Otwartość na to, by uczyć się od innych, którzy osiągnęli już sukces jest ważna, ale nie zastąpi nigdy szczerze odbytej podróży w głąb siebie. Meandrując przez swoje silne i słabe strony, wyznaczajmy sobie odpowiednie cele i narzędzia do ich realizacji, a kiedy stawiać będziemy kolejne kroki w drodze na szczyt, okaże się, że sami dla siebie możemy być inspiracją do coraz prężniejszego rozwoju.

Skuteczna sprzedaż polega…

Na silnej koncentracji na celu, w jakim kontaktujemy się z klientem. Chodzi o to, aby każde wypowiedziane słowo, zwrot, sekwencja zdań, pytanie, pauza, oddech i tonacja miały swoje znaczenie z punktu widzenia pozytywnej finalizacji rozmowy. Będąc skutecznym sprzedawcą, powinienem wiedzieć, dlaczego sięgam po dane narzędzie sprzedażowe oraz trafnie prognozować kierunek, w jakim mnie ono poprowadzi. W tym wszystkim chodzi też o umiejętność udzielenia sobie jasnej odpowiedzi na pytanie: „dlaczego potrzebuję być skutecznym sprzedawcą?”.

Jeśli pracuję jako sprzedawca, bo lubię rozmawiać z ludźmi, nie chcę siedzieć bezczynnie w domu lub kumpel powiedział mi, że jest fajna atmosfera w firmie, to wszystko jest ważne, ale nie pomoże mi wspinać się na wyżyny swoich możliwości, by skutecznie rozmawiać z bardzo wymagającymi klientami. Dopiero głęboka świadomość moich celów i umiejętność nazwania ich determinuje we mnie odruchy skutecznego sprzedawcy. Nawet jeśli nie jestem wysoce rozwiniętym sprzedawcą, ale wiem, że muszę realizować swój target, żeby spłacić kredyt i wyremontować mieszkanie, to będę bardziej otwarty na rozwój swoich umiejętności i stałe podnoszenie wyniku niż bardziej doświadczony sprzedawca, który nie do końca wie, do czego są mu potrzebne pieniądze, które może zarobić ciężką pracą.

Najtrudniejszy moment w dotychczasowej karierze?

Najtrudniejszym momentem w mojej dotychczasowej karierze była relokacja z mojego rodzinnego Torunia do Warszawy, blisko cztery lata temu. Wynikała z chęci dalszego rozwoju, ale też wiązała się z pytaniem, czy moje doświadczenie i umiejętności pozwolą mi sprostać wszystkim nowym wyzwaniom zawodowym. Trudności są konieczne dla naszego wzrostu. Nasze postawy wobec nich pozwalają nam lepiej rozumieć samych siebie i na tej podstawie wyznaczać sobie obszary do samodoskonalenia. Z kolei wątpliwości i lęk przed porażką właściwie ukierunkowane mogą pomóc znaleźć siłę do działania.

Największy autorytet zawodowy…

Zdecydowanie jest nim Christopher Gardner. Jego postać odwzorował Will Smith w znakomitym filmie „W pogoni za szczęściem”. Jest to człowiek, który dzięki nieprawdopodobnie silnej determinacji w działaniu pokonał drogę od skrajnego biedaka aż do miliardera, którym jest obecnie. Na każdym z etapów swojej walki o sukces dokładnie wiedział, do czego są mu potrzebne pieniądze, które może zarobić dzięki ciężkiej pracy, znał wszystkie swoje mocne strony, za pomocą których piął się na szczyt.

Otwartość na to, by uczyć się od innych, którzy osiągnęli już sukces jest ważna, ale nie zastąpi nigdy szczerze odbytej podróży w głąb siebie. Meandrując przez swoje silne i słabe strony, wyznaczajmy sobie odpowiednie cele i narzędzia do ich realizacji, a kiedy stawiać będziemy kolejne kroki w drodze na szczyt, okaże się, że sami dla siebie możemy być inspiracją do coraz prężniejszego rozwoju.

Narzędzie, które ułatwia codzienną pracę…

Woda. Doskonale nawilża instrument głosowy, którym pracuje sprzedawca i dotlenia mózg, odpowiedzialny za kreatywne działanie.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Sprzedaż w orgnizacjach rekomendacji biznesowych

AS_24_78.jpg

Setki tysięcy, a nawet miliony złotych rocznie mogą zarobić małe i średnie firmy dzięki działaniu w organizacjach rekomendacji biznesowych. Niestety, jeszcze mało kto z tej możliwości korzysta, a tylko nieliczni handlowcy potrafią w tych organizacjach odnosić sprzedażowe sukcesy. Dlaczego tak się dzieje?

Czytaj więcej

Zaproponuj klientowi, że będziesz go polecał

AS_24_74.jpg

Gdzie szukać nowych klientów? I to takich, którzy są gotowi właśnie z tobą zrobić interes – nie dlatego, że masz innowacyjną usługę czy produkt, ale ze względu na to, co robisz dla innych? Na przykładzie Tomasza, który pracuje w branży nieruchomości, pokazujemy, jak skuteczna może być reguła wzajemności w sprzedaży.

Czytaj więcej

Wspomnienia sprzedawcy: Jak kontraktować klienta i zbierać zobowiązania?

AS_24_70.jpg

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 6: Jak kontraktować klientów i zbierać zobowiązania?

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama