Przedsiębiorca internetowy, praktyk sprzedaży i marketingu, wydawca amerykańskich bestsellerów i autor książek biznesowych. Działa niestandardowo, a w każdym swoim projekcie skupia się na tym, aby jak najszybciej i najbardziej efektywnie osiągnąć założone cele. Wykorzystuje nowoczesne narzędzia i zupełnie nowe formy promocji oraz komunikacji. Swoimi działaniami pokazuje, że marketing w Internecie można robić bezkosztowo i z konkretnym wynikiem sprzedażowym. Właściciel wydawnictwa i sklepu internetowego OSM-Power. Autor książek „Biznes ci ucieka”, „Przedsiębiorca w podróży”, „Jak radzić sobie z porażką (nie tylko) w biznesie”, „Sprzedawaj więcej” oraz „Powerbook”.

Skuteczna sprzedaż polega na…

Na tym, aby rozwiązać klientowi problem, za co on zapłaci. Sprzedażą nie jest to, że klient mówi „fajny produkt”, „rewelacyjna usługa” albo „odezwę się”, „porozmawiam ze wspólnikiem”. Sprzedaż dzieje się tylko wtedy, gdy nastąpiła wymiana: ty masz produkt, ja mam wynagrodzenie albo prowizję za ten produkt.

Skuteczna sprzedaż polega na tym, żeby robić te rzeczy, które są niezbędne, nic więcej. Robiąc sprzedaż, skupiam się na kontakcie z klientem, a nie na kolorze katalogów albo na tym, co dokładnie jest na piętnastej stronie materiałów reklamowych, których zamierzam użyć. Dla mnie najistotniejsze jest to, żeby jak najszybciej rozwiązać problem klienta, a nie bawić się w edytora tekstu czy twórcę grafik.

Najtrudniejszy moment w dotychczasowej karierze…

Utrata firmy osiem lat temu. Musiałem na nowo zbudować swoje wartości, przekonania, uporządkować filozofię działania. Dopasować nowy biznes jeszcze bardziej do siebie, aby na tym, co poszło wcześniej nie tak, zbudować podwaliny – fundamenty tego, w jaki sposób nowy Marcin Osman chce tworzyć, pracować i sprzedawać. Przeanalizowałem, co było główną przyczyną upadku poprzedniego biznesu i doszedłem do wniosku, że miałem zbyt niskie kompetencje sprzedażowe. Przeinwestowałem dział sprzedaży i stworzyłem firmę do siebie niedopasowaną. Teraz mam firmę dopasowaną do mnie, nie mam działu sprzedaży, sam skupiam się na sprzedaży i jestem w tym skuteczny. Najtrudniejsze było to, że straciłem wtedy wszystko. Nie chodzi nawet o pieniądze, ale o to, co udało mi się zbudować. Musiałem wszystko tworzyć od początku.

 

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription

Also check

Postawy vs kompetencje

AS_23_78.jpg

Na decyzje zakupowe wpływają m.in. chęć zaspokojenia potrzeb, dostępność produktu, siła marki, jakość, moda i wiele innych. Ogromną rolę odgrywają także kompetencje sprzedawcy. Czy jednak na pewno?

Read more

Sprzedaż to sztuka skupienia i unikania błędów

AS_22_78.jpg

W czasach natłoku informacji, łatwości komunikacji oraz znacznego przyspieszenia tempa nie tylko gospodarki my, jako sprzedawcy, musimy dokonać analizy rynkowej w celu zrozumienia „co jest grane?”. Jednocześnie powinniśmy jak najszybciej dopasować się do zmian, żeby nie zmarnować żadnej pojawiającej się okazji sprzedażowej.

Read more

7 pytań o sprzedaż: Karol Froń

AS_22_22.jpg

Przedsiębiorca, mentalista, praktyk sprzedaży i zarządzania. Od 2007 r. związany z branżą telekomunikacyjną, wykonał ponad 30 000 rozmów z klientami. Autor pięciu książek o sprzedaży, wykładowca akademicki, trener Brian Tracy International w Polsce. Pomaga przedsiębiorcom i dyrektorom sprzedaży zwiększać skuteczność ich zespołów handlowych poprzez zmianę przekonań, nawyków mentalnych i rozwój umiejętności ich współpracowników.

Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama