Wiele osób pragnących odnieść sukces narzeka na brak czasu i przeciążenie pracą. Wynika to z tego, że pracujemy za dużo, a efektów jakoś nie widać. Badania wykazują, że wykorzystujemy swój potencjał w 30–40%. Większość naszego czasu i energii ulega marnotrawstwu.

Skuteczna sprzedaż polega na...

Autentyczności! Wiele osób twierdzi, że do sprzedaży się nie nadaje. Niezależnie od tego, co sprzedajesz – musisz być w tym autentyczny. Skuteczna sprzedaż to również dyscyplina i zaangażowanie. Tysiące kilometrów spędzonych za kółkiem, godziny rozmów z klientami, budowanie relacji, rozpoznawanie rynku. Każdy może być skuteczny, ale nie wystarczy zaklinanie rzeczywistości i karmienie się pozytywnym myśleniem, tu trzeba faktycznie wyjść do klienta. Tylko tyle albo aż tyle.

Najtrudniejszy moment w dotychczasowej karierze?

Po roku działalności na własny rachunek zabrakło mi na ZUS. Początkowo szło dobrze. Zdecydowałam się odejść z korporacji, gdzie dobrze zarabiałam i miałam mocną pozycję, aby założyć firmę i działać samodzielnie. Chociaż rodzina i znajomi uważali, że oszalałam, byłam podekscytowana. Chciałam spróbować. Jedyną osobą, która wspierała mnie w tej decyzji, był mój partner.

Rzuciłam się w pogoń za klientem, chodziłam na spotkania network-ingowe, wykorzystałam stare znajomości. Szybko dostałam pierwsze zlecenia i poczułam wielką ulgę. Z dzisiejszej perspektywy uważam, że początki były łatwe. Kiedy zaczęłam występować w roli trenera sprzedaży, nie było mi trudno przekonać klientów, ponieważ najpierw kontaktowałam się z tymi, którzy mnie znali, wiedzieli, że byłam handlowcem, menedżerem, znali moje osiągnięcia. Byłam wiarygodna.

Dobra passa nie trwała jednak długo. W pewnym momencie zamarzył mi się własny dom. Szukanie odpowiedniego miejsca, negocjowanie, urządzanie – firma zeszła na dalszy plan, więc problemy były tylko kwestią czasu. Kiedy ktoś zadzwonił, to oczywiście brałam się do pracy. Niemniej sama nie angażowałam się w rozwój firmy, miałam nadzieję, że „samo się sprzeda”. W końcu nadszedł dzień, kiedy musiałam poprosić znajomego: „Pożycz mi na ZUS”.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Jak pogrzebać sprzedaż?

Marta Olesiak s. 78_1.jpg

Kiedy zaczynałam swoją karierę w sprzedaży, działało się tylko na poleceniach i spotkaniach umówionych tradycyjnie, przez telefon. Dziś mamy możliwość komunikowania się za pomocą portali społecznościowych czy maili. Co jednak pozostało niezmienne, a o czym niewiele się mówi? Zasadniczo to, że handlowiec może pogrzebać sprzedaż tuż przed metą i o ile odmowa na starcie boli mniej, to rezygnację na finalnym etapie transakcji, z prawie podpisaną umową w garści, odczujemy już bardziej dotkliwie.

Czytaj więcej

Wspomnienia sprzedawcy: Jakie są cechy idealnego doradcy klienta?

AS_25_70.jpg

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 6: Jak kontraktować klientów i zbierać zobowiązania?

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 25/2019

7 pytań o sprzedaż: Rafał Michalski

Rafał Michalski s. 20_1.jpg

Rafał Michalski

Absolwent filozofii na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studiów MBA na Franklin University w Columbus, USA. Od 19 lat zaangażowany w zarządzanie operacyjne średnimi i dużymi przedsiębiorstwami produkcyjnymi z branży budowlanej i przemysłowej. Prowadził z sukcesami działania w obszarach zarządzania sprzedażą i łańcuchem dostaw, tworzenia długofalowych strategii rozwoju, ekspansji na nowe rynki oraz controllingu. W czasie ostatnich 12 lat ściśle związany z branżą budowlaną. Wieloletni dyrektor handlowy firmy Metal-Plast, zajmującej się produkcją regranulatów PVC, koordynator restrukturyzacji firmy Spectus, a także wiceprezes zarządu przedsiębiorstwa Poli-Eco. Od 2014 r. Prezes Zarządu Blachotrapez Sp. z o.o. i Szef Grupy Kapitałowej osiągającej obecnie 550 mln rocznych przychodów ze sprzedaży.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama