Dla wielu wystawców miarą ich skuteczności na targach jest wielkość oraz wygląd stoiska, przez co podczas przygotowań wiele uwagi poświęcają jego planowaniu, konstrukcji i logistyce. Tymczasem, o ile te aspekty zwracają uwagę w pierwszej kolejności, to w dłuższej perspektywie za jakość obsługi oraz liczbę zdobytych leadów odpowiadać będziemy my, czyli personel. Postępowanie zgodnie z zasadami etykiety zdecydowanie wpłynie na pozytywne doświadczenie w kontakcie z nami.

Savoir-vivre w sprzedaży: „Zapraszam na nasze stoisko!”

Co liczy się przede wszystkim? Przystępność, a ta wyraża się głównie w tym, jak się prezentujemy oraz jak witamy odwiedzających. Brzmi banalnie, jednak obserwacja zachowania pracowników obsługi podczas wielu targów branżowych pokazuje, że nawet jeżeli mamy wiedzę w tym zakresie, to często o niej zapominamy. Warto pamiętać o następujących zasadach:

Powitanie

Na uczestników czekamy i witamy się z nimi przed stoiskiem. To pozwoli stworzyć atmosferę otwartości, która przyciągnie do nas więcej osób. Siedząc lub stojąc za blatem tworzymy sztuczną barierę między nami a odwiedzającymi, natomiast stojąc obok, bez fizycznej przeszkody, sygnalizujemy, że jesteśmy gotowi porozmawiać, odpowiedzieć na pytania czy nawet dokonać krótkiej prezentacji. Jakie inne sygnały świadczą o naszej otwartości? Na pewno uśmiech i nawiązywanie kontaktu wzrokowego z uczestnikami wydarzenia; wyprostowana i otwarta postawa, unikanie opierania się o ściany czy meble; unikanie krzyżowania rąk i nóg; pewność siebie objawiająca się spokojnymi ruchami i odpowiednio donośnym i wyraźnym sposobem mówienia oraz właściwy ubiór.

Uważność na klienta

Na targach to uczestnicy są priorytetem, dlatego należy ich traktować z uważnością i entuzjazmem. Bez względu na to, czy przyszli na nasze stoisko, czy przechodzą tuż obok, należy okazywać im zainteresowanie. Gdy zaczyna się największy ruch, najlepiej zrezygnować z pogawędek z kolegami, jedzenia czy korzystania z laptopów i telefonów. Większość ludzi, widząc, że pracownik obsługi jest czymś zajęty, nie będzie chciało nam przerywać i odejdzie od stoiska, kierując się zwykłą ludzką uprzejmością. A nie o to nam chodzi, prawda?

Gdy klient podchodzi do stoiska i widzimy, że ma ochotę na dłuższą pogawędkę, można mu zaproponować, żeby usiadł. Jeżeli odmawia, sami również nie siadamy. Jeżeli chodzi o miejsca do siedzenia, to warto przygotować wysokie krzesła i blat, tak by móc utrzymać kontakt wzrokowy na poziomie stojących osób. Siadanie na niskich krzesłach sprawia, że jesteśmy niżej niż osoby stojące przy stoisku, co może sprawić, że klient nie poczuje się komfortowo.

 

Pozostałe 73% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Jak wybierać talenty do zespołu sprzedażowego?

Jak wybierać talenty do zespołu sprzedażowego?
  • Jak znaleźć najlepszych handlowców do swojego zespołu?
  • Jak sprawić, żeby pozostali w firmie?
  • Jakich kompetencji potrzeba, aby zespół odniósł sukces?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.