Magdalena Słobodzian-Nowacka

Menedżer z 14-letnim doświadczeniem w sektorze usług Contact Center, głównie w obszarze bankowości. Od 2013 r. związana z Centrum Bankowości Bezpośredniej Sp. z o.o. w obszarze sprzedaży telefonicznej dla Banku Pekao SA. Finalistka X edycji konkursu Polish National Sales Awards, z wyróżnieniem w dwóch kategoriach: Zespół Sprzedaży i Dyrektor Sprzedaży.

7 pytań o sprzedaż: Magdalena Słobodzian-Nowacka

Skuteczna sprzedaż polega na…

Na skutecznym słuchaniu tego, co mówi klient. Świetnie oddaje to cytat z Jeffreya Gitomera: „Nie ma sensu mówić klientowi, w jaki sposób możesz mu pomóc, jeśli nie dowiedziałeś się jeszcze, jakiej pomocy potrzebuje”. W mojej ocenie sztuka zadawania pytań to najważniejsza umiejętność, jaką handlowiec powinien opanować, by skutecznie sprzedawać. Jako drugą na liście umieściłabym umiejętność nieulegania pokusie udzielania odpowiedzi za klienta. Nie jest to łatwe. Aby ich się nauczyć, wystarczy ćwiczyć. Krok pierwszy – zadawaj pytania z ciekawością dziecka, z autentyczną potrzebą poznania klienta. Krok drugi – siedź cicho i czekaj, bez względu na to, ile będzie to trwało. Drugi krok jest dla mnie najtrudniejszy.

Najtrudniejszy moment w dotychczasowej karierze…

To trudne pytanie, szczególnie dla kogoś, kto wyznaje zasadę, że wyzwania są po to, by się z nimi mierzyć, a trudności napędzają jedynie do skutecznego działania. W mojej dotychczasowej karierze miałam jeden taki moment, w poprzedniej firmie, o którym mogę powiedzieć, że był trudny i z którego wyciągnęłam dwie kluczowe, choć bolesne lekcje.

Po kilku latach pracy „na walizkach”, pomiędzy kilkoma lokalizacjami w całej Polsce chciałam więcej bywać w domu. Trafiła się propozycja nie do odrzucenia. Profil poszukiwanego kandydata praktycznie uszyty pode mnie. Pierwsze, drugie spotkanie, otrzymałam ofertę. Bardzo dobre wynagrodzenie, zakres obowiązków dający możliwość rozwoju, praca w Łodzi. Czego chcieć więcej? Po spotkaniu z bezpośrednim przełożonym mój entuzjazm na chwilę przygasł, intuicja pytała, czy aby na pewno to jest tak dobra oferta. Odrzuciłam jednak wszystkie negatywne myśli. Zaczęłam nowy rozdział w karierze.

Niestety, intuicja mnie nie zawiodła. Nie wdając się w szczegóły – wartości zawodowe, jak i osobiste wyznawane przez mojego przełożonego dalekie były od moich. Po niespełna sześciu miesiącach stanęłam przed najtrudniejszym pytaniem: odpuścić i odejść czy pracować dalej? W podjęciu decyzji wcale nie pomagała świadomość, że sześciomiesięczny epizod w CV wcale dobrze nie będzie wyglądał. Wartości jednak zwyciężyły – zdecydowałam, że odejdę. Dzięki temu utrzymałam szacunek do samej siebie. Nie potrafiłam odrzucić tego, co jest dla mnie ważne, etyki pracy, którą wypracowałam przez lata i wiedziałam, że jest wartościowa.

Z tego zdarzenia wyciągnęłam dwie lekcje. Pierwsza – żeby ufać swojej intuicji. Jeśli daje mi ostrzeżenia, to wiem, że potrzebuję zwolnić, nabrać dystansu i ponownie przeanalizować sytuację przed ostatecznym podjęciem decyzji. Druga lekcja dotyczy odpuszczania. To, że odpuścisz nie oznacza twojej porażki. Nie jest sztuką zawsze dawać sobie radę i trwać. Sztuką jest zrozumieć, kiedy potrzebujesz odpuścić, by nie utracić samej siebie, wiary w to, co robisz i wartości, jakie wyznajesz.

Pozostałe 56% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

7 pytań o sprzedaż: Piotr Tytoń

7 pytań o sprzedaż: Piotr Tytoń

Od 20 lat pracuje w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi na różnych stanowiskach kierowniczych w instytucjach publicznych oraz prywatnych. Od 2015 roku prowadzi własną firmę doradczo-szkoleniową. Trener, mentor, partner biznesowy w obszarze rozwoju zasobów ludzkich w firmach średniej i dużej wielkości.

Czytaj więcej

7 pytań o sprzedaż: Justyna Kosmalska

7 pytań o sprzedaż: Justyna Kosmalska

Trener biznesu, Project Manager, doradca, certyfikowany Scrum Master (PSM II). Mentor w zakresie Scrum, Agile i zarządzania projektami. Entuzjastka project i product management, zwinnego podejścia, Evidence Based Management i Agile Leadership. Ukierunkowana na optymalizację procesów, rozwój zespołów i organizacji. Członek zespołu Disciplined Agile w Polsce, społeczności Agile3M i PMI PC Gdańsk Branch. Pasjonatka rozwoju osobistego. Prywatnie pochłonięta pasją do tenisa ziemnego i zabawą w podcasting.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.