Otwartość na to, by uczyć się od innych, którzy osiągnęli już sukces jest ważna, ale nie zastąpi nigdy szczerze odbytej podróży w głąb siebie. Meandrując przez swoje silne i słabe strony, wyznaczajmy sobie odpowiednie cele i narzędzia do ich realizacji, a kiedy stawiać będziemy kolejne kroki w drodze na szczyt, okaże się, że sami dla siebie możemy być inspiracją do coraz prężniejszego rozwoju.

7 pytań o sprzedaż: Miron Szmytkiewicz

Skuteczna sprzedaż polega…

Na silnej koncentracji na celu, w jakim kontaktujemy się z klientem. Chodzi o to, aby każde wypowiedziane słowo, zwrot, sekwencja zdań, pytanie, pauza, oddech i tonacja miały swoje znaczenie z punktu widzenia pozytywnej finalizacji rozmowy. Będąc skutecznym sprzedawcą, powinienem wiedzieć, dlaczego sięgam po dane narzędzie sprzedażowe oraz trafnie prognozować kierunek, w jakim mnie ono poprowadzi. W tym wszystkim chodzi też o umiejętność udzielenia sobie jasnej odpowiedzi na pytanie: „dlaczego potrzebuję być skutecznym sprzedawcą?”.

Jeśli pracuję jako sprzedawca, bo lubię rozmawiać z ludźmi, nie chcę siedzieć bezczynnie w domu lub kumpel powiedział mi, że jest fajna atmosfera w firmie, to wszystko jest ważne, ale nie pomoże mi wspinać się na wyżyny swoich możliwości, by skutecznie rozmawiać z bardzo wymagającymi klientami. Dopiero głęboka świadomość moich celów i umiejętność nazwania ich determinuje we mnie odruchy skutecznego sprzedawcy. Nawet jeśli nie jestem wysoce rozwiniętym sprzedawcą, ale wiem, że muszę realizować swój target, żeby spłacić kredyt i wyremontować mieszkanie, to będę bardziej otwarty na rozwój swoich umiejętności i stałe podnoszenie wyniku niż bardziej doświadczony sprzedawca, który nie do końca wie, do czego są mu potrzebne pieniądze, które może zarobić ciężką pracą.

Najtrudniejszy moment w dotychczasowej karierze?

Najtrudniejszym momentem w mojej dotychczasowej karierze była relokacja z mojego rodzinnego Torunia do Warszawy, blisko cztery lata temu. Wynikała z chęci dalszego rozwoju, ale też wiązała się z pytaniem, czy moje doświadczenie i umiejętności pozwolą mi sprostać wszystkim nowym wyzwaniom zawodowym. Trudności są konieczne dla naszego wzrostu. Nasze postawy wobec nich pozwalają nam lepiej rozumieć samych siebie i na tej podstawie wyznaczać sobie obszary do samodoskonalenia. Z kolei wątpliwości i lęk przed porażką właściwie ukierunkowane mogą pomóc znaleźć siłę do działania.

Największy autorytet zawodowy…

Zdecydowanie jest nim Christopher Gardner. Jego postać odwzorował Will Smith w znakomitym filmie „W pogoni za szczęściem”. Jest to człowiek, który dzięki nieprawdopodobnie silnej determinacji w działaniu pokonał drogę od skrajnego biedaka aż do miliardera, którym jest obecnie. Na każdym z etapów swojej walki o sukces dokładnie wiedział, do czego są mu potrzebne pieniądze, które może zarobić dzięki ciężkiej pracy, znał wszystkie swoje mocne strony, za pomocą których piął się na szczyt.

Otwartość na to, by uczyć się od innych, którzy osiągnęli już sukces jest ważna, ale nie zastąpi nigdy szczerze odbytej podróży w głąb siebie. Meandrując przez swoje silne i słabe strony, wyznaczajmy sobie odpowiednie cele i narzędzia do ich realizacji, a kiedy stawiać będziemy kolejne kroki w drodze na szczyt, okaże się, że sami dla siebie możemy być inspiracją do coraz prężniejszego rozwoju.

Narzędzie, które ułatwia codzienną pracę…

Woda. Doskonale nawilża instrument głosowy, którym pracuje sprzedawca i dotlenia mózg, odpowiedzialny za kreatywne działanie.

Pozostałe 44% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

7 pytań o sprzedaż: Grzegorz Radłowski

7 pytań o sprzedaż: Grzegorz Radłowski

Doradca zarządów w obszarze sprzedaży B2B, strategii i zarządzania, HR i due diligence, Konsultant biznesowy, dr nauk ekonomicznych. Key Note Speaker na wielu Konferencjach, m.in. National Sales Congress, Festiwal Inspiracji, Fitness Experience Management, National Sales Congress Hotels, National Sales Congress Director itd. Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego oraz w Szkole Głównej Handlowej. Zrealizował ponad 1550 dni doradczo-szkoleniowych w Polsce i za granicą (w tym kilkanaście projektów restrukturyzacji w obszarze sprzedaży i jakości zarządzania, m.in. ZPAS Group, InPost Paczkomaty, Bezpieczna Paczka, Marcopol itp.) dla MŚP i korporacji. Od 2008 roku Dyrektor Programowy w Radwells Institute. Od 18 lat w biznesie na stanowiskach menedżerskich eksperckich i doradczych dot. rozwoju biznesu, sprzedaży, szkoleń i digitalizacji (ICAN Institute, Allianz, Aviva, IPF, AXA, Siódemka, Norman Benett, NOKIA). Preferuje model nauczania, w którym najnowsze dane twarde oraz analizy case studies z całego świata łączy ze specyfiką rodzimego rynku i kultury biznesowej. Autor trzech książek, „Skuteczny trening sprzedaży. Wykorzystaj swoje kompetencje” (2017) – bestseller w kategorii biznes na www.merlin.pl, „Rytuały w procesie zarządzania zespołami sprzedaży” (2015, II wyd. 2018) oraz „Mądrość mentoringu. Inteligencja coachingu. Sprzedaż i skuteczność menedżerska w stylu mentoringowym i coachingowym” (sierpień 2019). Za tę ostatnią w konkursie Książka roku 2019 Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu otrzymał nagrodę w kategorii autor polski. Na jesieni ukaże się jego czwarta książka pt: "Sztuka i nauka feedbacku. Jak mądrze być liderem, uczyć siebie i innych". Autor bloga #wysokiestandardyosobiste

Czytaj więcej

7 pytań o sprzedaż: Jarosław Bodył

7 pytań o sprzedaż: Jarosław Bodył

Filolog z zacięciem sprzedażowym. Pasjonat fotografii oraz rozwoju osobistego. Od początku kariery związany ze sprzedażą na rynkach niemieckojęzycznych (B2B). Doświadczenie zdobywał w branżach: poligraficznej, rolniczej, meblarskiej, budowlanej i fotograficznej.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama