Otwartość na to, by uczyć się od innych, którzy osiągnęli już sukces jest ważna, ale nie zastąpi nigdy szczerze odbytej podróży w głąb siebie. Meandrując przez swoje silne i słabe strony, wyznaczajmy sobie odpowiednie cele i narzędzia do ich realizacji, a kiedy stawiać będziemy kolejne kroki w drodze na szczyt, okaże się, że sami dla siebie możemy być inspiracją do coraz prężniejszego rozwoju.

Skuteczna sprzedaż polega…

Na silnej koncentracji na celu, w jakim kontaktujemy się z klientem. Chodzi o to, aby każde wypowiedziane słowo, zwrot, sekwencja zdań, pytanie, pauza, oddech i tonacja miały swoje znaczenie z punktu widzenia pozytywnej finalizacji rozmowy. Będąc skutecznym sprzedawcą, powinienem wiedzieć, dlaczego sięgam po dane narzędzie sprzedażowe oraz trafnie prognozować kierunek, w jakim mnie ono poprowadzi. W tym wszystkim chodzi też o umiejętność udzielenia sobie jasnej odpowiedzi na pytanie: „dlaczego potrzebuję być skutecznym sprzedawcą?”.

Jeśli pracuję jako sprzedawca, bo lubię rozmawiać z ludźmi, nie chcę siedzieć bezczynnie w domu lub kumpel powiedział mi, że jest fajna atmosfera w firmie, to wszystko jest ważne, ale nie pomoże mi wspinać się na wyżyny swoich możliwości, by skutecznie rozmawiać z bardzo wymagającymi klientami. Dopiero głęboka świadomość moich celów i umiejętność nazwania ich determinuje we mnie odruchy skutecznego sprzedawcy. Nawet jeśli nie jestem wysoce rozwiniętym sprzedawcą, ale wiem, że muszę realizować swój target, żeby spłacić kredyt i wyremontować mieszkanie, to będę bardziej otwarty na rozwój swoich umiejętności i stałe podnoszenie wyniku niż bardziej doświadczony sprzedawca, który nie do końca wie, do czego są mu potrzebne pieniądze, które może zarobić ciężką pracą.

Najtrudniejszy moment w dotychczasowej karierze?

Najtrudniejszym momentem w mojej dotychczasowej karierze była relokacja z mojego rodzinnego Torunia do Warszawy, blisko cztery lata temu. Wynikała z chęci dalszego rozwoju, ale też wiązała się z pytaniem, czy moje doświadczenie i umiejętności pozwolą mi sprostać wszystkim nowym wyzwaniom zawodowym. Trudności są konieczne dla naszego wzrostu. Nasze postawy wobec nich pozwalają nam lepiej rozumieć samych siebie i na tej podstawie wyznaczać sobie obszary do samodoskonalenia. Z kolei wątpliwości i lęk przed porażką właściwie ukierunkowane mogą pomóc znaleźć siłę do działania.

Największy autorytet zawodowy…

Zdecydowanie jest nim Christopher Gardner. Jego postać odwzorował Will Smith w znakomitym filmie „W pogoni za szczęściem”. Jest to człowiek, który dzięki nieprawdopodobnie silnej determinacji w działaniu pokonał drogę od skrajnego biedaka aż do miliardera, którym jest obecnie. Na każdym z etapów swojej walki o sukces dokładnie wiedział, do czego są mu potrzebne pieniądze, które może zarobić dzięki ciężkiej pracy, znał wszystkie swoje mocne strony, za pomocą których piął się na szczyt.

Otwartość na to, by uczyć się od innych, którzy osiągnęli już sukces jest ważna, ale nie zastąpi nigdy szczerze odbytej podróży w głąb siebie. Meandrując przez swoje silne i słabe strony, wyznaczajmy sobie odpowiednie cele i narzędzia do ich realizacji, a kiedy stawiać będziemy kolejne kroki w drodze na szczyt, okaże się, że sami dla siebie możemy być inspiracją do coraz prężniejszego rozwoju.

Narzędzie, które ułatwia codzienną pracę…

Woda. Doskonale nawilża instrument głosowy, którym pracuje sprzedawca i dotlenia mózg, odpowiedzialny za kreatywne działanie.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription

Also check

7 pytań o sprzedaż: Marcin Osman

AS_23_22.jpg

Przedsiębiorca internetowy, praktyk sprzedaży i marketingu, wydawca amerykańskich bestsellerów i autor książek biznesowych. Działa niestandardowo, a w każdym swoim projekcie skupia się na tym, aby jak najszybciej i najbardziej efektywnie osiągnąć założone cele. Wykorzystuje nowoczesne narzędzia i zupełnie nowe formy promocji oraz komunikacji. Swoimi działaniami pokazuje, że marketing w Internecie można robić bezkosztowo i z konkretnym wynikiem sprzedażowym. Właściciel wydawnictwa i sklepu internetowego OSM-Power. Autor książek „Biznes ci ucieka”, „Przedsiębiorca w podróży”, „Jak radzić sobie z porażką (nie tylko) w biznesie”, „Sprzedawaj więcej” oraz „Powerbook”.

Read more

7 pytań o sprzedaż: Karol Froń

AS_22_22.jpg

Przedsiębiorca, mentalista, praktyk sprzedaży i zarządzania. Od 2007 r. związany z branżą telekomunikacyjną, wykonał ponad 30 000 rozmów z klientami. Autor pięciu książek o sprzedaży, wykładowca akademicki, trener Brian Tracy International w Polsce. Pomaga przedsiębiorcom i dyrektorom sprzedaży zwiększać skuteczność ich zespołów handlowych poprzez zmianę przekonań, nawyków mentalnych i rozwój umiejętności ich współpracowników.

Read more

7 pytań o sprzedaż: Monika Bartkowiak

M. Bartkowiak.jpg
Wiele osób pragnących odnieść sukces narzeka na brak czasu i przeciążenie pracą. Wynika to z tego, że pracujemy za dużo, a efektów jakoś nie widać. Badania wykazują, że wykorzystujemy swój potencjał w 30–40%. Większość naszego czasu i energii ulega marnotrawstwu.
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama