytkownikowi, ponieważ takie najbardziej ceni Google. Tym samym, dostosowując stronę pod algorytmy wyszukiwarek, jednocześnie sprawiasz, że internauci chętniej z niej korzystają. Zoptymalizowana strona powinna m.in. szybko się ładować, mieć wersję mobilną, opisy alternatywne grafik (tak zwane alty) i odpowiednie adresy podstron (nie ciąg przypadkowych znaków, a krótki adres wskazujący na treść podstrony, np. przykladowastronasprzedawcy.pl/o-mnie).
Ważne:
Zadbaj o takie rzeczy jak brak błędnych przekierowywań czy linków do nieistniejących stron. Na stronie nie powinno dochodzić do powielania tych samych treści czy pojawienia się błędów 4XX oraz 5XX.
Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.