Magdalena Słobodzian-Nowacka

Menedżer z 14-letnim doświadczeniem w sektorze usług Contact Center, głównie w obszarze bankowości. Od 2013 r. związana z Centrum Bankowości Bezpośredniej Sp. z o.o. w obszarze sprzedaży telefonicznej dla Banku Pekao SA. Finalistka X edycji konkursu Polish National Sales Awards, z wyróżnieniem w dwóch kategoriach: Zespół Sprzedaży i Dyrektor Sprzedaży.

Skuteczna sprzedaż polega na…

Na skutecznym słuchaniu tego, co mówi klient. Świetnie oddaje to cytat z Jeffreya Gitomera: „Nie ma sensu mówić klientowi, w jaki sposób możesz mu pomóc, jeśli nie dowiedziałeś się jeszcze, jakiej pomocy potrzebuje”. W mojej ocenie sztuka zadawania pytań to najważniejsza umiejętność, jaką handlowiec powinien opanować, by skutecznie sprzedawać. Jako drugą na liście umieściłabym umiejętność nieulegania pokusie udzielania odpowiedzi za klienta. Nie jest to łatwe. Aby ich się nauczyć, wystarczy ćwiczyć. Krok pierwszy – zadawaj pytania z ciekawością dziecka, z autentyczną potrzebą poznania klienta. Krok drugi – siedź cicho i czekaj, bez względu na to, ile będzie to trwało. Drugi krok jest dla mnie najtrudniejszy.

Najtrudniejszy moment w dotychczasowej karierze…

To trudne pytanie, szczególnie dla kogoś, kto wyznaje zasadę, że wyzwania są po to, by się z nimi mierzyć, a trudności napędzają jedynie do skutecznego działania. W mojej dotychczasowej karierze miałam jeden taki moment, w poprzedniej firmie, o którym mogę powiedzieć, że był trudny i z którego wyciągnęłam dwie kluczowe, choć bolesne lekcje.

Po kilku latach pracy „na walizkach”, pomiędzy kilkoma lokalizacjami w całej Polsce chciałam więcej bywać w domu. Trafiła się propozycja nie do odrzucenia. Profil poszukiwanego kandydata praktycznie uszyty pode mnie. Pierwsze, drugie spotkanie, otrzymałam ofertę. Bardzo dobre wynagrodzenie, zakres obowiązków dający możliwość rozwoju, praca w Łodzi. Czego chcieć więcej? Po spotkaniu z bezpośrednim przełożonym mój entuzjazm na chwilę przygasł, intuicja pytała, czy aby na pewno to jest tak dobra oferta. Odrzuciłam jednak wszystkie negatywne myśli. Zaczęłam nowy rozdział w karierze.

Niestety, intuicja mnie nie zawiodła. Nie wdając się w szczegóły – wartości zawodowe, jak i osobiste wyznawane przez mojego przełożonego dalekie były od moich. Po niespełna sześciu miesiącach stanęłam przed najtrudniejszym pytaniem: odpuścić i odejść czy pracować dalej? W podjęciu decyzji wcale nie pomagała świadomość, że sześciomiesięczny epizod w CV wcale dobrze nie będzie wyglądał. Wartości jednak zwyciężyły – zdecydowałam, że odejdę. Dzięki temu utrzymałam szacunek do samej siebie. Nie potrafiłam odrzucić tego, co jest dla mnie ważne, etyki pracy, którą wypracowałam przez lata i wiedziałam, że jest wartościowa.

Z tego zdarzenia wyciągnęłam dwie lekcje. Pierwsza – żeby ufać swojej intuicji. Jeśli daje mi ostrzeżenia, to wiem, że potrzebuję zwolnić, nabrać dystansu i ponownie przeanalizować sytuację przed ostatecznym podjęciem decyzji. Druga lekcja dotyczy odpuszczania. To, że odpuścisz nie oznacza twojej porażki. Nie jest sztuką zawsze dawać sobie radę i trwać. Sztuką jest zrozumieć, kiedy potrzebujesz odpuścić, by nie utracić samej siebie, wiary w to, co robisz i wartości, jakie wyznajesz.

Full access available for logged users only. Log in or select the best subscription option here..

Log in Order a subscription
Favorites Print

Also check

Sprzedaż w orgnizacjach rekomendacji biznesowych

AS_24_78.jpg

Setki tysięcy, a nawet miliony złotych rocznie mogą zarobić małe i średnie firmy dzięki działaniu w organizacjach rekomendacji biznesowych. Niestety, jeszcze mało kto z tej możliwości korzysta, a tylko nieliczni handlowcy potrafią w tych organizacjach odnosić sprzedażowe sukcesy. Dlaczego tak się dzieje?

Read more

Zaproponuj klientowi, że będziesz go polecał

AS_24_74.jpg

Gdzie szukać nowych klientów? I to takich, którzy są gotowi właśnie z tobą zrobić interes – nie dlatego, że masz innowacyjną usługę czy produkt, ale ze względu na to, co robisz dla innych? Na przykładzie Tomasza, który pracuje w branży nieruchomości, pokazujemy, jak skuteczna może być reguła wzajemności w sprzedaży.

Read more

Wspomnienia sprzedawcy: Jak kontraktować klienta i zbierać zobowiązania?

AS_24_70.jpg

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 6: Jak kontraktować klientów i zbierać zobowiązania?

Read more

Current issue

Go to

Partners

Advertisement