Dla wielu wystawców miarą ich skuteczności na targach jest wielkość oraz wygląd stoiska, przez co podczas przygotowań wiele uwagi poświęcają jego planowaniu, konstrukcji i logistyce. Tymczasem, o ile te aspekty zwracają uwagę w pierwszej kolejności, to w dłuższej perspektywie za jakość obsługi oraz liczbę zdobytych leadów odpowiadać będziemy my, czyli personel. Postępowanie zgodnie z zasadami etykiety zdecydowanie wpłynie na pozytywne doświadczenie w kontakcie z nami.

Savoir-vivre w sprzedaży: „Zapraszam na nasze stoisko!”

Co liczy się przede wszystkim? Przystępność, a ta wyraża się głównie w tym, jak się prezentujemy oraz jak witamy odwiedzających. Brzmi banalnie, jednak obserwacja zachowania pracowników obsługi podczas wielu targów branżowych pokazuje, że nawet jeżeli mamy wiedzę w tym zakresie, to często o niej zapominamy. Warto pamiętać o następujących zasadach:

Powitanie

Na uczestników czekamy i witamy się z nimi przed stoiskiem. To pozwoli stworzyć atmosferę otwartości, która przyciągnie do nas więcej osób. Siedząc lub stojąc za blatem tworzymy sztuczną barierę między nami a odwiedzającymi, natomiast stojąc obok, bez fizycznej przeszkody, sygnalizujemy, że jesteśmy gotowi porozmawiać, odpowiedzieć na pytania czy nawet dokonać krótkiej prezentacji. Jakie inne sygnały świadczą o naszej otwartości? Na pewno uśmiech i nawiązywanie kontaktu wzrokowego z uczestnikami wydarzenia; wyprostowana i otwarta postawa, unikanie opierania się o ściany czy meble; unikanie krzyżowania rąk i nóg; pewność siebie objawiająca się spokojnymi ruchami i odpowiednio donośnym i wyraźnym sposobem mówienia oraz właściwy ubiór.

Uważność na klienta

Na targach to uczestnicy są priorytetem, dlatego należy ich traktować z uważnością i entuzjazmem. Bez względu na to, czy przyszli na nasze stoisko, czy przechodzą tuż obok, należy okazywać im zainteresowanie. Gdy zaczyna się największy ruch, najlepiej zrezygnować z pogawędek z kolegami, jedzenia czy korzystania z laptopów i telefonów. Większość ludzi, widząc, że pracownik obsługi jest czymś zajęty, nie będzie chciało nam przerywać i odejdzie od stoiska, kierując się zwykłą ludzką uprzejmością. A nie o to nam chodzi, prawda?

Gdy klient podchodzi do stoiska i widzimy, że ma ochotę na dłuższą pogawędkę, można mu zaproponować, żeby usiadł. Jeżeli odmawia, sami również nie siadamy. Jeżeli chodzi o miejsca do siedzenia, to warto przygotować wysokie krzesła i blat, tak by móc utrzymać kontakt wzrokowy na poziomie stojących osób. Siadanie na niskich krzesłach sprawia, że jesteśmy niżej niż osoby stojące przy stoisku, co może sprawić, że klient nie poczuje się komfortowo.

 

The remaining 73% of the article is available for logged-in service users.

If you have an active subscription, go to login. If you are not yet our Reader, please choose the best SUBSCRIPTION VALUE..

Log in Order a subscription Buy this article

Also check

Jak prowadzić skuteczny small talk i dlaczego to się opłaca?

Jak prowadzić skuteczny small talk i dlaczego to się opłaca?

Udało ci się. Wykonałeś kawał dobrej roboty. Znalazłeś klienta, któremu twój produkt może pomóc. Wykonałeś mnóstwo telefonów. Nieraz usłyszałeś krótkie i szorstkie: „Tak, tak, proszę o wizytówkę na e-maila i się odezwiemy”. Mimo to nie zniechęciłeś się i zdobyłeś kontakt do osoby odpowiedzialnej za zakupy. Masz dobry produkt, wiesz, że klient go potrzebuje. Wierzysz, że mu pomoże. Czy zastanawiałeś się co ci pomogło dojść do tego punktu? Dlaczego nie zawsze się udaje?

Read more

(Zapomniana) sztuka prezentacji

(Zapomniana) sztuka prezentacji

Większość sprzedawców – tak, nawet tych zawodowych – korzysta podczas prezentowania swojej oferty z kilku prostych chwytów lub ogranych schematów. Niektórzy robią to w sposób, którym współcześni kupujący są znużeni. Tacy sprzedawcy, którzy w przewidywalny sposób zanudzają na śmierć1, nie odbierając żadnych sygnałów z błaganiem o litość, są postrzegani jako cierń w drażliwym miejscu. Czy jest możliwe podniesienie jakości prezentacji sprzedażowych? Czy można się nauczyć lepiej przekonywać, a jeśli tak, to jak tego dokonać? Jest na to sposób – przedstawiam go w tym artykule.

Read more

Go to

Partners

Advertisement