W czasach natłoku informacji, łatwości komunikacji oraz znacznego przyspieszenia tempa nie tylko gospodarki my, jako sprzedawcy, musimy dokonać analizy rynkowej w celu zrozumienia „co jest grane?”. Jednocześnie powinniśmy jak najszybciej dopasować się do zmian, żeby nie zmarnować żadnej pojawiającej się okazji sprzedażowej.

Sprzedaż to sztuka skupienia i unikania błędów
Długotrwały sukces w sprzedaży zawsze wynika z naszego podejścia do wyzwania. Dlatego powinniśmy szczególnie dbać o to, aby niezbędne szczęście spotkało się z naszym przygotowaniem. Z żalem jednak należy stwierdzić, że dobre przygotowanie (które jest podstawą) w świecie łatwego dostępu do informacji znaczy coraz mniej.

Mimo to pozostaje mieć nadzieję, że firma, którą reprezentujesz, daje możliwość zaprezentowania ci swoich umiejętności. I wcale nie chodzi tutaj o sztuczki czy wysublimowane taktyki sprzedażowe. Jako sprzedawca musisz być biegły w sztuce strategicznego myślenia, nie dać się ponosić emocjom, przestrzegać właściwej ścieżki postępowania, zachowując przy tym dużą dozę wytrwałości i zwykłej cierpliwości.

Myślenie, o którym wspominam, oznacza, że zanim cokolwiek zaczniemy czynić, szczególnie na poziomie interakcji z klientem, zastanowimy się dwa razy nad celem takiego działania. Dla klienta (i dla nas) z reguły wyszukiwarka Google jest odpowiedzią na wszystko. Uważajmy zatem, aby nie osłabić własnego krytycznego spojrzenia na codzienne wyzwania.

Epoka „internetowa”

Od czasów „przedinternetowych” do dzisiaj zmieniło się naprawdę dużo. Klient w większości przypadków nie oczekuje informacji, tylko pomocy w prowadzeniu swojego biznesu. Jeżeli nie wiesz, jak mu pomóc, nie zaczynaj prezentacji swojego produktu. Nic go to nie obchodzi! Mało masz wrogów?

Klient jest najważniejszy. Tak było zawsze. Jednak nigdy wcześniej nie znajdował się pod taką presją, ani nie był taki niecierpliwy. Żyjemy w czasach niedoboru uwagi, pośpiech towarzyszy nam w każdej minucie dnia i nocy, dlatego ostatnią rzeczą, jakiej oczekuje klient, jest próba sprzedaży mu czegoś, czego nie potrzebuje lub po prostu nie chce.

Klient potrzebuje wsparcia, ponieważ konieczność szybkiego działania, podejmowania decyzji wywołuje u niego niepokój. Warto pamiętać, że konsekwencje złej decyzji zakupowej mogą być dla niego poważne, być może nawet bardziej niż nasza utracona transakcja. Dlatego dopóki myślisz w kategorii interesu klienta, zachowujesz szanse na uzyskanie ponadprzeciętnych dochodów oraz zachowanie bezpieczeństwa swojego stanowiska pracy.

Pozostałe 60% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

7 pytań o sprzedaż: Piotr Tytoń

7 pytań o sprzedaż: Piotr Tytoń

Od 20 lat pracuje w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi na różnych stanowiskach kierowniczych w instytucjach publicznych oraz prywatnych. Od 2015 roku prowadzi własną firmę doradczo-szkoleniową. Trener, mentor, partner biznesowy w obszarze rozwoju zasobów ludzkich w firmach średniej i dużej wielkości.

Czytaj więcej

7 pytań o sprzedaż: Justyna Kosmalska

7 pytań o sprzedaż: Justyna Kosmalska

Trener biznesu, Project Manager, doradca, certyfikowany Scrum Master (PSM II). Mentor w zakresie Scrum, Agile i zarządzania projektami. Entuzjastka project i product management, zwinnego podejścia, Evidence Based Management i Agile Leadership. Ukierunkowana na optymalizację procesów, rozwój zespołów i organizacji. Członek zespołu Disciplined Agile w Polsce, społeczności Agile3M i PMI PC Gdańsk Branch. Pasjonatka rozwoju osobistego. Prywatnie pochłonięta pasją do tenisa ziemnego i zabawą w podcasting.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.