Przedsiębiorca internetowy, praktyk sprzedaży i marketingu, wydawca amerykańskich bestsellerów i autor książek biznesowych. Działa niestandardowo, a w każdym swoim projekcie skupia się na tym, aby jak najszybciej i najbardziej efektywnie osiągnąć założone cele. Wykorzystuje nowoczesne narzędzia i zupełnie nowe formy promocji oraz komunikacji. Swoimi działaniami pokazuje, że marketing w Internecie można robić bezkosztowo i z konkretnym wynikiem sprzedażowym. Właściciel wydawnictwa i sklepu internetowego OSM-Power. Autor książek „Biznes ci ucieka”, „Przedsiębiorca w podróży”, „Jak radzić sobie z porażką (nie tylko) w biznesie”, „Sprzedawaj więcej” oraz „Powerbook”.

Skuteczna sprzedaż polega na…

Na tym, aby rozwiązać klientowi problem, za co on zapłaci. Sprzedażą nie jest to, że klient mówi „fajny produkt”, „rewelacyjna usługa” albo „odezwę się”, „porozmawiam ze wspólnikiem”. Sprzedaż dzieje się tylko wtedy, gdy nastąpiła wymiana: ty masz produkt, ja mam wynagrodzenie albo prowizję za ten produkt.

Skuteczna sprzedaż polega na tym, żeby robić te rzeczy, które są niezbędne, nic więcej. Robiąc sprzedaż, skupiam się na kontakcie z klientem, a nie na kolorze katalogów albo na tym, co dokładnie jest na piętnastej stronie materiałów reklamowych, których zamierzam użyć. Dla mnie najistotniejsze jest to, żeby jak najszybciej rozwiązać problem klienta, a nie bawić się w edytora tekstu czy twórcę grafik.

Najtrudniejszy moment w dotychczasowej karierze…

Utrata firmy osiem lat temu. Musiałem na nowo zbudować swoje wartości, przekonania, uporządkować filozofię działania. Dopasować nowy biznes jeszcze bardziej do siebie, aby na tym, co poszło wcześniej nie tak, zbudować podwaliny – fundamenty tego, w jaki sposób nowy Marcin Osman chce tworzyć, pracować i sprzedawać. Przeanalizowałem, co było główną przyczyną upadku poprzedniego biznesu i doszedłem do wniosku, że miałem zbyt niskie kompetencje sprzedażowe. Przeinwestowałem dział sprzedaży i stworzyłem firmę do siebie niedopasowaną. Teraz mam firmę dopasowaną do mnie, nie mam działu sprzedaży, sam skupiam się na sprzedaży i jestem w tym skuteczny. Najtrudniejsze było to, że straciłem wtedy wszystko. Nie chodzi nawet o pieniądze, ale o to, co udało mi się zbudować. Musiałem wszystko tworzyć od początku.

 

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Jak pogrzebać sprzedaż?

Marta Olesiak s. 78_1.jpg

Kiedy zaczynałam swoją karierę w sprzedaży, działało się tylko na poleceniach i spotkaniach umówionych tradycyjnie, przez telefon. Dziś mamy możliwość komunikowania się za pomocą portali społecznościowych czy maili. Co jednak pozostało niezmienne, a o czym niewiele się mówi? Zasadniczo to, że handlowiec może pogrzebać sprzedaż tuż przed metą i o ile odmowa na starcie boli mniej, to rezygnację na finalnym etapie transakcji, z prawie podpisaną umową w garści, odczujemy już bardziej dotkliwie.

Czytaj więcej

Wspomnienia sprzedawcy: Jakie są cechy idealnego doradcy klienta?

AS_25_70.jpg

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 6: Jak kontraktować klientów i zbierać zobowiązania?

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 25/2019

7 pytań o sprzedaż: Rafał Michalski

Rafał Michalski s. 20_1.jpg

Rafał Michalski

Absolwent filozofii na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studiów MBA na Franklin University w Columbus, USA. Od 19 lat zaangażowany w zarządzanie operacyjne średnimi i dużymi przedsiębiorstwami produkcyjnymi z branży budowlanej i przemysłowej. Prowadził z sukcesami działania w obszarach zarządzania sprzedażą i łańcuchem dostaw, tworzenia długofalowych strategii rozwoju, ekspansji na nowe rynki oraz controllingu. W czasie ostatnich 12 lat ściśle związany z branżą budowlaną. Wieloletni dyrektor handlowy firmy Metal-Plast, zajmującej się produkcją regranulatów PVC, koordynator restrukturyzacji firmy Spectus, a także wiceprezes zarządu przedsiębiorstwa Poli-Eco. Od 2014 r. Prezes Zarządu Blachotrapez Sp. z o.o. i Szef Grupy Kapitałowej osiągającej obecnie 550 mln rocznych przychodów ze sprzedaży.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama