Rozmawianie o sprzedaży jest fajne. Ileż można się nagadać. Dyskutowanie o możliwościach i rozwiązaniach, dywagowanie o tym, co i jak można zrobić. Następnie jednak trzeba to zrealizować. A wtedy przed oczyma pojawia się mgła. Przecież tyle masz na głowie.

Być może jesteś człowiekiem, który w jakimś stopniu boryka się ze swoją profesją. Ciągła praca na prawdopodobieństwie – pracujesz, a nie masz gwarancji sukcesu. Permanentnie walczysz – czasem realizujesz działania tak, jak czujesz i fajnie się pracuje, ale później musisz się zastanowić, jaki będzie efekt w tym miesiącu lub kwartale. Wiesz, że trzeba szukać nowych klientów, ale przyjemniejszy jest kontakt z tymi, którym jesteś już znany. Frustruje wyważanie nowych drzwi. Powinieneś dbać o cały portfel klientów, ale czasu brakuje, a zresztą – nie każdego lubisz. No i te ciągłe negocjacje – duszenie przez klienta, podchody, branie pod włos, przeciągające się rozmowy mające udowodnić, że nie jesteś wielbłądem.

Co ja mogę? Nic nie mogę!

Co ja mogę w kontakcie z tobą? Zasadniczo wierzę, że mogę cię jedynie zdenerwować. Zmotywować? – nie bardzo. Motywacja nie istnieje – to jedynie słowo do określenia czegoś, co powstaje wtedy, kiedy człowiek do czegoś dąży. Jeśli do niczego nie dążysz z determinacją – co ja mogę? Pogadać sobie mogę.

Chcę cię zdenerwować tym, że wierzysz w systemowe działania, a jednocześnie nie chce ci się ich prowadzić na co dzień. Coś tam robisz – wiem. Trudno, żebyś nic nie robił. Ale mnie nie zadowala, że ty „generalnie” sobie radzisz, ponieważ ludzie działający „generalnie” zarabiają pieniądze na miarę słowa „generalnie” i „generalnie” mają poukładane w miejscu, gdzie naprawdę jest ich serce, a w efekcie ich życie „generalnie” dobrze wygląda. I tak „generalnie” to się jakoś turla od lat.

Wchodzisz w to?

Czego chcesz? Tak naprawdę czego chcesz? Zasadę SMART znasz, więc nie przegnij w fantazjowaniu – ja pytam o to, czego naprawdę chcesz. Tak chcesz, że krew cię zalewa, że tego nie masz, kiedy tylko o tym pomyślisz. I nie chodzi mi o wakacje na Bora Bora czy o wymarzony samochód. Chodzi mi o to, o co mógłbym cię zapytać, patrząc ci głęboko w oczy, a ty poczułbyś frustrację, że tego nie masz lub że tak nie masz. Zapewne twoje pragnienia kręcą się wokół następujących kwestii:

  • czas wolny pozwalający uzyskać twojemu sercu to wszystko, za czym tęskni,
  • skala wysiłku wkładana w pracę balansującą wokół komfortu,
  • wartość twojego konta lub wartość bieżących przychodów przekładająca się na tematy materialne i rozrywkowe.

Pozostałe 58% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

7 pytań o sprzedaż: Grzegorz Radłowski

7 pytań o sprzedaż: Grzegorz Radłowski

Doradca zarządów w obszarze sprzedaży B2B, strategii i zarządzania, HR i due diligence, Konsultant biznesowy, dr nauk ekonomicznych. Key Note Speaker na wielu Konferencjach, m.in. National Sales Congress, Festiwal Inspiracji, Fitness Experience Management, National Sales Congress Hotels, National Sales Congress Director itd. Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego oraz w Szkole Głównej Handlowej. Zrealizował ponad 1550 dni doradczo-szkoleniowych w Polsce i za granicą (w tym kilkanaście projektów restrukturyzacji w obszarze sprzedaży i jakości zarządzania, m.in. ZPAS Group, InPost Paczkomaty, Bezpieczna Paczka, Marcopol itp.) dla MŚP i korporacji. Od 2008 roku Dyrektor Programowy w Radwells Institute. Od 18 lat w biznesie na stanowiskach menedżerskich eksperckich i doradczych dot. rozwoju biznesu, sprzedaży, szkoleń i digitalizacji (ICAN Institute, Allianz, Aviva, IPF, AXA, Siódemka, Norman Benett, NOKIA). Preferuje model nauczania, w którym najnowsze dane twarde oraz analizy case studies z całego świata łączy ze specyfiką rodzimego rynku i kultury biznesowej. Autor trzech książek, „Skuteczny trening sprzedaży. Wykorzystaj swoje kompetencje” (2017) – bestseller w kategorii biznes na www.merlin.pl, „Rytuały w procesie zarządzania zespołami sprzedaży” (2015, II wyd. 2018) oraz „Mądrość mentoringu. Inteligencja coachingu. Sprzedaż i skuteczność menedżerska w stylu mentoringowym i coachingowym” (sierpień 2019). Za tę ostatnią w konkursie Książka roku 2019 Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu otrzymał nagrodę w kategorii autor polski. Na jesieni ukaże się jego czwarta książka pt: "Sztuka i nauka feedbacku. Jak mądrze być liderem, uczyć siebie i innych". Autor bloga #wysokiestandardyosobiste

Czytaj więcej

7 pytań o sprzedaż: Jarosław Bodył

7 pytań o sprzedaż: Jarosław Bodył

Filolog z zacięciem sprzedażowym. Pasjonat fotografii oraz rozwoju osobistego. Od początku kariery związany ze sprzedażą na rynkach niemieckojęzycznych (B2B). Doświadczenie zdobywał w branżach: poligraficznej, rolniczej, meblarskiej, budowlanej i fotograficznej.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama